Elena Ehling
Elena Ehling
Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.85/03-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-06-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 23-09-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
    1.1 Elena Ehling - declarație politică cu titlul «"Educația, quo vadis?" - "Educația, încotro?"»;

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Dau cuvântul doamnei Elena Ehling, Grupul parlamentar al PSD.

Doamna Elena Ehling:

Stimate domnule președinte,

Stimați colegi parlamentari,

Intervenția mea are ca titlu «"Educația, quo vadis?" - "Educația, încotro"?»

Într-o societate civilizată, în continuă transformare, educația reprezintă nucleul dezvoltării socio-economice, formarea și dezvoltarea personalității individului ca cetățean al cetății devenind o cerință indispensabilă, ea favorizând dezvoltarea acestuia prin societate și a acesteia prin cetățeni.

Pentru realizarea acestui deziderat - a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor și a facilita o inserție dinamică a acestora în plan socio-profesional, a reda sentimentul demnității personale, al încrederii în viitor -, apreciez că este nevoie de o viziune nouă, unitară, flexibilă, cu o finalitate și obiective clare, net stabilite, dar adaptabile, pe termen scurt, mediu și lung, cu susținere politică, luând în considerare mutațiile rapide ce se produc, secolul al XXI- lea stând sub semnul cercetării, inovației si creativității.

Patru ar fi direcțiile esențiale pentru a desăvârși reforma în învățământ: armonizarea conținutului învățământului cu principiile funcționării societății post-comuniste (economie de piață, stat de drept, pluralism politic, libertăți individuale imprescriptibile); transformarea școlilor în medii de revigorare morală, de renaștere cognitivă și înnoire tehnologică cu efecte la nivel macro-social; asigurarea calificărilor solicitate de piața muncii; compatibilizarea organizării, funcționării și evaluării școlare și academice cu reperele practicate în spațiul euro - atlantic;

Cum ne aflăm în fața unei educații pentru schimbare, nu întâmplător, Raportul Consiliului Clubului de la Roma - Prima Revoluție Globală - arăta care este finalitatea acestui nou tip de educație pentru schimbare - "...ajutorarea oamenilor de a se adapta și a se pregăti pentru schimbare, antrenarea oamenilor pentru a deveni operaționali...".

Desigur, fără o bază materială, fără o stimulare salarială a celor care slujesc cu credință și dragoste școala, care se resemnează în numele unei demnități nerecunoscute - marginalizați, ignorați - , fără o schimbare de mentalitate, mai putem vorbi de performanța învățământului românesc!?

Citeam undeva că, dacă la noi începerea noului an școlar 2008 - 2009 încă mai găsea școli fără autorizație de funcționare, școli degradate fizic, în Marea Britanie, un proiect al specialiștilor în IT de la Universitatea Durham își propune să înlocuiască băncile din lemn cu pupitre de tipul touch-screen, permițând copiilor atât lucrul individual, cât și în echipă, profesorul, la rândul său, dispunând de o consolă instalată la catedră, monitorizând astfel activitatea fiecărui elev, evitându-se, în același timp, mulțimea de materiale - suport.

Aș concluziona folosind cuvintele lui William Allin: "Educația nu este răspunsul la întrebare. Educația este calea spre răspunsul la toate întrebările!". Aceasta este ideea care se regăsește și în moțiunea simpla pe educație inițiată de grupul parlamentar al PSD, moțiune care a fost aprobată în plen.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 17 iunie 2019, 22:38
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro