Mihai Tudose
Mihai Tudose
Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-06-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 24-05-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.51 Mihai Tudose - "Care este rolul învățământului din România?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Mihai Tudose:

"Care este rolul învățământului din România?"

La ora actuală, învățământul românesc este poate cel mai slab din Europa. Cu nenumărate hibe, învățământul românesc a ajuns să fie considerat de cei care îl urmează nerelevant. Din păcate, ceea ce se învață în școli de cele mai multe ori este lipsit de importanță pentru viața de zi cu zi și pentru integrarea pe piața muncii a tinerilor...

Cu toate că actuala guvernare spune că investițiile în sistemul de educație românesc au crescut considerabil, nu se văd modificări în bine. Nu se simte nicio îmbunătățire, ba, mai mult, este vizibilă stagnarea nivelului acestui sistem. Lipsa de coerență în sistemul educațional a condus la dezechilibre majore în ceea ce privește inserția pe piața muncii, care ar trebui să fie unul dintre obiectivele majore ale oricărei reforme.

Din păcate, este o diferență uriașă între ce ar trebui să se învețe în școli și ceea ce se învață. Dacă în alte țări se pune accentul pe partea practică, în România în continuare totul se axează pe teorie. O dovadă în acest sens este și locul codaș pe care îl ocupă România în toate clasamentele internaționale. Procesul instructiv-educativ neadaptat nevoilor societății va conduce în timp la decalaje și mai mari între cererea și oferta de locuri de muncă din România.

Consider că modernizarea școlilor de arte și meserii din România este o măsură esențială dacă ne dorim un sistem educațional performant. La finalizarea studiilor, este important ca tinerii să cunoască o meserie, astfel încât să se integreze mult mai ușor pe piața muncii. O măsură utilă este și introducerea orelor de practică (începând de la clasele V - VIII până în ultimul an de doctorat). În opinia mea, primul pas în modernizarea sistemului educațional românesc trebuie să pornească de la acordarea unui rol mai important educației timpurii. Pentru a avea un sistem performant trebuie să creștem calitatea actului educațional, să acordăm o mai mare importanță cercetării și nu numai în teorie.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 16 iunie 2019, 22:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro