Costache Mircea
Costache Mircea
Ședința Camerei Deputaților din 13 august 2008 (sesiune extraordinară)
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.70/22-08-2008
Video in format Real MediaVideo - Real Media

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media20-11-2017 (comună)
Video in format Real Media20-11-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 13-08-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 august 2008 (sesiune extraordinară)

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Costache Mircea

Video in format Real Media Intervenții din partea grupurilor parlamentare cu privire la Raportul primului-ministru.

Domnul Costache Mircea:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Domnule prim-ministru,

Domnilor miniștri,

Doamnelor și domnilor deputați,

La prima vedere, raportul prezentat de domnul prim-ministru Tăriceanu este unul corect. Adică, s-a întâmplat să avem inundații, s-a întâmplat ca natura dezlănțuită să ne potopească o parte din țară; nu ai cu cine te certa. Este un fenomen natural, aceasta a fost să fie, așa a dat Dumnezeu; nu este vina nimănui.

Și, dacă s-a întâmplat, înalții reprezentanți ai statului s-au dus și ei să vadă, la fața locului, nenorocirea, să-i încurajeze pe cei loviți de soartă, să-i îmbărbăteze, să-i asigure că vor fi ajutați să iasă din necaz. S-au dus și unele cucoane purtând pantofi, genți și haine ce depășeau în valoare suma alocată de Guvern pentru localitatea respectivă.

Prin urmare, totul pare corect. Se întâmplă evenimente la care guvernanții reacționează, se duc, constată, dispun măsuri, promit câte ceva. Însă, dacă privim lucrurile mai atent, ne dăm seama că totul la noi este improvizație, superficialitate și acțiune pompieristică, de pe o zi pe alta. Adică, lipsește cu desăvârșire o strategie națională de prevenire a inundațiilor, după cum nu avem strategii nici în alte domenii importante, cum ar fi cel energetic, de exemplu. Noi am avut o lege pentru prevenirea inundațiilor, în care prevedeam consolidări, amenajări, îndiguiri, împăduriri, regularizări, în mare parte, continuarea și optimizarea programului ce se derula și înainte de 1989. Dar, cum bine se știe, propunerile legislative care vin din Opoziție, și mai ales din o parte a Opoziției, nu sunt bine primite, oricât de oportune ar fi. eu însumi am fost luat în bătaie de joc în legătură cu o propunere legislativă privind plantările de arbori.

Dacă am lua statisticile și am merge să vedem unde s-au dus banii alocați prin bugetele anuale pentru refacerea îndiguirilor, consolidărilor de maluri și a altor amenajări, am vedea că lucrările fie nu s-au făcut de calitate, fie nu s-au prea făcut deloc, în timp ce unii s-au cam îmbogățit pe seama nenorocirii altora. Nu s-a făcut, de exemplu, nicio auditare a firmelor private care au primit lucrări din 2005 și până astăzi.

Înmulțirea inundațiilor, a viiturilor, a tornadelor, de la preluarea Puterii în 2004, de către guvernarea de dreapta a Alianței D.A., pare să ne dea tuturor o lecție, și anume că teoria ultraliberală a statului minimal are multe hibe. Statul minimal, devenit azi statul aproape zero - cu zero resurse minerale, cu zero industrii, cu zero sistem bancar propriu, cu zero strategii naționale, face față cu greu unor mari încercări. Dacă profitul net, de aproape un miliard de euro anual, de la PETROM, de aproape un miliard de euro anual, de la SIDEX și de la alte câteva obiective mari, ar fi intrat în bugetul statului, acel stat puternic ar fi putut interveni energic nu cu 300 de lei pe cap de inundat, cu 500 de lei sau 800 de lei de casă distrusă, și nu cu teledonuri de-a miloaga, pentru a rezolva probleme grave, și nu cu paleative, ci cu resurse importante, în stare să refacă rapid infrastructura, imobilele și bunurile oamenilor.

Dar, așa, umblăm și noi cu elicopterul de aici-colo, ne băgăm cu cizmele în noroi, teatral, le plângem pe umeri, apoi, îi lăsăm cu ochii în soare, așteptând să le mai picurăm câte ceva cu grijă, de a le cere votul la toamnă. Dacă dumneavoastră credeți că este bine așa, bine să fie. Noi, însă, credem că după aproape două decenii de jaf și anarhie a venit timpul reconstrucției economice și sociale serioase. Avem la îndemână documentare, felul cum s-au oglindit în presă intervențiile responsabililor guvernamentali. Cert este că unii par să fie foarte mulțumiți de felul cum s-a acționat, iar unii dintre noi găsim cu cale că încă nu s-a găsit un sistem coerent de intervenție guvernamentală și că teoria statului minimal își arată efectele.

Vă mulțumesc pentru atenție.

     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 21 noiembrie 2017, 10:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro