Ionela Bruchental-Pop
Ionela Bruchental-Pop
Ședința Camerei Deputaților din 19 februarie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.13/29-02-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 19-02-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 februarie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.34 Ionela Bruchental-Pop - pledoarie pentru urgentarea proiectelor rămase nefinalizate;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Ionela Bruchental-Pop:

Spectrul politic autohton ne relevă cu o asiduitate demnă de o cauză mai bună imagini și comportamente desuete din partea unor reprezentanți ai clasei politice preocupați cu precădere de aspecte pur mercantile, în totală disonanța cu cetățenii, a căror singură calitate în percepția acestora este postura de votanți.

În mod indiscutabil, într-o societate democratică cu o aferentă viabilitate și care posedă un grad ridicat al asimilării, respectiv al transpunerii în practică a unor norme de conduită morală, acest gen de abordare peiorativă este o veritabilă rara avis, în timp ce pe de altă parte, în cazul nostru, parcă pentru a ne nuanța și mai profund inconfundabilul spirit balcanic, ne complacem cu voluptate în această stare, simțind totodată o acută nevoie de schimbare, însă doar în plan declarativ.

Contemporaneitatea ne conferă însă, parcă pentru a pigmenta bucolicul peisaj din actuala ipostază de membră U.E, un alt element definitoriu, care ne separă în mod comportamental, dar mai ales mental de valorile occidentale, și anume respectul necondiționat pentru cetățeni, reflectat în modul în care anumite guverne înțeleg să se raporteze fața de soluționarea cotidienelor probleme ale propriilor cetățeni.

Implicarea este totală, pentru că, spre deosebire de mentalitățile autohtone, cu iz fanariot, pe care cetățenii acestei țări le resimt prin grija guvernanților în mod constant, arhitecții politici occidentali nu își pot permite luxul de a se raporta la propriii cetățeni într-o manieră inadecvată, fiindcă mecanismele instituționale care reglementează raporturile dintre Guvern și cetățeni sunt construite în mod echilibrat, rațional și viabil, conferindu-le cetățenilor o serie de drepturi concrete, și nu doar pe cele de eterni guvernați.

Actualul Guvern Tăriceanu II depune "un efort considerabil'' în a se plia cu acuratețe, prin multiplele derapaje publice și poziționări defectuoase, de o hilaritate sublimă, pe idilica imagine a unui guvern construit parcă pentru a-și suprapune destinul cu cel al unei comedii nereușite, cu actori și regizori amatori, și a cărei vizionare te transpune într-un cadru deloc amuzant, ci mai degrabă bacovian.

Faptic, actualul statut al țării noastre, acela de membru al U.E, chiar dacă este unul de neofit în raport cu stadiul de dezvoltare al celorlalte state membre, ne impune necesitatea repoziționării și canalizării energiilor spre o acută nevoie de dezvoltare a României, tocmai în ideea de a recupera din semnificativele decalaje existente.

Acest proces este imperios necesar a fi implementat la nivel național, și trebuie să se preocupe în cel mai serios mod cu putință de scrierea de proiecte pentru atragerea de fonduri europene nerambursabile, cu ajutorul unor specialiști în domeniu, urmând exemplul de succes al unor țări precum Grecia, Spania sau Portugalia.

Dacă pe parcursul anului 2006 se poate discuta despre o evoluție optimă în privința implementării la nivel național a acestor proiecte de dezvoltare extrem de importante, începând cu anul 2007, după apariția Guvernului Tăriceanu II această preocupare s-a diminuat considerabil, ajungându-se de altfel ca o serie de investiții derulate să intre într-un con de umbră, existând totodată riscul de a fi stopate prin nefinanțare, datorită preocupărilor actualului guvern, împreună cu alți parteneri politici, de a conferi preemțiune circului politic.

Această situație se regăsește și la nivelul județului Bihor, unde într-o serie de localități precum: comuna Criștioru de Jos, sat Săliște, sat Poiana, comuna Lunca - sat Hotărel, orașul Stei, dar nu numai, au fost demarate la începutul guvernării Tăriceanu o serie de lucrări a căror finalitate însă se lasă așteptată în totalul dispreț față de locuitori și ca o confirmare al amatorismului actualului Guvern.

Este indiscutabil faptul că actualul pseudoguvern, în loc să-și canalizeze energiile în sfere deloc constructive, ar trebui să-și rezerve "energiile creatoare'' spre a reuși să transpună în practică, fie și în mod infim, conform "competențelor'', necesarele proiecte de dezvoltare rămase nefinalizate.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 15 aprilie 2021, 9:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro