Ioan Hoban
Ioan Hoban
Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.4/15-02-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-06-2018
18-06-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 05-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.25 Ioan Hoban - declarație politică cu titlul "Eficiența furnizorilor de formare profesională";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Ioan Hoban:

"Eficiența furnizorilor de formare profesională"

Începând cu 1 ianuarie 2008, taxa de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților se ridică la două salarii de bază minime brute pe țară, garantate în plată. Taxa se achită pentru fiecare ocupație/calificare pentru care se solicită autorizarea.

Formarea profesională a adulților constituie o prioritate națională, iar adulții au drepturi egale de acces la formare profesională, fără discriminări pe criterii de vârstă, sex, rasă, origine etnică, apartenență politică sau religioasă.

Conform Ordonanței nr.129/2000, care reglementează formarea profesională a adulților, aceasta are ca principale obiective: facilitarea integrării sociale a indivizilor, în concordanță cu aspirațiile lor profesionale și cu necesitățile pieței muncii; pregătirea resurselor umane capabile să contribuie la creșterea competitivității forței de muncă; actualizarea cunoștințelor și perfecționarea pregătirii profesionale în ocupația de bază, precum și în ocupații înrudite; schimbarea calificării, determinată de restructurarea economică; însușirea unor cunoștințe avansate.

Dacă vorbim de formare profesională a adulților ca prioritate națională, atunci trebuie să vedem și cine sunt furnizorii de formare profesională, dacă sunt aceștia capabili să desfășoare activități eficiente de formare profesională. Cât de eficiente sunt cursurile? Cât de interesați sunt agenții economici în angajarea absolvenților acestor cursuri?

Este adevărat că Ministerul Muncii, în baza planurilor naționale de dezvoltare și a strategiilor sectoriale, a elaborat politici și strategii naționale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv formarea profesională a adulților. Dar e tot atât de adevărat că România duce deja lipsă de forță de muncă calificată în mai toate domeniile de activitate, pentru că liberalizarea pieței muncii face ca forța de muncă din România să migreze spre țări unde este mai bine plătită.

Realitatea arată câteva aspecte de care trebuie ținut seama. Există foarte mulți formatori cu experiență, dar și alții care nu se ridică la standardele impuse; răsfoind registrul, nu întâlnești prea multe societăți comerciale care să facă acest lucru; organizarea și susținerea examenelor de către mulți formatori este cel puțin discutabilă. În Maramureș, de exemplu, există în jur de 50 de formatori. Numai că, așa cum afirma la o conferință de presă directorul Direcției pentru Muncă Maramureș, situația este generală pentru România, deși cursurile se fac la modul cel mai serios, lectorii sunt bine pregătiți, examenele se tratează cu seriozitate, mulți dintre absolvenți iau diplome pe care le folosesc la cules de căpșuni, sau la alte munci prin Spania, Italia, sau pe unde pleacă să câștige mai bine decât acasă.

Așa stând lucrurile, poate că Agenția națională și cele județene ar trebui să comunice mai mult cu agenții economici în căutare de forță de muncă. Revenind la procedura de reautorizare, poate că ar trebui să se analizeze cu mai multă atenție dosarul de autorizare, depus la secretariatul tehnic, dar și obținerea certificatelor de absolvire.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 20 iunie 2018, 14:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro