Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 19 decembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.177/28-12-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 19-12-2007 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 19 decembrie 2007

2. Dezbaterea Proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008 (votul final se va da în ședința de joi, 20 decembrie a.c.)
 
consultă fișa PL nr. 696/2007

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Trecem la Proiectul Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008.

Lucrăm pe raportul comisiei.

Vă atrag atenția că există și amendamente respinse.

Vă consult dacă se vor susține pe măsură ce ajungem. (Discuții)

 

Domnul Aurel Gubandru (din sală):

Raportul la bugetul asigurărilor sociale.

Domnul Bogdan Olteanu:

Dezbaterea generală și raportul s-au ținut.

 

Domnul Aurel Gubandru (din sală):

Raportul nu.

Domnul Bogdan Olteanu:

Raportul nu? Păi, noi am votat că se face dezbaterea generală la toate.

Atunci vă rog să prezentați raportul la bugetul asigurărilor sociale.

Domnul Aurel Gubandru:

Domnule președinte, Domnilor miniștri, Doamnelor și domnilor deputați, "Raport comun asupra Proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008." În urma examinării Proiectului Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008, a examinării amendamentelor depuse de comisiile permanente ale celor două Camere ale Parlamentului și a examinării amendamentelor depuse de parlamentari, Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a Senatului și Comisia pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților, care au fost sesizate în fond, cu 26 de voturi pentru, 4 împotrivă și 4 abțineri, vă propun ca proiectul de lege să fie supus spre dezbaterea și adoptarea plenului, cu amendamentele prezentate în Anexele nr.1 și nr.2 la prezentul raport.

Prezentul proiect de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Dezbaterea generală s-a desfășurat împreună cu dezbaterea la bugetul de stat.

Doamna deputat, neatenția se plătește, dar, pentru că domnul ministru Barbu este iubit de toată lumea, sunt convins că nimeni nu are nimic împotrivă să aibă și dânsul o intervenție la dezbateri generale, în încheierea dezbaterilor generale care s-au desfășurat.

Domnul Gheorghe Barbu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi, voi fi destul de scurt.

Bugetul asigurărilor sociale pe 2008 reprezintă o premieră, în construcția acestuia intrând modificări care nu au însă impact în anul pentru care votăm bugetul pe 2008 și care își vor face efectul numai în anul 2009, când se vor colecta contribuțiile modificate prin legea pe care o vom adopta, probabil, astăzi.

Aceasta este măsura responsabilității Guvernului Tăriceanu 2, politicianismul ieftin.

Guvernul înțelege să se laude cu reducerea contribuțiilor, dar pe care nu și-o asumă, transferând-o integral, prin actuala lege, următorului Guvern care va fi obligat să respecte angajamentele din 2007 cu resursele colectate în 2009.

Bugetul este suspect de optimist la Capitolul "Venituri", având în vedere colectarea deficitară care face.

La acest sfârșit de an o să fie o problemă chiar și sumele necesare plății salariilor funcționarilor publici.

Voi da un singur exemplu.

La bugetul asigurărilor pentru șomaj, veniturile provenite din contribuții datorate de persoanele care încheie contracte de asigurare pentru șomaj, cresc cu 3.630%, ceea ce înseamnă o majorare artificială de peste 74 milioane lei, ca și când toate persoanele neasigurate din România vor încheia contracte de asigurări de șomaj, în condițiile reducerii contribuției la 0,5% pentru aceste persoane.

Remarcăm, de asemenea, credibilitatea redusă a creșterii veniturilor la bugetul de pensii și ne îngrijorează constituirea fondurilor necesare asigurării plății pensiilor, ținând seama de rezultatele corectării slabe în ultimele 4 luni din anul 2007, de când se aplică prevederile Legii nr.250/2007 pentru modificarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Considerăm nerealiste multe aspecte în modul de construcție cu care acest buget a fost propus dezbaterii Parlamentului.

Considerăm că actuala situație macroeconomică a României ar trebui să impună un accent deosebit pe asigurarea resurselor financiare pentru pensii, pentru asigurările de accidente de muncă și boli profesionale, pe măsurile active pentru ocupare, pentru stimularea angajatorilor de implicare a salariaților proprii în programe de formare profesională continuă, eventual prin deductibilități pentru investițiile în forța de muncă.

Desigur că avem observații și amendamente, unele admise, altele respinse, dar, întrucât prima noastră îndatorire este aceea de a nu pune în pericol plata pensiilor majorate, Grupurile parlamentare reunite ale PD-L vor vota bugetul asigurărilor sociale de stat.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Dacă nu mai sunt alte intervenții în completarea dezbaterilor generale...

Din sală: Le-am avut.

Domnul Bogdan Olteanu:

Știu, dar pentru colegul nostru am făcut o excepție.

Trecem la dezbaterile pe articole.

În legătură cu titlul legii există obiecții, observații, comentarii? Nu avem amendamente.

Nu există.

Supun votului dumneavoastră titlul legii.

Cine este pentru? 237 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Titlul legii a fost adoptat.

Art.1.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu avem amendamente.

Nu există.

Supun votului dumneavoastră art.1.

Cine este pentru? 237 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Art.1 s-a adoptat.

Art.2.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu avem amendamente.

Nu există.

Supun votului dumneavoastră art.2.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere? Două abțineri.

Mă iertați.

S-a adoptat.

Trei abțineri.

Rog secretarul de ședință să fie vigilent.

Supun votului dumneavoastră Capitolul I în ansamblul său.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Două abțineri.

Capitolul I a fost adoptat.

Capitolul II.

Art.3.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu avem amendamente.

Nu există.

Supun votului dumneavoastră art.3.

Cine este pentru? 236 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere.

Art.3 a fost adoptat.

Supun votului dumneavoastră Capitolul II.

Cine este pentru? 237 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Una.

A fost adoptat Capitolul II.

Capitolul III.

Art.4.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu avem amendamente.

Nu există.

Supun votului dumneavoastră art.4.

Cine este pentru? 239 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Supun votului dumneavoastră Capitolul III în ansamblu.

Cine este pentru? 242 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

A! Scuzați-mă, nu se supune acum votului Capitolul III, că mai sunt articole.

Vă cer scuze.

Revenim.

Art.5.

Există trei amendamente admise.

Există obiecții, observații, comentarii la ele? Nu există.

De asemenea, există un număr de amendamente respinse.

Anexa cu amendamente respinse:

Amendamentul 1 se susține? Nu.

Amendamentul 2 se susține? Nu.

Amendamentul 3 se susține? Nu.

Amendamentul 4 se susține? Nu.

Amendamentul 5 se susține? Nu.

Amendamentul 6 se susține? Nu.

Nu se susțin.

Supun votului dumneavoastră art.5 cu amendamentele admise.

Cine este pentru? 237 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

S-a adoptat art.5, cu amendamentele admise.

Art.6.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu există.

Nu avem amendamente admise sau respinse.

Supun votului dumneavoastră art.6.

Cine este pentru? 238 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Acum supun votului dumneavoastră Capitolul III în ansamblul său.

Cine este pentru? 238 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Capitolul III a fost adoptat.

Trecem la Capitolul IV.

Art.7.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu există.

Există un amendament respins la art.7.

Se susține? Există un amendament respins la art.8 din Anexa nr.2.

Se susține? Nu.

Supun votului dumneavoastră art.7.

Cine este pentru? 239 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Art.7 a fost adoptat.

Art.8.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu există.

Nu avem amendamente.

Supun votului dumneavoastră art.8.

Cine este pentru? 239 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Supun votului dumneavoastră Capitolul IV în ansamblul său.

Cine este pentru? 238 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Capitolul IV a fost adoptat.

Trecem la Capitolul V - "Responsabilități în aplicarea legii." Art.9.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu există.

Nu avem amendamente.

Supun votului dumneavoastră art.9.

Cine este pentru? 239 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

S-a adoptat.

Art.10.

Nu există amendamente.

Cine este pentru? 239 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Art.10 a fost adoptat în unanimitate.

Supun votului dumneavoastră Capitolul V în ansamblu.

Cine este pentru? 238 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Capitolul V a fost adoptat.

Capitolul VI, art.11.

Există obiecții, observații, comentarii? Nu există.

Există un amendament respins la art.9 din Anexa nr.2.

Se mai susține amendamentul? Doamna deputat Cocrea.

Doamna Olguța Cocrea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor parlamentari, Domnilor miniștri,

Situația Companiei Naționale Poșta Română, începând din 2001, s-a deteriorat pe zi ce trece.

În 2001, Compania Națională Poșta Română primea pentru distribuirea pensiilor la domiciliu un procent de 2,48.

Azi, Guvernul României ne propune să acceptăm 0,75%.

La prima vedere, se observă că acest comision a scăzut de aproape 4 ori.

Mă întreb: de 4 ori au crescut valorile pensiilor distribuite de Poșta Română? Nu, domnilor.

Nu este adevărat.

Se prezintă o situație a evoluției sumelor plătite către Compania Națională Poșta Română din 2001 în 2007.

De ce nu se spune și care a fost evoluția costurilor.

În 2001, costul per prestație pentru a fi distribuite la domiciliu era de 1,90 RON.

Actualmente, în 2007, costul per prestație este de 6,45 RON.

Costul real per prestație de 6,45 s-a transformat în procent și rezultă 1,188, deci, rotunjind, 1,19 din valoare.

În numele celor 35.000 de salariați ai Companiei Naționale Poșta Română și a celor 30.000 de sindicaliști, rog să votați varianta propusă de noi, 1,19.

Acest comision este, de fapt, doar valoarea care reprezintă costurile.

Nici un leu măcar nu este pentru profit.

Compania Națională Poșta Română nu dorește să facă profit din această prestație, ci este un serviciu social, am înțeles, dar nu înțelegem să vă facem un serviciu gratis.

Vă aduc la cunoștință că, actualmente, prin 0,75, Guvernul ne plătește 55% din costuri, în condițiile în care conducerea companiei va considera că această prestație nu poate fi făcută în pierdere.

Aceasta înseamnă pierderea a 9000 de locuri de muncă.

Nu credem că Guvernul României dorește să renunțăm la aceste pensii, cu 1 ianuarie, și să fie disponibilizați 9000 de salariați.

De asemenea, propunem Guvernului pentru bugetul pe 2009 să fie calculată o suma fixă, deoarece să nu mai avem aceste discuții că - vezi Doamne! - dacă este procent, crește, și luăm bani necuveniți.

Actualmente, prin amendamentul nostru de 1,19 sunt reprezentați doar banii pentru care muncim.

Compania Națională Poșta Română, actualmente, lucrează cu 5000 de salariați, sub nivelul numărului salariaților pe care ar trebui să-l aibă, și mi se pare nedrept ca în loc să facem dreptate și să plătim costul real, să luăm chiar de la ei.

Știm cu toții cât de grea e viața poștașilor de zi cu zi.

Cum considerați dumneavoastră că este mai bine.

Ultima problemă pe care aș vrea să v-o expun.

BANCPOST, care distribuia 3,5 milioane de alocații a refuzat să mai distribuie, ca fiind nerentabile și acum trebuie să le distribuie fraierii de la Poșta Română.

Domnilor, de la un comision de 3,7 la alocații să ajungi la 1,3, iar acum să ne trezim cu 0,75, credeți-ne că nu se poate.

Vă rog foarte mult, în numele colegilor care lucrează la Compania Națională Poșta Română și care v-au deservit, sunt convinsă, uneori mai bine și uneori mai rău - și pentru aceasta ne cerem scuze - să fiți de acord și să acceptați acest amendament pentru cei 35.000 de salariați din Compania Națională Poșta Română.

Vă mulțumesc încă o dată.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Mircia Giurgiu.

Domnul Mircia Giurgiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi, argumentele au fost prezentate, așa că vă rog să fiți alături de noi.

Nu vă ascund că am vorbit cu toate grupurile parlamentare, inclusiv cu PSD, care ne-a spus că ne susține, dar și cu celelalte grupuri parlamentare:

PD, PNL, PC, UDMR și PRM.

Sper să fiți alături de noi.

Nu am reușit să vorbim cu fiecare parlamentar în parte, dar am încercat să le explicăm situația reală.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul deputat Niță.

Domnul Constantin Niță:

Sigur că noi apreciem totdeauna proiectele și propunerile care țin de viața de zi cu zi a salariaților.

Sigur că, deși grupul celor ce reprezintă sindicatele în Parlament nu au votat niciodată cu PSD-ul, totuși Grupul parlamentar al PSD vă propune dumneavoastră și domnului ministru un procent de 1.03, ceea ce cred că ar mulțumi pe toată lumea și cred că ar face, în acest fel, și pe plac tuturor parlamentarilor din toate partidele politice.

Eu sper că veți accepta acest amendament al nostru și-l veți vota.

Vă mulțumesc. (Discuții)

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul deputat Dragoș Dumitriu.

Domnule deputat Niță, după ședință poate îmi explicați și mie cum ați calculat cu atâtea zecimale.

Domnul Dragoș Petre Dumitriu:

Domnule președinte, Stimați colegi,

Din respect pentru cei 35.000 de poștași, vom susține și noi amendamentul colegilor de la Blocul Național Sindical.

Pun și eu o întrebare.

În aceste condiții de sărăcie cum se risipesc milioane de euro din partea Companiei Naționale Poșta Română cu o reclamă pe care nu o înțelege nimeni? (Discuții, râsete răzlețe)

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul deputat Barbu. (Rumoare, discuții)

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnilor colegi, atunci când a apărut ordonanța de rectificare a bugetului asigurărilor sociale, și când a fost redus acest comision al poștei, am susținut, public, că acest lucru nu este corect, este insuficient și că va pune în pericol plata la domiciliu a pensiilor.

Drept urmare, susținem amendamentul propus.

Grupurile parlamentare ale PD-L, vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Domnul senator Funar.

Domnul Gheorghe Funar:

Domnule președinte, Doamnelor și domnilor senatori și deputați, Înainte de a preciza amendamentul grupurilor noastre parlamentare am o întrebare simplă și delicată pentru domnul ministru Vosganian.

Este prevăzută, la anul sau în 2009, privatizarea poștei sau nu?

 

Domnul Varujan Vosganian (din sală):

Poșta se află în administrarea Ministerului Comunicațiilor.

El vă poate răspunde.

Domnul Gheorghe Funar:

Vă rog să spuneți la microfon, domnule ministru, că ne interesează înregistrarea vocii dumneavoastră pentru fonoteca de aur a Parlamentului. (Discuții, rumoare, vociferări, aplauze, râsete)

Domnul Bogdan Olteanu:

Cred că nu vrea să se facă auzit.

Dați-i microfonul mai tare, ca să-l auzim.

Faceți și poze.

Domnul Varujan Vosganian:

Poșta se află în administrarea Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației și numai Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației poate să vă spună.

Acum lucrăm la o strategie pentru restructurarea Companiei Naționale Poșta Română și, în foarte scurt timp, veți afla și amendamentul de vedere al întregului Guvern în legătură cu această chestiune. (Rumoare, discuții).

 

Domnul Varujan Vosganian (din sală):

În 2008 nu se privatizează.

Domnul Bogdan Olteanu:

A! Puteți să fiți sigur că în 2008 nu se privatizează.

Domnul Gheorghe Funar:

Vă rog să repete, ca să se înregistreze.

Domnul Bogdan Olteanu:

Sunt convins că totul se înregistrează.

Domnul Gheorghe Funar:

Nu s-a auzit.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul ministru a anunțat că nu se va privatiza până la finalul anului 2008.

Domnul Gheorghe Funar:

Încercăm să-l credem pe domnul ministru că așa este adevărat.

Fiind vorba de un amendament al colegilor care au intrat în Parlamentul României pe lista PRM, evident îl susținem. (Discuții, râsete)

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule Funar.

Dacă totdeauna s-ar susține așa amendamentele, Doamne! ce haos ar fi în actualul Parlament.

Înțeleg că în ultima serie de luări de cuvânt era domnul senator Păcuraru.

Domnul Paul Păcuraru:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Este interesant de văzut cât patos stârnește acest comision.

Era bine dacă și pe alte cauze, poate mai importante, discutam cu aceeași fervoare.

Sunt obligat să vă dau câteva informații pentru justa și corecta informare a dumneavoastră.

Voi spune că acest comision în timp a evoluat între 1,35-0,75, în momentul de față.

Vă voi informa pe dumneavoastră cum au evoluat încasările Companiei Naționale Poșta Română pe același volum de activitate, plata pensiilor, în condițiile în care numărul de pensionari din România a rămas oarecum constant și cum a evoluat acest indicator Încasări financiare doar datorită faptului că au crescut pensiile din România, că prestațiile au crescut.

Deci, în 2001 - 38 de milioane de euro; în 2002 - 40 de milioane de euro; în 2003 - 40 de milioane de euro; în 2004 - 43,5 milioane de euro, în 2005 - 52 de milioane de euro; în 2006 - 65 de milioane de euro, în 2007, după ce am redus comisionul de 1,3 % la 0,75%, pentru că devenea o sumă imensă, am ajuns la 70 de milioane de euro, iar în 2008 erau, în condițiile în care am fi acceptat 1%, 97 de milioane de euro, pe același volum de pensionari.

Pensionarii din România, între 2000 și 2008 sunt, grosso modo, în jur de 4.500.000 - 4.600.000, la care punem 1 milion de pensii agricole, deci suntem, cumva, pe aceeași cifră.

Iată că cifra a crescut de trei ori numai pentru faptul că pensiile au crescut ca volum.

Aș vrea să vă informez corect că Ministerul Economiei și Finanțelor a făcut un demers și o analiză în care a evidențiat o serie întreagă de subiecte.

Evoluția comisionului nu a venit la întâmplare și nici această propunere de reducere.

Nu vă pot prezenta aici toate concluziile analizei, dar acest program continuă, Ministerul Economiei și Finanțelor va continua, pentru că este nefiresc ca o companie de stat, repet, companie de stat să încaseze sume imense, tot de la bugetul de stat, pe servicii externalizate în diverse alte companii, activități și așa mai departe, dar convenim, pentru 2008, să alocăm procentul pe care l-a anunțat și domnul deputat Niță, deci 1,03%, ceea ce corespunde plafonului maxim de 100 de milioane de euro pentru 2008.

Deci, pe acest plafon, acceptăm acest amendament și amendamentul este "comisionul maxim acceptat pentru plata pensiilor, pentru anul 2008, să fie 1,03%".

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule senator.

Vă rog, domnul deputat Giurgiu.

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi, suntem de acord cu acest comision.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă rog frumos să reformulați în sensul că sunteți de acord cu această propunere, pentru că se va interpreta greșit în stenogramă.

Domnul Mircia Giurgiu:

Da, suntem de acord cu propunerea formulată de domnul ministru Paul Păcuraru.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

În aceste condiții, supun votului dumneavoastră amendamentul respins de la punctul 9, cu modificarea propusă de reprezentantul Grupului parlamentar al PSD și de reprezentantul Grupului parlamentar al PNL.

Cine este pentru? 239.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 2 abțineri.

S-a adoptat amendamentul de la punctul 9, cu modificările despre care am vorbit.

Supun votului dumneavoastră art.11 cu amendamentul adoptat.

Cine este pentru? 241.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Articolul 12.

Există un amendament respins la punctul 10.

Se susține? Nu se susține.

Supun votului dumneavoastră art.12.

Cine este pentru? 242 de voturi.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Articolul 12 a fost adoptat.

La articolul 13 există un amendament admis.

Dacă există observații în legătură cu amendamentul 4 din Anexa 1.

Nu există.

Amendamente respinse.

Amendamentul 11 din Anexa cu amendamente respinse se susține? 12 se susține? Nu se susțin.

Supun votului dumneavoastră art.13 cu amendamentul admis.

Cine este pentru? 243 de voturi.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Articolul 13 este adoptat.

Articolul 14.

Nu există amendamente.

Supun votului dumneavoastră art.14.

Cine este pentru? 244 de voturi.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Articolul 15.

Există un amendament respins.

Se susține? Domnule senator Funar, aveți cuvântul.

Amendamentul 13 din Anexa 2.

Domnul Gheorghe Funar:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori și deputați, Sper să fie cu noroc acest număr curent 13.

Prima parte a amendamentului vizează formularea textului inițiatorului.

Așa cum știți, în campania electorală, cei din "alianța portocalie" le-au promis românilor "Să trăiți bine!" Ce scrie aici, la art.15? "Cuantumul ajutorului de deces...".

Deci Guvernul vrea să dea românilor ajutor de deces, în loc să-i ajute să trăiască bine.

Eu am propus formularea astfel: "Cuantumul ajutorului în caz de deces se stabilește în condițiile legii..." De asemenea, după literele (a) și (b), care sunt înscrise în textul inițiatorului, am propus litera (c) și anume să se acorde un ajutor, în cazul în care un cetățean român a murit în străinătate și va fi repatriat, acestuia să se deconteze costul transportului.

A fost un caz - și ne pare tare rău că s-a prăpădit colegul nostru, domnul deputat Dan Iosif - în care cheltuielile pentru transport au fost suportate printr-o hotărâre a dumneavoastră, a Camerei Deputaților, dar sunt, din păcate, alți cetățeni ai României în cazul cărora părinții sau aparținătorii din țară nu au avut bani să plătească cheltuielile de transport până în țară, în localitatea unde au vrut să-l înmormânteze.

Pentru a nu mai ajunge în asemenea situații delicate, v-aș propune să acceptați acest amendament - introducerea literei (c).

Mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc foarte mult, domnule senator.

Supun votului dumneavoastră amendamentul respins de la nr. crt. 13.

Cine este pentru? 39 de voturi.

Voturi împotrivă? 91.

Abțineri? 87.

Amendamentul nu a fost adoptat.

Supun votului dumneavoastră art.15.

Cine este pentru? 220 de voturi.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 7 abțineri.

Art.15 a fost adoptat.

Articolul 16.

Există amendamente respinse.

Punctul 14.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Ovidenie, domnul Barbu.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte, stimați colegi...

Domnul Bogdan Olteanu:

Punctul 14 nu este amendamentul dumneavoastră.

Domnul Gheorghe Barbu:

Punctul 16.

Domnul Bogdan Olteanu:

Atunci, mai așteptați.

Amendamentul de la punctul 14 nu se susține.

Punctul 15 se susține? La ce punct aveți, domnule deputat?

 

Domnul Gheorghe Barbu (din sală):

Există o listă de erori materiale, punctul...

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă dau cuvântul, atunci, la lista de erori materiale, să o prezentăm, să clarificăm situația.

(Discuții în sală)

Vă rog, domnule președinte.

Spuneați că prezentați erorile materiale, ca să clarificăm chestiunea.

 

Domnul Gheorghe Barbu (din sală):

S-au strecurat erori materiale la întocmirea raportului.

Domnul Bogdan Olteanu:

Am înțeles ce spuneți.

Amendamentul dumneavoastră este admis sau respins?

Domnul Gheorghe Barbu (din sală):

Este respins.

Domnul Bogdan Olteanu:

Atunci, prezentați-l dumneavoastră și o clarificăm după aceea.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnilor președinți, La art.16 alin.1 am dori, prin amendamentul acesta, să rămână cu aplicabilitate de la 1 ianuarie, pe tot parcursul anului, contribuțiile de 29%, 34% și 39% și să fie eliminată litera (b) care prevede alte cote de contribuții, respectiv, 27,5%, 32,5%, 37,5%, începând cu data de 1 decembrie.

Domnul Bogdan Olteanu:

Este punctul 16, de fapt.

E acel amendament pe care îl găsim la punctul 16, la respinse, care are această propunere.

Domnul Gheorghe Barbu:

Cred că această propunere este a domnului deputat Ovidenie, numai că această propunere a fost făcută și de subsemnatul, și de domnul Alexandru Mocanu, dar nu apăruse în raport și ulterior s-a făcut...

Domnul Bogdan Olteanu:

Am înțeles.

Practic, au fost două amendamente cu același conținut.

Domnul Gheorghe Barbu:

Exact.

Domnul Bogdan Olteanu:

Atunci, vă invit și pe dumneavoastră și îl invit și pe domnul Ovidenie să prezinte.

Domnul Gheorghe Barbu:

Bun.

Ca să închei acest subiect, susțin această chestiune, întrucât condițiile inițiale din Programul de guvernare s-au modificat, în mod esențial, odată cu adoptarea Legii nr.250/2007, când s-a adoptat o majorare importantă a pensiilor.

Cred că este important ca acum să se ia această decizie, oricum nu are efect asupra bugetului pe anul 2008, pentru a se putea, în funcție de execuția bugetară pentru anul 2009, oricine va trebui să pună în practică bugetul respectiv, să poată dispune de resurse financiare care să garanteze plata majorată a pensiilor și în anul 2009.

Vă mulțumesc mult.

În consecință, ca să nu mai revin, dacă se aprobă această modificare, atunci, la art.16, alin.4 trebuie eliminat.

Mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Litera (b), nu alin.4, practic.

Domnul Gheorghe Barbu:

Litera (b) de la alin.1, dar, dacă se aprobă propunerea, atunci și art.16 alin.4.

Domnul Bogdan Olteanu:

Am înțeles.

Mulțumesc.

Domnul Ovidenie, un amendament similar.

Domnul Costel Ovidenie:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am depus acest amendament la cererea scrisă a centralelor sindicale, care sunt îngrijorate de reducerea contribuțiilor, ca urmare a fondurilor colectate.

Deci, propunem ca, pentru luna decembrie 2008, să fie menținute aceleași cote de contribuție prevăzute în proiectul de buget pentru perioada ianuarie - noiembrie.

Domnul Bogdan Olteanu:

Supun votului dumneavoastră amendamentul... Vă rog, domnule deputat Marian Sârbu.

La același punct? Vă rog!

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Nu am înțeles, niciodată, în timpul acestor dezbateri, de ce domnul ministru Vosganian s-a înverșunat atât de tare în legătură cu neacceptarea acestor amendamente de bun-simț, după părerea mea.

Las la o parte toată dezbaterea strict politică.

A vorbi despre scăderea contribuțiilor de asigurări sociale în ultima lună a unui an fiscal este ca și cum ai dori să pasezi orice fel de răspundere politică și financiară Guvernului care va veni după tine.

Că este minoritar sau nu, acesta este un lucru care a fost discutat în tot cursul acestui an, totuși, și acest Guvern va ajunge la final.

De aceea, domnule ministru, cu toată considerația pe care v-o port, vă rog să fiți de acord cu acest amendament pentru că, realmente, în condițiile în care vorbim de Legea nr.250/2007, pe care parlamentarii au votat-o în unanimitate, în condițiile în care, în legătură cu resursele pentru pensii ale anului 2009, s-au făcut atâtea speculații, în condițiile în care, în anul 2009, punctul de pensie va trebui, conform legii, să devină 45% din salariul mediu pe economie, este inadmisibil să transferăm, indiferent cine am fi, responsabilitatea plății pensiilor Guvernului care va urma în anul 2009.

Deci, rugămintea mea este să dați dovadă de înțelegere și nu doar pentru o simplă bifare a unui text din programul dumneavoastră electoral, care, oricum, ca urmare a amendamentelor PSD-ului și ale altor partide, nu mai este cel inițial, realmente, să puneți în pericol plata pensiilor pe anul 2009.

Vă adresez, încă o dată, această rugăminte, după cum, rugămintea mea este, către toți parlamentarii, să voteze, așa cum au votat și Legea nr.250/2007, în unanimitate, în favoarea adoptării acestui amendament.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnule ministru Păcuraru, vă rog!

Domnul Paul Păcuraru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Sigur că putem și pe moment, și pe loc, să găsim tot felul de soluții.

Noi am avut aici o construcție foarte clară. 1.

În Programul de guvernare aprobat de Parlament, se prevede reducerea contribuțiilor cu 10 puncte procentuale pe mandatul 2004 - 2008, decembrie/decembrie.

Tocmai din acest motiv se regăsește luna decembrie în final de reducere de contribuție. 2.

Această reducere de contribuție este acoperită în buget și, dacă sindicatele cer acest lucru, este de înțeles.

Dacă partidele de dreapta spun că sunt împotrivă, sigur, nu poate decât să ne mire, așa cum nu poate decât să ne mire faptul că chiar autori ai programului de guvernare spun acum că susțin această măsură.

Eu v-aș ruga să aveți în vedere că există acoperirea financiară completă a acestei măsuri, că nu avem niciun fel de problemă în bugetul de pensii, că bugetul de asigurări sociale pe 2008 este acoperit integral și dați șansa Guvernului să-și realizeze angajamentele pe care și le-a asumat.

Și Ministerul Economiei și Finanțelor susține acest punct și am să vă rog să convenim, așa cum ne-am înțeles, împreună, că această construcție bugetară stă în picioare, că are acoperire și că e o miză, să spunem... Nu putem pe moment, acum, să reconstruim toți acești indicatori.

Așa cum la sănătate s-a respins - și s-a respins pe drept - și este, tot așa, o defalcare pe două etape de aplicare, am să vă rog și la bugetul asigurărilor sociale de stat, la bugetul de pensii, să lăsăm construcția bugetară așa cum Guvernul a prezentat-o în fața dumneavoastră.

Ea are menire și pentru mediul de afaceri, sunt semnale importante, legate de reducerea fiscalității și de angajamentele globale de reducere a fiscalității și vă rog foarte mult pe toți colegii din Parlament să susțineți și să aprobați acest proiect.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Domnul ministru Vosganian.

Domnul Varujan Vosganian:

Stimați colegi, Sunt de acord, domnule Sârbu, că viziunea dumneavoastră este de bun-simț și că mă suspectați, nu știu exact dacă de contrar... nu de contrar și vreau să vă spun că, dacă viziunea dumneavoastră e de bun-simț, și viziunea mea este de bun-simț.

De ce? Pentru că politica este singura îndeletnicire umană în care doi oameni pot fi la fel de bine-intenționați și, cu toate acestea, pot avea păreri complet diferite.

Viziunea pe baza căreia a fost construit programul de guvernare are în vedere două lucruri care se regăsesc în buget: alocări pentru investiții - și bugetul acesta este recordman nu numai în ce privește alocările, dar și în ce privește procentul în PIB, și anume, 5,5% din PIB, o sumă enormă, peste 7 miliarde de euro și, în al doilea rând, reducerea fiscalității și, prin acestea împreună, crearea de noi locuri de muncă.

Noi trebuie acum să mărim salariile, ca să intrăm într-o competiție cu Uniunea Europeană și să nu ne plece oamenii din țară.

Trebuie să mărim, în același timp, forța economică a României și, pentru asta, noi socotim că această reducere, care, cum spunea colegul meu Paul Păcuraru, este sustenabilă în bugetul de asigurări sociale, este necesar a fi făcută.

Dumneavoastră ați introdus un argument pe care l-ați trimis în zona moralității: dacă e normal ca un Guvern care are scadența de mandat, ca suport parlamentar, în decembrie 2008 să angajeze Guvernul următor, chiar dacă e aproximativ același.

Eu vreau să vă spun că, dacă am merge pe acest raționament, n-am aproba nici bugetul anului 2009, în anul 2008, pentru că și acest buget se adresează tot unui Guvern care va veni.

Guvernul care urmează va avea apoi toate instrumentele să mărească fiscalitatea din nou.

De fapt, dumneavoastră, prin propunerea pe care o faceți acum, sugerați o majorare a fiscalității, adică, de la scăderea de contribuții pe care noi am propus-o, dumneavoastră vreți s-o măriți la loc.

Este opinia dumneavoastră și dacă dumneavoastră vreți, prin acest amendament, să măriți fiscalitatea și să scumpiți din nou locurile noi de muncă, sunteți liberi s-o faceți, Parlamentul e suveran, dar opinia noastră, ca reprezentanți ai Guvernului, este că România încă mai are de recuperat etape de dezvoltare și, pentru asta, trebuie să aibă forță economică, evident, în condițiile sustenabilității politicilor sociale.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Barbu.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnilor colegi, Admirabil curajul și moralitatea! Nu înțeleg cum poți să vorbești cu atât aplomb despre ceva ce nu aplici.

Nici un leu din ce ni s-a spus aici nu se va face venit, în anul 2008, la bugetul asigurărilor sociale, pentru că valoarea contribuțiilor pe luna decembrie 2008 se încasează după încheierea lunii, în anul 2009.

Cred că este elementară această chestiune.

Dacă doreați să faceți acest lucru, domnilor miniștri, trebuia să propuneți o variantă aplicabilă în 2008, adică să suportați, să vă asumați o responsabilitate a unor reduceri, în acest an, pe care să le regăsim în veniturile bugetului anului 2008.

O altă chestiune, domnilor miniștri, este că programul alianței avea un anumit nivel de costuri, iar acum, prin aprobarea de către noi, prin Legea nr.250/2007, a majorării substanțiale a pensiilor, nu mai poate fi luat în calcul acel indicator din anul 2004, când s-a făcut Programul de guvernare.

Trebuie să fim realiști.

Cine credeți, în România, că reduce fiscalitatea și, după aceea, vine oricine altcineva, oricând, și o mărește? Aceasta este o chestiune de poezie, domnule Vosganian, și numai în caz extrem se va putea face așa ceva! Nimeni nu va mai putea face acest lucru și, până nu este o execuție bugetară, măcar ca exemplu, să vedem unde ajungem, nu cred că este în stare cineva să mai facă așa ceva și, drept urmare, vă rog să susțineți și dumneavoastră acest amendament.

Mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc.

Domnul ministru Vosganian.

Domnul Varujan Vosganian:

Domnule Barbu, eu cred că n-am înțeles foarte bine reproșul pe care îl faceți.

În primul rând, vreau să vă spun, cu respect, că avem în vedere un program mai amplu de scădere a contribuțiilor și de la 1 ianuarie, și de la 1 iulie, deci contribuțiile scad pe parcursul anului.

Doar o componentă, doar o treime din acestea sunt în decembrie.

Eu nu vă înțeleg însă atunci când spuneți: de ce un Guvern scade contribuțiile într-un an, în condițiile în care abia la anul se aplică o parte? Nu suntem toți cetățeni români, stimate domn? Mulți dintre dumneavoastră vă veți regăsi din nou în Parlament, în 2009.

Bugetul din 2009 se va vota în 2008.

Nu răpiți unui Guvern de astăzi șansa de a fi responsabil pentru ziua de mâine!

Și vreau să vă mai aduc aminte ceva, domnule Barbu.

Când erați împreună cu noi la guvernare, discuții de felul acesta se făceau și în ce privește cota unică, în care eram acuzați că administrația locală va rămâne subfinanțată, că bugetul va intra în faliment, dar noi am avut curaj.

Dumneavoastră, poate, între timp, v-ați pierdut acest curaj, dar noi vrem să ducem lucrurile până la capăt.

Mulți au spus că nu suntem în stare să mărim pensiile.

În 2007, le-am majorat cu 60%, un record absolut, adică 54%, în termeni reali.

Pentru 2008, bugetul este sustenabil, și este sustenabil nu doar pentru măsurile pe care le luăm, ci și pentru alte măsuri privind lărgirea bazei de impozitare, fără de care bugetul nu ar fi fost sustenabil.

De aceea, dincolo de disputa de natură politică, temeiul responsabil și vizionar este acesta: în România, contribuțiile sunt prea mari și ele sunt un obstacol în calea sporirii numărului locurilor de muncă și în calea creșterii salariilor.

De aici înainte, fiecare dintre dumneavoastră este liber să decidă.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc.

Domnul deputat Rușanu.

Domnul Dan Radu Rușanu:

Domnilor colegi, Am auzit aici, în Parlament, două păreri contrarii, în aceste zile, una dintre ele, exprimată de foarte mulți colegi, solicitarea, în mod expres, a majorării salariului minim pe economie.

O chestie foarte, foarte bună.

Deci majorarea salariilor, la solicitarea sindicatelor.

În același timp, însă, cu majorarea salarială - trebuie să cunoașteți acest lucru - crește prețul de cost.

O majorare salarială care nu are consolidare în creșterea productivității muncii se duce, automat, pe inflație.

Singura majorare salarială care se poate face fără să derapezi în inflație este diminuarea costurilor locului de muncă, a impozitelor plătite pe locul de muncă.

Diminuând impozitul pe forța de muncă, pe salarii, diminuând impozitele și taxele pe CAS, pe CASS, pe șomaj și pe celelalte, salariatul respectiv ia mai mulți bani în mână, fără să afecteze costurile de producție.

Hai să ne înțelegem! Ce susțineți, până la urmă? O majorare neinflaționistă a salariilor, într-o parte și, în partea cealaltă, rămânerea la aceleași impozite și taxe? Este o contradicție, trebuie să vă hotărâți.

Dacă vreți o majorare salarială neinflaționistă, în primul rând, trebuie să diminuăm costurile locului de muncă.

Majorând, în continuare, salariile, orice patron, a doua zi, va majora costurile.

Neapărat însă, în clipa în care reduci impozitele și taxele pe locul de muncă, prețul de cost al patronilor rămâne același.

Deci, în această contradicție, hotărâți-vă ce vreți să votați.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră amendamentul 16, respins.

Cine este pentru? 85 de voturi.

Voturi împotrivă? 97.

Abțineri? 17.

Amendamentul 16 a fost respins.

Amendamentul 15 se susține? Îmi cer scuze, întâi s-a discutat amendamentul 16, pentru că așa s-a propus.

Supun votului dumneavoastră... Iertați-mă, amendamentul 17 nu mai are obiect, în condițiile acestea.

Domnule Barbu, 17 și 18 nu mai au obiect, eliminarea ultimului alineat.

Deci, nu se mai susțin.

Supun votului dumneavoastră articolul 16, așa cum a fost propus.

Cine este pentru? 156 de voturi.

Voturi împotrivă? 79.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Articolul 16 s-a adoptat.

Articolul 17.

Există o serie de amendamente respinse.

Amendamentul 19 se susține? Nu. 20? 21? 22? 23? Nu se susțin.

Din sală: Amendamentul 22 se susține.

Domnul Bogdan Olteanu: 22? Supun la vot amendamentul 22, respins.

Cine este pentru? 27 de voturi.

Voturi împotrivă? 134.

Abțineri? 79.

S-a respins.

Am terminat toate amendamentele respinse la art.17.

Supun votului dumneavoastră art.17... (Intervenție neinteligibilă din sală).

Mă iertați! La 17? Vă rog, domnule deputat Mocanu.

Aveți cuvântul.

Domnul Alexandru Mocanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi, La art.17 alin.1 avem un amendament cu trei subpuncte la cele trei litere ale acestui alineat 1, și anume: - la litera (a) a alin.1, propunem ca și contribuția datorată de angajator la bugetul asigurărilor pentru șomaj, conform art.26 din Legea nr.76/2002, cu modificările și completările ulterioare, să fie de 2%, și nu așa cum este prevăzut în proiectul de lege, de 1%, în perioada ianuarie - noiembrie, și de 0,5%, începând cu decembrie; - la litera (b), propunem, de asemenea, ca această contribuție individuală datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj să fie, în loc de 0,5%, 1%; - la litera (c), contribuția datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj, cu modificările și completările ulterioare, de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj, să fie de 3%, față de prevederea din proiectul de lege, unde era 1,5%, pentru ianuarie - noiembrie, și 1%, începând cu luna decembrie.

Textul de la litera (d) propunem să rămână nemodificat.

Dorim să vă spunem că, în opinia noastră, resursele alocate pentru stimularea ocupării și promovarea de măsuri active sunt din ce în ce mai puține și au un impact nesemnificativ, din păcate.

Reducerea contribuțiilor la fondul de șomaj, chiar în condițiile lărgirii bazei de impunere, se face totuși în detrimentul măsurilor active de ocupare, în condițiile în care există câteva probleme grave, ce necesită rezolvare.

Șomajul pe termen lung, numărul mare al persoanelor aflate în forme precare de ocupare, precum și șomajul în rândul tinerilor și al persoanelor vârstnice sunt probleme ce nu se pot rezolva fără fonduri și măsuri active.

De aceea, stimați colegi și stimate domnule ministru, domnilor miniștri, vă rugăm să aveți amabilitatea să acceptați propunerile noastre.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră amendamentul respins, susținut de domnul deputat Mocanu.

Vă rog să votați.

Cine este pentru? 81 de voturi.

Voturi împotrivă? 134.

Abțineri? 22 de abțineri.

S-a respins.

Alte amendamente mai sunt la art.17? (Intervenție neinteligibilă din sală).

Dacă au căzut, implicit, nu se susțin.

Supun votului dumneavoastră art.17.

Cine este pentru? 156 de voturi.

Voturi împotrivă? 79.

Abțineri? 2 abțineri.

Articolul 17 s-a adoptat.

Articolul 18.

Există un amendament admis.

Sunt observații? Vă rog, domnule deputat Gubandru, la amendamentul admis.

Domnul Aurel Gubandru:

Domnule președinte, Doamnelor și domnilor senatori și deputați, La poziția numărul 5 de la amendamente admise, la articolul 18, noi am aprobat, în Comisiile reunite pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital, că, cotele de contribuții datorate de angajatori, în funcție de clasa de risc, potrivit Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, cu modificările și completările ulterioare, se stabilesc de la 0,4% la 2%, aplicate asupra fondului total de salarii brute.

Vă propunem modificarea "aplicate asupra sumei veniturilor brute realizate lunar", pentru a se pune de acord cu prevederile articolului 2 punctul 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.91/2007 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecției sociale, potrivit cărora, începând cu 1 ianuarie 2008, baza lunară de calcul, la care angajatorul datorează contribuția de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, o constituie suma veniturilor brute realizate lunar.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Ministerul înțeleg că este de acord cu această chestiune.

Bun. O să discutăm atunci, în momentul în care vom supune la vot articolul.

Punctul 24, amendamente respinse? Se susține? Nu.

Punctul 25? Nu se susține.

Supun votului dumneavoastră articolul 18, cu amendamentele admise și observațiile comisiei.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 2 abțineri.

Articolul 18 a fost adoptat.

La articolul 19 nu există obiecții.

Nu avem amendamente.

Supun votului dumneavoastră articolul 19.

Cine este pentru? 243 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Articolul 19 a fost adoptat.

Articolul 20.

Nu există amendamente.

Sunt obiecții sau observații? Nu sunt.

Supun votului dumneavoastră articolul 20.

Cine este pentru? 241 de voturi.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 2 abțineri.

Articolul 20 a fost adoptat.

Articolul 21.

Sunt observații sau obiecții? Nu sunt.

Nu există amendamente.

Supun votului dumneavoastră articolul 21.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri? 2 abțineri.

Articolul 21 a fost adoptat.

Articolul 22.

Lista anexelor.

Obiecții sau observații? Nu sunt.

Supun votului dumneavoastră articolul 22.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 2 abțineri.

Supun votului dumneavoastră Capitolul VI, în ansamblul său.

Cine este pentru? 242 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Capitolul VI a fost adoptat.

Consult comisiile dacă mai există amendamente sau observații.

Nu mai sunt.

S-a finalizat dezbaterea pe articole, proiectul rămâne pentru votul final.

Stimați colegi, vă informez în legătură cu programul de lucru de mâine: la ora 9,00 ședința Birourilor permanente reunite ale celor două Camere...(replici neinteligibile din sală)

Mai există anexe? Dar anexele le-am supus la vot odată cu articolul 22.

Vreți să supunem separat anexele? Ca să nu existe niciun fel de observație, le supunem la vot.

Supun votului dumneavoastră Anexa 1.

Cine este pentru? 243 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Anexa 1 a fost adpotată.

Anexa 2.

Cine este pentru? 242 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Anexa 2 a fost adoptată.

Anexa 3.

Cine este pentru? 242 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

A fost adoptată Anexa 3.

Anexa 4.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

A fost adoptată Anexa 4.

Anexa 5.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Anexa 5 a fost adoptată.

Anexa 6.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

S-a adoptat Anexa 6.

Bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Anexa 1.

Sunt obiecții sau observații? Supun votului dumneavoastră Anexa 1.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

S-a adoptat Anexa 1.

Anexa 2.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Anexa 3.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri?

Nu sunt.

Anexa 4.

Cine este pentru? 241 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

S-a adoptat Anexa 4.

Anexa 5.

Cine este pentru? 242 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

S-a adoptat.

Anexa 6.

Cine este pentru? 242 de voturi pentru.

Voturi împotrivă.

Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

S-a adoptat Anexa 6.

A fost ultima anexă, dacă nu greșesc.

Comisia, este corect? Da.

Am finalizat dezbaterea pe articole.

Stimați colegi, reiterez, mâine, la ora 9,00, avem ședința Birourilor permanente reunite, iar la ora 9.30 ședința comună a celor două Camere.

Pe ordinea de zi avem Declarația Parlamentului României referitoare la viitorul provinciei Kosovo, propusă de Comisiile pentru politică externă, dezbaterea în Parlamentul României a două proiecte referitoare la Statutul parlamentarului, urmată de vot final.

De asemenea, votul final pentru Legea bugetului de stat și Legea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Declar închisă ședința de astăzi.

Vă mulțumesc.

Ședința s-a încheiat la ora 17.30.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 0:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro