Mircea Grosaru
Mircea Grosaru
Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-06-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 24-05-2011 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2011

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.72 Mircea Grosaru - declarație politică: "De ce nu sunt bani la AVAS?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Mircea Grosaru:

"De ce nu sunt bani la AVAS?"

Odată cu restructurarea AVAS - instituție aflată în subordinea Guvernului României, din ce în ce mai multe persoane angajate în cadrul acestei instituții părăsesc posturile ocupate, îndreptându-se spre alte domenii de activitate din diverse motive. Este cunoscut de asemenea faptul că la ora actuală, instituția AVAS trece printr-o perioadă critică în ceea ce privește inclusiv plata cheltuielilor curente și a salariilor, solicitând Guvernului prin Proiectul de Lege PL-x nr. 164/2011 privind stabilirea unor măsuri temporare pentru funcționarea AVAS, fonduri pentru plata datoriilor existente și a celor ce urmează a fi făcute de instituția care ar trebui să aducă bani bugetului de stat și nu invers.

Pentru noi, toți cei care în mare măsură nu cunoaștem fenomenul, această formulare, respectiv "stabilirea unor măsuri temporare pentru funcționarea AVAS" nu ne spune nimic, însă voi explica pe scurt ce înseamnă. Pe scurt, înseamnă plata de la bugetul de stat, cu autorizarea noastră, a unor datorii făcute de AVAS. Poate că înainte de a vota acest proiect de lege și altele de acest gen, ar trebui să ne întrebăm fiecare dintre noi, deputații din Camera decizională, de unde provin aceste datorii și de ce AVAS nu are bani. Declar că parțial numai, din diverse împrejurări, am încercat să înțeleg ce se petrece la AVAS și am descoperit că pe fondul acestor lipsuri, instituția din subordinea Guvernului României organizează "licitații" trucate, nelegale, în frauda participanților, cu câștigători prestabiliți, în condiții care exced mult cadrului legal.

Cu alte cuvinte, activele statului, că despre stat este vorba, sunt supradiminuate și vândute la prețuri de zeci de ori mai mici, pentru că sunt ale statului și nu contează și după modelul "licitațiilor trucate, sunt desemnate a se ocupa de acest fenomen diverse "firme de apartament' care în mod fraudulos își adjudecă lucrări pe cheltuiala statului. Toate acestea generează la rândul lor contestații și acțiuni în instanță, care în majoritatea lor sunt pierdute de către AVAS și drept urmare trebuiesc plătite din banii statului.

Artizanul acestor "licitații" este tocmai unul din vicepreședinții Direcției insolvență, cu o reputație proastă atât în instituție cât mai ales în afara ei (ca vicepreședinte și director al Direcției insolvență din cadrul AVAS, nu a promovat examenul de admitere ca practician în insolvență, obținând media 4,75, ceea ce spune multe despre competența profesională). Dar nu numai aceasta este problema.

În mai multe rânduri a organizat licitații care au dus la discuții, controverse și contestații, la fel cum a fost cea organizată în data de 28 aprilie 2011, conform procesului-verbal nr.14542, întocmit de Comisia de licitație aprobată prin Ordinul nr. 361/4 martie 2011, privind desemnarea lichidatorului S.C. "Institutul Național al Lemnului" S.A. București, cu încălcări grave ale OUG nr.88/1997, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr.137/2002, cu modificările și completările ulterioare și HG nr.577/2002 privind normele metodologice de aplicare a acestora, licitație contestată și în instanță, unde va pierde din nou și din nou Guvernul va trebui să plătească datoriile. Cu alte cuvinte, prin votul nostru, care sper să nu fie dat astăzi, 24 mai 2011, deoarece Raportul comun al Comisiei pentru Buget și Comisiei pentru politică economică nu a fost finalizat, iar dezbateri la acest proiect nu au fost, urmărindu-se trecerea lui fără a avea cunoștință de cauzele reale ale lipsei fondurilor de la AVAS, vom legaliza cheltuirea fără temei a unor sume de bani pentru care ar trebui să răspundă chiar cei care au provocat acest fenomen. Din nou revenim la ceea ce Guvernul și statul român nu mai poate suporta: cheltuieli făcute fără temei de către anumiți clienți politici, în cazul de față persoane care se laudă că sunt sprijinite fie de nașul, fie de rude prin alianță, care pot fi de altfel onorabili colegi de-ai noștri, care poate nu știu că în numele lor și cu acoperirea numelui, cei ce ocupă, vremelnic sper, fie chiar funcția de vicepreședinte AVAS, fac diverse aranjamente în numele Guvernului României, iar noi trebuie să legalizăm plata datoriilor lor.

Întrebările subsemnatului sunt foarte concrete:

1. Se cunosc faptele vicepreședintelui cu probleme de insolvență?

2. Cine controlează din partea Guvernului instituția AVAS și implicit pe vicepreședintele acesteia în probleme de insolvență?

Personal consider că la AVAS se impune urgent un control sever prin Corpul de control al primului-ministru, care cu siguranță va pune capăt unui șir întreg de abuzuri, iar în același timp va stopa fenomenul de risipă cu bună știință a banului public.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 16 iunie 2019, 2:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro