Mihai Dumitriu
Mihai Dumitriu
Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.64/04-07-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 24-06-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 iunie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.12 Mihai Dumitriu - declarație politică intitulată "Trenul morții";

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Îl invit la microfon pe domnul deputat Mihai Dumitriu și-l rog să se pregătească pe domnul deputat Ioan Cristea, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal.

Domnul Mihai Dumitriu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Declarația politică de astăzi am intitulat-o "Trenul morții".

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

România a ajuns în așa hal, încât tot ce mișcă în țara asta a ajuns să dea în gropi, în stâlpi.

Într-o zi liniștită, un tren a deraiat la Valea Călugărească, 5 victime, o tânără de 17 ani a murit. După jumătate de oră, un avion s-a prăbușit, 2 victime, din care una a murit. Mulți alți oameni au murit pe șosele. Doar cu vasele n-au fost probleme, pentru că nu mai avem flotă, avem doar "Dosarul Flota".

Știrile acestea nu mai produc senzație, deoarece accidentele și incidentele cu avioane și trenuri s-au banalizat. La Suceava un avion a lovit un cal. Pe "Henri Coandă", prima poartă aeriană a țării, a avut loc un accident avion-mașină. La Odorheiul Secuiesc o garnitură de tren a plecat din stație singură fără mecanic. Oameni înfricoșați, înspăimântați de cele văzute și întâmplate. Oameni care au trăit clipe de coșmar, cele ce vor rămâne pentru multă vreme în mintea noastră.

Cauzele unei astfel de stări de lucruri:

1. Factorul uman, prin calitatea precară a oamenilor, promovați în domeniile respective, o slabă pregătire profesională, incompetență și lipsa celui mai elementar simț de responsabilitate îi caracterizează pe cei promovați în funcții care, o dată ajunși pe post, își văd mai mult de ciubucuri decât de slujbă. Ministrul amator, Ludovic Orban, cântăreț de chitară și om de lume, vorbește de posibilitatea existenței unor "mâini criminale".

Stimați colegi, mult mai probabil e vorba de politica criminală de cadre din transporturi, unde din ce în ce mai mulți șefi sunt numiți în funcție pe criterii politice, fără competențe în domeniu. De exemplu, directorul general de la CFR călători e un fost polițist numit, (uitat) în post pe filiera Vasile Blaga care și-a afișat incompetența și lipsa de responsabilitate și prin afirmația făcută sec: "în caz de deces al pasagerilor într-un accident de tren, despăgubirile sunt suportate de operatorul feroviar".

Performeri în domeniu privind promovarea în funcție pe criterii politice sunt liberalii, care au depășit cu mult pe pedeliști și pesediști. Mai e puțin și din cauza poliției de cadre aplicate până la rădăcină, o să avem piloți cu brevete PNL, comandanți de nave cu brevete PD-L, mecanici și șoferi cu carnete PSD. și cine e vinovatul pentru accidentele în serie? Firește, Acarul Păun, fraierul fără funcție și fără pile de partid.

2. A doua cauză, furtul de fier, este o practică obișnuită în România, fie că se petrece pe calea ferată, fie în altă parte. Încă nu se iau măsuri drastice cu cei care fură, ne complacem în ideea că orice se poate fura.

3. A treia cauză și cea mai importantă, managementul defectuos și proasta gospodărire a infrastructurii căii ferate de către Guvernul României, prin miniștrii care s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor, pe motiv că este o companie de stat.

De foarte multă vreme, ori nu s-au făcut reparațiile la timp, ori s-au făcut doar pe anumite porțiuni, ori de mântuială. Se execută lucrări de firme ale clientelei politice de proastă calitate, le prețuri umflate, cu materiale de slabă calitate. Tragedia de la Valea Călugărească prin deraierea trenului accelerat București-Iași pentru care se plătește supliment de viteză, loc și confort, produsă de un macaz care a fost verificat cu doar câteva zile înainte confirmă cele afirmate.

Specialiștii din infrastructura feroviară arată că din cei 11 380 de km de rețea pe care circulă 1500 de trenuri, numai 700 de km de cale ferată permite atingerea de viteze de peste 120 de km pe oră, și numai 3900 de km este electrificată. Trenuri expres accelerate, rapide, pentru care se percep tarife substanțiale sunt nevoite să circule cu viteze sub 80 de km pe oră, iar pe porțiuni întregi cu 50 de km pe oră.

După 1990 construcția de căi ferate și de modernizare a celor existente a stagnat. Declararea oficialilor CFR și a guvernanților că după 2010 vom avea mii de km de linii de mare viteză este o manipulare și o minciună. Cum poți să crezi așa ceva, când tot ce este al statului trebuie falimentat, vândut, furat. Firmele căpușă, particulare ale șefilor de la căi ferate și din alte domenii, cea a șefilor de sindicat sunt grefate pe Compania de stat Căi Ferate, iar Guvernul nu știe, nu vede, nu aude, nu-l interesează cum se cheltuie banul public. S-au vândut locomotive, porțiuni de linii de cale ferată, au fost vândute sau concesionate gări în paragină, vândute sau închiriate cantoane, multe s-au demolat sau au fost furate cărămidă cu cărămidă.

De asemenea, porțiuni de cale ferată au fost distruse, scoase din circuit, privatizate pe diferite motive. S-a privatizat uzina de locomotive și vagoane în detrimentul Companiei de stat Căi Ferate.

Stimați colegi,

Se poate afirma că Guvernul României, Guvernul de dreapta, care conduce și care reprezintă statul, este cel mai neputincios și slab din Europa. Nu își protejează proprii cetățeni, nu se îngrijește de propria proprietate, nu o gestionează cu responsabilitate, tolerează un management defectuos cu bună știință și nu are deschiderea de a recunoaște acest lucru.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 23:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro