Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 septembrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.83/02-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 22-09-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 septembrie 2008

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16,30.

Lucrările au fost conduse, în prima parte, de domnul Bogdan Olteanu, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii Dan Radu Rușanu și Valeriu Ștefan Zgonea, secretari, și, în a doua parte, de domnul Valer Dorneanu, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

   

Domnul Bogdan Olteanu:

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă rog să luați loc în bănci.

Rog liderii de grupuri să-și invite colegii în sală.

Declar deschise lucrările ședinței de astăzi a Camerei Deputaților și vă anunț că, din totalul celor 326 de deputați, și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 172. Sunt absenți 154, din care 10 participă la alte acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru zilele de luni, 22, și marți, 23 septembrie 2008; programul de lucru pentru perioada 22-27 septembrie 2008; lista rapoartelor depuse în perioada 16-22 septembrie 2008 de comisiile permanente sesizate în fond; sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial al României, Partea I.

Vă informez, de asemenea, că de la ora 18,30 va avea loc prezentarea pe scurt a interpelărilor ce urmează a fi adresate membrilor Guvernului.

 
Informări privind ordinea de zi și programul de lucru.  

De asemenea, vă informez că miercuri va avea loc o ședință comună a celor două Camere, în care vor fi mai multe puncte, printre care mesajul președintelui României, domnul Traian Băsescu, iar Biroul permanent al Camerei Deputaților se va întruni la epuizarea ordinii de zi a ședinței comune, urmând, desigur, ca dimineață, la ora 9,00, miercuri, să avem Birou permanent reunit al celor două Camere.

Informare privind demisia domnului Eduard Raul Hellvig din Grupul parlamentar al P.C. și afilierea la Grupul parlamentar al P.N.L.  

Pentru început, doresc să anunț în plenul Camerei că domnul deputat Eduard Hellvig, ales în Circumscripția electorală nr.5 Bihor, ne aduce la cunoștință demisia sa din Grupul parlamentar al Partidului Conservator și din funcția de secretar al Comisiei de apărare, ordine publică și siguranță națională, precum și din funcția de membru al Adunării Parlamentare NATO, urmând ca în continuare să-și desfășoare activitatea parlamentară ca deputat în cadrul Grupului parlamentar al PNL.

Dacă mai există alte anunțuri săptămâna aceasta?

Dezbateri procedurale legate de ordinea de zi.  

Intrăm la ordinea de zi.

Vă rog, domnule deputat Anghel Stanciu, aveți cuvântul.

   

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Domnilor miniștri,

Domnule Nicolăescu,

Îmi desfășor alături de dumneavoastră ultimele luni din îndelungata mea carieră parlamentară și constat din an în an că acest mic instrument de lucru al nostru, dar foarte important, Regulamentul, prezintă, cel puțin în concepția unora dintre noi, cu scaune mai puțin sau mai înalte sau chiar fotolii, o anumită relativitate.

De aceea, în calitate de vicelider al Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, actualmente cel mai important grup parlamentar și, vă asigur, și în viitor, că art.91 alin.(3) precizează: "În prima ședință a Camerei, după votul din Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, liderii grupurilor parlamentare au dreptul să prezinte Camerei poziția grupului față de ordinea de zi și programul de lucru".

De asemenea, art.89: "Proiectul ordinii de zi și proiectul programului de lucru sunt săptămânale și se aprobă de Comitetul liderilor grupurilor parlamentare în ziua de miercuri", astfel încât noi să-l primim, să-l analizăm și să venim aici cu gentuța, cu toate rapoartele și proiectele de lege.

Constatăm, stimați colegi și domnule președinte, că se întâmplă niște lucruri, ca să nu le spun ciudate, cel puțin cu anumite tendințe de a fi eludate. Astfel, mai mulți colegi din Comisia pentru învățământ, fără să fie sigur aparținând numai unui grup parlamentar, au inițiat și au votat un proiect de lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.15/2008 privind creșterile salariale ce se acordă în anul 2008 personalului din învățământ - PL-x 263/2008. Sigur vă este cunoscut acest nume, domnule președinte, deși el este tratat de Guvern ca fiind 6-6-6. Nu e adevărat! Este proiectul de lege care asigură demnitatea personalului didactic și nedidactic.

De aceea, noi suntem împotriva acestei ordini de zi, pentru că am avut o promisiune în iunie că va fi dezbătut și am avut promisiunea, domnule președinte, din partea dumneavoastră, că, după ce vom vota proiectele de legi de pe ordinea de zi și respectiv vom exprima poziția noastră față de cele două cazuri, vom trece la discutarea acestui proiect de lege și altor proiecte de lege.

El a fost aprobat de Senat, aprobat de Comisia pentru învățământ și de Comisia pentru muncă și iată că este menținut în mod artificial sub linia de plutire.

Vrem astăzi, conform cutumei pe care ați instituit-o - pentru că am atras atenția de câteva ori că nu se modifică ordinea de zi în plen și ea a fost modificată cel puțin de cinci ori, când eu am atras atenția - deci, în virtutea acestei cutume vă rog, domnule președinte, să acceptați ca acest proiect de lege să fie trecut de pe poziția 56 în spatele celor care sunt în procedură de urgență, deși și aceasta este o urgență. Cred că ar fi un gest nu simbolic, un gest reparator față de personalul și cadrele didactice, un gest care ar conferi școlii statutul de prioritate națională.

Vă rog să aveți curajul să-l faceți, ca unul care ați pășit de pe băncile școlii pe băncile Parlamentului mai devreme decât noi ceilalți, care am lâncezit poate pe băncile școlii și nu am scos parlamentari care să țină cu școala. Dumneavoastră țineți și puneți-l pe locul 8.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Fără îndoială, ați citit cu tot talentul Regulamentul. Nu pot să nu mă opresc din a nu constata că prevederea aceea din Regulament se aplică fără îndoială celor care au votat contra și au fost în opoziție în Comitetul liderilor, nu celor care au votat "pentru" și să vă aduc la cunoștință că proiectul ordinii de zi a fost adoptat în unanimitate în Comitetul liderilor.

Dacă la nivelul liderilor există o preocupare pe această temă, eu sunt dispus să suspend ședința plenului, să convoc un Birou permanent și să discutăm ordinea de zi.

Rog liderii de grup să se consulte în următoarele 5 minute și să vină la mine cu o propunere.

Deci, rog liderii să se consulte și la ora 16,45 reluăm lucrările și aștept din partea liderilor un punct de vedere.

 
     

- după pauză -

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Stimați colegi,

Reluăm ședința de plen.

Dacă liderii au ajuns la o propunere?

Vă rog, domnule Anghel Stanciu.

 
   

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Domnilor miniștri,

Domnule Nicolăescu,

Am citit undeva, nu mai știu unde, pentru că în ultima vreme scriem mai mult sau vorbim mai mult decât să scriem și să citim, că mai binele e dușmanul binelui.

Iată, domnule președinte, că noi am propus să treacă de pe poziția 56 pe poziția 8, ceea ce era foarte bine.

Din consultarea cu distinșii noștri colegi de la celelalte formațiuni politice am spus să nu fim chiar așa "talibani", când nu avem nici pușcoace, și noi am căzut de acord să fie pe poziția 21. Și toți vor vota această soluție.

Sper că și colegii dumneavoastră de la PNL vor susține această modificare, conform cutumei, astfel încât săptămâna viitoare să putem discuta această lege și să o aprobăm și să primim mulțumiri din partea copiilor, nepoților pentru ceea ce am făcut pentru învățământ.

Vă mulțumim pentru atenție.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

La ora 17,00 convoc Biroul permanent și Comitetul liderilor pentru modificarea ordinii de zi, la sala de Birou permanent.

Rog convocați Biroul permanent, toți membrii Biroului, nu doar cei prezenți în sală, și Comitetul liderilor.

 
     

Domnul Ioan Munteanu:

Deci, este pauză?

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Evident. Ședința plenului se suspendă până la aprobarea noii ordini de zi. - după pauză -

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Stimați colegi,

Vă rog să vă luați locurile în bănci.

Rog liderii de grupuri să-și invite colegii, pentru a putea relua într-un minut lucrările.

Stimați colegi,

Reluăm lucrările.

Intrăm în ordinea de zi, așa cum, în înțelepciunea sa, Comitetul liderilor, la propunerea Biroului permanent, potrivit prevederilor regulamentare, a întocmit-o și modificat-o.

Vă comunicăm, de asemenea, că Biroul permanent a stabilit că, începând de săptămâna viitoare, prevederile regulamentare vor fi aplicate fără excepție. Proiectele aflate în procedură de urgență se vor afla pe primele locuri pe ordinea de zi, urmate de prioritățile legislative, urmate de celelalte proiecte legislative; evident, propunerile de respingere, la final.

Am făcut informarea privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.

 
Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2008 privind transmiterea unei suprafețe de teren, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor - Direcția Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, în scopul construirii unui incinerator ecologic.  

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2008 privind transmiterea unei suprafețe de teren, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor - Direcția Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, în scopul construirii unui incinerator ecologic.

Legea are caracter ordinar.

Proiect adoptat de Senat.

Raport de adoptare din partea Comisiei pentru agricultură.

Procedură de urgență.

Suntem Cameră decizională.

Rog inițiatorul.

Vă rog.

   

Domnul Nagy Csutak Laszlo (vicepreședinte al Autorității Naționale Sanitar - Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2008 propune, prin derogare de la prevederile art.22 (3) și art.22 b) (4) din Legea nr.290/2002 privind organizarea și funcționarea unităților de cercetare-dezvoltare din domeniul agriculturii, silviculturii, industriei alimentare și a Academiei de Științe Agricole și Silvice Gheorghe Ionescu-Șișești, transmiterea unui teren în suprafață de 0,10 ha, proprietate publică a statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor - Direcția Sanitar- Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, în scopul construirii unui incinerator ecologic.

În corelație cu integrarea României în cadrul Uniunii Europene, țara noastră trebuie să se alinieze la prevederile legislației europene referitoare la incinerarea subproduselor de origine animală, la neutralizarea deșeurilor, a cadavrelor de animale confiscate sau a căror moarte a fost determinată de prezența unei boli infecto-contagioase.

În acest scop, ANSVSA îi revine sarcina de a stabili măsurile necesare în vederea îndeplinirii angajamentelor asumate de România în domeniul menționat și de a asigura implementarea acestora de către unitățile din subordine.

Prin intermediul Programului PHARE, Direcției Sanitar - Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Suceava i-a fost repartizat un incinerator ecologic destinat neutralizării deșeurilor din cadrul Laboratorului sanitar-veterinar Suceava.

Neasigurarea terenului necesar amplasării incineratorului ecologic menționat va determina imputarea de către Comisia Europeană a sumelor aferente echipamentelor achiziționate Guvernului României, precum și diminuarea sumelor aferente care vor fi alocate țării noastre de către aceasta.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult.

Comisia, vă rog.

 
   

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Vă prezint raportul asupra proiectului de Lege pentru aprobarea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2008 privind transmiterea unei suprafețe de teren, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor - Direcția Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, în scopul construirii unui incinerator ecologic.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu proiectul de Lege pentru aprobarea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2008 privind transmiterea unei suprafețe de teren, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor - Direcția Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, în scopul construirii unui incinerator ecologic.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare transmiterea unei suprafețe de teren, aflată în domeniul public al statului, din administrarea Stațiunii de Cercetare - Dezvoltare Agricolă Suceava în administrarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor - Direcția Sanitar - Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, în scopul construirii unui incinerator ecologic.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

Proiectul de lege a fost adoptat în unanimitate în forma prezentată de Senat în ședința din 2-3.07.2008.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Dacă există intervenții la dezbateri generale?

Domnul deputat Nicolae Popa, domnul deputat Tabără și mai notez dacă mai există alte solicitări.

 
   

Domnul Nicolae Popa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Într-adevăr, cei din Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal vom fi de acord cu adoptarea acestui proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2008 și vă prezint și câteva argumente. De ce? Pentru că, într-adevăr, noi, stabilind negocierile cu Uniunea Europeană și armonizarea legislației europene cu cea din România, mai ales pe domeniul acesta sanitar-veterinar, categoric, va trebui să respectăm și noi recomandările Uniunii Europeane.

Eu îl înțeleg și pe domnul Tabără - anticipez cam ce ar vrea să spună domnia sa - pentru că are dreptate pe fond, pentru că de fiecare dată când a fost vorba de aeroporturi sau de alte suprafețe destinate administrațiilor publice locale s-a luat din perimetrul și din terenul stațiunilor de cercetare.

Probabil că mâine vom discuta și problema Legii cercetării și vom reglementa și vom pune la punct toate aceste probleme.

Aici, în cazul de față, este vorba doar de 0,10 ha, ceea ce nu înseamnă a fi o suprafață extraordinar de mare și vă rog pe dumneavoastră, stimați colegi, să votați "pentru", pentru că este necesar un asemenea incinerator. Eu fac trimitere numai la ceea ce s-a întâmplat zilele acestea, ați văzut și dumneavoastră cu PROTAN-ul, câte probleme au ridicat.

Deci, avem nevoie de asemenea investiții.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Domnul deputat Valeriu Tabără.

 
   

Domnul Valeriu Tabără:

Stimați colegi,

Îi mulțumesc colegului Popa. Vedeți ce înseamnă să fii din Alba, îți citești gândurile... Dar vreau să-i aduc câteva argumente, de ce nu.

Eu am mai spus-o de la acest microfon și, din păcate, numai pe Stațiunea Suceava în ultimele câteva luni am preluat de trei ori sau de două ori terenuri. Spuneam că nu ne vom opri.

Aș vrea să vă spun însă că de data aceasta opoziția noastră față de această ordonanță sau de conținutul ei nu este dată de un atentat la terenul public, ci de ceea ce ar fi însemnat pentru România construcția celor 8 incineratoare la nivel de țară, la cele 8 euroregiuni.

Din păcate, chiar cu scandalul care a fost anul trecut, cel de la Smithfield, pe care nu l-am încheiat și, din păcate, Agenția Sanitar-Veterinară nu a rezolvat problema de acolo. Dar să aduci cadavrele de animale de la Timișoara sau de la Jimbolia și până la București, la PROTAN, sau să te duci până în partea de nord a Ardealului, mi se par lucruri absolut incredibile.

Pe de altă parte, cred că este foarte târziu că Autoritatea Națională Sanitar - Veterinară se gândește la acest sistem, care trebuia demult rezolvat, și vin, stimați colegi, pentru că este vorba de un incinerator ecologic. Spuneți-mi, vă rog, la vreo 15 km de Suceava, de un oraș în expansiune, de o zonă, un loc în care ar trebui să se construiască cu totul și cu totul altceva, aducerea unui incinerator de acest tip, pentru cât timp și pe ce perioadă va funcționa? Până când va fi închis de cei care nu vor suporta probabil mirosul care se întâmplă acolo.

Deci, primul element de opoziție a noastră, a Grupului PD-L, la această ordonanță este faptul că nu este gândit locul unde se amplasează un astfel de obiectiv. Nu se amplasează lângă orașe mari, nu se amplasează în zone de interes, de mediu până la urmă, ci cu totul și cu totul în alte locuri. Și aici este marea problemă.

De data aceasta nu discut despre 10 ari - altă dată am mers cu sute de hectare ș.a.m.d.-, ci de faptul că obiectivul respectiv nu este gândit, este gândit acum pentru un anumit moment, dar nu pentru ceea ce înseamnă o funcționalitate a unei instituții de durabilitate în timp, ci să răspundă cu adevărat nevoilor pentru care noi vrem să construim și e nevoie de astfel de incineratoare, dar nu așa, pompieristic așezate, că acolo am găsit un pic de loc ș.a.m.d.

Și vă mai întreb încă un lucru aici, pentru că probabil mâine o să mai discutăm despre domeniul public, spuneți-mi, stimați colegi, e normal ca țara aceasta și ADS-ul să nu aibă o evidență clară a ceea ce înseamnă terenul proprietate publică și privată a statului?, care are mai puțin interes decât ceea ce înseamnă o stațiune care trebuie să producă material biologic și alte multe lucruri pentru un sistem agricol pe care va trebui să-l așezăm o dată pe un făgaș normal.

Dar, revin, obiectivul nu este amplasat acolo unde trebuie.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule deputat.

Am depășit ora 18,00.

Sistez dezbaterile. Reluăm mâine lucrările, cu intervenția domnului deputat Dragoș Dumitriu la dezbateri generale.

Domnul vicepreședinte Valer Dorneanu va conduce sesiunea de întrebări și interpelări.

Ne revedem mâine.

 
  Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului:  

- după pauză -

   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Vă rog să vă reluați locurile în sală și să-mi permiteți să încep partea a doua a ședinței de astăzi, destinată prezentării interpelărilor.

A depus în scris două interpelări doamna Minodora Cliveti, doamna Mirela Adomnicăi a depus trei, domnul Liviu Timar - una, domnul Victor Sanda - cinci interpelări, domnul Traian Constantin Igaș - una, Alecsandru Știucă - cinci, CosminVasile Nicula - una, Aurel Vlădoiu - cinci.

Domnul Gheorghe Mirel Taloș? Nu este.

Domnul William Gabriel Brînză? Nu este.

Domnul Alexandru Mocanu a depus în scris.

Domnul Ioan Cindrea în scris.

Domnul Laurențiu Mironescu în scris.

Domnul Ioan Munteanu în scris.

Domnul Soporan?

 
  Ștefan Baban

Domnul Ștefan Baban a depus cinci interpelări în scris și dorește să prezinte una.

Repet, una o prezentați.

   

Domnul Ștefan Baban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Sigur că voi respecta cele stabilite cu dumneavoastră. Vreau numai să spun cui sunt adresate: una este adresată domnului Theodor Meleșcanu, o interpelare este adresată domnului Laszlo Borbély și trei domnului Paul Păcuraru de la Ministrul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse.

Îmi permiteți să o dezvolt pe cea adresată domnului Laszlo Borbély, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor. Este intitulată "Sinistrații au parte în continuare de aberații ministeriale".

După cum bine se știe, în luna iulie în acest an, județul Botoșani s-a confruntat cu o situație de urgență, o parte din el fiind devastată de inundațiile catastrofale datorate debitului enorm al Prutului. Acele localități aflate în apropierea râului au fost cele mai afectate de puhoaiele revărsate.

În această situație se regăsește și localitatea Rădăuți Prut care, așa după cum ați văzut și în imaginile transmise de televiziuni, a fost pur și simplu acoperită de apă, care a distrus peste 80% din terenurile agricole și case.

Deși locuitorii acestei comune în fază inițială au înaintat o solicitare Guvernului României pentru a-și reclădi casele pe vechiul amplasament, iar acesta a refuzat în mod normal și firesc, având în vedere că perimetrul construibil este în permanență supus inundării, un alt răspuns, aferent, din punctul meu de vedere, a fost primit de câțiva locuitori din Rădăuți Prut care au solicitat consiliului local reconstrucția în regie proprie a locuințelor lor pe alte amplasamente și chiar în alte localități.

Menționez faptul că reconstrucția caselor se face doar de firme autorizate și vă mai informez că două familii din aceeași localitate, tată și fiu, au solicitat construirea unei singure case în locul a două case mai mici.

Răspunsul la aceste solicitări pe care l-a primit subprefectul de Botoșani de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor este pur și simplu stupefiant. Nu se pot construi locuințe în alte localități. De ce, nimeni nu știe. Și nici cu mai mult de două camere dar, ulterior, atenție, după predarea amplasamentului către proprietar, acesta poate face extindere cu fonduri proprii. De structura de rezistență a locuinței mai știe cineva în acest minister?

Domnule ministru,

Aș dori să aflu pe ce bază legală au fost emise aceste răspunsuri și mai ales cum pot fi rezolvate, tot legal, aceste situații specifice.

Vă mulțumesc pentru atenție și aștept răspunsul.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

 
  Aledin Amet

Domnul Constantin Faina a depus două interpelări în scris.

Doamna Lia Ardelean? Nu este.

Liviu Bogdan Ciucă? Nu este.

Vlad Hogea? Nu este.

Domnul Eduard Hellvig a depus în scris.

Ioan Țundrea a depus în scris.

Cătălin Ovidiu Buhăianu Obuf a depus în scris.

Domnul Aledin Amet? Vă rog să prezentați una din cele două interpelări.

Vă rog.

   

Domnul Aledin Amet:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Interpelarea este adresată domnului Adrian Iorgulescu, ministrul culturii și cultelor.

Geamia Hunkiar din orașul Constanța reprezintă un punct de reper pentru spațiul spiritual românesc.

Construită în anul 1869, clădirea a fost declarată monument istoric de categoria A. Din păcate, în vecinătatea ei a fost demarat un proiect de construire a unei clădiri, chiar dacă, considerăm noi, reprezentanții comunității musulmane, nu sunt respectate prevederile privind distanța acceptată în astfel de cazuri.

Astfel, Ministerul Culturii și Cultelor a oferit un aviz prin care se specifică că distanța dintre geamie și viitoarea construcție trebuie să fie de 3 m.

O altă aprobare a venit din partea Direcției județene Constanța pentru cultură, culte și patrimoniu cultural național, care reduce distanța la 1,20 m, punându-se în pericol structura de rezistență a geamiei.

Dorim ca problema respectivă să fie tratată cu multă atenție, interesându-ne în acest sens atitudinea Ministerului Culturii și Cultelor.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

 
  Petru Călian

Domnul Petru Călian.

   

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Pentru că a trecut o perioadă așa de lungă în care nu am mai avut posibilitatea să depunem interpelări, depun astăzi un număr de 40 și, bineînțeles, am să prezint doar una, adresată domnului ministru Eugen Nicolăescu.

Ea se referă la pensionarii din județul Cluj, care solicită bilete de tratament, stau zilnic în fața ghișeelor de la Casa de pensii și nu reușesc să-și achiziționeze aceste bilete.

Credem noi că ministerul condus de domnul Nicolăescu nu-și face datoria, se laudă mai mult, și îi cer prin această interpelare să ne spună ce măsuri intenționează să ia, astfel încât să rezolve problema pensionarilor din județul Cluj, care doresc să meargă la tratament în diverse stațiuni din România.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc și eu.

 
  Mihai Dumitriu

Colegii de la PSD s-au înscris la interpelări?

Domnul Ioan Aurel Rus a depus în scris, doamna Ionela Bruchenthal Pop, de asemenea, domnul Cezar Preda și doamna Grațiela Iordache, domnul Vasile Pușcaș, domnul Valeriu Zgonea, domnul Mihai Dumitriu...

Vă rog, domnule deputat.

   

Domnul Mihai Dumitriu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Am două interpelări, una adresată domnului Călin Popescu Tăriceanu, prim-ministrul României, și în mod deosebit Cancelariei prim-ministrului, Autorității naționale pentru restituirea proprietăților, cu subiectul: Restituirea proprietăților și acordarea de despăgubiri în conformitate cu prevederile Legii nr.10/2001 pentru casa demolată și terenul aferent de 658 mp familiilor Giurcă Emilia și Plugaru Constantin, pentru că aceste restituiri sunt o problemă la nivel național.

a doua, este adresată ministrului Cristian Mihai Adomniței. Subiectul: susținerea financiară de către Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului a formării continue a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, prin cursul de conversie profesională postuniversitar, intitulat "Informatica tehnologiei asistate de calculator", organizat de Universitatea Tehnică "Gheorghe Asachi" din Iași.

Am făcut această interpelare deoarece cursurile sunt necesare pentru a se adapta la condițiile concrete de utilizare a tehnologiei de formație și tehnologie asistată de calculator și fac parte din formarea continuă a cadrelor didactice. Susțin demersul acestor cadre didactice, deoarece, pe de o parte, salariile din învățământul preuniversitar sunt foarte mici și nu pot plăti cursurile care costă 48 de milioane, iar, pe de altă parte, există un precedent la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", unde profesorii au beneficiat gratuit de programe de conversie postuniversitare, în diverse specialități, prin acordarea de finanțare de către Ministerul Educației și Cercetării.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc.

Vă informez că, după cum ați observat, am dat cuvântul pe rând câte unui reprezentant de la fiecare partid, n-am dat cuvântul la doi deputați, la rând, din același partid.

 
  Valeriu Tabără

Domnul Valeriu Tabără are o interpelare.

   

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Prezint doar obiectul interpelării, mâine dimineață am să depun textul celor două.

Prima interpelare este adresată direct domnului prim-ministru, și sper ca la aceasta să-mi răspundă, și anume este vorba de problema hotărârilor de guvern care să reglementeze statutul stațiunilor din sectorul pomicol și viticol din România. Deși Legea nr.290 a fost aprobată de Parlamentul României în 2002 și prevede aceste hotărâri de guvern prin care funcționează unitățile de cercetare, inclusiv anumite facilități care, din păcate, sunt anulate de această întârziere, îl rog pe domnul prim-ministru să-mi explice și să-mi dea motivația pentru care nu s-au emis aceste hotărâri de guvern, care este motivația pentru care aceste hotărâri de guvern sunt amânate de la o ședință de guvern la alta.

De ce? Pentru că s-ar putea să discute și colegii de la PNL și domnia sa, mai ales, mai nou candidează într-un colegiu din zona rurală, despre ce înseamnă agricultură. Și s-ar putea să nu aibă despre ce discuta.

a doua interpelare este adresată domnului ministru al transporturilor, Orban, iar ca obiect al interpelării sunt cele două mari obiective ale infrastructurii, centura din jurul municipiului Timișoara și, respectiv, șoseaua care leagă municipiul Timișoara de Lugoj. Mă interesează să-mi explice domnul ministru care sunt graficele în care se vor încadra lucrările la cele două obiective, când se va termina centura, având în vedere lucrările sau ritmul lucrărilor de melc care sunt acolo, și, sigur, în același timp când se vor termina lucrările la drumul de legătură dintre Timișoara și Lugoj, având în vedere capacitatea redusă a firmei care lucrează la această șosea.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

 
  Adrian Moisoiu

Domnul Adrian Moisoiu are trei interpelări, va prezenta una.

   

Domnul Adrian Moisoiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Nu sunt 3, sunt 5. Dar același lucru este de fapt. O primă interpelare este adresată Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în aceeași direcție în care a fost și domnul Tabără, și anume faptul se referă, de data aceasta, la sistemul cotei de lapte care, în modul în care în clipa de față este gestionat, este vai de capul lui. Și, pentru că situația este descrisă amănunțit în interpelare, nu mai revin, îi cer domnului ministru să vină și să explice care sunt măsurile pe care le preconizează.

O a doua interpelare este adresată domnului Iorgulescu de la Ministerul Culturii și se referă la Teatrul Național din Târgu- Mureș, care nu primește bani să-și termine lucrările, pe care tot dânșii i-au promis în timp. În felul acesta, lucrările trenează de 3 ani de zile și tot staționează, și furnizorul, deci constructorul, pleacă.

O a treia interpelare este adresată domnului ministru Cristian David, de la Ministerul Internelor și Reformei Administrative, și se referă la obrăzniciile pe care le manifestă o cetățeană austriacă de origine maghiară, Eva Maria Barchi, și care este admisă pe teritoriul României, la care m-am mai referit și cu altă ocazie, dar răspunsul primit este necorespunzător.

O a patra interpelare se adresează domnului ministru al sănătății, Eugen Nicolăescu. medicii ne părăsesc țara tot mai mult și pleacă mai departe, afară, dar, din păcate pentru dânsul, bolnavii rămân aici, în România. Întrebarea este: ce facem în clipa de față? Exportăm și bolnavii sau aducem medicii acasă, căutând măsuri corespunzătoare, iar pentru asta dânsul răspunde.

Și, în sfârșit, o ultim interpelare este adresată domnului Ludovic Orban de la Ministerul Transporturilor, pe care l-am mai întrebat despre niște drumuri in legătură cu care trebuie să schimbe numai, efectiv, categoria lor, și mi se răspunde ceva în legătură cu "Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale nu răspunde de așa ceva." Numai că eu n-am făcut interpelarea către Compania Națională pentru Autostrăzi și Drumuri Naționale, ci eu am făcut interpelarea către ministrul transporturilor, iar după câte știu, ministrul transporturilor este încă domnul Ludovic Orban. Deci, dânsul trebuie să răspundă.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc și poate îmi dați și mie un sfat, stimate coleg, cum îl invit eu pe domnul deputat Mircia Giurgiu să prezinte o singură interpelare când are 12? Pentru că și pe dumneavoastră v-am invitat să ne raportăm la regulament și v-ați raportat.

 
     

Domnul Adrian Moisoiu (din bancă):

M-am încadrat într-un minut, domnule președinte.

 
  Mircia Giurgiu

Domnul Valer Dorneanu:

Aveți cuvântul, domnule Giurgiu.

   

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

O singură interpelare am să prezint. Obiectul interpelării îl reprezintă situația cu care se confruntă Uniunea Sindicatelor din Cultură, din ramura cultură, și anume faptul că sunt nemulțumiți de cum se respectă dialogul social în Ministerul Culturii și Cultelor și, de asemenea, de faptul că nu se ține cont de părerea lor.

Vă mulțumesc.

 
  Dragoș Petre Dumitriu

Domnul Valer Dorneanu:

Are cuvântul domnul Dragoș Dumitriu, pe care, de asemenea, nu mai pot să-l invit să prezinte numai una din cele două... Pentru că avem creat un alt precedent.

Poftiți.

   

Domnul Dragoș Petre Dumitriu:

Mă voi explica din sală, pentru că așa am învățat de la domnul Vadim Tudor, primul meu președinte de partid.

Domnule președinte,

Interpelarea mea se referă din nou la situația din Muscel. Muscelul, în continuare, este furat ca în codru. Vor fura probabil cu tot cu musceleni, până nu va mai rămâne nimic. E vorba de salariații Uzinei ARO, fostei Uzine ARO, care în 1996 au primit sau au cumpărat certificate de acționar. În urma falimentului uzinei s-a desfășurat un proces la Timișoara care viza masa credală rămasă de pe urma uzinei. Ei bine, la acest proces nu au fost reprezentați în nici un fel aceste mii de acționari și eu întreb, prin prezenta interpelare, atât pe domnul ministru al justiției, de ce nu a respectat procedura ca fiecare acționar să fie reprezentat la masa credală, și, de asemenea, pe domnul ministru al economiei și finanțelor îl întreb cum mai pot beneficia de despăgubiri sau răscumpărări acești deținători de acțiuni.

Vă mulțumesc.

 
  Costache Mircea

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Costache Mircea.

   

Domnul Costache Mircea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Voi fi și eu la fel de scurt. Le numesc numai.

Către ministrul justiției: am solicitat un punt de vedere în legătură cu eficiența sancționării faptelor de corupție și eficiența sistemului, în general.

Către ministrul economiei și finanțelor am o solicitare de a mi se clarifica ce se intenționează în legătură cu eficientizarea aportului la bugetul public în anumite domenii, inclusiv măsura luată cu Aeroportul Băneasa.

La AVAS, o întrebare în legătură cu oportunitatea înființării unei regii a monopolurilor statului.

La Ministerul Agriculturii solicit strategia în legătură cu achiziționarea producției agricole și iau ca reper felul cum a fost achiziționată producția de grâu a acestui an la un preț de bătaie de joc, de 4000 de lei kilogramul, când la bursa de mărfuri era 9100.

De asemenea, mai întreb pe ministrul justiției când vor fi despăgubiți muncitorii, lucrătorii de la "Foresta" Nehoiu, prejudiciați de transfugul Omar Haissam, pentru că mi s-a răspuns de doamna Monica Macovei că atunci când se va încheia acțiunea în instanță vor începe procedurile de acordare a despăgubirilor. După știința mea, procesul s-a încheiat și aștept efectele.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă mai este vreun coleg care dorește să intervină? Nu.

În condițiile acestea, declar închisă ședința Camerei Deputaților destinată prezentării interpelărilor adresate Guvernului.

Bună seara!

 
   

Ședința s-a încheiat la ora 18,45.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 16 aprilie 2021, 13:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro