Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.6/21-02-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-04-2021
20-04-2021
19-04-2021
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 11-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 februarie 2008

13. Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.81/2003 privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice (retrimis comisiei).
 
consultă fișa PL nr. 855/2007

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

La pct. 13, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.103/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.81/2003 privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice.

Comisia pentru buget a întocmit un raport pentru adoptare.

Rog întâi reprezentantul inițiatorului să prezinte proiectul.

Domnul Kovacs Carol Emil:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

În conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice, aprobată prin Legea nr.493/2003, instituțiile publice, indiferent de sursa de finanțare a cheltuielilor și de subordonare au inventariat și au reevaluat activele fixe corporale și activele fixe în curs, aflate în patrimoniul lor la data de 30 septembrie 2003.

Reevaluarea s-a efectuat pe baza coeficienților de actualizare, comunicați de Institutul Național de Statistică.

Ministerul Culturii și Cultelor a comunicat că acțiunea de reevaluare a bunurilor din patrimoniul cultural național nu se poate realiza până la finele anului 2007.

Având în vedere că standardul internațional de contabilitate pentru sectorul public nu obligă, dar nici nu interzice evaluarea activelor din patrimoniul cultural, prin prezentul proiect de ordonanță s-a propus ca bunurile din patrimoniul cultural național, cu excepția acelora care nu pot fi reevaluate, potrivit standardelor internaționale de evaluare, să fie reevaluate de către evaluatori autorizați, conform reglementărilor legale în vigoare, rezultatele reevaluării urmând a fi înregistrate în contabilitate până la finele anului 2010.

Se cere evaluarea și reevaluarea activelor și mijloacelor fixe ale instituțiilor publice până la sfârșitul anului 2008 și să se înregistreze în contabilitate. De asemenea, se cere o reevaluare, cel puțin o dată la trei ani, a activelor fixe ale instituțiilor publice.

Față de cele de mai sus, Ministerul Economiei și Finanțelor propune și susține în numele Guvernului adoptarea prezentului act normativ.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Domnule președinte Gubandru, vă rog să prezentați raportul Comisiei pentru buget.

Domnul Aurel Gubandru:

Sigur că domnul ministru a prezentat o mare parte din raportul nostru, de aceea mai adaug faptul că proiectul de lege face parte din categoria legilor - și vă rog să corectați - ordinare și nu organice, potrivit art. 75 din Constituția României, republicată.

La dezbaterea proiectului, în ședința comisiei din 6 februarie, au participat, în conformitate cu prevederile art. 54 și 55 din Regulamentul Camerei Deputaților, la fel, domnul Eugen Ciorici, vicepreședinte ANAF, doamna Ilie Doina, director general și doamna Alecu Georgeta, șef serviciu în cadrul Ministerul Economiei și Finanțelor. La lucrările comisiei au participat 24 de deputați dintr-un număr total de 28, iar raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi.

Comisia noastră vă propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei a proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

La dezbateri generale, dacă dorește cineva să intervină? Doamna deputat Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte.

În genere, grupul nostru nu este împotriva Legii pentru aprobarea Ordonanței privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice, dar solicită retrimiterea la comisie și comisia să reanalizeze articolele privind cine are dreptul să facă reevaluarea.

În condițiile în care proiectul propus stabilește că direct conducătorul instituției publice poate să stabilească o comisie și să angajeze evaluatori autorizați, credem noi că trebuie discutat și să rămânem pe tezele legilor anterioare și nu credem că este corect ca o evaluare să fie făcută de oameni numiți de conducătorul instituției, oameni care poate nu au expertiza necesară unui astfel de lucru.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Ați auzit propunerea Grupului parlamentar al PSD.

Având și punctul de vedere al comisiei, supun votului dumneavoastră restituirea proiectului la comisie pentru a face un raport suplimentar în termen de două săptămâni.

Cine este pentru? Mulțumesc. Împotrivă? Șase voturi împotrivă. Abțineri? Nu sunt abțineri.

Cu șase voturi împotrivă, propunerea de restituire la comisie a fost votată.

Termenul: două săptămâni.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 23 aprilie 2021, 4:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro