Plen
Ședința Camerei Deputaților din 10 noiembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.168/19-11-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 10-11-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 noiembrie 2010

  Aprobarea unor modificări ale ordinii de zi.

Ședința a început la ora 10,40.

Lucrările au fost conduse de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, asistată de domnii deputați Sever Voinescu-Cotoi și Dumitru Pardău, secretari ai Camerei Deputaților.

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei și vă anunț că din totalul celor 333 de deputați și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 202. Sunt absenți 131, din care 8 participă la alte acțiuni parlamentare.

Intrăm în ordinea de zi. Rămăsesem la punctul 16 - Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

Pe procedură, domnul Mircea Toader. Vă rog.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, vă rog să introduceți pe ordinea de zi cu prioritate, știți că am și ridicat problema ratificării unui Acord privind programul comun NATO cu Republica Cehă. Este raportul făcut și vă rog să-l introduceți. Eventual, după acest punct, pe care-l discutăm acum și tot așa, cu rugămintea ca două proiecte, inițiativele legislative care se află pe pozițiile 28 și 32, respectiv Pl-x 441/2010, cu o modificare privind auditul public intern și a doua, care se referă la PL-x 592/2009 privind cimitirele și crematoriile, să fie discutate imediat după aceste două inițiative legislative, fiindcă domnul secretar de stat care le susține trebuie să participe la o dezbatere privind drogurile.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Înțeleg, domnule Toader, că vreți la punctele 17, 18 și 19 să intre cele trei proiecte.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Exact. Să intre Acordul, care este foarte important, și cele două PL-x-uri pe care vi le-am spus.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

În regulă. Vă rog să pregătiți cartelele.

 
Intervenții procedurale.

Pe procedură, domnul Eugen Nicolăescu, timp în care o să vă rog să pregătiți cartelele, ca să putem să votăm această propunere.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Doamna deputat Roberta Anastase,

Stimați colegi,

Prima problemă de procedură se referă la asigurarea secretariatului. După cum observați, sunt doi deputați de la putere, de la același partid, ceea ce este contrar regulamentului. Și, ca atare, în acest moment, lucrările nu pot fi desfășurate conform regulamentului.

A doua problemă, de procedură, pe care o tot invocăm și o s-o invocăm până când se va înțelege.

Am sperat încă o dată astăzi că vom putea să participăm la lucrările Camerei Deputaților, pentru că vrem, ca opoziție, să ne spunem punctul de vedere, să-i reprezentăm pe cetățenii care ne-au trimis în Parlament și să nu fim nevoiți să plecăm de la lucrările Camerei, pentru că nu se ia o decizie normală, și anume, ca cel care este suspectat de fraudă să nu fie în fruntea Camerei Deputaților. Insistăm pe acest lucru până când dumneavoastră, cei de la PDL, veți înțelege că aveți o mare responsabilitate. V-ați asumat cel puțin de aproximativ două luni să goniți opoziția de la lucrări. V-ați asumat să conduceți singuri Parlamentul României, de parcă dumneavoastră ați avea sută la sută voturi din partea populației pentru Parlament.

M-am gândit ieri, când l-am ascultat pe președinte... (Rumoare, vociferări.) Aici, în Camera Deputaților, dacă sunteți interesați...

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Nicolăescu, o să vă rog să vă apropiați de finalizarea intervenției.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Da, doamna deputat, dar avem dreptul să ne spunem punctul de vedere pentru un lucru important.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Sigur că da, în termeni regulamentari, așa cum cu toții am convenit.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Pentru un lucru important, doamna deputat. Mai ales că nu vă omorâm prea mult timp, că aveți grijă ca noi să nu stăm în sală. Și, ca atare, cred că ar trebui să ne dați de vreo 20 de ori mai mult decât timpul acordat prin regulament.

În acest moment, spuneam că, ascultându-l ieri pe președinte, care se referea la o colaborare între putere și opoziție că, într-adevăr, v-a venit gândul de pe urmă, sau că dumnealui va reuși să vă convingă să aveți gândul cel bun, gândul cel normal pentru o țară democratică. Dar, după aceea, mi-am dat seama că dumnealui vorbea în fața unei majorități iresponsabile și toxice și nu avea în sală opoziția antinațională, opoziția care se luptă pentru drepturile cetățenilor - și este antinațională pentru asta -, care vrea să crească salariile - și este antinațională pentru asta -, care vrea să fie ordine și să terminăm cu corupții - și opoziția este antinațională pentru asta. Și aici suntem, de fapt.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Domnule Eugen Nicolăescu, vă rog să înțelegeți că intervenția dumneavoastră este pe procedură și declarațiile politice, până la schimbarea regulamentului, sunt marțea de la ora 8,30.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

A treia problemă de procedură. Am rugat ieri ca toate materialele pe care le avem în partea de sală care ne este arondată să rămână pe loc. (Se referă la materialele aflate în sală.) Din păcate, nu au rămas pe loc și a trebuit să ne ducem după ele și iarăși să le aranjăm. Dacă vreți să ne puneți să facem educație fizică, nicio problemă, facem. Dar eu nu cred că aveți dumneavoastră o asemenea calitate: să ne spuneți ce să facem și cum să facem pe locurile arondate grupului nostru parlamentar.

În consecință, vă rog, doamnă deputat, în calitatea pe care încă o mai aveți, să luați toate măsurile ca în sectorul acordat grupului nostru, să nu se mai amestece nimeni. În afară de curățenia care trebuie făcută și păstrată, lăsați-ne să ne ducem noi traiul, așa cum credem noi. Să nu vă bateți joc și de noi, cum vă bateți joc de acest popor.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc mult, domnule Eugen Nicolăescu.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

În consecință, vom părăsi din nou lucrările sălii, până când dumneavoastră veți sta pe acel scaun.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Aș vrea să fac o precizare care se referă la regulament. La art.143, se precizează, la alin. (3): președintele este asistat obligatoriu de doi secretari stabiliți prin rotație, din care unul este, de regulă, din opoziție; de regulă.

În această situație, domnul Mihai Voicu absentează astăzi din plen. Înțeleg că este plecat. Domnul Georgian Pop se află în sală, dar a apelat la domnul secretar pentru a-i găsi un înlocuitor. Domnul secretar Pardău a găsit acest înlocuitor și de aceea suntem. Nu suntem în afara regulamentului. V-am citat din regulament și cred că lucrurile, din punctul acesta de vedere, sunt foarte clare.

Vă rog.

 
 

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc foarte frumos pentru faptul că mi-ați acordat cuvântul, doamna președinte. Sper că nu este singurul gest de toleranță pe care sunteți dispusă să-l faceți astăzi, dumneavoastră și partidul dumneavoastră.

Am ascultat, împreună cu colegii mei, cu mare interes discursul de ieri al domnului președinte Băsescu, care ne invita la moratoriu. L-am ascultat cu mare interes, stimați colegi. Și am văzut că aseară analiștii politici tot încercau să vadă ce este dincolo de acel cuvânt care înseamnă moratoriu. Moratoriu înseamnă că, atunci când o persoană are o datorie, îi cere creditorului să-i amâne cu ceva plata, să-l păsuiască. Deci, este o chestiune unilaterală. Președintele nu a greșit când a pronunțat moratoriu. De fapt, nu era un armistițiu. Dumneavoastră nu ne propuneți un armistițiu, că un armistițiu înseamnă că ambele părți trebuie să cedeze ceva. Ne impuneați pur și simplu un moratoriu; exact cum a spus președintele.

Iar gestul de toleranță, pe care am fi vrut să-l vedem - Grupul parlamentarilor PSD, care în toate aceste două luni de zile s-au prezentat la serviciu, stimați colegi, în fiecare zi. Au avut activitate în comisii, stimați colegi. Și sunt stenogramele care certifică acest lucru. Am fost și în plen. Noi am avut o singură condiție. Evident că suntem la fel de mânați ca și dumneavoastră de interesul național. Dar interesul național nu presupune a masca, a ascunde sau a acoperi fraude. Aici, în Parlament, acest lucru nu ar trebui să mai fie posibil, să nu mai discutăm despre așa ceva. Suntem și în acest moment prezenți în sală și am venit hotărâți să participăm la dezbaterile de astăzi.

Dar, atâta vreme cât președintele vi s-a adresat dumneavoastră să căutați căile și mijloacele pentru a debloca situația parlamentară, în interesul națiunii, așa cum spuneți, iar dumneavoastră continuați să-l sfidați și pe el, să ne sfidați și pe noi, să sfidați românii, nu ne putem permite. Noi nu ne putem permite să sfidăm românii. Am venit aici să lucrăm pentru ei.

Motiv pentru care, și în această dimineață, în consecvență cu principiile noastre, manifestând intoleranța față de furt și față de fraudă - dovedită aici, în Parlament -, ne vom retrage la grupul nostru parlamentar și vom participa la celelalte acțiuni parlamentare care sunt programate astăzi și mâine.

Vă mulțumim frumos.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul Mircea Toader.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, eu am intervenit, sigur că au fost iarăși pe procedură mai puțin, declarații politice, sau mai puțin de procedură și mai mult declarații politice. Vă rog să reveniți și să supuneți la vot.

Și apropo de armistițiu. Stimați colegi, nu e armistițiu, iar ceea ce a cerut președintele a spus înghețarea oricăror dispune până ne facem datoria față de Legislativ. Asta înseamnă ceea ce a cerut președintele. (Rumoare, vociferări.)

Nu, doamna deputat. Eu vă spun ce a cerut președintele. Noi am întins o mână, am avut o înțelegere… Noi continuăm să modificăm regulamentul, cum am stabilit. Doamna președinte, vă rog să supuneți la vot, fiindcă orice întârziere nu face altceva decât ne va obliga pe noi să menținem un program și un ritm foarte alert și-l vom duce până la capăt, în această sesiune, vrem să terminăm toate inițiativele legislative.

(Membrii Grupului parlamentar al PSD+PC și Grupului parlamentar al PNL părăsesc sala de ședințe.)

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Și, dacă tot vă respectați principiile, ar fi cazul să începeți prin a-i cere demisia secretarului dumneavoastră, Mihai Voicu, cel care era responsabil de numărarea voturilor Puterii. Și, dacă dumneavoastră considerați că a fost o fraudă, atunci Mihai Voicu, într-adevăr, trebuie să plece. (Vociferări.)

 
Aprobarea unor modificări ale ordinii de zi.

Vă supun la vot propunerea făcută de domnul Mircea Toader.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 

87 de voturi pentru, două împotrivă și nicio abținere.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. (PL-x 300/2010) (rămas pentru votul final).

Intrăm în dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul?

Vă rog, domnule Victor Surdu.

 

Domnul Raul-Victor Surdu-Soreanu:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

Am inițiat legea asta aproape de doi ani și cum este activitatea noastră parlamentară, a fost dusă, readusă, iar dusă, iar readusă. În sfârșit, este la vot final. Ideea noastră, ca inițiatori, a fost ca această lege să apropie producătorul român de consumator, pe lanțul alimentar. Ideea nu este numai a noastră. A fost o dezbatere publică în Uniunea Europeană, constatându-se că liniile de supermarketuri abuzează în circuitul sau, ca să folosesc o terminologie cosmopolită, trasabilitatea produsului alimentar de la producător - că e el în Germania, că e în Franța, și până la consumator, suferă o serie de modificări, mai ales la preț. Prețul pâinii, de exemplu, în Franța, de la grâu la pâine, uneori ajunge și de 30 de ori mai mare, mai scumpă pâinea decât ar trebui să fie.

Am urmărit 5 puncte, și anume: să existe o sinceritate în afișarea prețurilor în rafturile la supermarketuri, în sensul că să nu includă mascat prețul de la supermarket tot felul de taxe - sunt vreo 11. Am fi dorit să știe cumpărătorul, prin această lege, că s-a cumpărat de către supermarket produsul respectiv la prețul X și-l vinde supermarketul ca să-și scoată profitul și cheltuielile la prețul Y.

Am dorit ca producătorul agricol să nu fie restricționat de cantitățile cu care poate veni la supermarket, am dorit ca producătorul agricol să fie plătit de supermarket într-o perioadă mai scurtă și mai ales la produsele perisabile, am dorit ca supermarketul să nu stabilească prețuri de raft, bineînțeles, în urma negocierii, în urma… respectării economiei de piață, dar să nu stabilească prețuri la supermarket, în așa fel încât producătorul să vândă în pierdere.

Îmi exprim speranța că această lege va fi votată și că va avea efecte, așa cum ne-am dorit noi, când am inițiat legea.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Poziția Guvernului? Vă rog.

 
 

Domnul Samuel Calotă (vicepreședinte, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor):

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Inițial, Guvernul nu a susținut această inițiativă legislativă, însă, după adoptarea unor amendamente la lege și după ce raportul a fost schimbat în Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, Guvernul susține această propunere de modificare a Legii nr.321, în sensul modificării art.2, al completării art.7 și modificării art.8 și 13.

Și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, care a participat la dezbateri, și-a exprimat punctul de vedere în timpul dezbaterilor.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc. Raportul comisiei? Vă rog.

 
 

Domnul Kelemen Atilla Bela-Laszlo:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Aș dori să dau citire raportului înlocuitor.

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009, privind comercializarea produselor alimentare.

Proiectul vizează, potrivit expunerii de motive, îndreptarea unor greșeli de formă și fond în textul de lege care vor împiedica implementarea prevederilor în totalitate.

Inițiatorii propun ca, pentru verificarea relațiilor comerciale dintre comercianți și furnizor, reprezentanți ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și cei ai Ministerului Finanțelor Publice să solicite documentele care stau la baza desfășurării acestor relații comerciale.

Totodată, se preconizează că, pentru produsele ce se vor livra, termenul de plată al comerciantului către furnizor se va negocia la încheierea contractului.

Legea face parte din categoria legilor ordinare.

Comisia a adoptat acest raport, înregistrând 25 de voturi pentru și o abținere, în ședința din 26 octombrie.

Legea a fost adoptată de Senat la 3 mai 2010.

Legea este de competența decizională a Camerei Deputaților. Deci, comisia propune admiterea cu modificări și completări a proiectului de lege.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

 
Intervenții procedurale.

Pe procedură? Vă rog.

Liderul Grupului parlamentar al UDMR. Vă rog.

 

Domnul Olosz Gergely:

Stimați colegi,

Doamna președinte,

Permiteți-mi să adresez două cuvinte legate de ce se întâmplă în această sală.

Stimați colegi, și din partea opoziției, și din partea arcului guvernamental, ceea ce se întâmplă acum, pentru mine și pentru grupul nostru, este inacceptabil. Acest Parlament nu este o suprafață pe care să punem reclame și chiar vă rog, stimați colegi din partea Grupului parlamentar al PDL, să nu coborâți la acel nivel la care au coborât cei din opoziție. Chiar vă rog frumos! Este vorba de imaginea acestei instituții, care reprezintă democrația în țara aceasta.

Cer o pauză de consultare de 30 de minute.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da. Facem o pauză de consultări. Dacă sunteți de acord, eu aș apela la chestori, pentru a elibera plenul de absolut toate aceste materiale.

Dacă, după pauza de consultări, domnule Olosz, de 10 minute, pauza de consultări? 10 minute.

 
   

După pauză

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă propun să reluăm lucrările.

Am avut o discuție cu liderii de grup. Există și o propunere făcută de liderii de grup, care este menită să readucă decența în Camera Deputaților.

Liderii de grup au convenit să supunem la vot să împuternicim chestorii ca niciun astfel de material, în plen sau la balcoane, să nu mai fie acceptat. E o chestiune de bun-simț, este o chestiune care..., până la urmă, bătălia politică nu se duce în Cameră, ci se duce în afara acestor uși. În momentul în care generezi o astfel de acțiune, automat, ai și contrareacția. Dar nu asta este o situație care trebuie să existe în plenul Camerei Deputaților.

Vă supun la vot propunerea ca toate aceste materiale să fie eliminate din plen.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
 

72 de voturi pentru, două împotrivă și o abținere.

Am să rog acum chestorii și colegii noștri de la Secretariatul General să strângă toate aceste materiale.

Vă rog. Domnul Mircea Toader.

 
 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte, de asemenea, noi am convenit să modificăm regulamentul cu un capitol separat privind conduita în plenul Camerei Deputaților, conduita participării la lucrări, atât a invitaților, cât și a presei, pentru a elimina orice modalitate de lucru, care să împieteze buna desfășurare a lucrărilor plenului și sigur că acest cod, pe care l-au propus liberalii, eu zic să-l introducem în regulament. Nu facem o lege și o conduită separată - un capitol separat privind conduita tuturor: și a expresiilor din Parlament, și a modului de sancționare a acestora.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog.

Domnul deputat Calimente.

 
 

Domnul Mihăiță Calimente:

Doamna președinte,

Cu 72 de voturi și în lipsa opoziției, nu cred că puteți lua o asemenea hotărâre. Încă nu ați reușit să modificați Regulamentul Camerei și, numai după ce veți reuși să modificați Regulamentul Camerei, ca să se potrivească conform dorințelor și intereselor dumneavoastră, poate că veți putea lua măsurile pe care le doriți.

Însă, în aceste condiții, cred că votul care tocmai a fost exprimat, este nelegal și, în consecință, vă rog să lăsați materialele Grupului Partidului Național Liberal acolo unde sunt.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Credeam că înțelegeți că este un apel la decență.

Până la urmă, reacția generează o contrareacție. Eu cred că nu este cazul să escaladăm lucrurile și că este un lucru absolut normal pe care trebuie să-l facem în Camera Deputaților. Despre asta este vorba și este un acord al liderilor politici.

Domnul Octavian Bot.

 
 

Domnul Octavian Bot:

Doamna președinte,

Eu nu doresc să vă apăr pe dumneavoastră, în calitate de președinte al Camerei Deputaților. Vreau să apăr un principiu.

Spuneam zilele trecute că asistăm la un spectacol, un spectacol de tristă origine, un spectacol care, de cele mai multe ori, se termină cu scaunele goale și acest spectacol întrece în absurd „Scaunele" lui Eugen Ionescu. Noi vorbim cu niște scaune goale, pentru că opoziția a înțeles să aleagă această formă de protest - și acum mă adresez mai mult presei care poate că reușește să înțeleagă care este substanța acestui protest așa-zis parlamentar, pentru că în Regulamentul Camerei Deputaților nu există asemenea forme de protest, nu există grevă parlamentară, așa cum nepermis invocă opoziția acțiunile sale. Nu există o formă de protest parlamentar. Dacă vrei să protestezi, o faci de la această tribună, pentru că este o teză unanim recunoscută în democrație, că lupta contrariilor este cea care duce la progres social și politic. Numai că această luptă a contrariilor trebuie să fie o luptă de idei, o luptă de principii, o luptă de concepte.

Desigur, s-a vorbit prea puțin despre ceea ce s-a întâmplat atunci când a fost adoptată legea mult discutată, Legea pensiilor, despre care s-a făcut vorbire, dar nu s-a spus un sigur lucru: eu am mai spus că în anii ’90, când în această sală se vota doar prin ridicare de mâini, numărarea se făcea aproximativ, și nu pentru că se dorea să se fure, ci pentru că este foarte dificil să numeri, sigur că este mult mai ușor prin vot electronic.

Iar, dacă s-a întâmplat ceea ce s-a întâmplat și eu nu încurajez o asemenea practică, secretarii de ședință sunt cei care, conform regulamentului, numără voturile, le comunică președintelui care constată valabilitatea votului în urma comunicării secretarilor de ședință.

Dar, haideți, să nu o scutim pe doamna Roberta Anastase de o eventuală, de o presupusă greșeală. În ce constă gravitatea acestei greșeli, dacă a fost o greșeală? Ar fi fost foarte grav dacă doamna Roberta Anastase ar fi dispus adoptarea prin vot, ridicare de mână, a acestei legi, dacă puterea nu putea să voteze o asemenea lege, dar, prin declararea prezenței pe foaia de prezență de către deputații puterii, era limpede că puterea putea să treacă această lege, având numărul necesar de voturi.

Așadar, în ce constă frauda despre care se face vorbire și în fiecare zi aproape sunt făcut și eu hoț de către opoziție? Este o atitudine absolut iresponsabilă a opoziției, o atitudine care practic denotă numai ipocrizie. Așa încât, eu cred că pretenția aceasta absurdă a opoziției de a schimba președintele Camerei, de ședință, nu este decât o formă de șantaj și dacă s-ar da satisfacție opoziției, am crea un precedent deosebit de periculos.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Domnul Olosz Gergely.

 
 

Domnul Olosz Gergely:

Stimați colegi,

Eu aș dori, într-adevăr, să intrăm în activitatea normală și să continuăm dezbaterile. Dar nu înainte de a preciza încă o dată. Deci, acum, prin împuternicirea grupurilor noastre parlamentare, liderii de grup, bineînțeles, cei care suntem prezenți la activitate, am luat o decizie, în sensul că vom elabora o procedură de conduită în ceea ce privește activitatea Parlamentului și pentru toți cei care participă la această activitate, inclusiv cei prezenți la balcoane și mass-media și, pe lângă acest lucru, am decis să nu acceptăm în activitatea noastră chestiuni care nu sunt principiale și chiar cred că pun în pericol buna funcționare a unei instituții - instituția, de fapt, de bază a democrației.

Tocmai de aceea, eu insist în continuare că tot ceea ce n-ar trebui să fie în această sală să dispară și chiar vă rog, doamna președinte, deci colegii au exprimat și prin vot că sunt de acord cu acest lucru, chiar nici nu era necesar, că pe baza Regulamentului și legislației în vigoare se poate face asta și fără acordul plenului, fără să cereți acordul plenului. Bine că ați cerut că și colegii au dat dovadă că sunt de acord cu acest lucru și vă rog, în continuare, să procedăm cum am convenit.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Kerekes.

 
 

Domnul Kerekes Karoly:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Ceea ce se întâmplă în cele două Camere ale Parlamentului României depășește orice limită. Eu am văzut alte Parlamente, cum există de exemplu, cum se lucrează în Parlamentul Francez, Assamblée Nationale, ar trebui să trimitem o delegație să vadă cum se lucrează acolo, ce se întâmplă în plenul Camerei.

Aceste mișcări, aceste scene acolo nu există. Sus în balcoane este o liniște, dacă cineva încearcă să vocifereze e dat afară. Nu sunt plimbări, se comportă civilizat, presa urmărește lucrările prin monitor afară, interviurile se dau în holul Parlamentului. Hai să lucrăm și noi la modificarea Regulamentului nostru, atât în Senat, cât și în Camera Deputaților!

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Doriți să mai luați încă o dată cuvântul?

Domnule deputat, mi-au atras atenția colegii că poate ar fi un gest de colegialitate să vă cereți scuze în legătură cu limbajul pe care l-ați folosit în discuția din plen.

Vă rog mult.

 
 

Domnul Mihăiță Calimente:

Cred că întâi ar trebui să-și ceară scuze colegii care au deschis acest dialog nu tocmai ortodox. Eu pentru partea de răspuns, îmi cer scuze. Să-și ceară și domniile lor scuze, pentru că nu eu am început injuriile. Eu nu am a făcut decât să aduc materialele dumneavoastră în dreptul grupului dumneavoastră, ceea ce consideram că este absolut normal, și nicidecum să vă împiedic să vă manifestați ceea ce doriți să exprimați.

Voiam însă să spun colegului că Eugen Ionesco nu a scris "Scaunele goale" a scris "12 scaune", iar ce se întâmplă aici seamănă mai mult cu "Rinocerii" și nicidecum cu scaunele goale.

Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. (PL-x 300/2010) (rămas pentru votul final).

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Eu cred că putem să revenim la activitatea noastră normală.

În cadrul dezbaterilor generale la acest proiect de lege, Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare.

Domnule deputat Gheorghe Tinel, vă rog.

 

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Legea aceasta nr.321 pe care noi am adoptat-o anul trecut a avut o perioadă în care ea nu a fost pusă în aplicare. Și n-a fost pusă în aplicare dintr-un simplu motiv, pentru că celui mai important lucru, prețul, noi îi dădusem o altă formă, o altă interpretare în textul de lege, în practică însă, atât retailerilor, cât și producătorilor le-a fost foarte greu să aplice textul de lege, știind fiind faptul că până la urmă prețul este o convenție, o negociere între producători și retaileri.

La solicitarea lor, noi am venit și am modificat din nou textul de lege și am lăsat la latitudinea producătorilor și retailerilor ca prețul să fie o convenție între producători și retaileri. Sperăm ca din acest moment, după ce vom adopta legea și va fi promulgată de președinte, sperăm ca ea să nu mai provoace nici disensiuni și să vedem, într-adevăr, că prețurile la rafturi vor fi mult mai mici pentru produsele românești și că, în sfârșit, producătorii români au o bază corectă și legală, atât de a-și satisface interesele prin prețuri adecvate, cât, mai ales, de a-și încasa contravaloarea mărfii pe care ei o livrează.

Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal susține proiectul de lege în forma modificată.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă sunt alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea pe amendamente.

„Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.321/2009 privind comercializarea produselor alimentare"

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 4. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 5. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Dragi colegi, domnule deputat, vreau să vă atrag atenția că nu se dau interviuri în plenul Camerei Deputaților, și am să rog televiziunile să respecte acest lucru, pentru că până la urmă e un lucru pe care îl știți și despre care ați fost încunoștiințați de foarte mult timp. Deci, vă rog frumos să respectați plenul.

Dacă la poziția 6 sunt observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 7. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 8. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 9. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 10. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 11. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 12. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 13. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Poziția 14. Observații? Nu sunt. Adoptată.

Dorește cineva? Este un amendament respins. Dorește cineva să-l susțină? Nu. Atunci el este adoptat. Nu, este respins, rămâne în continuare respins.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului Suplimentar la Memorandumul Multilateral de Înțelegere privind Programul Comun NATO E-3A, semnat la 6 decembrie 1978, completat la 10 decembrie 1990, amendat la 13 august 1997, privind aderarea Guvernului Republicii Cehe, și a Acordului Suplimentar la memorandumul de Înțelegere pentru operații și sprijin al Forței Aeropurtate a NATO de Avertizare Timpurie și Control, semnat la 26 septembrie 1984 și revizuit la 27 martie 2003, privind aderarea Guvernului Republicii Cehe, deschise spre semnare la 3 februarie 2009, semnat de partea română la București, la 28 ianuarie 2010. (PL-x 653/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului Suplimentar la Memorandumul Multilateral de Înțelegere privind Programul Comun NATO E-3A, semnat la 6 decembrie 1978, completat la 10 decembrie 1990, amendat la 13 august 1997, privind aderarea Guvernului Republicii Cehe, și a Acordului Suplimentar la Memorandumul de Înțelegere pentru operații și sprijin al Forței Aeropurtate a NATO de Avertizare Timpurie și Control, semnat la 26 septembrie 1984 și revizuit la 27 martie 2003, privind aderarea Guvernului Republicii Cehe, deschise spre semnare la 3 februarie 2009, semnate de partea română la București, la 28 ianuarie 2010.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul?

Vă rog.

 

Domnul Mihail Vasile-Ozunu (secretar de stat, Ministerul Apărării Naționale):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă adresăm rugămintea să acordați votul dumneavoastră pentru proiectul de Lege în vederea ratificării celor două acorduri, care să permită de la 1 ianuarie aderarea Cehiei la Programul AEW. Menționăm că România este singura țară care n-a ratificat aceste acorduri și aderarea Cehiei ar duce la scăderea efortului financiar pentru celelalte state membre, inclusiv pentru România.

Textele propuse sunt în concordanță cu principiile dreptului internațional și corespund legislației interne.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei?

Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională este?

Amânăm un pic până stabiliți cine dă citire raportului. A, domnul Bădălan, vă rog.

 
 

Domnul Eugen Bădălan:

Mulțumesc, doamna președinte, și scuze, nu știam că intră chiar așa repede.

Consiliul Legislativ în data de 1.11.2010 a avizat favorabil proiectul de lege. Proiectul are ca obiect de reglementare ratificarea acordurilor de participare a Republicii Cehe la Programele europene, participare care va avea un impact pozitiv asupra diminuării contribuțiilor financiare ale statelor implicate în program, printre acestea aflându-se și România.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este prima Cameră sesizată.

La lucrările comisiei au fost prezenți 24 de deputați din totalul de 25 și în urma dezbaterilor comisia a hotărât în ședința din 9 noiembrie, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei adoptarea acestui proiect de lege în forma prezentată.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale pe tema în discuție? Dacă nu, nefiind nici amendamente urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr.111/1996 privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare. (PL-x 464/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege pentru... vă rog să mă urmăriți, domnule Toader, Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.111/1996 privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare. Era cel pe care l-ați solicitat dumneavoastră.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul?

Domnule secretar de stat Fătuloiu, vă rog.

 

Domnul Dan-Valentin Fătuloiu (secretar de stat, Ministerul Administrației și internelor):

Sărut mâna!

Bună ziua, domnilor deputați, doamnelor.

Ca inițiator, Ministerul de Interne dorește să modifice legea din următoarele considerente. Activitatea de control a acestei importante activități de supraveghere a controlului armelor nucleare este generată de Tratatul de la Viena și impune un control foarte ferm la nivelul structurilor teritoriale. La momentul actual există o unitate la Inspectoratul General al Poliției care este implementată împreună cu partenerii din Statele Unite și vrem ca competența să coboare și la nivelul Inspectoratelor județene de poliție, întrucât și acolo avem activități de avizare la nivelul tuturor structurilor statului.

Vă mulțumesc și vă rog să aprobați.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea comisiei sesizate în fond?

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Mircea Marin:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederilor art.91 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond cu Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.111/1996 privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare.

Proiectul a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ. Senatul, în ședința din 8 septembrie 2010, a adoptat proiectul de lege.

Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au avizat favorabil proiectul de lege.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea alin.(2) al art.34 și a pct.6 al Anexei nr.3 din Legea nr.111/1996 privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare, republicată, cu modificările ulterioare, astfel încât, alături de reprezentanții Inspectoratului General al Poliției Române, să aibă drept de control și reprezentanții structurilor teritoriale subordonate acestuia, în vederea desfășurării în bune condiții a activității specifice.

Membrii Comisiei pentru industrii și servicii au examinat proiectul de lege în ședința din 6 octombrie 2010 și au hotărât în unanimitate să propună plenului Camerei Deputaților, adoptarea acestuia în forma adoptată de Senat.

La lucrările comisiei au fost prezenți 24 de deputați din totalul de 26 de membri ai comisiei. În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

În conformitate cu art.75 alin.(3) din Constituția României, republicată, Camera Deputaților este Cameră decizională.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă din partea grupurilor parlamentare sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale pe această temă? Dacă nu sunt, nefiind nici amendamente, conform procedurii regulamentare, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.44 alin.(5) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată. (PL-x 468/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege pentru modificarea art.44 alin.(5) din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul. Domnul secretar de stat Fătuloiu.

 

Domnul Dan-Valentin Fătuloiu:

Da. Vă mulțumesc.

Necesitatea modificării legii vine din faptul că pentru cetățenii moldoveni care nu au avut niciodată domiciliul pe teritoriul României se reduce termenul de livrare al documentelor de stare civilă de la 60 la 30 de zile. Pentru acest lucru vă rugăm să... și pentru operativitate, vă rugăm să aprobați proiectul de lege.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Comisia. Raportul comisiei.

Doamna Sulfina Barbu, raportul comisiei. Art.44 care modifică Legea nr.119/1996.

 
 

Doamna Sulfina Barbu:

S-a modificat puțin ordinea de zi, îmi cer scuze, doamna președinte.

Stimați colegi,

În temeiul dispozițiilor art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic au fost sesizate spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru modificarea art.44 alin.(5) din Legea nr.119 cu privire la actele de stare civilă.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa legislativă în ședința din 6 septembrie 2010. Conform prevederilor constituționale și ale Regulamentului Camerei Deputaților, Camera este Camerei Deputaților.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil inițiativa legislativă, iar Guvernul a transmis un punct de vedere prin care susține adoptarea inițiativei legislative, sub rezerva însușirii amendamentelor cuprinse în punctul de vedere.

Comisia pentru egalitate de șanse a avizat, de asemenea, favorabil.

Obiectul de reglementare a fost prezentat de către reprezentantul Guvernului, aici prezent.

În conformitate cu prevederile Regulamentului, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a dezbătut proiectul de lege în ședința din 28 septembrie 2010.

La ședința comisiei au participat 24 de deputați din cei 32 de membri ai comisiei, iar raportul favorabil a fost adoptat în unanimitate de voturi.

De asemenea, Comisia juridică, de disciplină și imunități a dezbătut această inițiativă legislativă în ședința din 19 octombrie 2010. La ședință au participat 17 deputați din totalul de 27 de membri. De asemenea, raportul a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

În urma acestor dezbateri, membrii celor două comisii au hotărât cu unanimitate de voturi să vă propună adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele admise care sunt redate în anexa la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt intervenții.

Atunci intrăm în dezbaterea pe articole.

Lege pentru modificarea alin.(5) al art.44 din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă. Dacă sunt observații? Nu sunt.

La punctul 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Și punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul rămâne pentru votul final.

Trecem la următorul punct pe ordinea de zi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. (PL-x 425/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul? Nu dorește.

Din partea Guvernului, poziția Guvernului o să vă rog să o prezentați.

Domnul secretar de stat Irimie.

 

Domnul Cristian-Anton Irimie (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Mulțumesc, doamna președinte.

Această inițiativă legislativă are ca obiect de reglementare introducerea unei noi litere care să pună la plată în cadrul serviciilor care nu sunt decontate din fond și asistența medicală acordată în cazuri de intoxicație etilică.

Guvernul nu susține propunerea legislativă, pentru că orice intoxicație este urgență și legea prevede gratuitate în tratamentul tuturor urgențelor.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Intervenții din partea comisiei? Raportul comisiei, vă rog să-l prezentați.

 
 

Domnul Samoil Vîlcu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Raportul asupra Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății.

Comisia pentru sănătate și familie a fost sesizată cu dezbaterea în fond a Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, PL-x 425/2010, adoptat de către Senat în calitate de primă Cameră sesizată, în condițiile art.75 alin.(2) teza 3 din Constituția României.

La întocmirea raportului, comisia a avut în vedere avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități din 22 septembrie 2010, avizul Consiliului Legislativ și punctul de vedere al Guvernului, care a fost negativ.

De asemenea, așa cum a zis și domnul ministru secretar de stat, comisia sesizată nu susține acest punct de vedere pe care inițiatorii l-au avut în comisie.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt. Atunci discutăm amendamentele.

Lege pentru modificarea și completarea art.237 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul rămâne la vot final.

Pe procedură, domnul deputat Ioan Munteanu.

Vă rog.

 
 

Domnul Ioan Munteanu:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Am o rugăminte. Având în vedere patima disputelor de aici, s-a greșit la momentul în care noi am modificat ordinea de zi, respectiv domnul Toader vorbea de punctul 28, despre auditul intern, și 32, despre cimitire, iar noi aici am discutat cu totul și cu totul altceva. Respectiv, despre punctul 20 - activități nucleare și punctul 38, despre Legea cu privire la actele de stare civilă.

Rugăminte mea, să nu ne mai grăbim și să încercăm să dăm corectitudine ședinței, nu e nici o greșeală, dar trebuie corectat, pentru că dumneavoastră deja ați supus aceste puncte - 28 și 32 - pe ordinea de zi, că vin în față, alături de acel acord cu Cehia.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Da, domnule deputat, a fost solicitarea domnului Toader, pe care am supus-o votului plenului și în același timp l-am și rugat să urmărească exact proiectele de lege. Și au fost cele vizate de dumnealui. De aceea, probabil că există această neînțelegere din partea dumneavoastră.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii Bibliotecilor nr.334/2002, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.422/2002. (Pl-x 276/2010) (rămasă pentru votul final).

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii Bibliotecilor nr.334/2002, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Dacă din partea inițiatorilor?

Vă rog, domnule deputat.

 

Domnul Aledin Amet:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Propunerea legislativă reprezintă un nou demers în ceea ce privește reglementarea unor aspecte importante ale Legii Bibliotecilor, nr.334. De data aceasta este vorba de Capitolul dedicat Bibliotecii Academiei Române. Există pentru toate celelalte tipuri de biblioteci: Biblioteca județeană, Biblioteca municipală, Biblioteca comunală, Biblioteca școlară, normări în zona personalului de specialitate, raportările făcându-se fie la numărul populației județului, fie la numărul unităților specifice - cărți, ziare, reviste, discuri, documente.

Din păcate, o astfel de abordare nu este valabilă și pentru Biblioteca Academiei Române, în detrimentul specialiștilor din cadrul Bibliotecii Academiei Române. Colaborarea cu câțiva specialiști m-a determinat să inițiez propunerea legislativă.

Doresc să evidențiez faptul că Academia Română are un buget fix, nefiind cazul unei noi reglementări din punct de vedere salarial, cum greșit au înțeles unii colegi.

În consecință, vă rog să votați demersul legislativ, să votați propunerea legislativă.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Poziția Guvernului?

 
 

Domnul Vasile Timiș (secretar de stat, Ministerul Culturii și Patrimoniului Național):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Din analiza expunerii de motive și a textului propunerii legislative, constatăm că soluțiile legislative nu sunt susținute și argumentate în cadrul contextului cadrului legislativ existent, ceea ce creează confuzii între funcțiile și atribuțiile Bibliotecii Academiei Române.

Mai mult decât atât, Biblioteca Academiei Române este o instituție subordonată Academiei Române, cu un statut special, ceea ce îi dă dreptul de a-și modifica independent situația din punct de vedere juridic.

Având în vedere considerentele menționate, Guvernul nu susține adoptarea acestei propuneri legislative.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei?

Domnule deputat, vă rog.

 
 

Domnul Aledin Amet:

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii Bibliotecilor nr.334/2002, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, a fost transmisă la comisie cu nr. PL-x 276 din 3 mai 2010.

Potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Propunerea legislativă a fost dezbătută în ședința comisiei din data de 8 iunie 2010. La lucrările comisiei au fost prezenți 13 deputați din totalul de 18 membri ai comisiei. Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitatea voturilor celor prezenți în sală în momentul votului.

În urma dezbaterii, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă propune adoptarea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii Bibliotecilor nr.334/2002, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.422/2002, cu amendamentele anexate.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Marton Arpad. Vă rog.

 
 

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor,

În mod evident un astfel de proiect de lege, chiar o inițiativă a unui coleg de-al nostru, are însemnătatea sa. Are această însemnătate având în vedere rangul instituției pe care dorește s-o reglementeze. Are importanță și din punctul de vedere al unei viziuni, a importanței rolului bibliotecilor în general, a bibliotecilor publice și în mod evident acelei situații speciale care se regăsește în Biblioteca Academiei, forul științific suprem al unui stat.

Ca atare, noi, în Comisia pentru cultură, am privit cu mare atenție această reglementare care are și puncte bine realizate și puncte mai puțin adaptate la posibilitățile actuale ale societății. Ca atare, trebuie să avem o viziune distinctă față de aceste probleme reglementate în această lege.

Totodată, ori de câte ori aud din partea oricăruia dintre noi ori în dezbateri de comisie și mai ales când apare câte un reprezentant al Guvernului și ne spune că un proiect de modificare a unei legi contravine legii actuale, pur și simplu mă uimesc. Păi dar orice lege de modificare a unei legi contravine legii existente, pentru că dacă n-ar fi altfel decât legea existentă, atunci n-ar trebui s-o modificăm.

Totuși, avem rezerve și chiar sunt câteva poziții la care eu nici atunci n-am prea înțeles de ce, de exemplu, pentru anumite activități este nevoie de prezența a 20 de angajați, iar o activitate aproape similară a încă 20, la o altă activitate de 36, și dacă suntem în momentul în care putem să ne angajăm, atunci când tăiem peste tot, inclusiv la cultură, să ne angajăm să mărim, dacă avem aceste resurse. Ei, aici aș fi așteptat într-adevăr punctul de vedere al Guvernului și, ca atare, tocmai din cauza existenței anexei așa cum există ea în continuare, nemodificată chiar de comisie, avem niște rezerve, nu știm dacă fondurile necesare sunt existente și dacă din acest punct de vedere nu contravenim unor legi existente privind responsabilitatea fiscală, financiară.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Vă rog, domnule deputat.

 
 

Domnul Aledin Amet:

Vă mulțumesc.

Grupul parlamentar al minorităților naționale din România va vota pentru adoptarea propunerii legislative. Considerăm că domeniul culturii reprezintă un element esențial pentru ceea ce înseamnă viața spirituală a unei națiuni. Orice instituție de cultură are nevoie de îmbunătățiri în propriul sistem de organizare. Este și cazul bibliotecii Academiei Române.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Alte intervenții din partea grupurilor parlamentare nu sunt. Atunci intrăm în dezbaterea proiectului de lege.

Titlul legii: "Lege pentru modificarea și completarea Legii Bibliotecilor nr.334/2002."

Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2 dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 4. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 5. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 6. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 7. Nu sunt observații. Adoptat.

Rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală. (PL-x 170/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul. Nu.

Am să dau cuvântul reprezentantului Guvernului pentru a preciza poziția acestuia.

 

Domnul Mihai Gogancea-Vătășoiu (vicepreședinte, Agenția Națională de Administrare Fiscală):

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.92 privind Codul de procedură fiscală și vizează stingerea concomitentă a unei creanțe a statului și a unei creanțe a unui operator economic.

În ce privește prima creanță a statului față de operatorul economic, aceasta rezultă dintr-un raport juridic de drept fiscal la care statul este subiect de drept, așa cum rezultă de altfel din dispozițiile art.17 din Ordonanța Guvernului nr.92 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În ceea ce privește cea de-a doua creanță, a operatorului economic față de instituția publică, aceasta rezultă dintr-un raport juridic de drept comercial sau de drept administrativ, după caz, în care instituția, autoritatea administrației publice locale participă în nume propriu, având de regulă personalitate juridică distinctă de personalitatea juridică a statului.

Ca urmare, propunerea legislativă nu reprezintă o stingere a obligațiilor fiscale prin compensare, întrucât principiul de bază al compensării este ca cele două persoane ale căror creanțe se sting, statul - pentru creanțele reprezentând impozite, taxe, contribuții și operatorul economic - pentru creanțe reprezentând contravaloarea serviciilor, bunurilor furnizate unei instituții publice, să fie deopotrivă creditor și debitor una față de cealaltă. Astfel că atâta timp cât această condiție nu este îndeplinită, nu se poate vorbi despre stingere prin compensare.

De asemenea, menționăm că dispozițiile Legii nr.500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, consacră principiul potrivit căruia nu pot fi efectuate compensări între capitolele de venituri și capitolele de cheltuieli ale bugetului general consolidat.

Or, prin propunerea legislativă se urmărește compensarea obligațiilor fiscale înregistrare de către contribuabili, care reprezintă venituri bugetare, cu obligații restante de plată înregistrate de instituțiile publice către agenții economici furnizori de bunuri și servicii, care reprezintă cheltuieli din punct de vedere bugetar.

De asemenea, propunerea legislativă în forma prezentată este susceptibilă de a fi calificată ca fiind ajutor de stat, având în vedere că prin aceasta se creează un avantaj unui operator economic față de alți operatori economici contribuabili, care trebuie să plătească statului impozite și taxe datorate.

În consecință, Guvernul nu susține adoptarea unui asemenea act normativ.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei. Domnul deputat Adrian Nițu.

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, cu un nou articol 1161, prin care se legiferează posibilitatea ca la cererea contribuabilului organul fiscal să poată stinge creanțele fiscale administrate de acesta cu sumele pe care debitorul le are de primit de la bugetul instituțiilor administrațiilor publice locale, sume ce reprezintă valoarea bunurilor livrate și/sau a serviciilor prestate pentru obiectivele de investiții publice a căror finanțare este asigurată prin alocări de la bugetul de stat în baza unei hotărâri a Guvernului, care nu au fost achitate datorită nevirării acestora de la bugetul de stat către bugetele locale.

Procedura de compensare se va stabili prin Ordin al Ministerului Finanțelor Publice.

Prin prezentul act normativ, se propune și completarea art.120 din Ordonanța Guvernului nr.92/2003 cu un nou alineat potrivit căruia sunt exceptați de la plata majorărilor de întârziere pentru sumele reprezentând creanțe fiscale restante, agenții economici care au de încasat sume reprezentând contravaloarea bunurilor livrate și/sau a serviciilor prestate pentru obiectivele de investiții publice a căror finanțare este asigurată prin alocări de la bugetul de stat în baza unei hotărâri a Guvernului și care nu au fost achitate datorită nevirării acestora de la bugetul de stat către bugetele locale în cuantumul sumelor pe care aceștia le au de încasat.

La întocmirea raportului s-a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ și al Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților și face parte din categoria legilor ordinare.

Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi. În urma dezbaterii Proiectului de Lege pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în ședința din data de 22 septembrie 2010, Comisia propune supunerea spre dezbatere și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale. Nu sunt.

Potrivit art.106 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților trece la dezbaterea pe articole a proiectului sau propunerilor legislative numai atunci când în raportul comisiilor sesizate în fond există amendamente admise sau respinse. Nu este cazul în această situație.

Deci, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare. (PL-x 592/2009) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul.

Domnule deputat Lakatos, vă rog.

 

Domnul Lakatos Petru:

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor,

Este o inițiativă legislativă care a ajuns la frumoasa vârstă de doi ani, a pornit încă în mandatul anterior și a fost semnată ca inițiatori din partea tuturor grupurilor parlamentare, iar acum când, am reluat-o în acest mandat, la fel, din cei care au rămas în Parlament, din nou au semnat din toate grupurilor parlamentare, drept dovadă că morții nu fac politică și că acest lucru se poate trata fără parti pris-uri politice.

România e ultima țară din Uniunea Europeană care nu are lege care să reglementeze activitatea în cimitire; deci, statutul cimitirelor și activitatea de servicii funerare. Asta pe de o parte.

Pe de altă parte, în Carta Drepturilor Omului e prevăzut că orice cetățean, orice om are dreptul de a-și lua rămas bun de la cei dragi în condiții decente, demne.

Acestea au fost principalele motivări pentru care, orientându-mă din experiența altor state, am încercat să formulez o inițiativă legislativă care a trecut și de Senat și a ajuns la noi cu un raport favorabil la care și-au adus contribuția după multe dezbateri în comisii atât reprezentanții bisericilor și cultelor - și le mulțumesc pentru acest lucru -, cât și membrii comisiilor care au discutat această inițiativă legislativă.

Eu sunt de acord cu amendamentele propuse și acceptate de comisie, pentru că își au rațiunea lor și sper să ducă la îmbunătățirea proiectului de lege.

De aceea, v-aș ruga să fiți și dumneavoastră de acord ca după dezbateri să dați un aviz sau să votați favorabil această inițiativă legislativă.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea Guvernului, poziția vă rog, domnule secretar de stat.

 
 

Domnul Nicolae-Adrian Lemeni (secretar de stat, Secretariatul de Stat pentru Culte):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Guvernul susține această inițiativă legislativă, cu mențiunea existenței unor observații care au fost discutate la comisie și, practic, susținem amendamentele adoptate în cadrul comisiei unde s-a întocmit raportul.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei. Domnul secretar Andronache.

 
 

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Obiectul de reglementare a fost prezentat de către inițiator.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil propunerea legislativă.

Ministerul Sănătății susține acest proiect de act normativ.

Prin urmare, de asemenea, Guvernul susține adoptarea proiectului de lege, așa cum s-a spus de către reprezentantul Guvernului, cu mențiunea însușirii observațiilor și propunerilor formulate.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice au hotărât cu unanimitate de voturi să propună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare raportul de adoptare a Proiectului de Lege privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare, cu amendamentele admise, astfel cum sunt redate în Anexa nr.1 la prezentul raport. Amendamentele respinse sunt redate în Anexa nr.2 care face parte integrantă din prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare. Nu sunt.

Atunci, intrăm în dezbaterea pe articole.

Titlul: „Proiect de Lege privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare."

Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 4, nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 5, nu sunt observații. Adoptat.

De la punctul 6 la punctul 10, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

La punctul 11. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 12, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

Punctul 13. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 14. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 15. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 16. Nu sunt observații. Adoptat.

De la punctul 17 la punctul 22 dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

Punctul 23. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 24. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 25. Nu sunt observații. Adoptat.

De la punctul 26 la punctul 30 dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

Punctul 31. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 32. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 33. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 34. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 35. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctele 36, 37, 38. Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 39 la punctul 44, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 45 la punctul 48, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

Punctul 49. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul de lege rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind transmiterea unui imobil, clădire și teren, din proprietatea Băncii Naționale a României în domeniul public al statului și administrației Curții de Conturi a României. (PL-x 466/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege privind transmiterea unui imobil, clădire și teren, din proprietatea Băncii Naționale a României în domeniul public al statului și administrației Curții de Conturi a României.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul.

O să rog Guvernul să-și precizeze poziția.

 

Domnul Gheorghe Gherghina (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Doamna președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Proiectul de lege este inițiat de către Guvern și propune preluarea fără plată, din proprietatea Băncii Naționale, în proprietatea publică a statului a unui imobil, fiind necesar pentru o mai bună desfășurare a activității Curții de Conturi din Harghita.

Deci, propunerea noastră este să fiți de acord cu aprobarea acestui proiect de act normativ. Avem o eroare materială la art.2 și vă rugăm cu această corecție să fie aprobat.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru administrație, vă rog să prezentați raportul.

 
 

Doamna Sulfina Barbu:

În conformitate cu prevederile Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a fost sesizată cu dezbaterea pe fond în procedură obișnuită a Proiectului de Lege privind transmiterea unui imobil, clădire și teren, din proprietatea Băncii Naționale a României în domeniul public al statului și administrației Curții de Conturi a României.

Suntem Cameră decizională. Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 6 septembrie 2010, iar Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Comisia a dezbătut acest proiect de lege.

La lucrările comisiei au fost prezenți 24 de deputați din totalul de 32 de membri ai comisiei, iar în urma examinării inițiativei legislative și a opiniilor exprimate de către membrii comisiei, s-a hotărât cu unanimitate de voturi să se supună plenului Camerei Deputaților aprobarea proiectului de lege mai sus amintit, cu amendamente admise, prezentate în anexă.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Și aș vrea să menționez că există o eroare materială pe care am corectat-o. Titlul inițial al legii este următorul: "Lege privind transmiterea unui imobil, clădire și teren, din proprietatea Băncii Naționale a României în domeniul public al statului și administrației Curții de Conturi a României".

Titlul adoptat este următorul: "Lege privind transmiterea unui imobil, clădire și teren, din proprietatea Băncii Naționale a României în domeniul public al statului și în administrarea Curții de Conturi a României".

La punctul 3 din raport, art.2, se înlocuiește sintagma "prin Ministerul Finanțelor Publice", cu sintagma "prin Curtea de Conturi a României".

Cu aceste precizări, vă rog să fiți de acord cu adoptarea proiectului de lege.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu, doamna președinte.

În cadrul dezbaterilor generale dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare. Nu sunt.

„Lege privind transmiterea unui imobil, clădire și teren, din proprietatea Băncii Naționale a României, în domeniul public al statului și în administrarea Curții de Conturi a României".

Este primul amendament din raport.

Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

La punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 4. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Proiectul rămâne pentru sesiunea de vot final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr.15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală, republicată. (PL-x 446/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală.

Dacă din partea inițiatorilor dorește să ia cineva cuvântul. Nu.

Poziția Guvernului, vă rog.

 

Domnul Eugen-Diconas Curteanu (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Guvernul este de acord cu prezenta inițiativă legislativă dat fiind faptul că e menită să clarifice vârsta la care tinerii pot să beneficieze o singură dată de atribuirea la cerere a unei suprafețe de teren din terenurile aflate în domeniul privat al unităților administrativ-teritoriale pentru construirea unei locuințe proprietate personală.

Este vorba de tinerii care la data depunerii cererii au vârsta de până la 35 de ani și îndeplinesc condițiile prevăzute de lege.

Prin urmare, vă rugăm să fiți de acord cu raportul Comisiei pentru administrație publică și să vă dați votul favorabil acestei inițiative legislative.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Raportul comisiei.

 
 

Doamna Sulfina Barbu:

În conformitate cu prevederile art.95 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a fost sesizată cu dezbaterea pe fond în procedură obișnuită a Proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr.15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală.

La întocmirea prezentului raport, comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Comisiei pentru egalitate de șanse, avizul favorabil al Comisiei juridice și punctul de vedere favorabil al Guvernului.

Obiectul de reglementare a fost prezentat.

Comisia propune plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege în forma prezentată de Senat.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, conform prevederilor constituționale.

La lucrările comisiei au fost prezenți 24 de deputați din totalul de 32 de membri ai comisiei, iar raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitate de voturi.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, de asemenea, a adoptat prezentul proiect de lege.

În consecință, vă propunem adoptarea raportului prezentat de către comisie.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale.

O să-mi permiteți să am o intervenție din partea Grupului parlamentar al PDL. (Coboară la tribună.)

Am să am această intervenție și în calitate de inițiator al acestei legi dar, în același timp, și din partea Grupului parlamentar al PDL.

Este o lege importantă, o lege care reglementează o nedreptate care se făcea până acum tinerilor. Aceștia își depuneau până la împlinirea vârstei-limită de 35 de ani dosarele pentru obținerea unei locuințe. O dată ce împlineau vârsta de 35 de ani, practic, ei dispăreau din acele liste, deși vina nu le aparținea. Deși, până la urmă, la administrațiile locale se afla această imposibilitate de a răspunde unui drept care le aparținea.

Cred că prin această inițiativă, Partidul Democrat Liberal restabilește un lucru firesc și în același timp cred că e firesc ca oamenii să știe despre această inițiativă pe care vă invit să o faceți cunoscută în colegiile dumneavoastră.

Vă mulțumesc. (Își reia locul la prezidiu.)

Alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Raportul nu conține amendamente.

Conform prevederilor regulamentare, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind regimul de import al mostrelor de îngrășăminte și al îngrășămintelor. (PL-x 413/2010) (rămas pentru votul final).

Proiectul de Lege privind regimul de import al mostrelor de îngrășăminte și al îngrășămintelor.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul?

Domnul deputat Mircia Giurgiu, vă rog.

Vă rog să explicați clar legea.

 

Domnul Mircia Giurgiu:

Sărut mâna, doamna președinte.

Împreună cu mai mulți colegi din Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice am încercat să inițiem acest proiect de lege pentru a stabili cadrul legal al importului de produse, de îngrășăminte, și pentru a elimina acumularea de deșeuri în țară la noi.

Cred că este un proiect de lege bine-venit și sper să rezolve această problemă.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Poziția Guvernului, vă rog.

Comisia?

 
 

Domnul Marian Avram:

Din partea comisiei. Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege privind regimul de import al mostrelor de îngrășăminte și al îngrășămintelor.

La întocmirea raportului, comisia a avut în vedere avizele favorabile ale Consiliului Legislativ, Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și punctul de vedere pozitiv al Guvernului.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare instituirea unui cadru legal referitor la importul de mostre de îngrășăminte și îngrășăminte din țări terțe, care să elimine consecințele negative privind introducerea în țară a unor produse neautorizate și acumularea de deșeuri.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei au fost prezenți 26 de deputați din totalul de 27 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate, în ședința din 28 septembrie 2010.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 28 iunie 2010.

Conform normelor de tehnică legislativă, avem o rugăminte: la Anexa nr.1, se impune eliminarea sintagmelor "distribuire" și "experimentare" din titlul privind modelul certificatelor de abilitare de import mostre de îngrășăminte.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții din partea grupului parlamentar?

Domnul deputat Tinel Gheorghe, vă rog.

 
 

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Proiectul de lege pe care noi astăzi îl analizăm, a venit ca urmare a unei dorințe a noastre de a reglementa acest aspect al importurilor de îngrășăminte din țările terțe.

Pe lângă efectele nocive ale unor importuri, să zicem, mai mult sau mai puțin neadecvate, ca să nu le zic neavenite, proiectul de lege reglementează și rolul autorităților privind importul acestor îngrășăminte. Și aici ne referim la vamă, ne referim la rolul direcțiilor agricole - că am avut dezbateri în comisiile de specialitate pe rolul și importanța activității acestor instituții - și cred eu că în momentul de față, pentru că el se referă la țări terțe, el reglementează în cadru unitar ceea ce ar fi trebuit să se reglementeze mai demult. Dar, poate că niciodată nu este prea târziu, pentru că importul de îngrășăminte în România, mai ales cele care se pot transforma în deșeuri și a căror depozitare ar crea unele probleme României, este în momentul de față, prin acest proiect de lege, reglementat.

Grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal susține adoptarea în forma propusă a proiectului de lege.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc și eu.

Dacă sunt alte intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Atunci intrăm în dezbaterea raportului comisiei.

Titlu: Lege privind regimul de import al mostrelor de îngrășăminte și al îngrășămintelor.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 3 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 4 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 5 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 6 nu sunt observații. Adoptat.

De la punctul 7 la punctul 12 - sunt articole nemodificate de comisie - dacă dumneavoastră aveți observații? Nu sunt. Adoptate.

La punctul 13, observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 14, observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 15, observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 16, observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 17, observații? Nu sunt. Adoptat.

De la punctul 18 la punctul 20 dacă sunt observații, de asemenea, nemodificate de comisie? Nu sunt observații. Adoptate.

La punctul 21 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 22 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 23 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 24 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 25 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 26 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 27 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 28 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 29 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 30 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 31 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 32 nu sunt observații. Adoptat.

La punctul 33, de asemenea, nu sunt observații. Adoptat.

De asemenea, avem și o serie de anexe.

Anexa nr.1, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr.2, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptată.

Anexa nr.3, dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptată.

Urmează votul final.

 
Aprobarea modificării programului de lucru.

Pe procedură, domnul Mircea Toader, vă rog.

 

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Doamna președinte,

Stimați colegi,

V-aș solicita o modificare de program de lucru. Noi aveam astăzi, în continuare, votul final. Având în vedere că au fost multe dezbateri și inițiative suprapuse, unele din ele revenite, altele trimise la comisie, pentru a nu mai avea o sincopă în votul final, v-aș propune să amânăm pe săptămâna viitoare votul final, timp în care, împreună cu Secretariatul general, vom stabili și o procedură clară pentru fiecare inițiativă legislativă și să preîntâmpinăm erorile pe care unii din noi ni le-am asumat.

Totodată, dacă-mi permiteți, doamna președinte, pe site-ul Camerei Deputaților nu au apărut secretarii de la subgrupurile noastre - nu știu din ce motiv - și mă văd obligat să comunic din nou că, pe lângă secretarii grupului, mai sunt secretarii pe subgrupuri: doamna Boghicevici Claudia, Gheorghe Tinel, Spînu Marius, Boiangiu Victor și doamna Axenie Carmen, să fie introduși pe site.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Secretariatul general rog să facă această corectură.

Înțeleg că există un acord al liderilor politici, în sensul propunerii exprimate de liderul Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Dragi colegi, o să vă rog să pregătiți cartelele de vot pentru a ne exprima prin vot asupra propunerii de modificare a programului de lucru. Practic, amânarea pe săptămâna viitoare a sesiunii de vot final.

Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
 

S-a încheiat votul: 82 de voturi pentru, 2 împotrivă, 4 abțineri.

Propunerea a fost adoptată.

Discutăm ultima propunere, înainte de încheierea dezbaterii de astăzi.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr.329 din 5 noiembrie 2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional (Pl-x 347/2010), Proiectului de Lege pentru abrogarea Cap.IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional (PL-x 301/2010) și a Proiectului de Lege pentru abrogarea Cap.IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional. (PL-x 302/2010) (rămase pentru votul final).

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.329 din 5 noiembrie 2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, Proiectul de Lege pentru abrogarea Cap.IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional, precum și Proiectul de Lege pentru abrogarea Cap.IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional.

Dacă sunt intervenții din partea inițiatorilor? Nu sunt.

Poziția Guvernului?

Vă rog, domnule secretar de stat Gherghina.

 

Domnul Gheorghe Gherghina:

Prin cele trei propuneri legislative se are în vedere, de fapt, abrogarea art.17 - 26 din Legea nr.329. De fapt, este vorba de abrogarea limitării cumulului pensiilor cu salariile.

Guvernul nu susține aceste trei inițiative legislative; acestea ar crea și un impact bugetar care ar trebui compensat, potrivit Legii responsabilității fiscale și, prin urmare, nu susținem aceste inițiative legislative.

Vă mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă din partea comisiilor sesizate în fond este pregătit raportul?

Vă rog să-l prezentați, domnule vicepreședinte Nițu.

 
 

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Raport comun al Comisiei pentru muncă și protecție socială și al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Pentru respectarea normelor de tehnică legislativă, evitarea paralelismelor în reglementarea și adoptarea unor soluții legislative echitabile și acoperirea tuturor situațiilor, membrii celor două comisii au hotărât conexarea celor trei inițiative legislative. Menționăm că, în acest sens, s-au pronunțat atât Consiliul Legislativ, cât și Guvernul.

Cele trei proiecte de acte normative au ca obiect de reglementare abrogarea Cap.IV din Legea nr.329/2009 cu referire la interzicerea cumulului pensiei cu salariul pentru acele persoane al căror cuantum al pensiei depășește salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Cele două comisii, reunite în ședință comună la data de 28 septembrie 2010, propun plenului Camerei Deputaților adoptarea cu amendamente a Propunerii legislative cu nr.Pl-x 346 și respingerea proiectelor de lege cu nr.PL-x 301 și PL-x 302/2010.

De asemenea, membrii comisiei au considerat că nu se pot acorda reparații materiale, morale și de orice natură, întrucât ar fi retroactive, iar unele dintre ele nu pot fi cuantificate.

Atât propunerea legislativă, cât și proiectele de lege fac parte din categoria legilor organice, conform prevederilor art.73 alin. (3) din Constituția României, republicată.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat, în ședința din 17 mai 2010.

Iar cele două proiecte de legi au fost adoptate de Senat, în condițiile art.75 alin. (2) teza a III-a din Constituția României, republicată.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor două comisii propun adoptarea, cu amendamente, a Propunerii legislative nr.Pl-x 347/2010.

Mulțumesc.

 
 

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt.

Intrăm în dezbaterea pe amendamente.

Titlul legii: Lege pentru abrogarea Cap.IV din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorități și instituții publice, raționalizarea cheltuielilor publice, susținerea mediului de afaceri și respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană și Fondul Monetar Internațional.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2 dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

Cu aceasta am încheiat dezbaterile pentru ziua de astăzi.

Ne revedem săptămâna viitoare, începând de luni, în sesiune de plen.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 12,30.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 3 decembrie 2021, 22:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro