Andrei Dominic Gerea
Andrei Dominic Gerea
Ședința Camerei Deputaților din 3 aprilie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/12-04-2013
Video in format Real MediaVideo - Real Media

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 03-04-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 3 aprilie 2013

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Andrei Dominic Gerea

  Declarații politice și intervenții ale deputaților: Andrei Dominic Gerea - declarație politică privind Reforma în domeniul sănătății, una din principalele preocupări ale PNL pentru anul 2013;

Domnul Andrei Dominic Gerea:

"Reforma în domeniul sănătății, una dintre principalele preocupări ale PNL pentru anul 2013"

Reforma reală și temeinică a sistemelor publice reprezintă un deziderat major, asumat în mod serios de către Partidul Național Liberal. Dorim să începem această guvernare cu reformarea substanțială a sistemului de sănătate din România. Primul pas în acest sens îl vom face prin restructurarea sistemului, obiectiv care pornește de la un principiu simplu, pe care cetățenii îl așteaptă de foarte multă vreme: cheltuirea a cât mai puțini bani pentru birocrație, dar cu mult mai mulți pentru pacienți.

Considerăm că reforma în sănătate nu mai poate fi amânată la nesfârșit, deoarece, timp de mai bine de 20 de ani, deși au fost făcuți ceva pași în sistem, aceștia au fost anulați de interesele fostelor guvernări ale PD-L. De aceea, PNL consideră că nu mai avem timp de pierdut în această guvernare și a hotărât ca anul 2013 să fie unul al schimbărilor radicale în domeniul sănătății.

Astfel, reorganizarea este doar primul pas dintr-un amplu proces de reorganizare de la nivelul Ministerului Sănătății, portofoliul liberal al actualei guvernări a USL.

De data aceasta, noi, liberalii, vrem să facem reformă în adevăratul sens al cuvântului, una pentru pacienți, pentru respectarea reală a drepturilor lor, dar și pentru îmbunătățirea substanțială a actului medical. Noi nu promovăm doar discursuri goale de conținut, doar vorbe în vânt, prin care să-și mai facă loc încă o pseudoreformă, așa cum a fost practicată și clamată îndelung de către fostele guvernări ale domnului Băsescu. Reforma portocalie a fost făcută sub presiuni politice, dar, mai ales, a fost pusă în slujba unor grupuri de interese care parazitează sistemul de sănătate. Noi avem în vedere ca, prin procesul de reorganizare și restructurare din sănătate, să translatăm o serie de activități de la centru către comunitățile locale. De fapt, prin demersurile noastre dorim să accelerăm și să amplificăm descentralizarea.

În acest sens, reorganizarea și restructurarea direcțiilor de sănătate publică și a caselor județene va fi făcută până la data de 15 mai și acest lucru va avea și un impact major asupra bunei gestionări a banilor publici. Această hotărâre va aduce o economie de 50 de milioane de euro, bani care pot fi folosiți pentru cumpărarea de medicamente sau pentru programele naționale, inclusiv pentru bolnavii de cancer.

De asemenea, în cadrul procesului de reorganizare din domeniul sănătății se vor înființa mai multe agenții, și anume: Agenția Națională de Programe, cu atribuții în realizarea programelor de sănătate, elaborarea lor, stabilirea bugetului, coordonarea și intervenția ori de câte ori este nevoie ca programele să se desfășoare în condiții normale, fără niciun fel de sincope, și Agenția Națională de Achiziții și Investiții în Sănătate, care va avea atribuții importante în ceea ce înseamnă viziunea asupra infrastructurii sanitare, elaborarea tuturor documentațiilor necesare pentru orice investiție, monitorizarea acestora, inclusiv organizarea de achiziții pentru echipamente și imobile, tot ceea ce este nevoie pentru a construi o infrastructură modernă. Aceeași agenție se va ocupa și de punerea în aplicare a achizițiilor centralizate. Această agenție va prelua o activitate extraordinar de importantă de la Agenția Națională a Medicamentului - dispozitivele medicale.

O altă intenție în acest proces este și reformarea Institutul Național de Sănătate Publică, cu dezvoltarea în regiuni, și nu în județe, la fel și Institutul Național de Medicină Legală. O altă modificare este cea a contractului-cadru: adică prin noul contract-cadru arătăm că se poate să avem în același timp servicii mai bune pentru pacienți și economii la bugetul spitalelor. Vom face acest lucru punând ordine în sistemul de internări (eliminând internările fictive) și crescând fondurile alocate pentru medicina de specialitate, pentru centrele multifuncționale și pentru îngrijirea la domiciliu.

De asemenea, fondurile alocate ambulatoriului de specialitate vor crește cu 50%, iar cele pentru îngrijiri la domiciliu cu 64%.

Vom încuraja spitalizarea de zi, unde sunt costuri mai mici, la aceeași calitate și cu aceiași medici din spital, care vor oferi consultații în ambulatoriul de specialitate. Aproximativ 40% din internările în spital pot fi rezolvate în spitalizare de zi.

Având în vedere că în ultimii ani, arieratele acumulate în sistem au dus la un blocaj fără precedent al diferitelor programe de sănătate, dar și la unul al activității celor mai importante spitale, considerăm că utilizarea judicioasă a fondurilor pentru sănătate, precum și economisirea acestora, acolo unde este posibil, va putea schimba radical sistemul public de sănătate din România. De exemplu, numai din reorganizarea pe care o avem în vedere acum la nivelul Ministerului Sănătății, se pot realiza economii de aproximativ 100 milioane de lei (aproximativ 20 de milioane de euro), ceea ce înseamnă un lucru bun pentru pacienți, deoarece preocuparea noastră principală este pacientul. Reforma este pentru el, pentru a-i asigura accesul cât mai larg și în condiții cât mai bune la servicii medicale.

Prin actualele noastre demersuri dorim să punem în mod real ordine și eficiență în sistemul nostru public de sănătate. Cu alte cuvinte, dorim să facem tot ce este posibil pentru ca, de acum înainte, nimeni să nu-și mai poată bate joc de banii publici destinați celor bolnavi, bani care oricum sunt puțini în România, în comparație cu celelalte state europene.

       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 19 octombrie 2017, 14:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro