Ionela Bruchental-Pop
Ionela Bruchental-Pop
Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2008
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.90/10-10-2008

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-04-2021
13-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2008 > 30-09-2008 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 septembrie 2008

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.26 Ionela Pop-Bruchental - declarație politică referitoare la "Ignorarea promovării formularului E112";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Ionela Pop-Bruchental:

"Ignorarea promovării formularului E112"

În conformitate cu prevederile articolului 109 din Constituția României, fiecare membru al Guvernului răspunde politic solidar cu ceilalți membri pentru activitatea executivului și pentru actele acestuia.

Pe de altă parte, conform anumitor prevederi stipulate de articolul 82 din Constituția României, membrii Guvernului se obligă prin jurământ să respecte Constituția, legile țării și să apere necondiționat drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor.

Prevederile în cauză au fost enunțate în cel mai locvace mod cu putință, însă doar în plan declarativ și de către actualii membri ai cabinetului Tăriceanu II, care ulterior depunerii jurământului au demonstrat intrarea într-un semnificativ proces amnezic, care rezidă din netranspunerea în practică a celor afirmate sub jurământ, respectiv din maniera insidioasă, arogantă și autosuficientă cu care aceștia înțeleg să-și trateze propriii cetățeni.

Exemplul elocvent în acest sens ne este conferit de către ministrul sănătății publice, Eugen Nicolăescu, care a ținut morțiș să contribuie în mod exponențial la interminabila listă cu derapaje grotești a cabinetului Tăriceanu II, prin maniera incalificabilă în care acesta a înțeles să "respecte" cetățenii plătitori de asigurări de sănătate.

Astfel, demonstrând o crasă lipsă de conștiință morală și cinism, acesta nu a avut nicio reținere ca, timp de aproape doi ani de zile, să nu promoveze faptul că cetățenii au posibilitatea de a-și trata bolile în spitalele din UE, prin existența a 18 formulare europene care garantau dreptul românilor de a beneficia de tratament medical în țările membre ale UE, pe baza asigurărilor de sănătate plătite în România, blocând astfel aplicarea Regulamentelor Europene de Securitate Socială, care consfințesc dreptul cetățeanului european de a accesa servicii medicale în spațiul comunitar.

Informații despre existența formularului E112 și a celorlalte documente, ținute mult timp sub preș, privind dreptul cetățenilor români de a accesa servicii medicale în tot spațiul comunitar, și nu numai, au apărut doar ca urmare a mediatizării unor cazuri dramatice, printre care și cel al copilului unei cunoscute realizatoare de televiziune, bolnav de cancer, și care necesita tratament în străinătate.

Astfel, din suma globală de 5,7 milioane de euro, alocată în plan scriptic tratamentelor în străinătate pentru anul în 2007, s-au cheltuit mai puțin de 250 000 de euro, în timp ce restul de 5,5 milioane de euro rămași necheltuiți din bugetul alocat prestațiilor medicale în străinătate, vor fi cu siguranță "transparent" direcționați către clientela politică specializată în degustarea constantă a banului public.

Pentru o imagine și mai concludentă a incompetenței, indolenței și a haosului administrativ ce domnește în Ministerul Sănătății Publice păstorit cu "profundă competență" de către Eugen Nicolăescu, mai trebuie punctat faptul că nici acum situația nu a fost clarificată, în condițiile în care ministerul, ca autoritate competentă în relația cu UE, ar fi trebuit să asigure instruirea personalului de la Direcțiile de Sănătate Publice, referitor la procedura utilizării acestor formulare, care la rândul lor ar fi trebuit să instruiască directorii de spitale și mai apoi medicii, fiindcă faptic eliberarea acestor formulare depinde de deciziile medicilor specialiști.

De asemenea, o altă dovadă "a sensibilității aparte" de care ministrul Nicolăescu a dat dovadă față de cetățenii de bună-credință a acestei țări și suplimentar incriminatorie, este faptul că acesta nu a fost străin de problema formularelor europene pentru decontarea prestațiilor medicale, fiind informat despre acestea încă din decembrie 2006 de către fostul șef al CNAS, Cristian Vlădescu, printr-o notă oficială prin care se ridica problema necesității instruirii furnizorilor de servicii medicale în privința reglementărilor europene în domeniul sănătății. însă, conform declarațiilor acestuia, Eugen Nicolăescu a înțeles să răspundă notei printr-o ignorare totală.

Acest gen de abordare și exercitare a funcției publice, promovate cu naturalețe de către Eugen Nicolăescu, demonstrează fără echivoc reiterarea unor experimente nereușite în trecut de către cabinetul Tăriceanu II, de continuare a unei politici de implantare a unor persoane incompetente, cu specializări diferite față de instituțiile pe care le conduc, fie și temporar.

În condițiile în care Eugen Nicolaescu, între vizitele exercitate cu sârg la diferite spitale din țară cu scopul de a face "reformă", organizate în cel mai pur stil tovărășesc, ar conștientiza, fie și într-un moment de reverie și minimă decență, execrabila situație în care se regăsește sistemul sanitar românesc și implicit domnia sa, din postura de prim-manager al sistemului, ar demara fără reținere singura reformă viabilă în ceea ce îl privește: demisia.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 16 aprilie 2021, 15:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro