Plen
Ședința Senatului din 20 mai 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.72/29-05-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 20-05-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 20 mai 2009

14. Continuarea dezbaterilor asupra Proiectului de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului (L73/2009) (dezbaterea amendamentelor respinse va continua în ședința de luni, 25 mai a.c.)  
 
consultă fișa PL nr. L73/2009

Doamna Anca Daniela Boagiu:

................................................

La punctul 12 din ordinea de zi este înscris Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.

Dau cuvântul inițiatorului - microfonul 8 -, domnul secretar de stat Valentin Iliescu.

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Dorește să intervină domnul senator... (Replică neinteligibilă din sală.)

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Domnule senator, am încheiat dezbaterile.

Vă rog să fiți îngăduitor, pentru că, altfel, vom fi puturoșii puturoșilor, doar vorbim mult și nu producem nimic într-o ședință.

Am trecut la următorul punct din ordinea de zi.

Dacă nu v-am văzut, îmi pare rău, dar vă rog să-i certați pe cei doi secretari.

Mă străduiesc, de la începutul ședinței, să vă văd pe toți. (Replică neinteligibilă din sală).

Vă rog, domnule secretar de stat Valentin Iliescu, aveți cuvântul.

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Proiectul de lege aflat în dezbaterea Senatului în această ședință, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2009, are ca obiect de reglementare modificarea dispozițiilor unor acte normative privind organizarea și funcționarea Guvernului, în scopul îmbunătățirii activității unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.

În fapt, prin prezentul act normativ se corelează prevederile Hotărârii Parlamentului nr. 31/2008, prin care s-a constituit Guvernul Boc, cu ordonanța de urgență a Guvernului privind reorganizarea structurii proprii, adoptată la sfârșitul anului trecut, și cu prevederile din Legea nr. 99/2008, cu completările ulterioare, privind aparatul de lucru al Guvernului.

În fapt, și voi fi foarte scurt, prezentându-vă modificările esențiale, noua reglementare preconizează schimbarea statutului funcției de secretar general al Guvernului, din înalt funcționar public fiind asimilat, din punct de vedere al salarizării și reprezentării, cu funcția de ministru, iar funcția de secretar general adjunct fiind asimilată cu rangul de secretar de stat.

De asemenea, o altă prevedere importantă a acestei ordonanțe de urgență este înființarea Corpului de control al primului-ministru ca departament, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, care preia toate reprezentările și competențele Departamentului de control al Guvernului, structură care se desființează.

Personalul Corpului de control al primului-ministru urmează să fie încadrat numai pe baza încrederii acordate de primul-ministru și cu condiția semnării unui angajament de loialitate.

De asemenea, această ordonanță mai prevede atribuțiile conferite de lege conducătorului Departamentului pentru Afaceri Europene, care reprezintă Guvernul la nivelul instituțiilor europene la cel mai înalt nivel, deci i se atribuie rang de ministru, și participarea acestuia la ședințele Guvernului.

De asemenea, se mai precizează în textul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2009 trecerea Departamentului pentru Lupta Antifraudă din structura Cancelariei Primului- Ministru în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, urmând ca departamentul să funcționeze ca structură fără personalitate juridică, în subordinea primului-ministru și în coordonarea viceprim-ministrului, finanțată, bineînțeles, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

În final, vă rog, din partea Guvernului, să votați acest proiect de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2009.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Din partea comisiei, vă rog, domnule senator Belacurencu, aveți cuvântul.

Domnul Trifon Belacurencu:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

În ședința din 29 aprilie anul curent, plenul Senatului a hotărât trimiterea spre examinare Comisiei pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului, în vederea întocmirii unui raport suplimentar la acest proiect de lege, iar în ședința din 12 mai anul curent comisia a analizat, în prezența reprezentantului Guvernului, proiectul de lege și a hotărât menținerea raportului favorabil, cu două amendamente admise cuprinse în anexa nr. 1 la raport și opt amendamente respinse ce se regăsesc în anexa nr. 2.

Stimați colegi, Vă informez că proiectul de lege a primit aviz favorabil din partea Consiliului Legislativ.

Prin obiectul de reglementare, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, iar Senatul va dezbate acest proiect de lege în calitate de Cameră decizională.

Vă mulțumesc.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Intervenții din partea colegilor?

Vă rog, domnule senator Necula, aveți cuvântul.

Domnul Marius Gerard Necula:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi, voi fi foarte succint.

Ca membru în comisia sesizată pentru raport, vreau să vă spun că, în sfârșit, avem în față o decizie responsabilă a Guvernului, prin care tot ceea ce a însemnat material didactic, personal care ocupa funcții în special în aparatul de control al primului-ministru, nereușind într-un an de zile să adune cap la cap două controale, a fost desființat.

Pe lângă economia care s-a realizat în ceea ce privește partea de cheltuieli, s-au rentabilizat și modalitățile prin care această structură poate să-și aducă, realmente, contribuția, lipsind astfel marea tentație de a rezolva probleme de partid și familiale prin crearea unei structuri extraordinar de stufoase ca cea existentă până la această dată.

Vă mulțumesc.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc.

Domnul senator Berca, din partea Grupului parlamentar al PNL.

Domnul Gabriel Berca:

Voi fi la fel de scurt ca și colegul meu.

Stimați colegi, Să știți că, în general, minciunile repetate nu devin niciodată adevăruri, apropo de activitatea Departamentului de Control al Guvernului de anul trecut.

Vă rog să cereți informații oamenilor care lucrează acolo de foarte mulți ani și care acum nu mai au această posibilitate.

Sunt plăcut surprins că Guvernul Boc a luat o decizie pe care și eu am susținut-o la un moment dat, dar nu am reușit să o impun, cu privire la politizarea unor funcții și funcția de ministru pe care trebuie să o aibă cu adevărat secretarul general al Guvernului, pentru că este membru cu drepturi depline al Guvernului.

Însă, am o rugăminte la dumneavoastră, domnule secretar de stat, vă rog să eliminați acea frază, mă rog, acel paragraf cu "angajamentul de loialitate", pentru că, nu știu, parcă ne ducem undeva... în istorie, în alte epoci, și cred că, totuși, discutăm de administrația publică românească a anului 2009.

Nu cred că avem nevoie de angajamente de loialitate față de nimeni în această țară membră a Uniunii Europene, avem nevoie de profesioniști și de profesionalism.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Din partea Grupului parlamentar al UDMR, are cuvântul domnule senator Cseke.

Domnul Cseke Attila Zoltán:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi, O parte însemnată din prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2009 sunt necesare și, indubitabil, este dreptul oricărui guvern de a reglementa cum dorește în privința aparatului propriu de funcționare.

Aici nu dorim să comentăm, să facem aprecieri și nu am adus amendamente.

Există însă și unele inovații, ca să nu le spun noutăți, pe care le introduce acest guvern și care merită, totuși, să fie luate în discuție.

Am și propus amendamente care au fost respinse și îmi afirm dorința de a le susține, dacă este necesar, deși Regulamentul Senatului prevede o procedură clară în acest sens.

"Personalul Corpului de control al primului-ministru este încadrat numai pe baza încrederii acordate de primulministru și cu condiția semnării unui angajament de loialitate."

Din punctul nostru de vedere, se impune o condiție suplimentară, absolut subiectivă, "la dispoziția primuluiministru", care este un om politic care intervine în funcționarea unei instituții de stat.

Aș vrea să vă spun ce s-a întâmplat în fapt, ca să nu vorbim de texte.

S-a organizat concurs pentru ocuparea mai multor posturi în cadrul Corpului de control al primuluiministru - informația apare în ziar -, 13 persoane din cele care s-au prezentat la concurs, cu dosarul în regulă, au luat ambele probe, atât proba scrisă, cât și interviul, doar că, surpriză!, la angajare, au fost angajați doar 11, pentru că domnul prim-ministru a decis ca doi dintre ei să nu primească încrederea personală a dânsului.

În afară de acțiunea absolut absurdă ca un prim-ministru să se ocupe personal de angajări într-o instituție bugetară - mi se pare total absurd, cred că nu mai există o țară unde se întâmplă acest lucru -, totuși, mă întreb și eu retoric: domnul prim-ministru cum a decis că nu-i va angaja pe cei doi? I-a chemat în biroul dânsului?! I-a măsurat din cap până în picioare?! S-a uitat la dânșii?! Unii aveau ochi mai albaștri?!

Unii erau mai blonzi decât alții?! Le-a pus întrebări?! Care au fost motivele pentru care două persoane nu au putut fi angajate, iar ceilalți 11 da, deși toți îndeplineau condițiile cerute de lege?

Stimați colegi, În firma ta proprie este dreptul tău să decizi dacă organizezi concurs, examen sau altă metodă prin care angajezi personal, este dreptul tău de a decide dacă, în urma concursului, angajezi persoana care a câștigat concursul sau nu.

În instituțiile bugetare, instituții ale statului, eu cred că această atitudine este nepermisă. Și, dacă vorbim de primulministru al Guvernului, cred că este chiar o problemă.

A doua chestiune la care vreau să mă refer în cadrul dezbaterilor generale este faptul că reprezentanții Departamentului pentru Lupta Antifraudă primesc dreptul de a lua declarații nu numai de la beneficiar sau reprezentantul acestuia, al firmei respective, dar și de la martorii ce pot furniza date cu privire la săvârșirea unor nereguli sau fraude.

Stimați colegi, Departamentul pentru Lupta Antifraudă, prin definiție, este un organ de control, nu este un organ de anchetă.

Inclusiv în ordonanță se prevede că este organ de control atunci când sesizează elemente care pot constitui săvârșirea unor infracțiuni și că se înaintează raportul DLAF-ului organelor de anchetă.

Or, introducerea posibilității de a lua declarații martorilor, adică de la vecinul care a văzut că nu știu ce s-a întâmplat la firma respectivă, mi se pare că, totuși, încalcă puțin principiile de drept și, dacă amendamentele pe care, repet, dorim să le susținem, nu vor fi acceptate, noi nu putem vota această ordonanță de urgență.

Vă mulțumesc.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Din partea Grupului parlamentar al Alianței politice PSD+PC sunt intervenții?

Din partea Grupului parlamentar al PD-L?

Din partea Grupului parlamentar al PNL?

Grupul UDMR?

Fac apel către liderii grupurilor parlamentare să cheme colegii în sală, pentru că riscăm să pierdem cvorumul.

Domnii lideri ai grupurilor parlamentare, vă rog.

Domnule senator Toma, vă rog să faceți apel către colegii noștri să se reîntoarcă în sală de pe hol.

Din partea Grupului parlamentar al UDMR, vă rog.

Domnul Günthner Tiberiu:

Stimați colegi, După cum am văzut, materialul de dinainte nu numai că nu elimină minciuna din politica românească, ci, dimpotrivă, ridică la nivel de politică de stat minciuna, înșelătoria în ceea ce privește concursurile trucate.

Acest material aduce o inovație în câmpul muncii, al relațiilor de muncă, și anume aceste mult comentate jurăminte de fidelitate care să înlocuiască jurămintele tradiționale de credință față de țară și popor și față de respectarea legilor țării, a Constituției țării, asta pe de-o parte, iar, pe de altă parte, existau acele examene de competență care triau personalul, acum se introduce acest jurământ de fidelitate care, în mod inexplicabil, este o inovație ce până în prezent caracteriza relații mai intime între oameni, nu relațiile de muncă bazate pe corectitudine și respectarea legilor.

Dacă jurământul de credință față de țară și popor utilizat până în prezent obliga angajații să se solidarizeze în jurul liderului, respectiv primul-ministru, în toate acțiunile care sunt derulate spre binele națiunii, în schimb îi obliga și să se disocieze, ba chiar să-l denunțe pe primul-ministru în situația în care derapează, nu rezistă tentațiilor care însoțesc această funcție politică, pentru că, până la urmă, la sfârșitul mandatului se dovedește dacă a fost un om corect sau nu a fost.

Sunt atâtea dosare politice, până la urmă primul-ministru poate fi și un infractor, nu? Sunt atâția miniștri, prim-miniștri, care au dosare politice.

Deci cum poți să obligi oamenii să fie fideli acestor personaje politice? Nu înțeleg...

Jurământul de credință care se utiliza până în prezent era foarte bine gândit, înlătura această posibilitate de a fideliza față de o persoană, față de un politician, angajații care sunt plătiți din banii publici.

În aceste condiții, după cum am spus, diferența este că fidelizarea îi obligă să se solidarizeze și în acțiunile de derapaj, în acțiunile care sunt în interes personal, care nu deservesc interesul public.

Senzația cu care rămânem este că se pregătește un tun mare, o lovitură mare care să fie dată economiei, mai ales că deja sunt semne că împrumutul pe care l-am obținut, prin bănci, deja se strecoară în afară.

Eu cred că această prevedere va fi eliminată prin amendamentele care s-au depus, dacă sunt acceptate, și se va reveni la linia corectă a relațiilor de muncă în domeniul public.

Vă mulțumesc.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Revin.

Sunt intervenții din partea Grupului parlamentar al Alianței politice PSD+PC?

Din partea Grupului parlamentar al PD-L?

Domnul senator Marius Gerard Necula, vă rog.

Urmează domnul senator Puiu Hașotti, după care domnul senator Frunda György.

Domnul Marius Gerard Necula:

Doamna președinte, Mulțumesc.

Aș fi vrut să renunț, dar colegul meu de comisie m-a făcut să iau această decizie de a avea această scurtă intervenție.

În primul rând, ca un funcționar, ca un angajat să fie fidel șefului, și șeful să-i solicite acest lucru, mi se pare un gest de bună-credință, așa cum fiecare - sau majoritatea noastră - suntem fideli soțiilor noastre, cu siguranță că și angajații vor fi fideli primului-ministru.

În ceea ce privește tunurile, probabil că, într-adevăr, domnul coleg de la UDMR are informații și, dacă le are, ar trebui să le facă publice, dar eu mă gândesc că în ceea ce privește resursele din Marea Neagră este greu să mai dăm vreun tun, în ceea ce privește pădurile din anumite zone este greu să mai dăm vreun tun, de aceea singurele tunuri pe care vom vrea să le dăm sunt legate de revenirea economică și trecerea României prin criză cât mai ușor posibil, cu implicații cât mai mici pentru populație.

Vă mulțumesc.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc.

Are cuvântul domnul senator Puiu Hașotti, din partea Grupului parlamentar al PNL.

Domnul Puiu Hașotti:

Mulțumesc.

Doamna președinte, Acest jurământ de fidelitate are și o nuanță comică, foarte comică, și am să vă spun de ce.

Înainte, însă, aș vrea să-i spun domnului senator Necula, în privința tunurilor din silvicultură, să-l întrebe pe domnul Flutur cam care a fost și cam care este situația.

Aspectul comic: vă dați seama, un jurământ de fidelitate, o atmosferă medievală, vine cavalerul acela amărât în fața seniorului și depune jurământul de fidelitate.

Îmi imaginez că pe-acolo, prin Guvern, sunt și angajați de statura domnului senator Orest Onorei și îmi imaginez cum cineva de statura domnului senator Orest Onofrei depune jurământ de fidelitate în fața domnului prim-ministru Emil Boc... (Aplauze, râsete.)

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Domnule senator Frunda György, aveți cuvântul.

Domnul Frunda György:

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor colegi, Între un stat de drept și un stat dictatorial diferența esențială este față de cine depui jurământul.

În statele de drept, unde democrația, drepturile și principiile sunt recunoscute, jurământul se depune față de Constituție și lege.

În dictaturi, în statele nedemocratice, care nu pun pe prim-plan respectarea drepturilor, a legalității, jurământul se depune față de o persoană.

Nu cred că e bine ca jurământul să se depună față de o persoană, cred că este un pas înapoi care nu va avea efecte reale.

Într-un parlament și într-un guvern în care foarte mulți oameni politici și-au schimbat de multe ori partidul nu cred că un jurământ față de un partid sau față de o ideologie poate fi luat în serios.

Este un joc prin care se încearcă influențarea oamenilor simpli și crearea unei vederi, a unei situații care nu este reală.

Nu va avea niciun fel de efect! Dar o asemenea prevedere, un asemenea jurământ este, domnilor colegi, profund neconstituțională.

Art. 1 din Constituție, care prevede principiile fundamentale ale României, este încălcat atunci când eu oblig funcționarul să depună jurământ față de o persoană sau față de un guvern.

Un asemenea jurământ este contrar principiilor care prevăd egalitatea de șansă în afirmarea persoanei în domeniul vieții publice și angajamentul ca funcționar public.

Acestea sunt doar două dintre motivele pentru care voi fi printre cei care vor ataca această ordonanță la Curtea Constituțională.

Și, în sfârșit, dar nu în ultimul rând, cred că cei mai puțin de 40 de senatori câți suntem prezenți în sală nu putem să luăm o decizie.

Drept urmare, vă rog, în numele Grupului parlamentar al UDMR, să verificați dacă avem cvorum de ședință sau nu.

Vă mulțumesc.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Și eu vă mulțumesc, domnule senator.

Aș fi apreciat și mai mult solicitarea dumneavoastră de a verifica cvorumul, dacă îmi propuneați acest lucru înainte de a lua cuvântul.

Atunci, verificam cvorumul și, cu siguranță, ar fi fost în sală mult mai mulți colegi care să asculte intervenția dumneavoastră.

Bineînțeles, propunerea de a verifica cvorumul este bine-venită, putem face și apel nominal, mai avem încă 20 de minute de lucru.

Deci facem apelul nominal, să vedem unde sunt colegii noștri și să ne reîntoarcem la lucru.

Din sală: Drept la replică, vă rog!

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Avem o solicitare de drept la replică din partea domnului senator Orest Onofrei.

Domnul Orest Onofrei:

Bineînțeles, pentru domnul senator Puiu Hașotti.

Faptul că domnul senator Puiu Hașotti îmi acordă o foarte mare atenție mă îngrijorează.

Gelos, întâi, că am plecat din PNL, atent, că nu știu ce se întâmplă la Guvern, dar îngrijorarea nu este foarte mare, pentru că încă nu mi-a cerut jurământ de fidelitate.

Domnul Puiu Hașotti (din sală):

Domnul Geoană o să vă ceară!

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Dacă nu mai sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare pentru susținerea amendamentelor, proiectul de lege are un număr de amendamente respinse...

Domnul senator Cseke Attila Zoltán, vă rog.

Microfonul 2.

Domul Cseke Attila Zoltán:

Doamna președinte, S-a făcut o solicitare de verificare a cvorumului, cred că ar fi prioritar acest lucru, după care nu am nicio problemă să-mi susțin amendamentele.

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Verificăm cvorumul.

Vă rog, verificarea cvorumului prin apel nominal.

Domnul Orest Onofrei:

- Albert Álmos - absent
- Andrei Florin Mircea - absent
- Andronescu Ecaterina - Guvern
- Antonescu George Crin Laurențiu - absent
- Arcaș Viorel - prezent
- Ariton Ion - absent
- Badea Viorel Riceard - prezent
- Banias Mircea Marius - absent
- Bara Ion - absent
- Bașa Petru - prezent
- Bădescu Iulian - absent
- Bălan Gheorghe-Pavel - prezent
- Belacurencu Trifon - prezent
- Berca Gabriel - absent
- Berceanu Radu Mircea - Guvern
- Bîgiu Marian Cristinel - absent
- Bîrlea Gheorghe - absent
- Blaga Vasile - Guvern
- Boagiu Anca Daniela - prezentă
- Boitan Minerva - absentă
- Bokor Tiberiu - prezent
- Borza Dorel Constantin Vasile - prezent
- Bota Marius Sorin Ovidiu - absent
- Calcan Valentin Gigel - prezent
- Câmpanu Liviu - absent
- Chelaru Ioan - absent
- Chirvăsuță Laurențiu - prezent
- Chivu Sorin Serioja - prezent
- Cibu Constantin Sever - absent
- Cinteză Mircea - absent
- Coca Laurențiu Florian - prezent
- Constantinescu Florin - prezent
- Constantinescu Viorel - absent
- Cordoș Alexandru - absent
- Corlățean Titus - absent
- Crăciun Avram - prezent
- Cseke Attila Zoltán - prezent
- Daea Petre - prezent
- David Cristian - absent
- David Gheorghe - absent
- Diaconescu Cristian - Guvern
- Diaconu Mircea - absent
- Dobra Nicolae - absent
- Dumitru Constantin - absent
- Fekete-Szabó András Levente - absent
- Feldman Radu Alexandru - prezent
- Filip Petru - absent
- Fodoreanu Sorin - prezent
- Frâncu Emilian Valentin - absent
- Frunda György - prezent
- Găină Mihăiță - prezent
- Geoană Mircea Dan cabinet Ghișe Ioan - absent
- Greblă Toni - prezent
- Grosu Corneliu - absent
- Günthner Tiberiu - prezent
- Gyerkó László - prezent
- Hașotti Puiu - prezent
- Hărdău Mihail - prezent
- Humelnicu Augustin Daniel - absent
- Ichim Paul - prezent
- Igaș Traian Constantin - delegație
- Ion Vasile - absent
- Iordănescu Anghel - absent
- Jurcan Dorel - prezent
- Lazăr Sorin Constantin - prezent
- Luca Raymond - delegație
- Mang Ioan - prezent
- Marcu Gheorghe - absent
- Mardare Radu Cătălin - prezent
- Marian Ovidiu - prezent
- Marian Valer - prezent
- Markó Béla - absent
- Mazăre Alexandru - prezent
- Măgureanu Cezar Mircea - absent
- Mărcuțianu Ovidius - absent
- Meleșcanu Teodor Viorel - concediu fără plată
- Mihăilescu Petru Șerban - concediu medical
- Mitrea Elena - prezentă
- Mitrea Miron Tudor - absent
- Mîrza Gavril - absent
- Mocanu Alexandru - absent
- Mocanu Toader - prezent
- Moga Nicolae - prezent
- Mustățea Vasile - prezent
- Mutu Gabriel - prezent
- Necula Marius Gerard - prezent
- Nedelcu Vasile - prezent
- Nicoară Marius Petre - absent
- Nicoară Romeo Florin - prezent
- Nicolaescu Sergiu Florin - absent
- Nicula Vasile Cosmin - prezent
- Nistor Vasile - prezent
- Niță Mihai - absent
- Onofrei Orest - prezent
- Oprea Dumitru învoire Oprea Mario Ovidiu - absent
- Panțuru Tudor - absent
- Pașca Liviu Titus - prezent
- Păran Dorin - absent
- Pereș Alexandru învoire Pintilie Vasile - prezent
- Plăcintă Sorina Luminița - absentă
- Pop Gheorghe - prezent
- Popa Cornel - prezent
- Popa Mihaela - prezentă
- Prodan Tiberiu Aurelian - absent
- Prunea Nicolae Dănuț - absent
- Rasaliu Marian Iulian - prezent
- Rădulescu Cristian - prezent
- Rădulescu Șerban - prezent
- Robu Nicolae - prezent
- Rotaru Ion - absent
- Rușanu Dan Radu - absent
- Rușeț Ion - prezent
- Saghian Gheorghe - prezent
- Savu Daniel - absent
- Sârbu Ilie - Guvern
- Sbîrciu Ioan - absent
- Secășan Iosif - absent
- Severin Georgică - prezent
- Silistru Doina - absentă
- Staicu Dumitru Florian - absent
- Stănișoară Mihai - Guvern
- Șova Dan Coman - absent
- Tămagă Constantin - absent
- Toma Ion - prezent
- Țopescu Cristian George - prezent
- Țuțuianu Adrian - absent
- Udriștoiu Tudor învoire Urban Iulian - prezent
- Valeca Șerban Constantin - absent
- Vasilescu Lia Olguța - absentă
- Verestóy Attila - absent
- Voicu Cătălin - absent
- Voiculescu Dan - absent
- Vosganian Varujan - absent

Doamna Anca Daniela Boagiu:

Vă mulțumesc.

În urma apelului nominal, s-a constatat că nu mai este întrunit cvorumul de ședință.

Declar ședința închisă.

Ședința s-a încheiat la ora 12.55.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 19 iulie 2019, 9:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro