Tiberiu Bokor
Tiberiu Bokor
Ședința Senatului din 21 aprilie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.52/30-04-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-04-2021
07-04-2021
06-04-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 21-04-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 21 aprilie 2009

4. Declarații politice prezentate de doamna și domnii senatori:
  4.16 Bokor Tiberiu (UDMR) - declarație politică având ca titlu "Crimă sau neputință în sistemul educațional" (declarație politică neprezentată în plen)  

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Bokor Tiberiu:

Declarația mea politică se intitulează "Criză sau neputință în sistemul educațional".

Analizând Programul de guvernare cu privire la educație, Pactul Național pentru Educație și măsurile luate de Ministerul Educației, Cercetării și Inovării în cele 113 zile de guvernare, se constată o neconsecvență, luări de decizii pripite, fără analize și evaluări pertinente.

În Pactul Național pentru Educație se afirmă că suntem conștienți de faptul că România este o țară care se confruntă în momentul de față cu riscuri majore, întrucât sistemele educației și cercetării nu corespund cerințelor minime ale unei societăți și economii europene în care cunoașterea este marfa cea mai de preț și sursa cea mai importantă a dezvoltării economico-sociale și personale.

Dacă suntem conștienți de aceste realități, de ce nu promovăm măsuri concrete consacrate în țările cu un sistem de educație performantă?

De cele mai multe ori, reformele din sistemul de învățământ s-au rezumat la afirmații și promisiuni electorale. Nu am intenția să înșir toate promisiunile preelectorale și electorale ale guvernanților privind salarizarea profesorilor, reforma sistemului de învățământ, descentralizarea învățământului preuniversitar, cercetarea.

Să trecem la obiectivele de guvernare, unde la punctul 1 se precizează că se va realiza un sistem educațional stabil.

Cum se va asigura o stabilitate printr-o sumedenie de decizii improvizate, fără consultări cu partenerii sociali, cu inspectorii școlari generali?

Punctul 2 se referă la asigurarea a 6% din PIB educației.

Stimați colegi,

Nu am asigurat nici în bugetul anului 2009 6% din PIB educației, iar, mai mult, Guvernul vrea să reducă bugetul alocat educației la doar 52 de zile după aprobarea bugetului.

Și mă întreb din nou cum se va realiza un sistem educațional stabil, echitabil, eficient și relevant, cum va reuși acest Guvern să motiveze cadrele didactice, să atragă valori spre sistem.

Și mă întreb din nou dacă știm că ne confruntăm cu riscuri majore, întrucât sistemul educației și cercetării nu corespunde cerințelor europene, și când vom avea o reformă aplicabilă susținută și de un buget european.

Suntem în criză și în domeniul educației, cu foarte multe promisiuni nesatisfăcute, iar sindicatele, pe bună dreptate, sunt din ce în ce mai radicale.

Nu avem cunoștință de strategia ministerului privind educația, ceea ce înseamnă că nu avem o strategie sau se ține la secret.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 12 aprilie 2021, 22:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro