Plen
Ședința Camerei Deputaților din 2 mai 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.52/12-05-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 02-05-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 2 mai 2011

16. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.120/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență (PL-x 102/2011). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 102/2011

 

Doamna Roberta Alma Anastase:

  ................................................

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.120/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență.

Punctul de vedere al Guvernului?

Domnul Ion Ghizdeanu:

Mulțumesc, doamna președinte.

Proiectul de act normativ are ca obiect general flexibilizarea mecanismelor de implementare a proiectelor finanțate din instrumente structurale prin stabilirea unor reglementări suplimentare în vederea deblocării situațiilor existente și accelerării absorbției instrumentelor structurale.

Aș dori să menționez doar, dintre acestea, stabilirea unui termen maxim de depunere a cererii de rambursare de către beneficiarii publici centrali, în scopul recuperării cu celeritate a fondurilor publice cheltuite în cadrul proiectelor implementate din sumele structurale de acești beneficiari.

De asemenea, s-a prevăzut acoperirea consecințelor financiare în cazuri de întrerupere a termenelor de plată de către autoritatea de certificare și plată și de către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile reglementării comunitare.

Față de cele de mai sus, Ministerul Finanțelor Publice propune și susține, în numele Guvernului, adoptarea actului normativ în forma inițială propusă de Guvern, respectiv cu amendamentul propus în raportul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci a Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

 

(În continuare, ședința este condusă de domnul deputat Marian Sârbu, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Mihai Alexandru Voicu și Niculae Mircovici, secretari ai Camerei Deputaților.)

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Comisia, vă rog.

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Raport asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.120/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență.

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare includerea unor noi beneficiari din categoria celor ale căror proiecte sunt finanțate prin bugetul Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, respectiv, Autoritatea Navală România, Autoritatea Feroviară Română, Centrul Național de Calificare și Instruire Feroviară, compania Națională de Radiocomunicații Navale - radionav, stabilirea unui termen maxim de depunere a cererilor de rambursare de către beneficiari în scopul virării cu celeritate a sumelor rambursate din instrumente structurale în conturile de venituri ale bugetelor centrale sau de disponibilități, în cazul instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din bugetele centrale.

La întocmirea raportului s-au avut în vedere avizele Consiliului Legislativ și Comisiei juridice, de disciplină și imunități.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților și face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei au participat 31 de deputați din totalul de 33 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu majoritate de voturi.

În urma dezbaterii în ședința din 29.03.2011, comisia propune plenului Camerei adoptarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 120/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, cu amendamentele prezentate în anexă.

Vă mulțumesc.

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Din partea grupurilor parlamentare, dacă sunt intervenții?

Vă rog, doamna Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Permiteți-mi, domnule președinte de ședință, să vă salut și pe dumneavoastră care ați preluat lucrările Camerei Deputaților în după- amiaza zilei de astăzi.

Așa cum a fost prezentat acest proiect de lege de către reprezentantul Guvernului, cât și de colegul nostru de la comisia de fond, ar trebui să spunem, foarte bine, uite și Guvernul face una sau alta. Dar, în condițiile în care, pe expunerea de motive, de ce este necesar acest lucru, să incluzi în această situație de folosire a instrumentelor structurale și Autoritatea Navală Română, Autoritatea Feroviară Română, Centrul Național de calificare, instruire feroviară, Compania Națională de Radiocomunicații Navale - radioactiv, cred că este puțin forțat, în condițiile în care cunoaștem la ce s-a angajat Guvernul Boc, cel puțin pe ultimul Memorandum sau ultima înțelegere pe care a avut-o cu Fondul Monetar Internațional și Banca Mondială, legat, dacă vreți, exact de unele din autoritățile cărora ne-am adresat.

De asemenea, tot pe expunerea de motive, nu înțelegem de ce trebuie să fie în categoria beneficiarilor de proiecte finanțate din instrumente pentru care se restituie de la bugetul de stat contravaloarea taxei pe valoarea adăugată plătite, aferentă cheltuielilor eligibile, Administrația parcurilor. de asemenea, nu înțelegem de ce trebuie să apară achiziții, contracte de achiziție și să se finanțeze pentru autoritățile de management. Ce le luăm? Le luăm din nou calculatoare, din nou laptop-uri, mașini, creioane, ascuțitori? Deci, în condițiile în care am tăiat de la administrațiile publice tot, absolut tot, de nu mai știu primarii pe unde să scoată cămeșile ca să poată să plătească ceea ce trebuie să plătească, venim și dăm autorităților de management sume în plus pentru a fi cheltuite pentru contracte de achiziție proprie.

Și bineînțeles că mai sunt o serie de alte puncte care se încearcă a fi puncte tari pe această inițiativă legislativă de a aproba acest instrument privind finanțarea din instrumente structurale, în condițiile în care gândul meu nu face decât să mă trimită din nou la facilități care sunt date carnetelor de partid, pentru că este clar că în aceste agenții nu sunt angajate și nu funcționează decât persoane din actualul cerc guvernamental a PD-ului, al UDMR-ului, al minorităților sau al UNPR-ului.

Cred eu că acest lucru trebuia făcut, într-adevăr, pentru a putea să folosim acești bani și această posibilitate a instrumentelor structurale.

Grupul meu nu va vota această inițiativă.

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare mai sunt intervenții? Dacă nu mai sunt intervenții, intrăm pe raportul comisiei.

La punctul 1 din raport, dacă sunt observații? Nu sunt.

La punctul 2? Nu sunt observații.

La punctul 3? Nu sunt observații.

Punctul 4. Nu sunt observații.

Legea rămâne pentru votul final.

Stimați colegi, urmează, conform programului aprobat, să discutăm propunerile, proiectele de lege cu raport de respingere.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 19 iunie 2019, 16:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro