Varujan Pambuccian
Varujan Pambuccian
Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.174/27-12-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 17-12-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2007

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Varujan Pambuccian

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.205/2004 privind protecția animalelor (rămas pentru votul final).  

Domnul Varujan Pambuccian:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Vă mărturisesc că aș fi preferat să discutăm legea aceasta și mai demult și numai cu noi în sală, dar și formula aceasta este o formulă cât se poate de bună. Și mai bine mai târziu decât niciodată.

Sigur că nivelul, gradul de evoluție a unei societăți poate fi măsurat în multe lucruri. Sunt două, care, din păcate, încă mai măsoară gradul de evoluție: felul în care este tratată femeia și felul în care sunt tratate animalele. Sper că reușim să facem un pas înainte cu ambele.

Avem de-a face cu un proiect de lege pe care Grupul nostru parlamentar îl va vota în unanimitate. (Aplauze)

Dar, avem de-a face cu un proiect de lege care categoric trebuie să fie transformat. Am adoptat această formulă pentru că o instituție trebuie creată grabnic, dar acea instituție ar trebui să aibă un statut egal cu cel pe care îl are în momentul de față Poliția, iar pedepsele pe care legea va trebui să le impună și, din păcate, în momentul de față ele nu sunt impuse în acest mod, ele trebuie să meargă și în domeniul penalului, nu doar în domeniul civil.

Cred, de asemenea, că legea, așa cum este scrisă în momentul de față, nu reușește să abordeze nici întreaga problematică și nici să dea soluții acolo unde soluțiile sunt necesare.

Este absolut lăudabilă intenția colegului nostru și este foarte bine că vom avea această lege, dar, în același timp, doresc să vă rog și în numele meu, și în numele colegilor mei, să reușim în această sesiune să o modificăm, în așa fel încât tot ceea ce înseamnă aplicarea ei în lumea reală, să poată să fie un lucru ușor, sigur, adică simplu, clar și predictibil.

Vă mulțumesc.

      ................................................
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea Instrumentelor adoptate la Marrakesh la 18 octombrie 2002, de amendare a Constituției și Convenției Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor, semnate la Geneva la 22 decembrie 1992 (rămas pentru votul final).  

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Raportul comisiei, evident, este unul favorabil.

Modificările făcute la Marrakesh sunt modificări cu caracter administrativ; sunt chestiuni care țin, pur și simplu, de mai buna funcționare a organismelor aflate în jurul UIT. Nu a existat niciun punct de vedere care să afecteze în vreun fel negativ prezența României acolo.

Deci recomandăm votarea în plen a acestei convenții.

Vă mulțumesc.

      ................................................
Dezbaterea Proiectului de Lege privind emiterea, acordarea și utilizarea de tichete pentru stimularea utilizării tehnologiei informației (rămas pentru votul final).  

Domnul Varujan Pambuccian:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Proiectul are în esență un principiu foarte simplu, este vorba de acordarea a câte unui tichet valoric, echivalentul a 200 de euro, tuturor salariaților, tichet valoric cu ajutorul căruia pot achiziționa tehnică de calcul, adică hardware sau software de pe piața liberă, conform propriei decizii.

Este o măsură pe care toate statele din Uniunea Europeană, cu excepția României, o au în legislația lor. Majoritatea statelor au măsura aceasta deductibilă din impozitul pe venit anual.

Propunerea pe care am făcut-o, pentru că știu care sunt restricțiile bugetare, a fost ca acest lucru să-l facem o singură dată. Motivele, cele de ordin general, cred că ne sunt clare tuturor. La ele vreau să adaug unul foarte important: în toate statisticile, în momentul de față, unul din indicatorii principali de țară îl constituie numărul de calculatoare pe cap de locuitor și numărul de conexiuni la internet pe cap de locuitor.

Dacă la începutul secolului XX, ca să zic așa, pe vremea lui Lenin, indicatorul de dezvoltare a unei țări era cantitatea de săpun pe cap de locuitor, dacă după aceea, prin anii '50, pe vremea lui Stalin, indicatorul era oțelul pe cap de locuitor, acum, indicatorul este acesta, de el țin cont toți investitorii serioși, în momentul în care fac o investiție într-o țară, pentru că reflectă gradul de dezvoltare al societății respective. Las deoparte absolut toate celelalte beneficii despre care am tot vorbit până acum.

De asemenea, vreau să spun, pentru că există o temere în zona Ministerului de Finanțe, legată de salariații bugetari care sunt mulți, că lucrurile acestea se pot rezolva în instrucțiunile de aplicare prin acordarea în tranșe, vorbim o singură dată, de acordarea acestui voucher și atunci tranșele cred că pot fi ajustate de către Ministerul de Finanțe în funcție de situația din fiecare moment.

Cred că este o măsură care, pe de o parte, reușește să ducă la dezvoltarea foarte rapidă a utilizării calculatoarelor în viața de zi cu zi și, în același timp, o face fără să creeze discriminări pe piață și fără să pună în niciun fel statul în situația de achizitor din sursă unică.

Un lucru pe care l-am prevăzut este cumularea acestor vouchere. Există și această posibilitate. Iar Comisia de I.T.C., împreună cu colegii de la industrii și servicii au avizat favorabil acest proiect, la fel ca și Senatul României, care în plenul său, a votat favorabil.

Vă mulțumesc.

      ................................................
Dezbaterea Propunerii legislative de modificare a Legii nr. 187/1999, modificată și consolidată din 27.02.2006 (rămasă pentru votul final).  

Domnul Varujan Pambuccian:

Stimați colegi,

Vreau să vă spun, în mod realist, următorul lucru: este limpede că fiind o lege cu caracter organic, existau două posibilități făcând o numărătoare foarte scurtă: ca legea să pice cu ajutorul unor grupuri parlamentare; sau ca legea să treacă, după ce găsim sursa aceasta de finanțare.

Eu prefer ca legea să treacă. Și, de aceea, vă propun să retrimitem la comisie, și în februarie să o avem repusă, cu sursa de finanțare pe care am identificat-o împreună cu domnul ministru Vosganian. Este absolut realistă și cred că este bine să avem această lege, decât să fie una dintre încercările de tip "nice try".

Vă mulțumesc.

      ................................................
Supunerea la votul final:  

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Nu credeam că o să spun lucrul ăsta vreodată. Este o problemă: se pare că mulți colegi nu au cartelele. Mărturisesc că mă număr printre ei. Mi s-a întâmplat și mie o dată lucrul ăsta. Poate reușim să votăm... (Vociferări)

Știu, de obicei spun eu nu. OK, este o propunere.

       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 27 mai 2018, 12:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro