Plen
Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2012
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.8/01-03-2012

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-09-2022
19-09-2022
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2012 > 20-02-2012 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 februarie 2012

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16,35.

Lucrările ședinței au fost conduse în prima parte de doamna deputat Roberta Alma Anastase, președintele Camerei Deputaților, asistată de domnii deputați Dumitru Pardău și Niculae Mircovici, secretari ai Camerei Deputaților.

A doua parte a ședinței a fost condusă de domnul deputat Marian Sârbu, secretar al Camerei Deputaților.

*

   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că din totalul celor 328 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 181; sunt absenți 147, din care 31 participă la alte acțiuni parlamentare.

Pentru început, în conformitate cu prevederile art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă informez că au fost distribuite tuturor deputaților următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele în plen pentru zilele de 20 și 21 februarie 2012; programul de lucru pentru perioada 20-25 februarie; lista rapoartelor depuse în perioada 9-20 februarie de comisiile permanente sesizate în fond; sumarul privind conținutul fiecărui Monitor Oficial al României.

 
Informare cu privire la hotărârile Biroului permanent din data de 22 decembrie 2011, prin care au fost aplicate sancțiuni disciplinare unor deputați.  

În conformitate cu prevederile art.54 din Legea nr.96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, vă informez cu privire la hotărârile Biroului permanent din data de 22 decembrie 2011, prin care au fost aplicate sancțiuni disciplinare unor domni deputați.

Astfel, în temeiul art.54 și art.55 din Legea nr.96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor și al art.213 din Regulamentul Camerei Deputaților, având în vedere punctul de vedere al Comisiei juridice, de disciplină și imunități, a fost aplicată sancțiunea de interzicere a participării la lucrările Camerei Deputaților pentru o zi, domnilor deputați: Dugulescu Marius, Liga Dănuț, Rusu Valentin, Ana Gheorghe, Dumitru Ion, Luca Ciprian-Florin, Stan Ioan, Berci Vasile.

Această sancțiune este prevăzută la art.53 din Legea nr.96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor.

Hotărârile respective au fost comunicate fiecărui deputat.

Termenul pentru contestație este de 15 zile.

Nu au fost înregistrate contestații.

Biroul permanent a solicitat liderilor grupurilor să le comunice domnilor deputați ziua din luna februarie în care se pune în aplicare sancțiunea.

A trebuit să facem această comunicare în fața plenului. Așa prevede Statutul deputaților și senatorilor.

Informare din partea Președintelui României cu privire la aprobarea propunerii Primului-ministru referitoare la suplimentarea participării României cu 65 de jandarmi la misiunea NATO de pregătire a forțelor afgane de poliție, până la încheierea acesteia.  

În ceea ce privește ordinea de zi, după acest prim punct avem o informare din partea Președintelui României cu privire la aprobarea propunerii primului-ministru referitoare la suplimentarea participării României cu 65 de jandarmi la misiunea NATO de pregătire a forțelor afgane de poliție, până la încheierea acesteia.

Dați-mi voie să-i dau citire. (Coboară la tribună.)

"Alianța Nord-Atlantică a solicitat autorităților române, cu ocazia Conferinței generale a forțelor pentru operațiunea ISAF, din 23-25 ianuarie a.c., suplimentarea participării cu forțe ale Jandarmeriei Române la misiunea NATO de instruire a forțelor afgane de poliție - NATO Training Mission - în Afganistan.

România, ca stat membru responsabil al NATO și al comunității internaționale, participă în acest moment la misiunea NATO Training Mission în Afganistan cu 66 de jandarmi - instructori pentru forțele de poliție afgane.

Misiunea NATO de pregătire a poliției afgane se desfășoară în cadrul operațiunii ISAF din Afganistan.

În temeiul prevederilor art.7 și al art.27 din Legea nr.121/2011 privind participarea forțelor armate la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, am aprobat propunerea primului-ministru al Guvernului României referitoare la suplimentarea participării României cu 65 de jandarmi la misiunea NATO de pregătire a forțelor afgane de poliție, până la încheierea acesteia.

Fondurile financiare necesare participării României la această misiune sunt asigurate de Statele Unite ale Americii, Ministerul Administrației și Internelor suportând cheltuielile referitoare la salariile din țară și asigurările de viață.". (Își reia locul la prezidiu.)

Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PHCD 5/2012).  

La punctul 3 pe ordinea de zi avem Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților.

Articolul unic îl vizează pe domnul deputat Horia Grama, aparținând Grupului parlamentar al PSD, care trece de la Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale la Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare.

Dacă sunt observații din partea dumneavoastră?

Nu sunt.

Retragerea Propunerii legislative pentru completarea art.31 din Legea nr.41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune (Pl-x 26/2012) de către inițiator.  

Avem, de asemenea, o solicitare a inițiatorului de retragere a Propunerii legislative pentru completarea art.31 din Legea nr.41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune.

Sunt îndeplinite condițiile cerute de Regulament.

Dacă din partea dumneavoastră, plenul, trebuie să se pronunțe, dacă din partea dumneavoastră sunt observații. Nu sunt.

Proiectul de Lege pentru modificarea Codului penal și a Legii nr.286/2009 privind Codul penal (PL-x 458/2011). (retrimis comisiei)  

5. Proiectul de Lege pentru modificarea Codului penal și a Legii nr.286/2009 privind Codul penal.

Domnul deputat Călian, vă rog.

   

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc.

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

În numele Grupului parlamentar al PDL, solicităm retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege pentru a mai aduce unele amendamente în vederea adaptării la normele unitare europene.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă rog să pregătiți cartelele. Două săptămâni este termenul. Ați introdus cartelele?

Atunci supun la vot propunerea de retrimitere la comisie, cu termen de două săptămâni.

Votul este deschis, vă rog să votați.

 
   

83 de voturi pentru, opt împotrivă și o abținere.

Propunerea a fost adoptată.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice (PL-x 1/2012). (rămas pentru votul final)  

6. Următorul este Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice.

Este procedură de urgență.

Îi dau cuvântul reprezentantului inițiatorului, dacă există. Vă rog, domnul Ghizdeanu, domnul secretar de stat.

   

Domnul Ion Ghizdeanu (președintele Comisiei Naționale de Prognoză):

Mulțumesc, doamna președinte.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice are ca obiect transpunerea în legislația națională a normelor cuprinse în Directiva 2009/136 și Directiva 2009/140, urmărind stabilirea unui cadru unitar intern pentru reglementarea serviciilor de comunicații electronice.

În raport cu conținutul proiectului de lege, adresez rugămintea ca proiectul de lege, în forma prezentată de Guvern și aprobată de către comisia de specialitate, să fie aprobat și de plen.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei, vă rog, domnul deputat Chirilă.

 
   

Domnul Constantin Chirilă:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Raport asupra proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice.

În conformitate cu prevederile art.95 și art.115 din Regulamentul Camerei Deputaților republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor și Comisia juridică, de disciplină și imunități au fost sesizate spre dezbatere în fond în procedură de urgență cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice.

La întocmirea raportului s-au avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ și avizul favorabil al Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibrului ecologic.

Potrivit prevederilor art.75 alin.(1) din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin.(8) pct.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, Camera Deputaților este prima Cameră sesizată.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111 în sensul transpunerii în legislația națională a normelor cuprinse în Directiva 2009/136 a Comunității Europene și în Directiva 2009/140, urmărind totodată stabilirea unui cadru unitar intern pentru reglementarea serviciilor de comunicații electronice, a rețelelor de comunicații electronice, a infrastructurii și a serviciilor asociate, precum și a anumitor aspecte privind echipamentele terminale, menite să faciliteze accesul utilizatorilor cu dizabilități.

În conformitate cu art.61 și 63 din Regulamentul Camerei, republicat, Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor și Comisia juridică, de disciplină și imunități au dezbătut proiectul de lege în ședința comună din data de 14 februarie 2012.

În urma examinării proiectului de lege, s-a hotărât cu unanimitate de voturi a membrilor prezenți să se supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și aprobare Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice, în forma prezentată de inițiator.

În raport cu obiectul și conținutul reglementărilor, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt. Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2011 pentru acceptarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internațional (PL-x 2/2012). (rămas pentru votul final)  

7. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2011 pentru acceptarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internațional.

Este procedură de urgență.

Vă rog, domnul Ghizdeanu.

   

Domnul Ion Ghizdeanu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Fondul Monetar Internațional a lansat încă din 2006 un program de modernizare menit să întărească eficacitatea Fondului Monetar Internațional și, printre altele, s-a stabilit majorarea cotelor țărilor membre în cadrul celei de-a paisprezecea revizuiri generale.

Ca urmare, prin consecință, este necesară și majorarea cotei de participare a României.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123 are... practic conținut său se referă la acceptarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internațional, care este în valoare de 781,2 milioane DST, ceea ce face ca, în aceste condiții, România să nu aibă o erodare a puterii sale de vot în cadrul organismelor de reprezentare ale Fondului Monetar Internațional.

Față de cele de mai sus, propunem aprobarea proiectului de lege în forma prezentată de către inițiator și avizată de comisia de specialitate.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Raportul comisiei, domnul deputat Bud, vă rog.

 
   

Domnul Nicolae Bud:

Doamna președinte,

Distinși invitați,

Stimați colegi,

Vă solicit respectuos îngăduința de a prezenta succint raportul asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2011 pentru acceptarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internațional

Cu Adresa PL-x 2 din 1 februarie 2012, Biroul permanent, conform art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, a sesizat în procedură de urgență pentru examinare și avizare în fond Comisia pentru buget, finanțe și bănci cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2011 pentru acceptarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internațional.

Prezentul proiect de lege are ca obiect reglementarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internațional de la 1030,2 milioane DST la 1811,4 milioane DST, așa cum este prevăzut în Anexa nr.1 a Rezoluției nr.66-2 din 15 decembrie 2010, adoptată la Washington de Consiliul Guvernatorilor Fondului Monetar Internațional privind cea de-a paisprezecea revizuire generală a cotelor și reforma Consiliului Directorilor Executivi.

La întocmirea raportului s-a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ.

Proiectul de lege, potrivit art.75 din Constituția României, republicată, și art.92 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, este de competența decizională a Senatului.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei și-au înregistrat prezența un număr de 17 deputați din totalul de 33 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost adoptat cu unanimitatea membrilor prezenți la dezbatere.

În urma dezbaterii Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2011 pentru acceptarea majorării cotei de participare a României la Fondul Monetar Internațional, în ședința din data de 13 februarie 2012, comisia propune supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege, în forma prezentată de Guvern.

Vă propun alocarea unui timp de dezbatere de zece minute.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt. Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.1/2011 privind educația națională (Pl-x 641/2011). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)  

În ceea ce privește Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.1/2011 privind educația națională, termenul pentru dezbatere și vot final este depășit, propunerea se consideră adoptată, conform prevederilor art.75 alin.(2) din Constituție și ale art.113 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Slovenia privind protecția reciprocă a informațiilor clasificate, semnat la București la 29 iunie 2011 (PL-x 778/2011). (rămas pentru votul final)  

9. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Slovenia privind protecția reciprocă a informațiilor clasificate, semnat la București la 29 iunie 2011.

Inițiatorul? Guvernul, vă rog.

   

Domnul Dumitru-Nicu Cornoiu (secretar de stat, Secretariatul General al Guvernului):

Stimată doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a fost sesizată spre dezbatere pe fond cu Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Slovenia privind protecția reciprocă a informațiilor clasificate, semnat la București la 29 iunie 2011

Are, în momentul de față, avizele de la Consiliul Legislativ, Consiliul Suprem de Apărare a Țării și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Proiectul acordului rezultat în urma negocierilor stabilește cadrul juridic și organizatoric pentru protecția informațiilor clasificate și cuprinde dispoziții referitoare la domeniul de aplicare, autoritățile competente de securitate ale celor două stat echivalența clasificărilor de securitate, accesul la informațiile clasificate, măsurile de protecție, contractele clasificate, soluționarea incidentelor de securitate.

Față de cele prezentate, propunem adoptarea Proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Republicii Slovenia privind protecția reciprocă a informațiilor clasificate.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Raportul comisiei, domnul președinte Canacheu, vă rog.

 
   

Domnul Costică Canacheu:

Bună ziua!

După cum ați remarcat, raportul comisiei a fost deja citit. O să spunem doar că la lucrările Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională de la Camera Deputaților au fost prezenți 19 deputați din totalul de 22 de membri.

În urma dezbaterilor, în ședința din 14 februarie 2012, membrii comisiei, cu majoritate de voturi, au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea acestui proiect de lege, în forma prezentată.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt. Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea celui de-Al Cincilea Protocol Adițional semnat la Sofia la 21 octombrie 2009, la Acordul privind Forța Multinațională de Pace din Europa de Sud-Est, semnat la Skopje la 26 septembrie 1998 (PL-x 782/2011). (rămas pentru votul final)  

10. Proiectul de Lege pentru ratificarea celui de-Al Cincilea Protocol Adițional semnat la Sofia la 21 octombrie 2009, la Acordul privind Forța Multinațională de Pace din Europa de Sud-Est, semnat la Skopje la 26 septembrie 1998.

Inițiatorul, vă rog. Domnul secretar de stat Oancea.

   

Domnul Viorel Oancea (secretar de stat, Ministerul Apărării Naționale):

Mulțumesc, doamna președinte.

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Forța Multinațională de Pace din Europa de Sud-Est reprezintă o inițiativă care a luat naștere prin semnarea, la data de 26 septembrie 1998, la Skopje, a unui acord între șapte state, printre care și România.

Forța are în structură Brigada din Sud-Estul Europei, așa-numitul SEEBRIG componenta operațională multinațională a Procesului Reuniunilor Miniștrilor Apărării din Sud-Estul Europei (SEDEM), iar misiunile sale sunt de tipul misiuni în sprijinul păcii, conduse de NATO sau Uniunea Europeană sub mandat ONU sau OSCE.

Miniștrii apărării din statele membre au luat decizia desfășurării Brigăzii din Sud-Estul Europei în Afganistan, în cadrul Forței de asistență internațională de securitate.

Cu acest prilej s-a constatat că actualul cadru legal care reglementează inițiativa nu este suficient pentru desfășurarea în condiții optime a unor misiuni, rezultând astfel necesitatea elaborării unui nou proiect de protocol adițional.

Principalele aspecte a căror reglementare suplimentară era necesară se referă la: completarea echipamentelor de comunicație și informatică, sprijinul națiunii gazdă și formula de împărțire a costurilor în vederea unei mai bune contribuții cu forță și mijloace.

În temeiul Hotărârii Consiliului Suprem de Apărare a Țării nr.106 din 16 octombrie 2009, partea română a semnat cel de-Al Cincilea Protocol Adițional la Acordul privind Forța Multinațională de Pace din Europa de Sud-Est la Sofia, la data de 21.10.2009.

Având în vedere cele prezentate, precum și faptul că prezentul proiect de lege și textul protocolului sunt în deplină concordanță cu principiile dreptului internațional și corespund legislației interne, vă adresez rugămintea de a acorda votul dumneavoastră prezentului proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei, domnul președinte Canacheu, vă rog.

 
   

Domnul Costică Canacheu:

Prezentul proiect de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Suntem primă Cameră sesizată.

La lucrările comisiei au fost prezenți 19 deputați din totalul de 22 de membri.

În urma dezbaterilor, în ședința din 14 februarie 2012, membrii comisiei, cu unanimitate de voturi au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea acestei inițiative legislative.

Datorită unor erori materiale, în conformitate cu prevederile art.72 alin.(3) și (4) din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă, textele în cauză au fost modificate de inițiator în vederea înlocuirii lor cu texte în limba română, ștampilate și semnate pentru conformitatea documentului cu originalul, anexate prezentului raport.

Am făcut această precizare pentru stenogramă.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt. Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind acordarea formelor de ajutoare restante în sectorul vegetal (PL-x 541/2010/2011). (retrimisă comisiei)  

Avem Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind acordarea formelor de ajutoare restante în sectorul vegetal.

Dacă din partea inițiatorului? Vă rog.

   

Domnul Octavian Liviu Bumbu (secretar de stat, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale):

Mulțumesc, doamnă președinte.

În conformitate cu angajamentele asumate de țara noastră față de Uniunea Europeană, nu se pot acorda forme de sprijin direct în sectorul vegetal decât pentru perioada 2007-2009. Susținerea producției marfă pentru sfeclă de zahăr, orez și soia nu este cuprinsă în lista activităților pentru care a fost alocat sprijin financiar în anul 2009.

În consecință, ajutorul financiar propus pentru aceste culturi nu poate avea caracter restant și nu poate fi acordat în baza perioadei de tranziție stabilite în Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană.

Guvernul nu susține propunerea legislativă deoarece, în plus, instituirea unei reglementări pentru trecut pune în discuție constituționalitatea acesteia din punctul de vedere al principiului neretroactivității, consacrat prin prevederile art.15 alin.(2) din Constituția României.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Din partea comisiei, domnul deputat Kelemen Atilla, vă rog.

 
   

Domnul Kelemen Atilla-Béla-László:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Raportul înlocuitor asupra Proiectului de Lege privind acordarea formelor de ajutoare restante în sectorul vegetal, transmis cu Adresa nr.541/2010/2011 din 7 noiembrie 2011.

Președintele României, la data de 14 iunie 2011, s-a adresat Parlamentului cu cererea de reexaminare asupra Proiectului de Lege privind acordarea formelor de ajutoare restante în sectorul vegetal.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare acordarea formelor de sprijin financiar restante pe anul 2009 producătorilor agricoli din sectorul vegetal, resursele financiare aferente măsurilor de sprijin urmând să se asigure de la bugetul de stat, în limita prevederilor bugetare ale Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe anul 2012.

Legea privind acordarea formelor de ajutoare restante în sectorul vegetal face parte din categoria legilor ordinare, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei au fost prezenți 27 de deputați din totalul de 28.

În ședința din 29 noiembrie, cu majoritate de voturi, plenul comisiei respinge cererea de reexaminare formulată de președinte și propune adoptarea proiectului de lege, cu amendamente, în forma prezentată.

La dezbaterea acestui proiect au fost 18 voturi împotrivă și o abținere și opt voturi pentru aprobarea cererii de examinare.

Acest raport înlocuitor înlocuiește în totalitate raportul transmis cu Adresa nr.24/655 din 25.11.2010.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc.

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Domnul deputat Tinel Gheorghe, vă rog.

 
   

Domnul Tinel Gheorghe:

Mulțumesc, doamna președinte.

Stimați colegi,

Inițial, la proiectul acesta de lege, am avut dezbateri ample, și comisia, în prima ședință, a dat un raport de adoptare a cererii de reexaminare; pe bună dreptate, considerând că solicitarea de a acorda subvențiile din anul 2009 pentru anul 2011 nu avea cum să fie pusă în practică, dat fiind faptul că de la 1 ianuarie 2010 nu mai puteam acorda subvenții.

Ulterior, comisia și-a modificat punctul de vedere și, față de cererea de reexaminare - pentru că ăsta este fondul cererii de reexaminare, de a nu împovăra bugetul, iată, am trecut din 2011, venim pe 2012, și eu am să întreb Ministerul Agriculturii dacă are surse bugetare prinse în bugetul pe anul 2012 pentru a acorda aceste sume și despre ce sume este vorba, să ne spună ei - și-a modificat punctul de vedere.

Acum suntem în fața unui fapt împlinit. Raportul este de modificare a celui inițial și cred că va trebui să luăm o decizie: mergem pe adoptarea raportului înlocuitor, care cere să prevedem sume în bugetul pe 2012 pentru subvenții din 2009, sau mergem să adoptăm cererea președintelui de reexaminare și să eliminăm acest aspect, pentru că aici este fondul.

Până la urmă, cred că va trebui să dezbatem și să luăm o decizie înțeleaptă și corectă. Cred că prin punctele de vedere care se vor exprima aici se va degaja o idee clară și, fără să fiu părtinitor sau acuzat că n-aș respecta sau n-aș urmări interesele agricultorilor, cred că aspectul de legalitate în momentul de față primează.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Vă rog, domnule deputat Rădulescu.

 
   

Domnul Adrian Rădulescu:

Sărut mâna, doamnă președinte.

Bună ziua, stimați colegi.

Am rugămintea la dumneavoastră să fiți de acord cu acordarea de sprijin pentru agricultori, lucru pe care Guvernul l-a omis în 2009. A fost o eroare. Pentru celelalte specii de animale și în producția vegetală plățile restante au fost acordate, mai puțin pentru ceea ce însă ne permitea legea atunci să acordăm pe tona de produs, o anumită subvenție. Știți bine că în perioada septembrie - octombrie, noiembrie și decembrie Guvernul României căzuse în Parlament, era un guvern provizoriu, până la noi alegeri, și, din păcate, în minister... și acolo au fost transformări, n-a avut cine să se ocupe de elaborarea unei simple hotărâri de guvern ca și agricultorii, în 2009, să poată primi pentru 2009 în 2010. Deci am rugămintea la dumneavoastră, este o reparație morală și materială și ținând cont de faptul că agricultura este prioritară, atât pentru guvernare, cât și pentru români, eu vă rog să fiți de acord și vă mulțumesc în numele agricultorilor.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Domnul deputat Călian, vă rog.

 
   

Domnul Petru Călian:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Sigur, ca principiu, suntem de acord cu ceea ce au prezentat antevorbitorii mei, însă aș vrea... dacă președintele comisiei sau reprezentanții Ministerului Finanțelor Publice sunt în măsură să ne spună ceva legat de prevederea bugetară, pentru că până la rectificare, din câte cunosc eu, nu avem sume alocate pentru a acorda o diferență de bani din 2008... sau 2009, pardon. Dacă putem să ne lămurim cu acest aspect, legat de prevederea bugetară, sigur că putem să susținem raportul. În caz contrar, pentru a nu da un vot împotriva raportului adoptat de comisie, v-aș propune să-l retrimitem la comisie, astfel încât să vedem dacă, într-adevăr, avem resursele bugetare necesare.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc și eu.

Vă rog, domnule deputat.

 
   

Domnul Kelemen Atilla-Béla-László:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Stimați colegi,

Într-adevăr, este o situație mai neobișnuită ceea ce a prezentat atât domnul coleg Tinel, cât și domnul coleg Rădulescu.

Da, demult trebuia această problemă rezolvată, fiindcă este o restanță din 2009. Nu este mai puțin adevărat că s-a făcut o nedreptate, la vremea respectivă, unei categorii din agricultură, toți ceilalți primind acei bani care au fost promiși în anul 2009, iar pentru această categorie despre care vorbește aceste proiect... au fost nendreptățiți și nu au primit acest sprijin. Au trecut ani, 2010, 2011, suntem, uite, la 2012.

În noiembrie, când am discutat în comisie această problemă, atunci Ministerul Agriculturii, cu conducerea la vremea respectivă, a fost de acord cu acest proiect. Acum, într-adevăr, s-a făcut o schimbare la nivelul Ministerului Agriculturii și cred că cel mai corect va fi dacă ne aliniem la propunerea antevorbitorului meu și suntem de acord și noi, de la comisie, să retrimitem în comisie și să sperăm că acolo definitiv vom rezolva în interesul agricultorilor care au fost nendreptățiți cu această sumă.

Mulțumesc pentru înțelegere.

Vă rog să votați pentru retrimiterea în Comisia de agricultură.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Dacă există precizări suplimentare de făcut din partea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale? Nu. Și supunem la vot solicitarea de retrimitere la comisie. Votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

Termen, două săptămâni. 67 de voturi pentru, 3 împotrivă și două abțineri. Se retrimite la comisie, cu termen două săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.25/2011 pentru modificarea art.7 din Ordonanța Guvernului nr.75/2001 privind organizarea și funcționarea cazierului fiscal (PL-x 674/2011). (retrimis comisiei)  

12. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.25/2011 pentru modificarea articolului 7 din Ordonanța Guvernului nr.75/2001 privind organizarea și funcționarea cazierului fiscal.

Punctul de vedere al Guvernului? A, domnule Călian, vă rog.

   

Domnul Petru Călian:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

În numele Grupului parlamentar PDL, solicităm retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege pentru 2 săptămâni, astfel încât să-l mai completăm cu câteva amendamente.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Am să supun la vot această propunere. Votul este deschis, vă rog să votați.

 
   

72 de voturi pentru, un vot împotrivă și nicio abținere. Se retrimite la comisie cu termen 2 săptămâni.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Legii nr.260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundațiilor (Pl-x 579/2010). (retrimis comisiei)  

13. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 260 din 2008 privind asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundațiilor.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul? Domnule Călian.

   

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc.

Doamnă președinte,

Și pentru acest punct solicităm retrimiterea la comisie, astfel încât să solicităm din partea Guvernului un nou punct de vedere.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc și eu.

Supun la vot, votul este deschis. Vă rog să votați.

 
   

65 de voturi pentru, 9 împotrivă și două abțineri. Tot termen... domnule Călian? Domnule deputat Călian? Două săptămâni? Da.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.129/2000 privind formarea profesională a adulților (PL-x 696/2010). (rămas pentru votul final)  

14. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 129 din 2000 privind formarea profesională a adulților.

Dacă din partea inițiatorului dorește să intervină... domnul secretar de stat? Domnule Călian? Nu, aveți prea mult... domnule secretar de stat, punctul de vedere al Guvernului.

   

Domnul Nicolae Ivășchescu (secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale):

Vă mulțumesc, doamnă președinte. Având în vedere că observațiile și propunerile Guvernului au fost preluate în raportul Comisiei pentru muncă și protecție socială, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale susține prezenta propunere legislativă.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei?

Vă rog, domnule deputat Ghiță Cornel.

 
   

Domnul Ghiță Cornel:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Avem un raport suplimentar. În temeiul art. 70 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților a fost retrimis Comisiei pentru muncă și protecție socială prin adresa PL-x 696/2010 din 9 noiembrie 2011, în vederea întocmirii unui nou raport.

În urma reluării dezbaterilor, în ședința din 22 noiembrie 2011, comisia a hotărât cu unanimitate de voturi menținerea soluției inițiale de adoptare a proiectului de lege cu amendamente, exprimată în raportul depus cu nr.27/739 în data de 8 martie 2011.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, conform prevederilor art.73 alin.(1) din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei au fost prezenți 25 de deputați din totalul de 27 de membri ai comisiei. Camera Deputaților este Cameră decizională, potrivit prevederilor articolului 75 din Constituția României și ale art.92 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

În ceea ce privește amendamentele admise, la punctul 1, titlul legii, Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.129/2000 privind formarea profesională a adulților. Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 4. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 5. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 6. Nu sunt observații. Adoptat.

Proiectul de lege rămâne la votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2011 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale (PL-x 672/2011). (retrimis comisiei)  

17. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2011 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul?

Punctul de vedere al Guvernului?

Domnule Călian?

   

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc.

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Și acest punct solicităm să fie retrimis la comisie, pentru a pregăti un raport înlocuitor.

Vă mulțumesc și îmi cer scuze că nu am fost atent.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Vă mulțumesc și eu.

Am să supun la vot această propunere. Votul este deschis, vă rog să votați. Termen, două săptămâni, domnule Călian, da? Da.

 
   

63 de voturi pentru, 11 împotrivă și două abțineri. Propunerea a trecut.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului... Propunerea a trecut. Termen: 2 săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar (PL-x 624/2011). (rămas pentru votul final)  

18. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar.

Punctul de vedere al Guvernului?

   

Domnul Ion Ghizdeanu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Proiectul de lege are ca obiect îndeplinirea anumitor obligații asumate în cadrul Acordului privind pachetul financiar contractat cu Fondul Monetar și Uniunea Europeană și, în esență, adoptă la nivel național prevederi din directive europene, modificând, în principiu, 5 acte normative: Ordonanța de urgență a Guvernului nr.9/2000 privind dobânzile legale, Legea nr. 253/2004 privind caracterul definitiv al decontării în sistemele de plăți, corespunzător directivelor Uniunii Europene, abrogarea Ordonanței Guvernului nr.9/2000 privind nivelul dobânzii legale pentru obligațiile bănești și adoptarea Ordonanței Guvernului privind dobânda remuneratorie și penalizatoare și modificarea altor două ordonanțe legate de funcționarea Fondului de garantare și a instituțiilor de credit.

În raport cu conținutul acestui proiect de lege, Ministerul Finanțelor Publice susține raportul comisiei și propune adoptarea proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Punctul de vedere al comisiei? Raportul comisiei?

Domnule deputat Bud, vă rog.

 
   

Domnul Nicolae Bud:

Doamnă președinte,

Stimați invitați,

Domnilor colegi,

Vă rog respectuos să-mi îngăduiți să prezint raportul asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar.

Cu adresa PL-x 624/16 noiembrie 2011, Biroul permanent, conform art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, a sesizat pentru examinare și avizare în fond Comisia pentru buget, finanțe și bănci cu proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar.

La întocmirea raportului s-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ.

Prezentul proiectul de lege are ca obiect de reglementare:

I. Abrogarea Ordonanței Guvernului nr.9/2000 privind nivelul dobânzii legale pentru obligații bănești și adoptarea Ordonanței Guvernului privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești.

Metodologia de calcul al ratei de referință va fi înlocuită de prevederile Ordonanței Guvernului nr.13/2011, astfel încât stabilirea ratei dobânzii de referință a Băncii Naționale a României să se realizeze prin raportare la nivelul ratei dobânzii de politică monetară, Banca Centrală nefiind astfel nevoită să efectueze operațiuni pe piața monetară numai pentru a asigura elementele ce stau la baza calculului ratei dobânzii de referință;

II. Modificarea și completarea Legii nr.253/2004 privind caracterul definitiv al decontării în sistemele de plăți și în sistemele de decontare a operațiunilor cu instrumente financiare și pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.9/2004 privind unele contracte de garanție financiară.

Prin Ordonanța Guvernului nr.13/2011 se urmărește adaptarea cadrului juridic existent în domeniul compensării decontării contractelor de garanție financiară și garanțiilor financiare, inclusiv din sistemele de plăți și sistemele de decontare a operațiunilor cu instrumente financiare, ținând cont de evoluțiile recente înregistrate în cadrul legal în materie, existent la nivel internațional, astfel:

- Protecția proceselor legate de decontare pe timpul nopții și a sistemelor interoperabile, care cad sub incidența Legii nr.253/2001 privind caracterul definitiv al decontării în sistemele de plăți și în sistemele de decontare a operațiunilor cu instrumente financiare.

- Includerea anumitor creanțe private eligibile în categoria garanțiilor acceptate pentru operațiuni de creditare, inclusiv pentru operațiuni cu Banca Centrală, măsură care va facilita utilizarea acestora în interiorul statelor membre a Spațiului Economic European.

- Simplificarea și clarificarea anumitor aspecte în scopul facilitării aplicării actelor normative naționale prin care au fost transpuse Directiva 98/26/CE privind caracterul definitiv al decontării în sistemele de plăți și de decontare a instrumentelor financiare și Directiva 2002/47/CE privind contractele de garanție financiară.

- Modificarea obligațiilor de notificare prevăzute în Legea nr. 253/2004 referitoare la sistemele de plăți și de decontare a operațiunilor cu instrumente financiare la operatorii acestor sisteme și la deschiderea procedurii de insolvență asupra participațiunilor la aceste sisteme.

III. Modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare.

Completarea unor prevederi privind măsurile de structurare astfel:

- introducerea unor cerințe obligatorii ca în cazul realizării unei tranzacții parțiale ce implică transfer de depozite garantate finanțate de schema de garantare a depozitelor;

- stipularea faptului că autorizația instituției de credit aflată în administrare specială va fi retrasă de Banca Națională a României, la data la care contractul privind tranzacția de vânzare de active cu asumarea de pasive sau cea privind transferul depozitelor produce efecte;

- introducerea unor reguli noi aplicabile în procedura de selectare a instituțiilor de credit potențial achizitoare, respectiv:

- un nou criteriu de eligibilitate;

- administratorul special va furniza informațiile relevante pentru încheierea tranzacției preconizate, cu condiția ca instituțiile de credit interesate să fi semnat în prealabil un acord de confidențialitate;

- desemnarea instituției de credit câștigătoare se va face pe baza celui mai bun preț oferit de acele instituții care îndeplinesc criteriile de eligibilitate.

Asigurarea transpunerii de prevederi cuprinse în directivele Uniunii Europene.

IV. Modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

- acordarea posibilității utilizării resurselor administrate de Fondul de garantare a depozitelor în sistemul bancar, în scopul facilitării măsurilor de restructurare autorizate de Banca Națională a României în procedura administrării speciale a instituțiilor de credit;

- caracteristicile garanțiilor ce pot fi emise de Fond;

- modificarea listei depozitelor excluse de la garantare;

- excluderea din pasivul negarantat a capitalurilor proprii.

V. Modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2004 privind falimentul instituțiilor de credit, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 278/2004, cu modificările și completările ulterioare:

- corelarea cu amendamentele preconizate ale Ordonanței Guvernului nr. 39/1996 privind înființarea și funcționarea Fondului de garantare a depozitelor în sistemul bancar, cu modificările și completările ulterioare.

- corelarea cu prevederile cuprinse în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare.

- actualizarea actelor normative la care se face referire în text și corectarea unor trimiteri la prevederi din cuprinsul ordonanței care au fost modificate sau abrogate.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, potrivit art. 73 din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei au fost prezenți un număr de 21 de deputați, din totalul de 33 de membri ai comisiei.

Raportul comisiei a fost votat cu majoritate de voturi.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat în ședința din 9 noiembrie 2011.

Proiectul de lege, potrivit art. 75 alin.(1) și alin.(3) din Constituția României, republicată, și art. 92, alin.(9), pct. 1 din Regulamentul Camerei Deputaților, este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma dezbaterii proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.13/2011 privind dobânda legală remuneratorie și penalizatoare pentru obligații bănești, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul bancar, în ședința din data de 20 decembrie 2011, comisia propune supunerea spre dezbaterea și aprobarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege în forma adoptată de Senat.

Propun pentru dezbateri 10 minute. (Aplauze.)

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt.

Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2010 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.20/1992 privind activitatea de metrologie (PL-x 721/2010). (rămas pentru votul final)  

19. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.2/2010 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie.

Dacă inițiatorul dorește să ia cuvântul?

Punctul de vedere al Guvernului, vă rog.

   

Domnul Borbély Károly (secretar de stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri):

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Este vorba despre un act normativ care are în vedere completarea Ordonanței Guvernului nr.20/1992 privind activitatea de metrologie. Este vorba despre crearea cadrului legal necesar pentru asigurarea de la bugetul de stat a cheltuielilor privind participarea României la Programul european de cercetare metrologică.

Pentru a putea participa la programul acesta, România a trebuit să-și exprime această intenție în anul 2009, drept care, în ședința Guvernului din data de 13 mai 2009, a fost aprobat Memorandumul cu tema Participarea României la Programul european de cercetare metrologică.

Pentru participarea aceasta este nevoie de o finanțare din partea Comisiei Europene și este necesară asigurarea cofinanțării naționale pe toată durata programului. Astfel, fiecare stat participant trebuie să aloce o sumă stabilită de comun acord în cadrul negocierilor dintre Asociația Europeană a institutelor naționale de metrologie și Comisia Europeană.

Valoarea cofinanțării stabilite pentru România este de 840 de mii euro, adică 120 euro anual, pentru susținerea acelor proiecte comune de cercetare, selectate sub incidența art. 169 din Tratatul Uniunii Europene.

Având în vedere cele prezentat mai sus, propunem adoptarea acestui act normativ.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Raportul comisiei, domnule deputat Trășculescu, vă rog.

 
   

Domnul Alin Silviu Trășculescu:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Comisia pentru industrie și servicii a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond cu proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/2010 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.20/1992 privind activitatea de metrologie.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de ordonanță, cu observații și propuneri preluate de inițiator.

Senatul a adoptat proiectul de lege.

Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru buget, finanțe și bănci au avizat favorabil proiectul de lege.

Proiectul de lege are ca obiect completarea Ordonanței Guvernului nr. 20 privind activitatea de metrologie cu un articol nou, art.5č, în scopul creării cadrului legal necesar pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, a cheltuielilor pentru participarea României la Programul european de cercetare și dezvoltare în metrologie, derulat de mai multe state membre. Stabilirea valorii cofinanțării pentru statele membre s-a realizat prin negocieri între Asociația Europeană a Institutelor Naționale de Metrologie, statele membre din Programul European de Cercetare și Dezvoltare în Metrologie și Comisia Europeană.

Membrii Comisiei de industrie și servicii au examinat proiectul de lege în ședința din 26 octombrie 2011 și au hotărât în unanimitate să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.23/2010.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc mult.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Nu sunt. Nefiind nici amendamente, urmează votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății (PL-x 367/2011). (rămas pentru votul final)  

20. Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. Din partea inițiatorului? Nu sunt intervenții.

Punctul de vedere al Guvernului, domnul secretar de stat Irimie, vă rog.

   

Domnul Cristian-Anton Irimie (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Guvernul susține raportul cu amendamente al Comisiilor reunite de învățământ și sănătate.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc și eu.

Raportul comisiei.

Vă rog, domnule deputat Kötő.

 
   

Domnul Kötő Iosif:

Doamnă președinte,

Onorată asistență,

Pentru întocmirea raportului, comisiile au analizat avizul primit de la Comisia juridică, de disciplină și imunități, avizul Consiliului Legislativ, precum și punctul de vedere al Guvernului.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea alin.(2) al art.470 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății cu o nouă literă potrivit căreia până la eliberarea diplomei de licență, adeverința de absolvire a studiilor eliberată medicului dentist, stomatolog să țină loc de diplomă de licență în vederea eliberării dreptului de liberă practică.

Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a dezbătut proiectul de lege în ședința din data de 28 iunie 2011. La lucrări au fost prezenți 15 deputați din totalul de 27 de membri ai comisiei.

În urma dezbaterilor, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a propus cu unanimitatea voturilor celor prezenți adoptarea proiectului de lege cu amendamentele din anexă.

Comisia pentru sănătate și familie a dezbătut proiectul de lege în ședința din data de 25 octombrie 2011. La lucrări au fost prezenți 13 deputați din totalul de 17 membri ai comisiei.

La dezbatere s-a aprobat de către comisie cu unanimitatea voturilor celor prezenți adoptarea proiectului de lege cu amendamentele din anexă.

Potrivit prevederilor art.75 alin.(1) din Constituția României, republicată, și ale art.92 alin.(9) din Regulamentul Camerei Deputaților, Camera Deputaților este Camera decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat acest proiect de lege în ședința din 18 mai 2011.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

Având în vedere cele prezentate mai sus, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport și Comisia pentru sănătate și familie propun plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu amendamentele prezentate în anexă.

Vă mulțumesc pentru atenție.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale.

Vă rog, domnule deputat Seres Dénes.

 
   

Domnul Seres Dénes:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Vorbesc și în calitate de inițiator și din partea grupului parlamentar.

Această inițiativă vine să suplinească o lacună a Legii nr. 95, în sensul că toți cei care terminau facultatea de medicină și stomatologie nu puteau să primească drept de liberă practică pe baza adeverinței eliberate la finalizarea studiilor.

Suntem de acord cu amendamentele comisiei, în sensul de a extinde nu numai la cei de la stomatologie, și pentru cei care au terminat medicina, ca un an după terminarea studiilor să nu fie șomeri, ci să poată practica medicina sau stomatologia pentru care s-au pregătit.

Vă mulțumesc foarte mult. Și vă rog, stimați colegi, să votăm această inițiativă.

Mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Mai sunt alte intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu. Atunci, intrăm în dezbaterea amendamentelor admise.

Titlul legii: "Lege pentru completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății".

Dacă sunt observații. Nu sunt.

La punctul 2 dacă sunt observații. Nu sunt.

La punctul 3, observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 4. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 5. Nu sunt observații. Adoptat.

Proiectul de lege rămâne pentru votul final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare (PL-x 545/2011). (rămas pentru votul final)  

21. Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare.

Dacă din partea inițiatorului dorește să ia cuvântul cineva. Nu.

Punctul de vedere al Guvernului.

Domnule secretar Oancea, vă rog.

   

Domnul Viorel Oancea:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnă președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

În cadrul Uniunii Europene se manifestă tot mai pregnant tendința de unire a eforturilor în domeniul cercetării și tehnologiei destinate apărării datorită costurilor deosebit de ridicate pe care le presupune acest domeniu. Aceeași tendință se observă și în cadrul NATO prin noua strategie în domeniul cercetării și tehnologiei impusă de procesul de transformare a alianței și de schimbările mediului de securitate.

Ca urmare, este necesară îmbunătățirea actualei legislații privind cercetarea științifică în domeniul apărării, ordinii publice și siguranței naționale. În acest sens, propunerea legislativă urmărește: revigorarea activității de cercetare științifică în vederea creșterii contribuției acesteia la realizarea obiectivelor cuprinse în Strategia națională de apărare a României; concentrarea activității de cercetare științifică; participarea la proiecte și programe internaționale în domenii de vârf ale științei și tehnologiei militare; armonizarea cercetării științifice și a învățământului din sistemul apărării, ordinii publice și siguranței naționale cu politicile NATO și Uniunii Europene din domeniu și asigurarea specialiștilor necesari conform standardelor și cerințelor de securitate și apărare a țării.

Analiza conținutului acestui demers la nivelul Ministerului Apărării Naționale a condus la formularea de observații care au fost comunicate Departamentului pentru Relația cu Parlamentul din cadrul Guvernului. Acestea sunt justificate de armonizarea acestuia cu cadrul normativ referitor la activitatea de cercetare științifică din întregul sistem de apărare, ordine publică și siguranță națională.

De asemenea, luând în calcul actualele constrângeri bugetare, precum și prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2010, instituția publică de interes național în domeniul cercetării științifice ar putea fi finanțată integral din veniturile proprii.

Pentru aceste motive, rog să acordați votul dumneavoastră acestei inițiative legislative.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Raportul comisiei.

Domnule președinte Canacheu, vă rog.

 
   

Domnul Costică Canacheu:

Mulțumesc.

Biroul permanent a sesizat pentru raport două comisii: Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport.

Cele două comisii au dezbătut proiectul de lege supus atenției noastre astăzi. Avem de-a face cu un proiect de lege care se încadrează în categoria legilor ordinare.

Suntem Cameră decizională. Senatul a adoptat acest proiect de lege în 5 octombrie 2011.

În urma dezbaterilor, în ședințele din 25 octombrie și 2 noiembrie 2011, comisiile cu unanimitatea voturilor celor prezenți, propun plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege cu amendamentele din anexă.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Mulțumesc.

Dacă sunt intervenții în cadrul dezbaterilor generale.

Vă rog, domnule general Bădălan.

Domnule deputat, vă rog.

 
   

Domnul Eugen Bădălan:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Dragi colegi,

Una dintre problemele cele mai apăsătoare astăzi atât la nivel global cât și regional și național este cea a securității. Dacă ne gândim că o lume întreagă se transformă, că problemele securității au început să devină probleme vitale pentru fiecare subiect de drept internațional participant la acest joc, realizăm cât de importantă este și problema securității naționale pentru România.

Acum, când intrăm în era cunoașterii, singurele instituții în măsură să ne dea răspunsuri la gravele întrebări pe care problema securității le ridică astăzi sunt instituțiile de cercetare. Pentru că în acest domeniu, atât în cercetarea practic-aplicativă, dar și în cercetarea fundamentală, sunt încă locuri neacoperite, sunt încă întrebări la care nu s-au găsit răspunsuri.

În opinia mea este obligatoriu ca în România să găsim un loc în care să se deruleze atât cercetarea practic-aplicativă, cât și cercetarea fundamentală în acest domeniu. Singurul loc care ar putea găzdui cele două lucruri este o academie de științe militare.

Iată de ce vin și vă rog, dragi colegi, să urmăm exemplul colegilor noștri de la Senat și să dăm votul nostru afirmativ pentru acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Doamna Roberta Alma Anastase:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale.

Nu sunt.

Atunci, intrăm în dezbaterea pe articole.

La punctul 1, titlul legii: "Lege privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Militare".

Dacă sunt observații? Nu sunt. Adoptat.

La punctul 2, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptat.

Punctul 3. Observații? Nu sunt. Adoptat.

Punctul 4. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 5. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 6. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctul 7. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctele 8, 9, 10, 11 și 12. Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

Punctul 13. Nu sunt observații. Adoptat.

Punctele 14, 15, 16. Dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 17 la punctul 27, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

De la punctul 28 la punctul 38, dacă sunt observații. Nu sunt. Adoptate.

Proiectul rămâne pentru votul final.

Vă mulțumesc.

În câteva minute va începe ședința pentru adresarea de întrebări și interpelări la adresa Guvernului.

Începe Comisia juridică. Invit pe membrii Comisiei juridice să meargă la ședința acestei comisii.

Vă mulțumesc.

Vă doresc o zi bună. Ne revedem mâine la ora 12,30. Mâine, vot final.

 
     

În continuare, ședința a fost condusă de domnul deputat Marian Sârbu, vicepreședinte al Camerei Deputaților.

 
Prezentarea pe scurt de către deputați a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  

Domnul Marian Sârbu:

Bună seara, stimați colegi.

Cu permisiunea dumneavoastră, o să începem prezentarea de interpelări pe scurt și vreau să întreb pentru început dacă domnul Petru Movilă este în sală. Dacă nu este în sală, vreau să anunț că dânsul are o interpelare depusă în scris.

Dacă domnul Eugen Bejinariu este în sală. Nu este. Și dumnealui are trei interpelări depuse în scris.

Doamna deputat Ileana Cristina Dumitrache, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Valentin Rusu. Nu este. O interpelare depusă în scris.

  Florin-Costin Pâslaru

Domnul deputat Florin-Costin Pâslaru, PSD, are 8 interpelări depuse în scris.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Florin-Costin Pâslaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Bună seara, stimați colegi.

Eu am o interpelare care se adresează doamnei Claudia Boghicevici, ministrul muncii, familiei și protecției sociale.

Doamnă ministru,

Situațiile disperate și de supraviețuire cu care se confruntă zilnic pensionarii din România apasă din ce în ce mai greu pe umerii acestor oameni. Sunt probleme legate de plata întreținerii, procurarea hranei zilnice și a medicamentelor, lucruri pe care au început să le reducă din ce în ce mai mult și pe care, oricât s-ar chinui, tot nu vor putea să le elimine în totalitate.

Vreau să-mi spuneți dacă aveți o strategie pentru următorii doi ani pentru a înlătura aceste probleme.

Vă solicit, stimată doamnă ministru, răspuns atât scris cât și oral.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc și eu.

 
  Maria Eugenia Barna

Doamna deputat Maria Eugenia Barna are 3 interpelări depuse în scris.

Aveți cuvântul, doamna deputat.

   

Doamna Maria Eugenia Barna:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am trei întrebări. O să citesc doar una care este adresată Ministerului Finanțelor Publice, domnului ministru Bogdan Alexandru Drăgoi, și se referă la sumele pe care trebuie să le primească doamna Csejtei Ileana. Sesizarea pe care am primit-o ne arată că deși a depus o cerere acum un an și jumătate, sumele nu au fost acordate de către Direcția Generală a Finanțelor Publice Satu-Mare.

În baza atribuțiilor legale care revin ministerului de resort, rugăm să se verifice cele sesizate și să primim în scris răspunsul constatărilor.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

 
  Mircia Giurgiu

Doamna deputat Brîndușa Novac, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Mircia Giurgiu, 12 interpelări.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Mircia Giurgiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

O să prezint doar o simplă interpelare. Restul le depun în scris.

Este vorba de interpelarea adresată primului-ministru și se referă la problema cu care se confruntă locuitorii din comuna Beliș, județul Cluj. Sunt peste 2200 de locuitori. Au rămas fără apă și lucrările începute, au nevoie de bani pentru a putea fi finalizate. Este vorba de 300 de mii de lei noi.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

Domnul deputat Ioan Holdiș, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Iosif Veniamin Blaga, o interpelare depusă în scris.

Nu doriți să luați cuvântul? Nu.

 
  Florin Iordache

Domnul deputat Florin Iordache.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea este adresată domnului ministru al justiției, Cătălin Predoiu.

Este vorba de o suprafață de 24 de hectare pe care municipalitatea din Caracal a pus-o la dispoziția Ministerului Justiției pentru construcția unui penitenciar.

Din păcate, demersurile municipalității s-au lovit de un demers pe care nu a dorit conducerea actuală a ministerului să-l continue. Practic, construcția acestui penitenciar ar rezolva, pe de o parte, condițiile precare care sunt acum în penitenciare și pe de altă parte, ar crea niște locuri de muncă și ar rezolva anumite oportunități.

Rugămintea este dacă ministerul consideră că nu va folosi acest teren, să-l redea municipalității pentru a găsi o altă rezolvare a acestui teren.

Mulțumesc mult.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

Domnul deputat Marian Neacșu, patru interpelări depuse în scris.

Domnul deputat Dan Morega, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Mihai Aurel Donțu, două interpelări depuse în scris.

Domnul deputat Radu Stroe, o interpelare depusă în scris.

 
  Vasile Popeangă

Domnul deputat Vasile Popeangă, o interpelare depusă în scris.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Vasile Popeangă:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea mea este adresată, dragi colegi, domnului ministru al transporturilor și infrastructurii Alexandru Nazare.

Ea se referă la o situație privind execuția unor lucrări pe drumul național DN 66 Rovinari-Bumbești-Jiu.

Vreau să fac precizarea că în 2007 Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a semnat cu o firmă maghiară cu sediul în Budapesta acest contract de reabilitare a drumului național.

Reabilitarea drumului ar fi trebuit finalizată în septembrie 2008, însă firma respectivă nu a efectuat decât 5% din lucrări. În urma unui lung șir de promisiuni din partea reprezentanților firmei, a expirat prima autorizație de executare a lucrărilor la sfârșitul lunii decembrie 2010.

De asemenea, în urma unui lung șir de demersuri făcute de autoritățile locale, de către parlamentari, motivele pentru care se tărăgănează lucrările rămân un mister până acum.

De aceea, întreb pe domnul ministru când vor începe lucrările de reabilitare a drumului național DN 66 secțiunea Rovinari-Târgu-Jiu-Bumbești Jiu. Și doi, care sunt motivele pentru care s-a tot amânat începerea și executarea acestor lucrări.

Având în vedere importanța subiectului, doresc ca răspunsul să fie comunicat în scris și oral.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

Doamna deputat Lucreția Roșca are o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Mircea Drăghici, două interpelări.

 
  Victor Cristea

Domnul deputat Victor Cristea, două interpelări depuse în scris.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Victor Cristea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prima interpelare se adresează domnului ministru Gabriel Berca, ministrul administrației și internelor. Se referă la reabilitarea și modernizarea sistemului de alimentare cu căldură a municipiului Vaslui și instalarea unității de cogenerare de 1,8 MWE.

În perioada 2005-2008, Guvernul României, în baza prevederilor Programului de termoficare 2006-2015, Căldură și confort, a alocat suma de 8 milioane 315 mii lei pentru implementarea strategiei de alimentare cu energie termică și energie electrică a municipiului Vaslui, zona 13 Decembrie.

Programul de reabilitare și modernizare a sistemului de alimentare cu căldură a municipiului Vaslui cuprindea implementarea unei unități de cogenerare de 1,86 MWE, instalarea unității grup turbogenerator în contrapresiune de 1,8 MWE pe platforma uzinei termice.

Conform Ordinului nr.592 din 18 august 2008, Guvernul alocă suma de 5 milioane 179 mii lei pentru finalizarea programului care ar fi asigurat astăzi confortul termic la prețuri mult mai mici, ca urmare a modernizării sistemului termic.

Respectuos vă solicit să precizați motivul pentru care Primăria Vaslui nu primește suma alocată conform Ordinului nr.592 din 18 august 2008 și cine se face vinovat de stagnarea instalării unității de cogenerare în sistemul termic.

A doua interpelare se adresează domnului Laszlo Borbely, ministrul mediului și pădurilor.

Se referă la bursa schimburilor de carbon și certificat de emisii de bioxid de carbon.

În iulie 2011, Guvernul Boc aduce prejudicii financiare și investiționale României în urma suspendării de la tranzacționare a certificatelor de emisie de bioxid de carbon. Interesant să știm: la ce sume estimative se ridică pierderile, cu ce state ați negociat pentru a investi în România, conform Protocolului de la Kyoto. Concret, care este strategia Ministerului Mediului de a comercializa certificate de emisii de bioxid de carbon pentru 2012 și la cât se estimează suma și ce investiții ați negociat, cu ce state.

Vă mulțumesc.

Vreau să fac precizarea că aceste două interpelări au fost depuse și scris.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul deputat Ioan Munteanu, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Marian Ghiveciu, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Ion Dumitru, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Petru Călian, două interpelări depuse în scris.

Domnul deputat Victor Paul Dobre, o interpelare depusă în scris.

Domnul deputat Gheorghe Dragomir, o interpelare depusă în scris.

 
  Ioan Cindrea

Domnul deputat Ioan Cindrea, două interpelări depuse în scris.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Ioan Cindrea:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelările mele, prima interpelare se adresează primului-ministru Mihai-Răzvan Ungureanu și ministrului finanțelor, Bogdan Drăgoi.

Se referă la asigurarea fondurilor necesare pentru finanțarea cheltuielilor sociale la toate primăriile din județul Sibiu. Exemplul pe care l-am prezentat este Primăria Laslea în care banii ajung doar pentru jumătate de an. Asta înseamnă bani pentru însoțitori persoane cu handicap, bani pentru ajutoare sociale, de încălzire, evidența populației și banii pentru plata salariilor care se asigură de la bugetul statului.

Am solicitat răspuns la această interpelare în scris.

A doua interpelare se referă punctual la două obiective de investiții la nivelul Primăriei comunei Laslea. Este vorba de o școală în satul Mălâncrav, județul Sibiu și reabilitarea și extinderea școlii din localitatea Laslea, ambele aflate în execuție, iar partea de cofinanțare de la Ministerul Dezvoltării Regionale nu a fost asigurată.

Solicit răspuns în scris, analiză pentru soluționarea cofinanțării la cele două obiective școlare.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul deputat Ion Călin, o interpelare depusă în scris.

 
  Aurel Vlădoiu

Domnul deputat Aurel Vlădoiu, patru interpelări depuse în scris.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Aurel Vlădoiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prima interpelare este adresată domnului ministru Gabriel Berca privind alocarea de fonduri pentru reabilitarea drumului comunal 131 din comuna Stroești, județul Vâlcea.

Satul Dianu din comuna Stroești riscă să rămână izolat din cauza unei alunecări de teren produsă la începutul anului 2011 pe drumul comunal 131 Stroești-Dianu. Grav este faptul că în scurt timp, accesul ambulanțelor și al pompierilor va fi practic imposibil, iar 60 de familii care locuiesc în zonă vor fi practic izolate.

De aceea, solicit alocarea sumei de 1,2 milioane de lei pentru refacerea drumului afectat de alunecările de teren în această comună.

A doua, este adresată domnului ministru Nicolae Bode, ministrul comerțului și mediului de afaceri.

Săptămâna trecută, mii de oameni din Vâlcea au luat cu asalt sediul CEZ Electrica Oltenia nemulțumiți de faptul că au primit facturile cu restanțe, ei știind că au plătit la zi curentul electric.

Explicația din partea CEZ Electrica a fost aceea că a luat banii plătiți de clienți în luna decembrie 2011 pentru consumul de energie electrică și i-a considerat bani plătiți de cetățeni pentru plata taxelor radio-tv.

Susțin acest lucru, dar vreau să vă spun că s-a făcut fără consultarea celor care au plătit curentul electric, banii au fost deturnați fără acordul cetățenilor și de aceea rog ca ministerul să facă o anchetă pe această temă la CEZ Electrica Oltenia.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc și eu.

Domnul deputat Vasile Mocanu, o interpelare depusă în scris.

 
  Iuliu Nosa

Domnul deputat Iuliu Nosa, o interpelare depusă în scris.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Iuliu Nosa:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Așa cum știm, România s-a angajat în 2004 în baza unui contract să finalizeze o investiție importantă pentru România, respectiv Autostrada Transilvania. Stadiul în care se află aceste lucrări le știm cu toții.

În consecință, interpelarea mea este adresată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și solicit un punct de vedere scris și o explicație și orală asupra lucrărilor la această autostradă în anul 2012.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Mulțumesc.

 
  Gheorghe Ana

Domnul deputat Gheorghe Ana are două interpelări depuse în scris.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

   

Domnul Gheorghe Ana:

Mulțumesc, domnule președinte.

Prima interpelare se adresează domnului ministru Cristian Petrescu și se referă la finanțarea investițiilor de infrastructură ale unor unități administrative din județul Dâmbovița, conform Ordonanței de Guvern nr.7/2006.

Conform acestei ordonanțe, județul Dâmbovița a beneficiat în mai multe localități de fonduri de investiții privind alimentări cu apă, introducere rețele canalizare și stații de epurare, precum și reabilitare poduri și podețe.

Derularea acestor investiții a început încă din anul 2007, fără ca unele din ele să beneficieze de fonduri suficiente pentru a putea fi finalizate. Neacordarea sumelor necesare a dus la prelungirea contractelor încheiate cu constructorii, ceea ce a provocat degradarea lucrărilor executate și creșterea valorii investiției față de valoarea inițială stabilită prin contractul de achiziție.

În această situație se află: lucrări de canalizare în comuna Vulcana Pandele; reabilitarea de podețe pe râul Cobiuța în comuna Cobia; alimentare cu apă în comuna Văleni Dâmbovița; de asemenea, două baze sportive în comuna Șotânga și comuna Doicești, precum și în comuna Cobia.

Față de cele prezentate mai sus, vă rog respectuos, domnule ministru, să-mi precizați următoarele: dacă în anul 2012 aceste investiții vor fi finanțate, și cu ce sume, pe fiecare obiectiv de investiții.

În situația nefinanțării acestor investiții, ce măsuri va lua Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului pentru oprirea și degradarea lucrărilor executate în decursul anilor precedenți.

Și trei: cine va suporta eventualele penalități rezultate prin nerespectarea clauzelor contractuale.

Aștept un răspuns scris și oral.

A doua interpelare se adresează domnului ministru Cătălin Baba, ministrul educației, cercetării, tineretului și sportului.

Subiectul este același: investiții în unitățile de învățământ ale unor unități administrativ-teritoriale din județul Dâmbovița, a căror derulare este de mai bine de 5 ani și ele se referă la: Școala generală, clasele I-VIII din comuna Vulcana Băi; extindere și modernizare Grădinița nr.2 din comuna Doicești; reabilitare și modernizare Școala generală, clasele I-VIII, corpul A și corpul B, în satul Teiș, comuna Șotânga; reabilitare Școala generală, clasele I-VIII, "Iosif Gabrea" din Văleni Dâmbovița.

Față de aceste investiții, vă rog, domnule ministru, să-mi precizați următoarele: dacă în acest an, 2012, aceste investiții vor fi finalizate, și cu ce sume pe fiecare unitate școlară.

Doi: în ce perioadă a anului, trimestrul I, II, III sau IV, investițiile vor fi finanțate.

Trei: în situația nefinanțării acestor investiții în anul 2012, dacă Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, prin Inspectoratul Județean de Învățământ, dispune conservarea acestor investiții, pentru ca ele să nu se degradeze și mai mult.

Aștept răspuns scris și oral.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Marian Sârbu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnul deputat Ionuț Marian Stroe are o interpelare depusă în scris; doamna deputat Mariana Câmpeanu are o interpelare depusă în scris; domnul deputat Filip Georgescu are o interpelare depusă în scris; domnul deputat Cornel Itu are o interpelare depusă în scris; domnul deputat Ioan Stan are o interpelare depusă în scris; domnul deputat Adrian Solomon are două interpelări depuse în scris; domnul deputat Petre Petrescu are o interpelare depusă în scris; domnul deputat Dragoș Zisopol are o interpelare depusă în scris.

Cu aceasta am epuizat lista deputaților înscriși pentru a prezenta interpelări pe scurt.

Încheiem aici ședința de astăzi.

Vă doresc o seară agreabilă.

 
   

*

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 18,20.

 
       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 26 septembrie 2022, 8:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro