Plen
Ședința Camerei Deputaților din 11 martie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.27/21-03-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 11-03-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 martie 2008

15. Supunerea la votul final:  

 

Domnul Valer Dorneanu:

Întreb liderii grupurilor parlamentare dacă sunt pregătiți pentru votul final. Da.

Vă rog să urmăriți lista, stimați colegi.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Bulgaria ce reglementează activitățile de trecerea frontierei feroviare, semnat la Ruse la 9 februarie 2007 (adoptat);

Pct.1 Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Bulgaria ce reglementează activitățile de trecere a frontierei feroviare, semnat la Ruse la 9 februarie 2007; lege ordinară.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 250 de deputați prezenți; 246 de voturi pentru, 3 voturi împotrivă, un vot neexprimat.)

Adoptat. Din 250 de voturi exprimate, 246 pentru, 3 împotrivă.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 87/2007 pentru modificarea Legii cetățeniei române nr.21 (adoptat);

La pct.2: Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.87/2007 pentru modificarea Legii cetățeniei române nr.21/1991; lege organică.

Vă rog să vă exprimați prin vot.

(Conform afișajului, se înregistrează 257 de deputați prezenți; 254 de voturi pentru, un vot împotrivă, 2 voturi neexprimate.)

Adoptat cu 254 de voturi, un vot împotrivă.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Prestații Sociale (adoptat);

La pct.3: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Prestații Sociale; lege organică.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 254 de deputați prezenți; 192 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă, 58 de abțineri; 2 voturi neexprimate.)

S-a adoptat cu 192 de voturi pentru, 58 de abțineri, 2 voturi împotrivă.

Propunerea legislativă pentru completarea art. 116 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001 (adoptată);

La pct.4: Propunerea legislativă pentru completarea art.116 din Legea administrație publice locale nr.215/2001; lege organică.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 256 de deputați prezenți; 175 de voturi pentru, 74 voturi împotrivă, 5 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Adoptat cu 175 de voturi pentru, 74 împotrivă, 5 abțineri.

Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministerială (adoptat);

Pct.5: Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.115/1999 privind responsabilitatea ministerială; lege organică.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 256 de deputați prezenți; 188 de voturi pentru, 63 de voturi împotrivă, 3 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

Adoptat cu 188 pentru, 63 împotrivă, 3 abțineri.

 

Domnul Cristian Rădulescu dorește să explice votul P.D.-L.-ului.

 
 

Domnul Cristian Rădulescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Voturile care au fost împotrivă au fost ale noastre, nu știu dacă s-au mai asociat și alții, ale Partidului Democrat-Liberal. Era o retrimitere la Cameră pentru alinierea legii, respectiv a responsabilității ministeriale la cerințele constituționale. Comisia s-a conformat. Ca în multe alte cazuri, s-a folosit acest prilej spre a se introduce un amendament care să complice foarte mult procedura în cazul cercetării foștilor demnitari. Nu găsim că este un articol care să ajute procedura și, în primul rând, din punct de vedere procedural, nu-și găsea deloc, în niciun caz, locul în inițiativa respectivă.

Dacă Curtea ne-a trimis înapoi articolul respectiv, legea respectivă, pentru un anumit articol, trebuia să ne referim strict la el, și nu, ca și în alte cazuri, să mai folosim acest vehicul pentru a introduce părerile pe care le avem noi între timp, peste noapte, asupra procedurii respective.

Se putea face această chestiune printr-o altă inițiativă legislativă, dar se pierdea timp pentru cei care voiau să blocheze procesul înalților demnitari aflați, în momentul de față, în procedură.

De aceea, s-a introdus în acest proiect de lege. Și de aceea noi nu am fost de acord cu această modalitate.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Dumitriu, din partea Partidului Conservator.

 
 

Domnul Petre Dragoș Dumitriu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Eu am votat pentru această lege, pentru că vreau să am responsabilitatea trimiterii miniștrilor care au greșit în instanță, vreau ca fiecare comisie parlamentară să-și facă datoria să trimită acești miniștri, nu vreau să las această responsabilitate și, până la urmă, această decizie, aproape politică, la îndemâna unor procurori.

Dacă alții doresc așa, n-au decât să apeleze la această soluție, a procurorilor care sunt influențați oricum pe linie politică.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Márton Árpád explică votul UDMR-ului.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Spre deosebire de Grupul parlamentar al Partidului Democrat-Liberal, Grupul parlamentar al UDMR a votat pentru această variantă, pentru că așa credem noi. Constituția prevede că acele decizii ale Curții Constituționale, care se dau, devin obligatorii și noi trebuie să ne conformăm prin acest vot cu o celeritate maximă; am dat o soluție constituțională, în conformitate cu decizia de ieri a Curții Constituționale. Că Partidul Democrat-Liberal nu este de acord cu această decizie Curții Constituționale, este problema lor.

 
Propunerea legislativă privind înființarea comunei Ocna de Jos, județul Harghita, prin reorganizarea comunei Praid (nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru adoptarea propunerii de respingere formulată de comisie);

Domnul Valer Dorneanu:

La Pct. 6, Propunerea legislativă privind înființarea comunei Ocna de Jos, județul Harghita, prin reorganizarea comunei Praid.

Lege organică.

Pct. 6, comisia a propus respingerea. Vă rog să aveți în vedere că este vorba de o lege organică.

Vă rog să vă pronunțați.

(Conform afișajului, se înregistrează 249 deputați prezenți, 101 voturi pentru, 130 împotrivă, 14 abțineri, 4 voturi neexprimate.)

 

Cvorumul de 101 voturi pentru este insuficient pentru respingerea acestei legi organice, se restituie comisiei.

Termen: două săptămâni.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 304 (r1) din 28/06/2004 privind organizarea judiciară (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Pct. 7, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 304 (r1) din 28/06/2004 privind organizarea judiciară.

Comisia a propus și aici respingerea. Este vorba de o lege organică.

Vă rog să exprimați.

(Conform afișajului, se înregistrează 252 deputați prezenți, 234 voturi pentru, 17 împotrivă, o abținere.)

Proiectul a fost respins cu 234 voturi pentru, 17 împotrivă, o abținere.

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.115/1996 pentru declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, a unor persoane cu funcții de conducere și de control și a funcționarilor publici (adoptată);

Pct. 8, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii 115/1996 pentru declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, a unor persoane cu funcții de conducere și de control și a funcționarilor publici.

Lege organică.

Vă rog să vă pronunțați.

(Conform afișajului, se înregistrează 252 deputați prezenți, 186 voturi pentru, 60 împotrivă, 5 abțineri, un vot neexprimat.)

A fost adoptată legea cu 186 voturi pentru, 60 împotrivă, 5 abțineri.

 

Domnul Cristian Rădulescu dorește să explice votul PD-L-ului.

 
 

Domnul Cristian Rădulescu:

Stimați colegi,

Domnule președinte,

Și de această dată, Grupul nostru, al Partidului Democrat-Liberal, a votat împotrivă. Este vorba de încă o inovație, aparent; o să explice inițiatorul amendamentului de la art. 18, domnul Nicolicea. Este vorba de o punere în acord strictă cu principiile din Constituție, referitoare la caracterul prezumat licit al averii. După care, însă, urmează o interpretare cu totul și cu totul mecanică și, de fapt, restrictivă și obstructivă, pe care dânsul o introduce în această lege, prin acest amendament. Celelalte chestiuni care erau în varianta inițială a legii erau, haideți să zicem, de ordine și tehnică legislativă, erau acceptabile, dar dânsul folosește, ca de obicei, acest vehicul pentru a introduce, de fapt, încă o modalitate prin care procedura referitoare la cercetarea corupției - în cazul tuturor, dar mai ales, știm noi, în cazul demnitarilor - procedura aceasta este întârziată.

Dacă urmăriți cu atenție textul respectiv, observați că se pune carul înaintea boilor. După ce o instanță de apel dă o hotărâre definitivă, trimite hotărârea aceasta la trei instituții, printre care și la Parchet și Parchetul începe să investigheze caracterul penal, contravenția sau ce s-a întâmplat, fapta penală respectivă, după ce o instanță de apel s-a pronunțat definitiv, lucru care nu este acceptabil.

Textul care era inițial în legea pentru cercetarea averilor demnitarilor funcționează de 12 ani. Până acum nu s-a gândit nimeni că nu ar fi suficient, n-ar fi satisfăcător, dar pesemne anumite dezvoltări ale unor proceduri de investigare și proceduri chiar penale din ultima perioadă determină unii colegi să introducă astfel de găselnițe în textul legii, ca să obstrucționeze totuși desfășurarea actului de justiție.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Ați dat prilejul unui drept la replică domnului Nicolicea. Aș ruga Grupul PD-L să nu mai favorizeze Grupul PSD, oferindu-le dreptul la replică.

Numai puțin, domnule Nicolicea.

Fac o corectură la Punctul 6, cel care a dus la restituirea propunerii legislative cu privire la comuna Praid: termenul pentru comisie nu poate fi de două săptămâni, că expiră termenul constituțional, ci un termen de cinci zile.

Vă rog.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Reprezentantul Grupului PD-L a uitat să spună un singur lucru. Faimoasa reprezentantă a Partidului Democrat, doamna Macovei, a făcut o lege în care nu existau absolut deloc sancțiuni, decât acelea administrative.

Spre exemplu, pentru un deputat cu o avere nejustificată, cum zicea domnia sa, i se putea da avertisment, chemarea la ordine, retragerea cuvântului, eliminarea din sala de ședință, interzicerea participării la lucrările Camerei pe timp de maximum 15 zile și excluderea temporară.

Vreau să vă spun că aceste sancțiuni drastice nici măcar nu se puteau aplica, pentru că ele se refereau doar la comportamentul deputatului în sala de ședință.

Acest lucru deranjează pe cei de la PD, pentru că Monica Macovei se putea denumi "mama iliciților" pentru că nu prevedea absolut deloc sancțiunea confiscării averii.

La insistențele membrilor din Comisia juridică, s-a păstrat art. 18, care prevede confiscarea averilor și, ceea ce este mai drastic, s-a păstrat și art. 33, care nu are obiectul de astăzi, dar domnul Rădulescu n-a citit, în care vorbește despre faptul că "persoana a cărei avere a fost declarată nejustificată este considerată incompatibilă", adică își pierde funcția, nu așa cum spunea doamna Macovei, să-l dai doar afară din sala de ședință.

Cât privește faptul că s-ar lungi procedura, dacă domnul Rădulescu ar fi citit foarte bine art. 18 alin. (2) forma veche, care zice că a funcționat foarte bine, ar vedea că la alin. (2) exact același lucru se spune: "Dacă în legătură cu bunurile... nu știu ce... rezultă săvârșirea unei infracțiuni, instanța trimite dosarul la Parchetul competent."

Deci critica pe care o aduceți trebuia s-o aduceți și pe perioada în care legea funcționa foarte bine, cum spuneți dumneavoastră. Este foarte clar că, din nou, domnul Rădulescu are o comandă de rezolvat; a rezolvat-o. Bănuiesc că va fi felicitat.

Noi dorim să existe sancțiuni corecte, și anume: pentru averea ilicită, confiscarea; pentru averea licită, la care nu s-a plătit impozitul, să se plătească impozitul chiar executat silit; iar în cazul în care averea este licită și impozitul a fost plătit, iar totul se datorează unei erori de completare a declarației de avere, abia atunci să existe o sancțiune disciplinară, pentru că s-a generat o procedură în mod inutil.

Deci vrem o sancțiune dreaptă pentru absolut toate cazurile, în timp ce Partidul Democrat se alătura doamnei Macovei, care era "mama iliciților".

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Din suflet am rugămintea la dumneavoastră ca, în cadrul explicării votului, să vă referiți strict la problema de principiu a motivației și să nu mai provocați dreptul la replică.

 
Proiectul de Lege pentru aderarea României la Memorandumul de înțelegere de la Paris privind controlul statului portului, adoptat la Paris la 26 ianuarie 1982, cu amendamentele ulterioare (adoptat);

Propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii 115/1996 pentru declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, a unor persoane cu funcții "...

Voci din sală:

A fost.

 

Domnul Valer Dorneanu:

Proiectul de lege de la pct. 9 pentru aderarea României la Memorandumul de înțelegere de la Paris privind controlul statului portului, adoptat la Paris la 26 ianuarie 1982, cu amendamentele ulterioare.

Lege ordinară.

Vă rog să vă exprimați prin vot.

Voci din sală:

Nu merge.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog din suflet, reluați procedura. Înregistrați-vă prezența și votați. Funcționează sistemul.

Cu 179... stați că nu s-a terminat. Nu se mai oprește, de data aceasta, dacă l-ați criticat.

(Conform afișajului, se înregistrează 247 deputați prezenți, 240 voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri, 4 voturi neexprimate.)

240 de voturi pentru, un vot împotrivă, 2 abțineri. Adoptat.

 
Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului semnat la București la 10 septembrie 2007 la Tratatul dintre România și Statele Unite ale Americii privind asistența judiciară în materie penală, semnat la Washington la 26 mai 1999 (adoptat);

La pct. 10, Proiectul de lege pentru ratificarea Protocolului semnat la București la 10 septembrie 2007 la Tratatul dintre România și Statele Unite ale Americii privind asistența judiciară în materie penală, semnat la Washington la 26 mai 1999.

Lege ordinară.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 252 deputați prezenți, 241 voturi pentru, 9 împotrivă, 2 abțineri.)

241 voturi pentru, 9 împotrivă, 2 abțineri. Adoptat.

Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2006 pentru modificarea Legii tinerilor nr.350/2006, reexaminată la cererea Președintelui României (adoptată);

Legea de la pct. 11, privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2006 pentru modificarea Legii tinerilor nr.350/2006, reexaminată la cererea Președintelui României.

Lege ordinară.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 248 deputați prezenți, 226 voturi pentru, 17 împotrivă, 3 abțineri, 2 voturi neexprimate.)

S-a votat cu 226 voturi pentru, 17 voturi împotrivă, 3 abțineri.

 

Doamna Olguța Vasilescu vrea să explice votul Partidului Social Democrat.

 
 

Doamna Lia Olguța Vasilescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Am votat această ordonanță de urgență, dar am făcut-o condiționat, în sensul că acum și Guvernul trebuie să-și respecte promisiunea și să găsească o clădire pe care să o dea Consiliului Național al Organizațiilor și Fundațiilor de Tineret.

Rugămintea mea ar fi, domnule președinte, și către staff-ul tehnic, ca această stenogramă a ședinței de astăzi, privitoare la Legea tinerilor, să-i parvină și domnului prim-ministru Tăriceanu, ca să știe despre ce este vorba.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Cristian Rădulescu explică votul PD-L-ului.

 
 

Domnul Cristian Rădulescu:

Stimați colegi,

Am votat această ordonanță, care remedia o neregulă. După cum am mai spus la dezbaterea generală, era vorba de o neregulă într-o lege care trimitea un imobil către o fundație înființată cu șase-șapte luni mai târziu.

Președintele României, la controlul acestei legi, a sesizat și ne-a trimit înapoi această lege. Am fost de acord cu votarea ordonanței care remediază această situație. Procedural suntem în ordine acum.

Sigur că, din punct de vedere al rezolvării în fond a situației, pentru ca lucrurile să fie chiar frumos puse la punct, este necesar ca Guvernul să-și țină promisiunea și mă raliez și eu ideii colegei de la PSD.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Pușcă, din partea Grupului PNL.

 
 

Domnul Mircea Valer Pușcă:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor,

Domnilor deputați,

Vin iarăși la tribună pentru a spune că parlamentarii, deputații din Grupul Partidului Național Liberal au votat pentru adoptarea acestui proiect de lege de aprobare a ordonanței. Doresc să fac și unele precizări pe care le consider necesare, și anume că sancțiunea legii privitoare la regimul juridic al clădirii în care astăzi GDS-ul își desfășoară activitatea, a făcut-o Guvernul, și nu președintele României, prin emiterea ordonanței de urgență.

Consider că Parlamentul, la momentul la care a adoptat legea de respingere a ordonanței a greșit, iar președintele n-a făcut decât să returneze spre reexaminare acea lege de respingere, pe care astăzi Parlamentul a transformat-o în lege de adoptare a ordonanței și a îndreptat acea eroare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Să fiți de acord să-i dăm o satisfacție maestrului Mihai Mălaimare, care s-a prezentat aici fără masca teatrului domniei sale pentru a susține această lege.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.81/2003 privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice (adoptat);

Pct. 12, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.103/2007 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.81/2003 privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice.

Lege ordinară.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 243 deputați prezenți, 176 voturi pentru, 62 împotrivă, 2 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

176 voturi pentru, 62 împotrivă. Proiectul a fost adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2007 pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2006 privind finanțarea unor proiecte de investiții care necesită o perioadă mai lungă de un an până la finalizare (adoptat);

La pct. 13 (sper să nu fie număr fără noroc), Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2007 pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2006 privind finanțarea unor proiecte de investiții care necesită o perioadă mai lungă de un an până la finalizare.

Lege ordinară.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 249 deputați prezenți, 187 voturi pentru, 60 împotrivă, o abținere, un vot neexprimat.)

Cu 187 pentru, 60 împotrivă, o abținere, proiectul a fost adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/2007 pentru modificarea și completarea Legii contabilității nr.82/1991 (adoptat);

La pct. 14, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/2007 pentru modificarea și completarea Legii contabilității nr.82/1991.

Lege organică.

Vă rog să votați.

(Conform afișajului, se înregistrează 243 deputați prezenți, 169 voturi pentru, 70 împotrivă, 4 voturi neexprimate.)

Cu 169 voturi pentru, 70 împotrivă și nicio abținere, a fost votat și acest proiect.

Proiectul de Lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 104/2007 privind înființarea Fondului pentru dezvoltarea satului românesc (adoptat).

Ultimul proiect înscris pe lista de vot în această ședință.

Pct. 15, proiectul de lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 104/2007 privind înființarea Fondului pentru dezvoltarea satului românesc.

Lege ordinară.

Repet, proiectul de lege pentru respingerea Ordonanței de urgență 104/2007.

(Conform afișajului, se înregistrează 236 deputați prezenți, 219 voturi pentru, 6 împotrivă, 8 abțineri, 3 voturi neexprimate.)

Legea de respingere a fost adoptată cu 219 voturi pentru, 6 împotrivă și 8 abțineri.

 

Cu aceasta, vă rog să constatați că am epuizat ordinea de zi de astăzi, să declar ședința închisă și să vă doresc spor la muncă în comisii.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 13,05.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 21 octombrie 2021, 14:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro