Valeriu Ștefan Zgonea
Valeriu Ștefan Zgonea
Ședința Camerei Deputaților din 30 octombrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.149/09-11-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 30-10-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 octombrie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.33 Valeriu Ștefan Zgonea - declarație politică intitulată "Blocarea privatizării S.C. "Automobile Craiova" - o catastrofă pentru olteni";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

«Blocarea privatizării S.C. "Automobile Craiova" - o catastrofă pentru olteni"»

Stimați colegi,

Vă solicit astăzi atenția pentru a sublinia faptul că amatorismul de care dă dovadă Guvernul Tăriceanu pune în pericol credibilitatea și interesele României.

Suntem cu toții la curent cu investigația lansată de Comisia Europeană privind posibilele ajutoare de stat acordate Societății "Automobile Craiova" în cadrul procesului de privatizare. Există mai multe elemente, de la condițiile impuse de autoritățile române și modificarea termenilor privatizării pe parcursul procesului, până la ștergerea datoriilor producătorului auto, care au determinat Comisia Europeană să înceapă o anchetă în acest caz.

De altfel, este pentru a treia oară în decurs de mai puțin de o lună când Comisia Europeană decide deschiderea unei anchete legate de privatizările din România, semn că Guvernul Tăriceanu nu știe pe ce lume trăiește. Colegii de la guvernare au omis faptul că de la 1 ianuarie 2007, România este un stat membru al Uniunii Europene și a semnat un Tratat de aderare pe care trebuie să îl respecte.

În Uniunea Europeană există reguli clare care trebuie respectate de toată lumea.

Așadar, Comisia Europeană nu ne pune bețe în roate, ci ne cere respectarea regulilor și obligațiilor pe care ni le-am asumat. Ne cere un proces de privatizare deschis și transparent, fără nici un ajutor de stat ilegal.

Așteptând notificarea Comisiei Europene, Guvernul Tăriceanu și-a demonstrat încă o dată amatorismul, crezând că la Bruxelles se pot face "aranjamente" tipic dâmbovițene, încât comisarul european Leonard Orban a fost nevoit să atragă atenția că "nu se mai pot da telefoane pentru a se încerca neaplicarea regulilor".

Ancheta în cazul privatizării Societății "Automobile Craiova" poate dura 18 luni, dar sperăm ca decizia să fie luată în cel mult cinci-opt luni. În situația în care Comisia Europeană va decide că România a încălcat Tratatul de aderare la Uniunea Europeană prin acordarea de ajutoare de stat, investitorul Ford va putea cere anularea contractului de privatizare a uzinei "Automobile Craiova".

Doamnelor și domnilor,

Semnarea contractului de privatizare a Societății "Automobile Craiova" cu grupul american Ford este considerată colacul de salvare al Băniei, municipiu plasat în coada clasamentului din punct de vedere al dezvoltării economice la nivel național. Nu este suficient că avem un primar P.D. iresponsabil, care cheltuiește 11 milioane de euro pentru un centru în care media staționării a 2 din 10 locuitori este de 3 minute, acum avem și un Guvern P.N.L. care nu se gândește la ocuparea forței de muncă oltene.

Privatizarea "Daewoo" este foarte importantă nu numai pentru Craiova, ci pentru întreaga regiune. Blocarea privatizării ar fi o catastrofă pentru olteni. Compania Ford s-a angajat la investiții directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii și la achiziții de produse și componente de pe piața internă în valoare de un miliard de euro, până în 2012.

Ford are în curs de proiectare un nou model de automobil, care va fi fabricat exclusiv la uzina din Craiova. Investiția Ford va însemna mii de noi locuri de muncă, pentru valorificarea potențialului uman. Va însemna creșterea nivelului de trai în Oltenia, prin noi investiții și dezvoltarea de ansamblu a zonei.

În numele sutelor de mii de olteni, din care mulți m-au sesizat personal, vă întreb, domnilor guvernanți, care este motivul pentru care nu ați respectat angajamentele asumate de România prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană?

În acest moment, finalizarea anchetei privind privatizarea "Automobile Craiova" depinde, în primul rând, de rapiditatea și calitatea informațiilor furnizate de autoritățile române. Din cauza iresponsabilității Guvernului Tăriceanu, investițiile de peste 600 de milioane de euro și miile de locuri de muncă asumate prin contract ar putea rămâne doar pe hârtie. Acest Guvern de amatori trebuie să plece cât mai repede, pentru că pune în pericol interesele cetățenilor și viitorul european al României!

Vă mulțumesc pentru atenție.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 15:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro