Marian Sorin Paveliu
Marian Sorin Paveliu
Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.8/22-02-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
15-02-2019 (comună)
15-02-2019
14-02-2019 (comună)
13-02-2019 (comună)
13-02-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 12-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.55 Sorin Marian Paveliu - declarație politică: "Fața hâdă a contrareformei sănătății-Nicolăescu";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Sorin Marian Paveliu:

"Fața hâdă a contrareformei sănătății - Nicolăescu".

În ultima zi a sesiunii parlamentare precedente, Proiectul de Lege de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.20/2007 de modificare a Legii reformei sanitare a obținut sprijinul P.N.L., P.S.D., UDMR, P.M.R., P.C. și al minorităților, dar în urma abținerii P.D.L. nu a putut fi promovat, fiind lege organică.

Proiectul conține o serie de modificări majore ale reformei sanitare, solicitate insistent de către ministrul Nicolăescu, care a înțeles să facă și unele mici concesii în contrapartidă. Astăzi, vă developăm elementele contrareformiste, motivele care stau a baza acestora și ce s-a dat la schimb sprijinitorilor Guvernului.

1. Contrar Programului de guvernare s-a renunțat la desființarea Casei de sănătate a Ministerului Apărării Naționale, a justiției, a S.R.I. etc. și s-a amânat până în 2009 desființarea celei a transporturilor.

Conform legii în vigoare, până la 31 decembrie 2007, procesul de desființare și privatizare a celor două case ar fi trebuit să fie finalizat, însă nu s-a mișcat nici un pai în această direcție. Motivul real pentru care Casa Ministerului Apărării Naționale a fost scoasă din procesul de desființare este însă unul de natură materială.

De mai bine de trei ani, se fac încercări disperate pentru punerea în aplicare a unui contract de informatizare încheiat sub oblăduirea Guvernului Năstase, care miroase de la o poștă a mită. Costul informatizării acestei instituții de rang județean a fost agreat la jumătatea prețului alocat informatizării pentru toate celelalte case de asigurări județene cumulat.

Contractul semnat și parafat este unul atipic: nu are data de începere și data de finalizare, iar în perioada de la semnare, prestatorul s-a schimbat de trei ori în pofida faptului că lucrarea nici măcar nu a început. De la o respectabilă firmă europeană specializată în domeniu a trecut la una sud-africană pentru a se opri la o firmă turcească.

S-au făcut încercări mai mult sau mai puțin prudente pentru ca această finanțare să înceapă, fie măcar și cu un euro, pentru ca respectivul contract să aibă astfel o dată de începere, la acest demers contribuind fie secretarul general al Guvernului, Radu Stroe, care nu are nici în clin, nici în mânecă, cu subiectul, fie ministrul Nicolăescu personal, refuzat de Consiliul de administrație al CNAS, să înceapă finanțarea la o instituție în desființare pentru un soft care este deja disponibil.

2. S-a "adăugat" în responsabilitatea Ministerului Sănătății elaborarea metodologiei de organizare a licitațiilor naționale din programele de sănătate. Prevederea derogă de la legea achizițiilor publice și vine după ce o serie de licitații au fost blocate datorită încercării de a direcționa licitațiile organizate de Ministerul Sănătății. În cadrul programelor naționale au fost incluse și efectuarea de studii de fezabilitate și construcția spitalelor de urgență, dar și a celor 11 spitale noi ce se vor construi în județul în care Eugen Nicolăescu este deputat, județul Mureș.

3. S-a eliminat complet orice incompatibilitate pentru managerii de spital persoane juridice. Este de remarcat că un număr impresionant de angajați ai unei firme furnizoare de materiale sanitare și soft pentru spitale și-a trimis reprezentanții la cursul de manageri de spital.

4. S-a introdus "responsabilitatea" asiguraților pentru îmbolnăvirile pentru care survin ulterior refuzului de a se prezenta programul Nicolăescu de evaluare a stării de sănătate. Astfel, de mâine, asigurații pot fi amenințați mai voalat sau nu, că vor trebui să-și plătească medicamentele sau internările dacă nu se supun aberantului program Nicolăescu.

5. S-a scos în totalitate controlul Colegiului Medicilor din România asupra analizei cazurilor de mal practice, prin înființarea unei comisii a CMR din care fac parte 5 membri ai Ministerului Sănătății (din 11) care sunt singurii care au drept de veto asupra oricărei decizii.

6. S-a introdus prevederea de suspendare din activitate a oricărui medic împotriva căruia s-a introdus o plângere de mal practice, până la soluționarea acesteia.

În contrapartidă s-au acceptat unele solicitări politice sau punctuale:

  1. S-a acceptat și votat solicitarea UDMR ca personalul medical să cunoască limba maghiară în județele în care există mai mult de 20% cetățeni de etnie maghiară.
  2. S-a aprobat ca doctorii în medicină să rămână șefi de secție la 70 de ani, iar membrii Academiei de științe medicale să rămână în activitate până la moarte.

Această propunere legislativă trecută prin Parlament și votată de o largă coaliție demonstrează, fără tăgadă, caracterul complet antireformator și direcționat împotriva intereselor bolnavilor, al celui care conduce Ministerul Sănătății și a Guvernului Tăriceanu, pentru care interesele materiale transcend oricărei bunecuviințe sau interes național.

Aceasta este fața hâdă a celor care conduc astăzi fățiș sau voalat România. rușine lor și rușine nouă, celor care nu avem forța de a elimina aceste celule canceroase ale politicii românești.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 18 februarie 2019, 6:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro