Grațiela Denisa Iordache
Grațiela Denisa Iordache
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.90/10-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 30-09-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.25 Grațiela Denisa Iordache și Cezar Florin Preda - declarație politică cu tema "Sprijinirea copiilor cu potențial școlar";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Grațiela Iordache și domnul Cezar Preda:

"Sprijinirea copiilor cu potențial școlar"

De foarte puțin timp a început un nou an școlar care va fi desfășurat în instituții de învățământ care, multe dintre ele, se află în condiții greu de imaginat, cu toate că ministrul educației, cercetării și tineretului afirmă contrariul. Se pare că acest guvern nu vede sutele de copii care sunt nevoiți să străbată kilometri pe jos în fiecare zi prin vânt, ploaie, ninsoare sau arșiță și să învețe în niște clădiri care sunt cu totul improprii procesului de învățământ.

De ce, domnilor guvernanți, nu vreți să creați cadrul optim pentru un învățământ optim și copiilor care nu au șansa de a învăța în instituții de învățământ modernizate dar, mai ales, de ce nu facilitați valorificarea potențialului școlar atât al celor mai capabili elevi, cât și al celor cu rezultate foarte bune la învățătură din mediul rural și urban prin asigurarea accesului la o dezvoltare și o educație de calitate?

De ce, domnilor guvernanți, nu găsiți soluții eligibile astfel încât să crească facilitățile acordate pentru copiii din fiecare județ cu rezultate școlare foarte bune, precum și să reducă inegalitatea de șanse și discriminarea cu privire la procesul de învățare ce pot apărea între copiii din mediul urban și cel rural, ținând cont de faptul că familii fără posibilități materiale ai căror copii au rezultate foarte bune la învățătură există atât în mediul rural, cât și în cel urban?

Ba, mai mult, de ce considerați mai important a investi atât de mult în resursa materială și atât de puțin în resursa umană? Nu credeți că pentru a asigura un rezultat pozitiv pe termen lung trebuia să găsiți o formulă astfel încât nici resursa umană, dar nici cea materială să nu fie neglijate una în favoarea celeilalte și, mai ales, fondurile alocate pentru instituțiile de învățământ să nu fie repartizate în funcție de culoarea politică a primarului, ci în funcție de nevoile instituției de învățământ respective?

Considerăm că este extrem de important ca noi toți, indiferent de opțiunea politică, prin bugetul de stat, să acordăm o formă de sprijin material care să vizeze atât protecția socială, cât și stimularea elevilor care obțin rezultate foarte bune la învățătură, dar care provin din familii fără posibilități materiale atât din mediul urban, dar mai ales din cel rural.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 16 octombrie 2021, 7:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro