Ștefan Baban
Ștefan Baban
Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.85/03-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 23-09-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.6 Ștefan Baban - declarație politică cu tema "Un an nou școlar, aceleași vechi probleme";

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Din partea Partidului România Mare, dau cuvântul domnului Ștefan Baban.

Domnul Ștefan Baban:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

"Un nou an școlar, aceleași vechi probleme"

A început un nou an școlar, dar scandalurile și mai ales disputele politice din acest domeniu nu au încetat nici măcar în vacanța de vară. Iar acum, campania de mitinguri, demonstrații și nemulțumire începe să se intensifice, deoarece boicotarea unui an școlar, fie la început, fie la nivel de semestru, a devenit, cel puțin în ultimii 10 ani, un instrument de șantaj, mai ales din partea liderilor sindicali.

Reforma învățământului românesc pare că nu se mai termină. Schimbările bruște, atât în politica aplicată învățământului, ideile apărute peste noapte în capul miniștrilor și puse în practică de a doua zi, degringolada și debusolarea copiilor, părinților, profesorilor, scandalurile legate de banii arvuniți pentru examene de capacitate și bacalaureat, toate demonstrează heirupismul de care dau dovadă tot cei implicați în procesul de modelare și formare a noii generații.

Oricum, pentru fiecare părinte, întâlnirea cu această reformă începe cu înscrierea copilului la grădiniță. Locurile insuficiente, starea de degradare a imobilelor în care se află aceste instituții, indiferența autorităților locale pentru igienizarea și repararea încăperilor, "taxa" de înscriere pe un loc eligibil, ca să nu mai vorbim de nervii și alergătura părinților, toate denotă incoerența și incapacitatea autorităților de a schimba ceva, de a aduce ceva nou și eficient în acest domeniu important al vieții românești.

Bucuria copilului tău de a deveni școlar este adumbrită de aceleași etape pe care trebuie să le parcurgi, începând cu cel puțin doi ani înainte de clasa I. Astfel, te poți trezi că nu mai poate fi înscris la școala dorită, în anul respectiv. După euforia câștigării acestei bătălii, urmează enormele cheltuieli făcute pentru "bobocel", începând de la uniformă și ghiozdan și terminând cu caietele speciale și obișnuite care trebuie neapărat cumpărate și care îngreunează purtatul acestuia zi de zi.

De altfel, până și specialiștii au atras atenția că inutil copiii din clasele primare își încarcă ghizdanul, deoarece la școală li se cer foarte multe caiete care sunt folosite doar 15-20 minute, restul fiind pentru lucrul acasă. Excesul de zel al învățătorilor face ca, de multe ori, părinții, bunicii sau chiar cei care sunt plătiți să aibă grijă de cei mici, să îi însoțească pe aceștia la școală pentru a le duce ghizdanul până la terminarea claselor primare.

Ciclul gimnazial și liceal creează la rândul lor automat alte probleme, începând cu informațiile anoste și multe care trebuie asimilate și care nu reușesc să-l facă pe elev să acumuleze un minim de cunoștințe pentru cultura generală și terminând cu scandalurile anuale legate de examenele de capacitate, recte teste naționale și, respectiv, examenele de bacalaureat, precum și de sumele cu care acestea sunt "însoțite" pentru ca totul să decurgă după placul tuturor părților implicate: părinți, elevi, profesori.

Învățământul universitar este și el într-un adevărat colaps: mulți studenți admiși, doar pe bază de dosare, în specialități care nu-și au căutare pe piața forței de muncă, dezinteresul tuturor pentru aprofundarea de cunoștințe, urmărind doar obținerea, pe bani sau doar pe o spoială de informații, a unei diplome pe care foarte puțini o vor folosi în domeniul pentru care s-au pregătit. Iar cea mai bună dovadă că se eliberează diplome pe bandă rulantă atât în învățământul superior de stat, cât și privat, o reprezintă ca exemplu recentul concurs organizat de Institutul Național al Magistraturii pentru ocuparea posturilor vacante de judecător sau procuror, unde cunoștințele candidaților au fost mediocre, obținând marea majoritate între 15-35 de puncte din total 100.

Învățământul românesc, la toate nivelurile, arată așa cum este prezentat de către toți cei implicați: ministru, profesori, elevi, studenți. Și, sincer, nu putem să cerem mai mult copiilor noștri, având în vedere că tocmai cei care trebuie să-i instruiască, fie nu dețin suficiente cunoștințe profesionale, fie sunt adepții copiatului, deci ai trișării, așa după cum am aflat la susținerea examenelor de titularizare sau de obținere a gradului. Dar, an de an, pretențiile dascălilor, mai ales cele financiare, sunt din ce în ce mai mari, fără a fi acoperite de rezultate valoroase ale activității depuse de ei.

Vor mai trece mulți ani până când școala românească va ieși din criză. Până atunci nu putem face altceva decât să comentăm calitatea slabă și decadența învățământului autohton. Și, așa va fi, dacă mentalitatea guvernanților, indiferent de doctrinele și partidele ce le reprezintă, ale dascălilor, ale elevilor și părinților acestora nu se schimbă.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Domnul chestor Miron Ignat a depus în scris.

Domnul Gheorghe Chiper a depus în scris.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 24 iunie 2019, 16:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro