Ștefan Daniel Pirpiliu
Ștefan Daniel Pirpiliu
Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.22/05-03-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 23-02-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 februarie 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.54 Ștefan Daniel Pirpiliu - declarație politică cu titlul "Agenția Națională Antidrog, în subordinea primului-ministru";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Ștefan Daniel Pirpiliu:

"Agenția Națională Antidrog, în subordinea prim-ministrului"

După ce, pe fondul unui impuls "reformist", fostul ministru al administrației și internelor, Dan Nica, a schimbat în anul 2009 statutul Agenției Nationale Antidrog, printr-o subordonare către Inspectoratul General al Poliției Române, demers ce a avut efecte negative asupra finanțării și activității instituției, consider că a venit momentul să readucem lucrurile în sfera normalului.

Afirm cu putere că este necesară o reevaluare a statutului acestei instituții, dacă vrem să dispunem de o coordonare națională eficientă în gestionarea problematicii referitoare la traficul și consumul ilicit de droguri. Este evident pentru oricine s-a aplecat asupra acestui fenomen că, pe parcursul ultimului an, ANA nu și-a desfășurat rolul integrator în coordonarea politicilor antidrog la standardele la care a făcut-o în perioada iunie 2003 - martie 2009, perioadă în care a funcționat ca structură guvernamentală în subordinea Ministerului Administrației și Internelor.

Nu trebuie neglijat faptul că prin A.N.A. s-a obținut recunoașterea internațională a României ca partener de încredere în efortul global de reducere a cererii și ofertei de droguri, atât în cadrul relațiilor cu statele membre ale Uniunii Europene și structurile europene specializate, cât și în cadrul mai larg al forurilor internaționale și relațiilor cu statele aflate pe rutele transnaționale ale drogurilor și cu cele având experiențe relevante în combaterea acestui flagel.

ANA a răspuns de preluarea și implementarea corespunzătoare a prevederilor acquis-ului specific în cadrul legislativ și instituțional național, a dezvoltat relații parteneriale cu structurile similare din statele membre ale Uniunii Europene, în vederea asigurării unui transfer eficient de date, informații, experiențe și bune practici, precum și desfășurării de acțiuni comune. Colaborările cu Observatorul European pentru Droguri și Toxicomanie, cât și cu Reitox și-au adus contribuția în armonizarea strategiilor de prevenire a consumului de droguri.

ANA a fost răspunzătoare de asigurarea unei concepții strategice unitare, coordonarea implementării acesteia, monitorizarea și evaluarea activităților de reducere a cererii și ofertei de droguri, colectarea, procesarea și transmiterea datelor către organismele internaționale, atribuții pe care și le-a îndeplinit cu responsabilitate și profesionalism. Dovadă în acest sens este și faptul că a reușit să câștige proiecte europene în valoare de aproximativ 14 milioane de euro, bani ce ar fi putut rezolva, măcar parțial, problemele cu care se confruntă mii de români.

Și poate cel mai important aspect este faptul că A.N.A. avea drept obiectiv ca, la sfârșitul perioadei 2005-2012, în România să funcționeze un sistem integrat de instituții și servicii publice care să asigure reducerea incidenței și prevalenței consumului de droguri în rândul populației generale, asistența medicală, psihologică și socială a consumatorilor de droguri și eficientizarea activităților de prevenire și combatere a producției și traficului ilicit de droguri și precursori.

Stimați colegi, este momentul să permitem deblocarea proiectelor începute de specialiștii agenției, și vorbim aici de înființarea unor noi centre de tratament al adicțiilor și de comunități terapeutice, și, de ce nu, să le dăm șansa identificării unor noi modalități de atragere a fondurilor europene, pentru că numai așa vom putem reduce riscurile legate de droguri, ceea ce este până la urmă un obiectiv de sănătate publică.

Mai mult decât atât, Agenția Națională Antidrog trebuie să dețină o bază de date a consumatorilor de stupefiante, a căror identitate să fie confidențială pentru publicul larg, pe baza cărora să se poată cunoaște situația cât mai reală a toxicomanilor și evoluția acesteia în timp.

Deși restructurarea administrativă este unul dintre punctele esențiale ale guvernării PD-L, în acest caz particular consider, alături de colegii mei de partid, că locul Agenției este în subordinea primului-ministru, pentru că specialiștii acestei instituții lucrează în strânsă colaborare cu Ministerul Sănătății și Ministerul Educației pe linia prevenției, tratamentului toxicomanilor și reinserției sociale a acestora.

Printr-o analiză a instituțiilor de tipul A.N.A. din alte state membre ale Uniunii Europene, putem vedea că în țări precum Franța, Italia și Danemarca, aceste organisme se afla în subordinea primului-ministru.

În condițiile în care consumul de droguri se conturează ca un fenomen din ce în ce mai îngrijorător în țara noastră, este important să adoptăm a poziție activă, să creăm mecanisme viabile și instituții suple, competente, puse în slujba cetățeanului.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 9 decembrie 2021, 10:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro