Plen
Ședința Senatului din 16 decembrie 2009
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.161/28-12-2009

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2009 > 16-12-2009 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 16 decembrie 2009

18. Dezbateri asupra Propunerii legislative pentru modificarea art. 16 din Legea energiei electrice nr. 13/2007 (L576/2009); (retrimitere la Comisia economică, industrii și servicii)
 
consultă fișa PL nr. L576/2009

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Trecem la punctul 16 din ordinea de zi, Propunerea legislativă pentru modificarea art. 16 din Legea energiei electrice nr. 13/2007.

Sunt mai mulți inițiatori.

Cine susține?

Domnule senator Coca, vă rog să prezentați inițiativa legislativă.

Din partea comisiei, domnul senator Borza, din partea Guvernului, domnul președinte Lificiu.

Vă rog, domnule senator. Microfonul 6.

Domnul Laurențiu Florian Coca:

Ținând cont de situația precară a țării, ca și la Legea minelor, am încercat prin această propunere legislativă pentru modificarea Legii energiei să aducem un plus în bugetul și așa sărac al administrațiilor locale: drepturile de uz și servitute asupra proprietăților statului și ale unităților teritoriale afectate de capacități energetice să nu se mai exercite cu titlu gratuit, iar titularii de autorizații și licențe, beneficiari ai unor asemenea drepturi de uz și servitute, să nu mai fie scutiți de plata taxelor și impozitelor instituite de autoritățile publice centrale și locale.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Domnule Lificiu, microfonul 9.

Domnul Petru Lificiu - președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori, În principiu, este posibilă și, poate, cumva justificată solicitarea din propunerea legislativă să aducem un plus, într-adevăr, la autoritățile locale, dar trebuie să facem o estimare cât de mare este acest plus și ce se poate întâmpla.

Voi citi câteva cifre ca să vedeți unde ne poate duce dacă nu abordăm această propunere legislativă sub control foarte atent.

În primul rând, în situația în care s-ar aplica această lege, operatorul de transport, de sistem, respectiv Compania Națională "Transelectrica" - SA, și operatorii principali de distribuție vor avea obligația plății unor taxe locale rezultate din aplicarea prevederilor cuprinse în aceste propuneri și vor putea evalua impactul taxării terenurilor ocupate de rețelele electrică și de transport, respectiv rețelele electrice de distribuție, asupra veniturilor reglementate pe care noi trebuie să le luăm în considerare.

Acestea vor fi, atunci, costuri justificate, respectiv tarifele pentru serviciul de transport, care sunt extraordinar de mari.

Din introducerea taxelor sus-menționate, rezultă că numai la operatorul de transport, care are cea mai mică parte din prețul final al energiei, prețul ar putea crește până la nivelul unui singur an un cost suplimentar de 101.413.142 lei, adică peste 25 de milioane de euro, însemnând o creștere, în prețul final, de 10,85% a costului cu serviciul de transport al energiei și o creștere a tarifului mediu de transport cu 16 lei pe MWh, respectiv 17 lei pe MWh.

La operatorii principali de distribuție, aceștia ar trebui să suporte, ca urmare a introducerii acestor taxe noi, un cost suplimentar de 13.866.665 mii lei anual, însemnând o creștere de 452,84% a costului cu serviciul de distribuție a energiei electrice.

Aceasta ar însemna, doar la nivelul unui singur an, creșterea tarifului mediu de distribuție la 425,79 pe MWh, tarif imposibil de suportat de consumatorii de energie electrică.

În plus față de cele menționate, din analizele noastre rezultă că adoptarea inițiativei legislative ar avea și alte efecte:

  • întârzierea realizării investițiilor în rețelele de interes public; este cazul liniei de transport și export energie de 400 kV Oradea - Nădab, componenta interconexiunii din rețeaua europeană;
  • blocarea realizării investițiilor și a liniilor de transport și distribuție și compromiterea instalării de resurse regenerabile care sunt susținute cu bonusuri și cu certificate verzi tot din costul energiei;
  • reducerea sau anularea investițiilor în centralele electrice pentru care este necesară realizarea instalațiilor de racordare, întărire a rețelei de transport și distribuție electrică.

În afară de acestea, prevedem că introducerea unor astfel de taxe, impozite și obligații poate constitui, în acest moment, un fenomen în avalanșă, necontrolabil, la nivelul tuturor utilităților: gaze naturale, apă, canalizare, energie termică și toate celelalte.

Așadar, în concordanță cu punctul de vedere al Guvernului referitor la propunerea legislativă, atașat la scrisoarea sus-menționată, vă spunem că noi nu putem susține această inițiativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Raportul comisiei.

Domnul senator Borza.

Vă rog să nu urmați exemplul domnului Lificiu.

Domnul Dorel Constantin Vasile Borza:

Ca de obicei.

E un raport de respingere.

Suntem în fața unei legi organice.

Senatul este primă Cameră sesizată.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale.

Domnul senator Günthner, urmează domnii senatori Dumitru Constantin și Petre Daea. Microfonul 2.

Domnul Günthner Tiberiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi, Eu cred că ne împotrivim degeaba, pentru că acesta este viitorul.

Peste tot în țările civilizate utilizarea domeniului public se face pe baza unui contract cu autoritățile locale sau cu statul, respectiv în aceleași condiții în care se închiriază și terenurile private.

Este un lucru normal să se plătească o anumită taxă, dar nu este vorba numai de taxă, acest lucru duce la o colaborare mult mai bună cu autoritățile locale, duce la un respect și la o cuprindere în investițiile următoare a interesului comunităților locale.

Eu cred că peste tot în lumea civilizată acest lucru este normal și, dacă nu acum, în viitor sigur se va realiza.

Toți deținătorii de rețele în domeniul public vor trebui să plătească, să încheie contracte cu autoritățile locale.

De aceea, Grupul parlamentar al UDMR va vota această propunere legislativă.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Mulțumesc, domnule senator Günthner.

Domnule senator Dumitru, microfonul 3, vă rog.

Se pregătește domnul senator Daea.

Domnul Constantin Dumitru:

Stimați colegi,

Eu sunt pus într-o situație destul de dificilă.

Aș fi de acord cu stimații noștri colegi, cu propunerea pe care au făcut-o, numai în condițiile în care veneau cu aceeași lecție cu care a venit reprezentantul Guvernului.

Nu știu, eu nu vreau să-l cred pe reprezentantul Guvernului, dar nici nu pot să spun că nu spune adevărul.

Dumnealui a venit cu o lecție învățată, clară, cu cifre exacte, cu analize economice.

Mă pune într-o situație dificilă, nu știu ce să votez.

Întotdeauna am tot discutat în cadrul Senatului că este bine, la propunerile legislative, să venim și cu analiza economică, să spunem de unde luăm acești bani.

E bine pentru Comunitatea Europeană, dar, în același timp, este rău pentru cele 22 de milioane de români.

Nu știu, eu cred că inițiativa ar fi putut fi bună dacă și numai dacă veneați cu o analiză economică perfectă, măcar în final să fi știut: prețul de cost al energiei pe care eu, consumatorul simplu, îl plătesc crește cu atât, și atunci probabil că aveam o imagine serioasă și puteam să iau o decizie.

În aceste condiții, îmi pare rău, va trebui să votez împotrivă și sunt convins că și colegii mei din Grupul parlamentar al PD-L la fel vor face.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Mulțumesc.

Domnul senator Daea. Microfonul 4.

Se pregătește domnul senator Filip.

Domnul Petre Daea:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor senatori,

În primul rând, vreau să-l salut pe fostul coleg de minister și de guvern, Petru Lificiu.

Plăcuta revedere de astăzi m-a împins să mă duc la dumnealui să-l salut, pur și simplu, dar era ocupat cu telefonul și se lipise prea atent de scaunul pe care a stat astăzi.

Mă folosesc de acest microfon pentru a reitera dragostea și respectul meu față de un coleg cu care am lucrat și cu care am făcut câte ceva pentru a ne putea respecta și pentru a ne putea saluta, indiferent unde ne aflăm.

O fac cu dragoste, indiferent de loc.

Acum însă vreau să-i pun trei întrebări:

1. Care este rata profitului la societățile în cauză?

Domnia Sa a venit bine înarmat - și bine a făcut - cu foarte multe date și nu mă îndoiesc de faptul că are răspuns și la această întrebare.

De aceea, nu-l menajez, cunoscându-i profesionalismul.

2. Care este valoarea investițiilor pentru fiecare societate de transport?

3. Cum interpretează Domnia Sa, într-o logică a aceluia care se vede interesat de toate și de toți, faptul că autoritățile locale sunt obligate să realizeze investiții pentru energia verde?

Vă mulțumesc și aștept răspunsul.

Același salut călduros.

Nu mai revin la microfon.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Domnule senator Filip, microfonul 2, vă rog.

Domnul Petru Filip:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru administrație publică, organizarea teritoriului și protecția mediului a dat un aviz negativ, nu neapărat pentru ideea ca autoritățile publice locale să nu poată sau să nu aibă, într-un anumit moment, dreptul de a impune taxe de redevență pe terenul ocupat de rețele, însă, așa cum este, în acest moment, prezentat și supus discuției Parlamentului, proiectul de lege este incomplet, în sensul în care lasă foarte multe lucruri deschise și la liberul arbitraj al autorităților publice locale, în special pe rețelele care tranzitează unități administrative.

Ca urmare, punctul meu de vedere este că această propunere legislativă, ca idee, problema utilizării domeniului public sau privat al autorităților publice locale, al unităților administrative, trebuie luată în discuție, evident, mai devreme sau mai târziu, dar nu sub această formă și în acest moment, pentru că, așa cum este prezentată propunerea legislativă, practic, vor trebui norme de aplicare:

Cum? Unități administrative? Pune pe metrul pătrat 1 leu, 2 lei, 5 euro?

Deja lucrurile ar scăpa de sub control.

Cred că această propunere legislativă, în această formă, ar trebui respinsă, urmând ca ideea utilizării domeniului public și privat al unităților administrative de către rețelele publice sau private de interes local sau de interes național să fie luată în discuție.

Mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Mulțumesc și eu domnului senator Filip.

Un moment, domnule secretar de stat, vă dau cuvântul la sfârșit.

Domnul senator Greblă. Microfonul 4.

Domnul Toni Greblă:

Domnule președinte, Stimați colegi, Ideea colegilor noștri pare a fi generoasă, dar, cu toată prietenia, mă văd nevoit să ridic câteva semne de întrebare, spre a vedea dacă nu cumva prin propunerea legislativă, dacă am adopta-o, am crea, de fapt, niște sume în plus plătite de fiecare cetățean și de fiecare agent economic la bugetul autorităților locale și, pentru proprietatea statului, la bugetul statului.

Dacă am avea posibilitatea ca pentru folosirea acestor suprafețe de teren să impunem o taxă, fără ca agentul economic respectiv să includă această taxă în prețul de cost, deci în prețul final, majorând, în acest fel, prețul cu care eu, cetățean, sau eu, agent economic, cumpăr energia electrică, ar putea fi în regulă.

Altfel, în criza actuală, nu facem decât să majorăm cu un anumit procent, de la 5% la 10%, prețul de vânzare al energiei electrice, mai ales pentru energia reglementată, adică pentru consumatorul captiv, care este cetățeanul României.

Sub acest aspect, și eu consider că mai trebuie lucrat pe propunerea legislativă și, pentru că s-a făcut o referire la Legea minelor - și cu asta am să închei -, în Legea minelor, spre a da niște fonduri autorităților locale, idee de salutat, jumătate din redevența pe care o plătea agentul economic statului rămâne la autoritățile locale.

Nu am majorat redevența, aici majorăm un element al costului de producție, pe care îl vom regăsi fiecare, și agenții economici, în buzunarul nostru.

Cu toată prietenia pentru colegul nostru, domnul senator Coca, nu pot să fiu de acord cu această propunere legislativă, mai ales în forma în care a fost prezentată.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Mulțumesc.

La dezbateri generale mai dorește să intervină cineva?

Domnul senator Emilian Frâncu, microfonul 1.

Domnul Emilian Valentin Frâncu:

Eu consider că, mai devreme sau mai târziu, propunerea făcută de colegul nostru va trebui să fie luată în calcul de Guvern.

Cred că, în acest moment, poate ea va crea anumite probleme, dacă va fi adoptat actul normativ, în sensul că, într-adevăr, vor apărea probleme de aplicare, dar, în fond, proiectul legislativ este unul corect și cred că poate, la Camera Deputaților, să fie îmbunătățită soluția.

Oricum, cred că Guvernul va trebui să țină seama de această idee.

Mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc și eu. (Domnul senator Günthner Tiberiu solicită cuvântul.)

Am eu impresia sau ați mai vorbit o dată, domnule senator Günthner?

Vă rog, dar extrem de scurt, pentru că v-am ascultat cu mare atenție.

Domnul Günthner Tiberiu:

Vreau să vă spun că toată lumea este speriată - de fapt, domnul ministrul - de faptul că ar crește prețul, dar trebuie să aveți în vedere că, la ora actuală, producătorii și distribuitorii de energie au o libertate extremă în stabilirea prețurilor.

În momentul în care toate dezvoltările vor trebui făcute pe baza unui contract cu autoritățile locale, cu statul, într-un fel, vor putea și autoritățile să aibă un cuvânt la stabilirea prețului, fie reducând prețul chiriei, fie...

Într-un fel, existând acest contract, eu am convingerea că acesta va duce la scăderea prețului, nu la ridicarea prețului.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Să vă audă Dumnezeu!

Mai dorește cineva să intervină?

Domnule senator Daea, nu vreți să mai așteptați puțin, până vă răspunde domnul Lificiu?

Vă rog frumos.

Mai este cineva care dorește să intervină? Nu.

Domnule Lificiu, dacă sunteți amabil, vă rog să răspundeți la întrebările puse.

Domnul Petru Lificiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Câteva precizări, mai întâi.

Într-adevăr, în directiva Uniunii Europene privind energia electrică se prevăd anumite contracte de servitute, cu excepția acelora de utilitate publică, prevăzute expres în directiva europeană, și anume acelea care sunt pentru interesul public național și local, unde nu se percep taxe.

De altfel, prima anomalie care s-ar ivi aici este aceea că taxele prevăzute în această propunere legislativă s-ar răsfrânge în transport - distribuție de energie și ar crea o situație nedreaptă, de incorectitudine, deoarece beneficiarii acestor taxe...

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Domnule Lificiu, scuzați-mă, respectuos v-am ascultat, vă rog să vă limitați în a răspunde la întrebările domnului senator Daea.

Ați avut ocazia să vă prezentați punctul de vedere.

Haideți să ne concentrăm un pic!

Vă rog să-i răspundeți domnului senator Daea.

Nu este o a doua intervenție.

Mulțumesc.

Domnul Petru Lificiu:

Prima întrebare a domnului senator Daea este legată de rata profitului la societățile în cauză.

Este în jur de 10%, dar a scăzut foarte mult în acest an, din cauza scăderii consumului de energie electrică, în general, și rămânerii constante a costurilor fixe.

Important este că aceste costuri pe care le-ar plăti distribuitorii nu vor fi în niciun caz din profitul transportatorului și distribuitorului, ci vor fi costuri care vor trebui recunoscute automat de reglementator și se vor răsfrânge imediat în factura de la consumatorul final, fapt care ar face, așa cum am spus, ca beneficiarii să fie alții decât plătitorii acestora, pentru că magistralele de energie trec pe anumite terenuri, iar taxele le-ar plăti fiecare consumator din România.

De aceea, a fost introdus articolul în directiva europeană.

În ceea ce privește valoarea investițiilor de la fiecare societate de transport, precizez, domnule senator Daea, că este un singur transportator în România, este operatorul de transport și de sistem "Transelectrica", și acesta are un program de investiții foarte mare, dată fiind necesitatea de a întări liniile și de a crea legătura cu sistemul european de transport.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Mulțumesc domnului Lificiu.

Poate domnul senator Daea dorește să comenteze răspunsurile.

Foarte scurt, însă, o să vă rog, domnule senator Daea, nu vă supărați. Microfonul 4.

Domnul Petre Daea:

Un om care se declară prieten are și clemența necesară în a judeca răspunsul, motiv pentru care mă rezum doar la a-i aminti domnului secretar de stat că nu mi-a dat răspunsul la ultima întrebare, cea de-a treia.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

V-a precizat: foarte însemnate. "Transelectrica" are în vedere un volum foarte important de investiții.

Domnul Petre Daea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Și dumneavoastră sunteți foarte atent, însă v-a scăpat ceva aici, și anume că acest răspuns era pentru întrebarea a doua.

Îngăduiți-mi să fac corectura necesară.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă rog să repetați întrebarea a treia.

Domnul Petre Daea:

Vă mulțumesc și aveți tot sprijinul pe care îl meritați, în condițiile în care dumneavoastră vă manifestați ca un președinte drept și imparțial, așa cum o faceți.

Vă mulțumesc.

Aștept răspunsul.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Domnule Lificiu, vă rog să răspundeți la întrebarea a treia. Microfonul 9.

Domnul Petru Lificiu:

L-aș ruga pe domnul senator să repete întrebarea.

A fost ceva legat de autoritățile locale.

Nu am înțeles exact.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Domnule senator Daea, dacă sunteți amabil să repetați întrebarea a treia. Microfonul 4.

Vă rog.

Domnul Petre Daea:

Da.

O fac cu plăcere, domnule Lificiu.

Cum vedeți dumneavoastră investițiile pe care trebuie să le facă autoritățile locale pentru energia verde? Investițiile în infrastructură, evident.

Domnul Petru Lificiu:

Nu autoritățile locale fac investițiile în infrastructura de energie.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Nu, nu, nu, domnule Lificiu, mă scuzați.

Dânsul v-a întrebat cum vedeți, în acest context, investițiile pe care administrația locală trebuie să le facă în energia verde.

Domnul Petru Lificiu:

Păi nu ei fac.

Nu autoritatea locală, ci operatorul de transport, "Transelectrica", și distribuitorii modernizează rețelele.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Domnule senator Daea, haideți să ne oprim aici, pentru că riscăm să...

Domnule senator Moga, vă rog. Microfonul 4.

Domnul Nicolae Moga:

Vreau să fiu puțin mai explicit față de domnul senator Daea și aș vrea să mă adresez și domnului ministru, care știe foarte bine speța.

Energia eoliană montată pe teritoriul României trebuie să aibă o investiție de infrastructură de la centrala eoliană în racordarea sistemului de energie.

Toate aceste investiții sunt impuse autorităților locale, sunt impuse de execuție.

Există adrese în care, dacă autoritățile locale dau PUD pentru instalarea acestor investiții, sunt obligate să suporte și costurile acestor investiții de racordare, costuri care nu sunt mici, sunt de ordinul sutelor de milioane.

Însă mă surprinde faptul că domnul ministru, care este, de altfel, foarte pregătit, astăzi a venit cu lecțiile neînvățate.

Și atunci, ca să ne lămurim mai bine, eu fac o propunere:

să retrimitem propunerea legislativă la comisie, ca lucrurile să fie discutate mai bine, pentru că noi vorbim de rețelele de distribuție și transport la nivel național, de cele zonale, vorbim de "Enel" Dobrogea, de investiții, știți foarte bine, nu vorbim numai de "Transelectrica".

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Dacă în legătură cu propunerea care a fost făcută de domnul senator Moga...

Da. Vă rog, domnule senator Necula. Microfonul 3.

Domnul Marius Gerard Necula:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Nu aș fi vrut să intervin, dar antevorbitorul meu a făcut o referire, zic eu, neinspirată vizavi de competența domnului ministru Lificiu.

Probabil că, dacă ar ști mai bine situația energiilor regenerabile, modul în care Guvernul Emil Boc, în speță...

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Domnule senator Necula, o să vă rog, dacă sunteți amabil, să vă concentrați pe proiectul legislativ, iar restul, la declarații politice.

Vă rog eu.

Domnul Marius Gerard Necula:

În final va fi o referire la proiectul legislativ.

Voiam să spun că, dacă antevorbitorul ar fi cunoscut eforturile pe care le-au făcut Guvernul Emil Boc și domnul ministru Lificiu, ar fi tratat cu mai multă atenție propunerea legislativă și ar fi fost de acord cu ea.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Dacă nu mai dorește nimeni să intervină, rog inițiatorul, pe domnul senator Coca, să intervină, dacă vrea să reacționeze la toate câte s-au spus.

De asemenea, vă voi ruga să vă pronunțați și în legătură cu propunerea domnului senator Moga, aceea de retrimitere a propunerii legislative la comisie.

Vă rog.

Domnul Laurențiu Florian Coca:

Aș vrea să spun doar un singur lucru, este o chestiune de principiu.

Dacă pentru proprietatea privată aceste societăți plătesc, cum nu se poate plăti pentru proprietatea privată a autorităților teritoriale și locale? Mi se pare o discriminare.

Nu este neapărat nevoie ca aceste societăți să pună sau să adauge la prețul lor.

Se poate, sunt inițiator și la modificarea Legii minelor.

Este absurd ca pe teritoriul tău să ai anumite bogății, să treacă aceste societăți, să se monteze stâlpi - unde știți bine că nu se mai pot construi case, este o suprafață de protecție - și, totuși, locuitorii și comunitățile locale să nu beneficieze de nimic.

Așa cum spunea colegul de la UDMR, va veni timpul, domnule ministru Lificiu, cu tot respectul, ca această discriminare să înceteze, și în niciun caz pe banii românilor.

Vă mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Vă mulțumesc.

Stimați colegi, Am avut o dezbatere care ne-a permis tuturor să ne formăm un punct de vedere, însă acum trebuie să tranșăm.

Prima propunere pe care o voi supune la vot este, procedural, propunerea domnului senator Moga privind retrimiterea la comisie pentru raport suplimentar.

Nu am aici termenul de adoptare tacită.

Dacă nu este precizat, înseamnă că mai este suficient timp.

Vă rog să vă pronunțați în legătură cu propunerea de retrimitere la comisie.

Domnul senator Moga, personal, a făcut propunerea de retrimitere la comisie.

Vă rog să votați.

Cu 39 de voturi pentru, 7 voturi împotrivă și 23 de abțineri, propunerea domnului senator Moga, de retrimitere la comisie pentru raport suplimentar, a fost adoptată.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 23 iulie 2019, 5:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro