Dumitru Bentu
Dumitru Bentu
Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.8/22-02-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 12-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.2 Dumitru Bentu - declarație politică intitulată "Mecanismul";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Îl invit la microfon pe domnul deputat Dumitru Bentu, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

Se pregătește domnul Alexandru Mocanu, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Domnul Dumitru Bentu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Am intitulat declarația politică de astăzi "Mecanismul".

Într-o țară tot mai imundă, în care președintele își valorifică, în continuare, vocabularul portuar, de la Bruxelles a venit Raportul intermediar al Comisiei către Parlamentul European.

După cum vă este cunoscut, prin Decizia nr.2006/928 a Comisiei, din 13 decembrie 2006, pentru a sprijini România în vederea remedierii unor deficiențe în domeniul reformei sistemului judiciar, a fost instituit un mecanism de cooperare și verificare a progresului realizat de țara noastră în spațiul de validitate al respectivului domeniu.

Primul raport de monitorizare a fost publicat la 27 iunie 2007, acesta fiind evident cel de-al doilea.

Pentru a fi obiectivi, subliniem faptul că autorii acestui document oficial au apreciat eforturile depuse de România pentru atingerea obiectivelor de referință asumate prin "Planul de acțiune".

Dincolo de convenționalismul evaluării, oficialii Uniunii Europene afirmă răspicat: "În domenii cheie, nu s-a făcut încă dovada unor rezultate convingătoare".

Astfel, obiectivele prevăzute în planul respectiv sunt contrazise de unele inițiative legislative și politice lansate în această perioadă. Ni se atrage atenția că o chestiune foarte importantă, cea a stabilității legislative și instituționale a cadrului de luptă anticorupție a fost omisă. Lipsesc strategiile sectoriale în domeniul reformei justiției și a combaterii corupției, care să le substituie pe cele perimate.

Planul nu abordează la nivel de detaliu corupția la nivel local. Posibila clemență a judecătorilor în cazul unor procese de corupție la nivel înalt nu se poate raporta doar la studii privind individualizarea pedepselor.

Există, spun autorii raportului, întârzieri în aplicarea unor strategii coerente de recrutare în sistemul judiciar, întârzieri în funcționarea Agenției Naționale pentru Integritate, în elaborarea unei strategii globale și în punerea în aplicare a unor proiecte reprezentative pentru a lupta împotriva corupției.

Proiecțiile unei alte atitudini față de resursele umane ale sistemului judiciar sunt așteptate abia în ianuarie 2009, iar parteneriatul cu societatea civilă în sesizarea actelor de corupție devine tot mai mult un deziderat.

Mecanismul de cooperare și verificare a primit un sprijin substanțial din partea Uniunii Europene (Programele PHARE și "Facilitate de tranziție").

Începând cu 2004, România are la dispoziție peste 187 milioane euro. O mare parte din fonduri s-a cheltuit, dar întrebarea care transpare din raport este clară și seacă: Pe ce?

Stimați colegi,

Am extras din raport doar câteva din neîmplinirile din aproape destructurata justiție română, prinsă și ea între focurile încrucișate, marcate sau nu de trasoare, dintre cele două forturi: Cotroceni și Victoria.

Din amonte vin "magistralele decizii" luate de "vajnica" reformistă Monica Macovei și de tânărul ieșean Chiuariu, desantat din târgul Ieșilor. În acest context, nimic nu ne mai surprinde, ci ne alarmează și mai ales ne înspăimântă.

Prin geamul spălăcit al politicii românești, președintele, care se pretinde a fi "omul cu mopul", aruncă în continuare cu apă murdară.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 18:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro