Domnul Eugen Nicolicea: Nu am de ce să-mi cer scuze. Dânsa își va alege varianta pe care vrea s-o spună aici, la plen. Și, repet: ori nu a înțeles, ori minte. Dacă va dovedi că eu nu am dreptate și că nu avem trecut în raport fiecare poziție în care erau trecute motivările, inclusiv aceea că președintele a avut sau nu a avut obiecții, îmi voi cere scuze. Până una, alta, eu consider că am dreptate și va trebui să-și ceară scuze cel care ori n-a înțeles și dezinformează plenul, ori minte. În ceea ce privește obiecțiile Uniunii Europene, ne-a fost prezentată, de către aceeași doamnă ministru, o singură obiecție, la comisie. Și anume, dezbaterea art.100, în ceea ce privește percheziția. Și aici, chiar am văzut că dânsa nu a avut răbdare nici să citească și să vadă că acele obiecții se refereau la jumătate de articol, pentru că marea modificare pe care o făcuse comisia era să împartă un articol în două alineate. Și, de asemenea, tot această doamnă ministru, când vorbea de obiectele despre care se vorbește la art.98, nu avea răbdare să citească la art.98, sau habar nu avea de el, ca să vadă că acolo nu era vorba de droguri, arme și ce mai povestea, ci era vorba despre colete și scrisori poștale. Deci, eu vă spun că și această obiecție venită din partea Uniunii Europene, sau de pe unde zice doamna că a luat-o, era discutată pentru că, pur și simplu, nu făcusem altceva decât să împărțim un articol în două. Iar lipsa de interes din partea ministerului, măcar să citească două articole de lege, chiar este surprinzătoare. În realitate, toată chestiunea asta se dorește doar ca să fie un fel de tărăgănare. Acum, eu vă spun, domnule președinte, că, procedural, retrimiteri la comisii în bloc, așa, pentru niște motive generale, nu prea s-a întâmplat la noi. Au fost retrimiteri la comisie pe articole. Deci aș dori, dacă se poate - bun, dacă vor fi prea multe articole, atunci într-adevăr trimitem întreaga lege, dar punctual, care articol este cel care nu este dorit de țările europene. Pentru că, la comisie..., probabil că este nedorit de alaltăieri; că la comisie, doamna ministru nu ne-a spus așa ceva. Am înțeles acum, că este vorba de o solicitare ca interpretările să se facă și în cazul unei solicitări a unei comisii rogatorii. În regulă, dacă este pe-așa, atunci, la art. 91, textul poate să sune așa: "Interceptarea și înregistrarea convorbirilor sau a comunicărilor efectuate prin telefon ori prin orice mijloc electronic de comunicare se realizează cu autorizarea motivată a judecătorului, la cererea procurorului sau când există o solicitare din partea unei comisii rogatorii". Pentru acest lucru nu este nevoie de o trimitere la comisie, dacă vrei să ai bunăvoință vii ca ministru sau ca reprezentant al ministrului și vii cu textul. Dar așa, numai că vrem noi să fie retrimis la comisie, că așa vrem noi, care nu prea citim, de pe la minister, mi se pare chiar un lucru hazliu. Am vorbit destul despre ceea ce n-au făcut cei de la... reprezentantul ministerului, vă spun care este realitatea. Președintele a făcut o solicitare în ansamblu, având cam 12 argumente punctuale. majoritatea celor 12 puncte pe care președintele le-a solicitat, acestea au fost admise; o parte din ele nu au mai fost discutate, pentru că între timp deveniseră lege sau au fost rezolvate prin decizii ale Curții Constituționale, care nu i-a dat dreptate președintelui. Prin urmare, noi nu am mai avut niciun fel de obiecție sau contribuție la articolele respective. În celelalte, în care președintele nu a avut obiecții, au existat formulări și reformulări de la Senat, pe care le-am acceptat, după cum au existat și formulări și reformulări ale Camerei Deputaților, și aceasta este dovada că și acolo unde președintele nu a avut obiecții, noi am lucrat și am discutat aceste articole. Deci, dacă doriți, eu vă indic articole asupra cărora președintele nu a avut obiecții, dar le-a reformulat Senatul, sau poziții la care președintele nu a avut obiecții și le-a reformulat Camera, ceea ce arată și este dovada că doamna ministru dezinformează - motivele le va spune dânsa de ce - Camera, când spune că noi nu am discutat decât punctele la care președintele a avut obiecții. Și eu pot să dau câte exemple doriți în acest sens. Domnule președinte, nu există niciun motiv de a fi trimis în totalitate, în bloc, acest proiect la comisie. Sunt de acord că dacă există vreo obiecție punctuală, la orice fel de articol, așa cum am făcut de fiecare dată, motivată, să retrimitem la comisie; dacă îmbunătățirile se pot face mai repede se vor face, dacă nu, comisia va relua lucrările. Dar și aici este o dovadă de nepregătire, să ceri retrimiterea așa, în totalitate, fără să ai un motiv concret. Deci așteptăm motivele concrete și, în funcție de acestea, grupul nostru nu se opune retrimiterii și reformulării la comisie, dar vă rog, o propunere și o argumentație motivată, și nu pur și simplu niște înțelegeri de culise.
|