Plen
Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.25/20-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 10-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2008

5. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Prestații Sociale (rămas pentru votul final).
 
consultă fișa PL nr. 901/2007

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.116/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Prestații Sociale.

Se dezbate în procedură de urgență, conform art.115 din Regulament.

Din partea inițiatorului? Vă rog să luați cuvântul.

Domnul Paul Păcuraru (ministrul muncii, familiei și egalității de șanse):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul pe care-l avem astăzi în atenție este cel care vizează construcția Agenției Naționale pentru Prestații Sociale.

După cum dumneavoastră cunoașteți, în 2005 a fost aprobat Memorandumul privind reforma administrativă din domeniul asistenței sociale. Și fondul acestui memorandum este crearea unui sistem instituțional eficient și modern.

Practic, după memorandum am avut aprobarea legii-cadru a asistenței sociale, Legea nr.47/2006, după care, în cuprinsul legii, avem reforma în domeniul asistenței sociale, care înseamnă, de fapt, crearea unor noi structuri instituționale. Este vorba de inspecția socială, care deja s-a realizat, deja s-a materializat și care are 8 structuri regionale, pe regiune-dezvoltare și reprezentanți în toate județele și și-a început deja activitatea; are aprobat primul plan-cadru de control.

A doua mare componentă este Agenția Națională de Prestații Sociale care înseamnă, de fapt, îmbunătățirea serviciilor de prestații sociale care se acordă către toate categoriile de beneficiari de asistență și de prestații sociale și este actul normativ pe care-l avem astăzi în discuție. Și, în fine, în punct final, este observatorul social - cel care va fi o structură ... Agenția, evident, este reprezentată la nivelul structurilor teritoriale. Deci, are o structură centrală și este reprezentată la nivelul fiecărui județ.

A treia componentă este observatorul social care va aduna, cumva, la nivelul generatorilor de politice publice, componenta de cercetare, de fundamentare a politicii și pe urmă va transpune spre practica guvernamentală, spre inițiativa guvernamentală.

Agenția de care discutăm astăzi și pe care o avem spre aprobare are o organizare centrală, o agenție națională, la nivel central, cu 62 de posturi, o structură centrală, și o structură teritorială care vine prin desprinderea de direcțiile de muncă, prezentele direcții de muncă, a componentei de prestații sociale care înseamnă corpul majoritar de activitate sau grosul activității direcțiilor de muncă, în paralel cu o direcție de muncă care rămâne pentru o serie întreagă de alte atribuții din teritoriu și care rămân partajate între direcția de muncă, pe de o parte, care rămâne o structură cu personalitate juridică în fiecare județ, dar cu un personal mult diminuat, și Agenția de Prestații Sociale care, așa cum am spus, preia tot pachetul de atribuții privind prestațiile sociale, încercând să realizeze, în final, un serviciu integrat, inclusiv informatic, în așa fel încât autoritățile să cunoască foarte clar și foarte precis care este cuantumul prestațiilor, cumulul prestațiilor pe fiecare familie, pe fiecare persoană și sperăm să îmbunătățim semnificativ, pe această cale, activitatea.

În comisie s-a obținut, în Comisia pentru muncă și protecție socială a Camerei Deputaților, s-a obținut un aviz pozitiv, inclusiv pe amendamente, pe care și noi le susținem.

Vă stăm la dispoziție, dacă sunt întrebări.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule ministru.

Din partea comisiei?

Domnul Kerekes Károly:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților aprobarea proiectului de lege pentru crearea unui sistem unitar privind administrarea procesului de acordare a prestațiilor sociale, baza legală de promovare a acestui act normativ fiind dată de dispozițiile art.30 alin. (4) din Legea nr.47/2006 privind sistemul național de asistență socială.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 12 decembrie 2007.

Comisia propune admiterea, cu modificări, a proiectului de lege.

Comisia a primit avize favorabile din partea tuturor comisiilor sesizate pentru avizarea proiectului de lege.

Dacă-mi permiteți să propun timpul de dezbatere?

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Pe dezbaterile generale, domnule președinte.

Domnul Kerekes Károly:

Sunt secretarul comisiei. Vă mulțumesc pentru că m-ați numit președinte, dar sunt secretar.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog. Sunteți președinte de ședință, așa cum sunt și eu președinte de ședință.

Vă rog. Deci, după dezbateri generale, o să vă rog să propuneți.

Domnul Kerekes Károly:

Vă mulțumesc. 10 minute pentru timpul total de dezbatere și câte un minut pentru fiecare intervenție.

Vă mulțumesc domnule președinte.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Nu este nicio problemă. O să-l mai propuneți o dată.

La dezbateri generale, dacă se înscrie vreun reprezentant al grupurilor parlamentare?

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Iuliu Furo:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Înființarea Agenției Naționale pentru Prestări Sociale este o problemă pentru care Guvernul României și-a asumat răspunderea cu prilejul aderării României la Uniunea Europeană. Ea urmează să intre în funcțiune pe data de 1 ianuarie 2008.

În ceea ce ne privește, suntem de acord, Grupul parlamentar al Partidului România Mare suntem de acord, cu înființarea acestei agenții și vom vota ca atare.

Profit, însă, de această ocazie pentru a reitera ceea ce am spus și în comisie. Rugămintea adresată ministrului muncii și protecției sociale, de a fi atent în ceea ce privește redistribuirea personalului existent, în așa fel încât să nu prejudiciem celelalte instituții subordonate ministerului.

Această agenție va funcționa cu un număr restrâns de personal primit în plus, iar restul urmând a fi redistribuit. Am în vedere, în principal, probabil că domnul ministru Păcuraru o să zâmbească, am mai profitat de ocazie și să reiau marota mea veșnică, de trei ani de zile, în ceea ce privește încadrarea Casei de Pensii a Municipiului București. Spun și în public, această casă de pensii care deservește peste 500.000 de pensionari, este încadrată total ineficient într-un număr de circa 180 de salariați la cele 6 case de pensii și Casa de Pensii a Municipiului București. Este o problemă dureroasă pentru pensionari care, puși în situația de a nu se putea adresa caselor de sectoare, decât de două ori pe săptămână, își pierd timpul de pomană, stând la coadă ore în șir.

Nu acesta este, însă, obiectul ordonanței pe care o discutăm, dar am dorit, cu acest prilej, ca și în plenul Camerei Deputaților să mă adresez domnului ministru să aibă în vedere îmbunătățirea situației existente în domeniul Casei de Pensii a Municipiului București. Repet încă o dată, grupul nostru parlamentar susține această ordonanță și vom vota pentru.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Din partea altor grupuri parlamentare?

Dacă nu mai sunt alte intervenții, timpii propuși vă rog să-i repetați.

Domnul Kerekes Károly:

Așa cum am mai spus și înainte, câte un minut pentru fiecare intervenție.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Există obiecții la timpii propuși? Nu.

Vom trece la dezbaterea pe articole.

Titlul legii nemodificat.

Obiecții, observații? Nu.

Articol unic, nemodificat.

Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Titlul ordonanței de urgență nemodificat.

Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Cap.I - titlul nemodificat.

Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art.1, cu cele patru alineate ale sale.

Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art.2, cu alineatele sale, nemodificat.

Obiecții, observații? Adoptat.

Art.3, nemodificat.

Obiecții, observații? Adoptat.

Art.4, cu literele sale.

Obiecții, observații la un text nemodificat? Nu. Adoptat.

Art. 5, cu literele sale. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art.6, nemodificat, cu alineatele sale. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Capitolul II. Titlul nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Secțiunea 1. Titlul nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 7, cu alineatele sale, nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 8, cu cele două alineate, nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 9. Comisia propune spre adoptare un nou text. Autor deputat Adrian Miuțescu.

Dacă există dezbateri cu privire la acest amendament? Nu.

Vă rog să votați amendamentul propus de comisie.

87 de voturi pentru, 5 voturi împotrivă, 24 de abțineri. Amendament adoptat.

Secțiunea 2. Titlul nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 10, alin. (1) și (2) amendament admis. Alin. (3) a rămas nemodificat. Cu privire la aceste amendamente admise de comisie, dezbateri? Nu.

Vă rog să votați.

95 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă, 28 de abțineri. Amendament admis.

Alin. (3) nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 11 nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 12 alin. (1) nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 12 alin. (2) nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 12 alin. (3), comisia admite un amendament. Dacă există dezbateri cu privire la amendament? Nu.

Vă rog să votați.

97 de voturi pentru, 1 vot împotrivă, 29 de abțineri. Amendament admis.

Secțiunea 3. Titlul nemodificat. Obiecții, observații? Nu.

Art. 13 cu cele trei alineate nemodificate. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 14 alin. (1) și (2), text nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 15 cu cele două alineate. Text nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 16, preambul modificat, lit. a) până la g) nemodificate. Deci pentru literele a) până la g) nemodificate. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

La art. 16 alin. (1) lit. h) se modifică conform unui amendament admis de comisie.

Dezbateri cu privire la amendament? Nu.

Vă rog să votați.

99 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă, 28 de abțineri. Amendament admis.

Alin. (2), (3), (4) nemodificate. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Capitolul III. Titlul nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptate.

Art. 17, preambul și literele a) până la u) nemodificate. Obiecții, observații? Nu. Adoptate.

La art. 17 alin. (1) lit. b), text de eliminare. Obiecții, observații? Nu.

Pun la vot eliminarea ca amendament admis de comisie. Vă rog să votați.

Literele v) până la z) nemodificate. Obiecții, observații? Nu.

Alin. (2), (3) nemodificate. Obiecții, observații? Nu. Adoptate.

Art. 18 cu trei alineate, nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 19 la alin. (1) și (2), nemodificate. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Capitolul IV. Titlul nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

La art. 20, amendament admis de comisie, modificându-se textul acestui articol, cu alin. (1), (2), (3) și (4).

Discuții cu privire la aceste alineate? Nu.

Vă rog să votați textul art. 20 ca amendament al comisiei.

96 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, 29 de abțineri. Admis.

Art. 21, modificat textul; amendament admis de comisie. Dezbateri? Nu.

Vă rog să votați.

95 de voturi pentru, 1 vot împotrivă, 29 de abțineri. Amendament admis.

După art. 21 se introduce de către comisie prin amendament art. 21¹; chiar eram curios câte posturi va avea această agenție.

Dacă sunt dezbateri? Nu.

Vă rog să votați amendamentul comisiei.

92 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, 32 de abțineri. Amendament adoptat.

Art. 22, modificat prin amendamentul comisiei la toate alineatele sale (1), (2), (3), (4).

Dacă sunt dezbateri cu privire la aceste modificări? Nu.

Vă rog să votați art. 22 cu toate cele patru alineate ale sale.

89 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, 31 de abțineri. Amendamentul a fost adoptat.

Art. 23 nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art. 24 nemodificat. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Amendament al comisiei, după art. 24 se introduce un nou articol, art. 24¹ în formularea comisiei.

Dezbateri cu privire la acest amendament? Nu.

Vă rog să votați.

90 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, 31 de abțineri.

Domnul deputat Dragoș Dumitriu, aveați vreo obiecție? Nu.

Precizez că timpul se referă la dezbateri și nu la vot; or, noi n-am consumat niciun minut pentru dezbateri.

Art. 25 se modifică și are următorul cuprins, stabilit de către comisie.

Dezbateri cu privire la acest amendament al comisiei la art. 25? Nu. Vă rog să votați.

91 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, 29 de abțineri.

Cu aceasta am epuizat proiectul de lege, urmează votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 18 august 2019, 16:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro