Laurențiu Mironescu
Laurențiu Mironescu
Ședința Camerei Deputaților din 11 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.27/21-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-10-2021
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 11-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 martie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.17 Laurențiu Mironescu - declarație politică cu tema "Calitatea actului universitar";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Domnul deputat Mironescu este invitat la microfon și se pregătește domnul deputat Grigore Crăciunescu din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Laurențiu Mironescu:

"Calitatea actului universitar"

Învățământul în România este, fără îndoială, un domeniu care a trezit controverse de-a lungul timpului și a necesitat numeroase reglementări legislative.

S-au căutat cele mai bune soluții, care să aproprie funcționare acestui domeniu de practică europeană. Legea învățământului a suferit numeroase modificări în ultimii ani, însă, cu toate acestea, situația este departe de standardul de eficiență la care se dorește să se ajungă.

În învățământul superior, se aplică ideea de autonomie universitară, în sensul că instituțiile de învățământ superior au dreptul să își gestioneze funcționarea internă, garantată de Legea învățământului. Această autonomie funcționează pe baza modelului european, însă aplicarea ei în țara noastră suferă de unele disfuncționalități.

Studentul român trebuie să respecte regulile impuse de universitatea în cadrul căreia este înmatriculat. Practica regulamentelor universitare îi impune un anumit program, care se traduce prin prezența facultativă la cursuri și prin obligativitatea prezenței la seminarii sau laboratoare. Se ajunge, de multe ori, la situația în care profesorii țin cursurile în fața unui număr restrâns de studenți, fapt care nu este îmbucurător. Cursurile universitare sunt extrem de importante pentru un student. Ascultând conceptele și informațiile expuse de profesor, tânărul student primește informații prețioase, care îi creează cadrul general de înțelegere a tainelor materiei respective.

Doar prezența la seminarii, adeseori nu este suficientă, deoarece tandemul curs-laborator/seminar, este conceput să realizeze un maxim de eficiență în transmiterea informațiilor de la profesor la student. Adeseori, apelul de a veni la cursuri nu este suficient pentru ca studenții să umple sălile și amfiteatrele universităților. Atâta vreme cât nu există o obligativitate în acest sens, există riscul ca eficiența, managementul calității și cantității actului universitar să fie afectat.

Din păcate, autonomia universitară este prost înțeleasă în țara noastră. Este nevoie, fără îndoială, de conștientizarea faptului că o bună pregătire nu se poate face decât prin participarea constantă la curs și la seminar.

Am asistat la semnarea Pactului Politic pentru Educație, prin care partidele sunt de acord cu privire la importanța și prioritatea învățământului din România, însă, acest act nu poate să devină eficient fără o înțelegere constructivă a ideii de autonomie universitară.

Atrag atenția asupra necesității ca tânăra generație să înțeleagă faptul că, în profesiile alese, nimic nu poate înlocui baza teoretică dobândită în timpul facultății și studiilor masterale. Venind doar la seminarii sau laboratoare, se creează riscul unei insuficiente pregătiri pentru viitor. Intră în obligația autorităților competente să regândească conceptul de autonomie universitară, fără a atinge esența lui. Ce se poate face este să se nuanțeze acest concept înspre creșterea calității actului universitar, cu consecințe dintre cele mai pozitive asupra generației de mâine.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule coleg.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 19 octombrie 2021, 23:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro