Gheorghe Chiper
Gheorghe Chiper
Ședința Camerei Deputaților din 30 octombrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.149/09-11-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 30-10-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 octombrie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.28 Gheorghe Chiper - declarație politică cu tema "Descentralizarea administrativă - o cerință imperioasă, dar și un prilej de declarații și proiecte neglijate permanent";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Gheorghe Chiper:

Declarație politică: "Descentralizarea administrativă - o cerință imperioasă, dar și un prilej de declarații și proiecte neglijate permanent"

Încă de la începutul anului 2005, apoi, în mod frecvent, în momentele politice "fierbinți", guvernanții instalați la putere au făcut declarații răsunătoare pe seama descentralizării administrative: s-au stabilit obiective (nerealiste) pe această temă; s-au fixat angajamente (și ele fără un temei real), s-au făcut promisiuni (goale de conținut). După adoptarea, la începutul anului 2006, a Legii cadru nr. 195/2006 a descentralizării, unii dintre demnitari - mai ales cei din fruntea ministerelor cu sarcini și competențe în acest demers - și-au atribuit merite pentru "bunele intenții" prevăzute în lege și, probabil, pentru unele acțiuni viitoare care trebuiau finalizate ulterior.

Conform prevederilor legii, într-un interval de 120 de zile, Ministerul Administrației și Internelor (astăzi, cu titlu schimbat, dar cu aceleași obligații în acest domeniu) trebuia să propună Guvernului strategii generale și sectoriale de descentralizare și să stabilească, împreună cu celelalte ministere, modalitățile concrete de restructurare instituțională a activității administrative. După alte 60 de zile, trebuiau elaborate normele metodologice de aplicare a legii, ceea ce impunea ca în anul 2007, încă de la început, să se asigure intrarea în funcție a noilor structuri create prin această mare acțiune de interes național.

Suntem în faza de dezbatere și adoptare a legii bugetului de stat pe anul 2008. Asta înseamnă că nici în acest an - și desigur nici în anul viitor - acest demers național, de mare impact pe plan economic și social, cu certe efecte pozitive în funcționarea instituțiilor, nu va fi materializat în practică. Nu vom putea, așadar, beneficia de avantajele unei reforme administrative care - fapt foarte important - este impus de noua realitate a integrării în Uniunea Europeană, de cerințele racordării structurilor noastre funcționale la cele europene.

Nu este desigur un prilej de satisfacție situația în care ne aflăm, dar este un argument al neimplicării în finalizarea unor mari proiecte, o dovadă în plus că, la fel ca în economie, reforma în administrația publică se confruntă cu pasivitatea și inerția.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 12:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro