Alecsandru Știucă
Alecsandru Știucă
Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.4/15-02-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 05-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.13 Alecsandru Știucă - declarație politică intitulată "Tezele unicat cu subiecte unice sau reforma reformei învățământului românesc";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Îl rog acum să poftească la microfon pe domnul Alecsandru Știucă și pe domnul Dumitriu să treacă în așteptare și se pregătește domnul deputat Valeriu Tabără, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat-Liberal.

Domnule deputat Știucă, aveți cuvântul.

Domnul Alecsandru Știucă:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

"Tezele unicat cu subiecte unice sau reforma reformei învățământului românesc."

În ultimii 17 ani de când România a devenit un stat democratic, în niciun alt sector al vieții economico-sociale nu s-a vehiculat mai mult ideea de reformă decât în sistemul de învățământ. La fiecare ciclu electoral, an după an, ocupanții temporari ai scaunului de ministru al educației și cercetării au încercat să aducă ceva nou în sistemul de învățământ, să reformeze reforma realizată de predecesorul lor, să relanseze educația românească, să o modernizeze, să o pună în concordanță cu cerințele timpului.

În perioada 2004-2008, am trăit o experiență unică - că tot e la modă - când reforma unui ministru PD a fost reformată de un alt ministru PD. Și pentru că PNL-ul a rămas la guvernare este normal să vină cu o originală reformă. A treia, în trei ani! Să nu ne grăbim, poate veni și a patra, până la sfârșitul anului 2008 pot apărea surprize.

Ultimul succes al domnului ministru Adomniței îl reprezintă compromisul lamentabil al tezelor unicat cu subiecte unice la casa a VII-a și a VIII-a. Acest experiment, că doar această valoare o are, reprezintă o veritabilă fundătură, din care domnul ministru nu are nicio șansă de ieșire. Rezultatele obținute la aceste teze contrazic total realitatea din școli, iar liceele se pregătesc să primească pe primele locuri elevi cu șanse veritabile de a nu promova anul școlar 2007-2008, fiind pretendenți la corigență, iar la vestitele teze au obținut note de 9 și 10.

Toate aceste aspecte reliefează faptul că este extrem de dificil de realizat o reformă autentică a școlii de către ingineri constructori, oameni care poate au construit școli, dar nu sunt oameni ai școlii, ai educației, care nu cunosc sistemul de învățământ și adevăratele priorități ale acestuia. Din nefericire, reforma reală a învățământului românesc rămâne încă, la momentul actual, o poveste iluzorie, în condițiile în care lipsește o strategie de dezvoltare a învățământului românesc pe termen mediu și lung, prin valorificarea tradițiilor proprii și a experienței europene.

Reforma a devenit teritoriul disputelor politice, iar școala, cu problemele ei, rămâne în continuare într-o totală dezorientare și abandon. În timp ce reforma bate câmpii cu grație, despre "învățământ flexibil", "formativ", "opțional", "vocațional", "alternativ-educațional" etc., elevii au câte 7 ore pe zi și 25 de obiecte de studiu, programe supraaglomerate, iar opțiunile pentru manuale și discipline sunt formale, pentru că opțiunile elevilor sunt condiționate de limita manualelor existente deja în dotarea liceului și atât, precum și a numărului de ore necesare completării unor catedre existente în școli.

Și, în timpul aceasta, noi continuăm să reformăm. Ce?

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 21:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro