Constantin Faina
Constantin Faina
Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.8/22-02-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-02-2019
15-02-2019 (comună)
15-02-2019
14-02-2019 (comună)
13-02-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 12-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 februarie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.61 Constantin Faina - considerații asupra învățământului actual;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Constantin Faina:

Învățământul românesc trece în prezent printr-o criză evidentă. Contestat de dascăli, dar și de elevi, învățământul promovează în prezent principii care nu schimbă nici forma, nici fondul sistemului de învățământ. Și toate acestea în ciuda promisului pachet legislativ aflat în prezent în dezbatere publică.

Deoarece reforma este înlocuită de înființarea unor departamente care fac statistică, ignorând faptul că educația, școala, cum s-ar exprima dascălii cu care noi am învățat, trebuie făcută la clasă, continuată în familie, societate și instituțiile statului.

Supraîncărcarea programelor școlare, balastul informațional cu care continuă ministrul de resort să-i "bombardeze" pe elevi nu conduce la un învățământ eficient și de calitate.

Rezultatele obținute de recentele teze cu subiect unic sunt îndoielnice în acest sens, pentru că ele creează neîncredere în sistemul de ierarhizare a elevilor.

Din totalul elevilor de clasa a VII-a, la materiile geografie, istorie, procentul de promovabilitate a fost de 92%, la matematică - 76,92%, dintre elevii de clasa a VII-a au obținut nota 5 și puțin peste 5 la teza unică la matematică, iar la nivelul clasei a VIII-a au promovat teza unică 85,74% elevi. La teza cu subiect unic la limba maternă indicele de promovabilitate a fost de 89,76%.

Aceste rezultate au fost obținute în condițiile în care comisiile și supraveghetorii au fost din școlile respective, deci am putea aprecia fără să fim subiectivi, că au fost foarte binevoitori cu proprii elevi, dorind rezultate cât mai bune. Aceste lucruri mă determină să am îndoieli privind tezele cu subiect unic, să consider că rezultatele acestora sunt neconforme cu realitatea.

Ar trebui ca Ministerul Educației și Cercetării să renunțe la acest sistem, să stabilească real obiective, competențe pe care elevii trebuie să și le însușească la sfârșitul unui ciclu de învățământ.

Școala este și trebuie să fie a tuturor elevilor, nu a unor elite, care pot - și au demonstrat acest lucru - să ajungă la performanță, dar nu prin actualul sistem, ci prin calități individuale.

Actualele criterii de intrare în clasa a IX-a "dărâmă" ierarhia elevilor, generând neîncredere în sistemul de evaluare școlară promovat de minister.

Concursul de admitere pare să fie soluția prin care ierarhizarea elevilor va fi corectă, conducând la obținerea performanțelor școlare care mai târziu vor fi evaluate de societate, atunci când absolvenții își găsesc "locul" pe piața muncii.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 20 februarie 2019, 9:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro