Ionela Bruchental-Pop
Ionela Bruchental-Pop
Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.35/17-04-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 08-04-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 aprilie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.37 Ionela Bruchental-Pop - o caracterizare a Guvernului Tăriceanu plecând de la aforismul "minciuna este adevărul din care a fost extrasă esența";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Ionela Bruchental-Pop:

"Minciuna este adevărul din care a fost extrasă esența" este aforismul care definește fără echivoc principalul instrument uzitat de către guvernul Tăriceanu II, în "franca și empatica" relație cu cetățenii.

Reala abordare și relaționare a executivului vis a vis de electorat a fost evidențiată și prin maniera cinică și pur electorală în care executivul a susținut proiectul PSD de majorare a pensiilor, în condițiile în care au conștientizat, încă din faza incipientă al acestui demers, nesustenabilitatea și indiscutabilele carențe pe termen mediu și lung, ale unui proiect conceput și transpus în practică în mod pompieristic.

Majorarea pensiilor în sine constituie un proiect de o relevanță maximală pentru societatea româneasca postdecembristă, mai ales în condițiile în care această semnificativă categorie socială a fost supusă unor inechități sociale și materiale indiscutabile, dar acest proces, lăsând la o parte componenta politică și meschinăria aferentă, trebuia conceput și transpuns în practică într-un mod rațional, viabil și etapizat, care să genereze o majorare sustenabilă, pe baze reale și nu fantasmagorice.

Primele efecte previzibile ale acestui "generos" proiect liberalo-pesedist nu au întârziat să apară, ele fiind reliefate pe larg în mass-media, prin vocea unor reprezentanți avizați și apolitici, care au evidențiat faptul că sistemul public de pensii este în suferință, precum și faptul că valoarea punctului de pensie va fi de doar 41% și nu de 45% începând cu 2009.

Pe de altă parte, au fost demonstrate și demontate promisiunile executivului în privința majorării pensiilor, fiind evidențiat faptul că acestea practic nu au nicio bază reală dincolo de anul 2008, calculele fiind făcute de către executiv pe o serie de date statistice care însă nu coincid faptic cu cele raportate de Guvern la Comisia Europeană.

Practic, executivul, pentru a-și asigura niște voturi în plus, dar și pentru a acoperi carențele din sistem, a recurs la "nobilul" gest de a subevalua numărul persoanelor vârstnice și a supraevalua numărul populației active în câmpul muncii pană în 2020.

Astfel, în Programul de convergență pentru populația totală a anilor 2010 și 2020 se prognozează 21.207.000 persoane, respectiv 20.402.000 persoane, iar în evaluarea Ministerului Economiei și Finanțelor, numărul scade în mod subit cu 73.000 pentru 2010, respectiv 493.000 pentru 2020.

De asemenea, și numărul persoanelor încadrate în grupa de vârstă 0-14 ani a fost subevaluată de Guvern, diferența regăsindu-se însă, în mod "miraculos", în supravaluarea categoriei 15-64 de ani cu aproape 900.000 de persoane, adică tocmai cei care vor contribui la sistem.

Mai mult, din 2012 nu sunt prevăzuți bani pentru acoperirea deficitului bugetului asigurărilor sociale, deși acesta este prevăzut să crească la 720 milioane de euro, evidențiind cât se poate de clar realele politici ale Guvernului Tăriceanu II, pe care le practică cu dezinvoltură: manipulare, dezinformare și cinism.

Este cât se poate de evident că faptic, ca urmare a unor asemenea comportamente abjecte și iresponsabile, singurii perdanți sunt de fapt cei care ar fi trebuit să se constituie în câștigători, respectiv pensionarii, și subliniază încă o dată "credibilitatea" unui asemenea executiv care a demonstrat, cu fiecare ocazie, că este incapabil să se coboare din turnul de fildeș și să conștientizeze, fie și tardiv, aforismul lui Rousseau: "Cel puternic nu este niciodată suficient de puternic pentru a fi totdeauna stăpân, dacă nu știe să transforme puterea în dreptate".

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 22:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro