Plen
Ședința Camerei Deputaților din 10 septembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.103/19-09-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
17-04-2019 (comună)
16-04-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 10-09-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 septembrie 2013

2. Reexaminarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.1 din 11 ianuarie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.53 din 23 ianuarie 2012 (PL-x 912/2007/2013). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 912/2007

   

După pauză

   

În continuare, ședința a fost condusă de domnul deputat Valeriu Ștefan Zgonea, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Eugen Nicolicea și Adrian-Nicolae Diaconu, secretari ai Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Îl salutăm și pe domnul Manda, care a venit, în sfârșit, și domnia sa la plen, ca și ieri, dealtfel. Îi mulțumim foarte mult pentru prezență.

Doamnelor și domnilor colegi,

Din păcate, astăzi, nu din cauza mea am întârziat, ci ca să putem avea cvorum. Cvorumul de ședință este 204. Acum, suntem aproape 225 de colegi care au semnat prezența. Putem să începem lucrările. Și nu numai eu am luat această decizie, ci și colegii mei, președinții de comisii și liderii grupurilor parlamentare, toți așteptând această..., să fim atât de mulți prezenți.

Doamnelor și domnilor colegi,

Deschid lucrările Camerei Deputaților de astăzi și anunț că din totalul celor 407 deputați, până în acest moment, și-au înregistrat prezența 226. Să sperăm că o să mai crească. Sunt absenți 154; 15 sunt în activități parlamentare aprobate. Cvorumul legal este îndeplinit.

Începem dezbaterea.

Primul proiect de lege este și cel mai important - le mulțumesc colegilor din Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, pentru efortul pe care l-au făcut aseară până la ora 11,30, audiind toate părțile implicate și luând o decizie foarte bună, aproape majoritatea, grupurile politice parlamentare au avut o viziune, să zicem, de ansamblu, și s-au înțeles toți asupra completării acestui text de lege.

Deci, discutăm reexaminarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.1 din 11 ianuarie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, Pl-x 912/2007; are caracter organic; raportul conține amendamente.

Inițiatorul, dacă dorește să ia cuvântul?

Bun. Din partea comisiilor sesizate în fond.

Domnul deputat Liviu-Bogdan Ciucă, președintele Comisiei juridice, de disciplină și imunități, prezintă Raportul comun făcut împreună cu domnul deputat Almăjanu, președintele Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic. Le mulțumesc amândurora pentru efortul pe care l-au făcut.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Liviu-Bogdan Ciucă:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dați-mi voie, în debut, să mulțumesc și eu membrilor Comisiei juridice, de disciplină și imunități și Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, că au depus un efort deosebit aseară, până târziu, să putem da raportul astăzi.

Raportul este comun - Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

Este un raport comun asupra cererii de reexaminare a Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, ca urmare a Deciziei Curții Constituționale nr.1 din 11 ianuarie 2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.53 din 23 ianuarie 2012.

În conformitate cu prevederile art.134 alin.(1) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, precum și Comisia juridică, de disciplină și imunități, au fost sesizate, spre reexaminare, cu acest proiect de lege.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art.75 și 76 alin.(1) din Constituția României, republicată, și a fost trimisă spre promulgare Președintelui României, la data de 28.XI.2011.

Curtea Constituțională a admis, în parte, obiecțiile de neconstituționalitate formulate și a constatat că dispozițiile art.I pct.8 din Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, astfel cum a fost aprobată prin Legea nr.227/2002, sunt neconstituționale.

Astfel, Curtea Constituțională constată că textul art.I pct.8 din lege nu îndeplinește cerințele de previzibilitate impuse de art.1 alin.(5) din Constituția României, republicată.

Curtea reține că textul art.I pct.8 din lege stabilește soluțiile preconizate cu privire la obligația autorităților publice de a gestiona problema câinilor fără stăpân, fără a ține seama de ordinea în care trebuie aplicate aceste soluții, astfel încât autoritățile publice chemate să aplice legea criticată au ocazia să fie puse în situația de a alege aleatoriu una sau mai multe din aceste soluții.

În urma reexaminării, Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a admis cererea de reexaminare formulată și, în consecință, a adoptat legea sus-amintită în ședința din 12 martie 2013.

În conformitate cu prevederile art.61-63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, membrii Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și ai Comisiei juridice, de disciplină și imunități au dezbătut acest proiect de lege în ședința comună din data de 9 septembrie 2013.

Legea supusă examinării face parte din categoria legilor organice.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma dezbaterilor și a opiniilor formulate, membrii Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, precum și membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât, cu majoritate de voturi, admiterea cererii de reexaminare ca urmare a deciziei Curții Constituționale și propun plenului Camerei Deputaților adoptarea Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu amendamentele admise; aceste amendamente sunt redate în anexa de la acest raport.

Vă mulțumesc foarte mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule președinte, vă mulțumesc.

Dezbateri generale. Colegii care vor să ia cuvântul la dezbateri generale.

Nu sunt dezbateri generale.

Intrăm pe amendamentele admise înainte.

Vreți la dezbateri? Liderul grupului parlamentar, domnul deputat... Aș da prioritate prieteniei dintre noi, dar sunt obligat să dau liderului grupului.

Domnule Toader, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Iarăși dezbatem și discutăm o lege foarte importantă, cu impact mediatic foarte puternic, ceea ce cred că ne-a adus într-o situație de a rediscuta această lege care a fost aprobată în Parlament, tot după discuție de doi ani de zile, a fost un tragic accident, de care suntem cu toții responsabili.

Cu regret o spun, dacă în 2011, când a trecut legea, este adevărat, și trebuie să subliniez, cu aportul câtorva colegi din fosta opoziție; unul este chiar primar de sector - mă refer la domnul Negoiță... Acea lege care a trecut, dacă nu era contestată, astăzi nu mai aveam acel tragic accident și nu eram puși într-o situație de a redezbate o problemă pe care toți o simțim în casele noastre.

Sigur că modificările care au fost aduse acum, trebuie să recunoaștem că sunt mult mai clare. La vremea respectivă, presiunea făcută de ONG-uri, presiunea făcută de zona mediatică și până la urmă, de unii colegi de-ai noștri, ne-au făcut ca acea lege să aibă o fisură pe care Curtea Constituțională a constatat-o.

Cred că, de data asta, există pârghia, există și acea prevedere în lege care, până când sunt eutanasiați câinii, chiar dacă trec cele 14 zile, permite o adopție, și cred că prin acest semnal pe care îl dă legea, cei care doresc și suntem iubitori de câini, putem să ne organizăm și putem să creăm noi padocuri, putem să creăm noi modalități de a menține câinii, dar, nicidecum să fie pe stradă.

Grupul nostru, așa cum a susținut în 2011 legea, la solicitarea expresă a tuturor asociațiilor de primari, că sunt de comune, că sunt de orașe sau de municipii, acea lege trebuia să intre în vigoare în 2011. Sunt foarte mulți colegi de-ai noștri primari care au plângeri penale cu zecile. Și-au asumat unii răspunderea în fața legii, dar cred că prin o astfel de lege care trece azi prin Parlament - și eu sunt convins că toți vom fi de acord cu ea -, putem să elucidăm, să terminăm odată această problemă care a creat... și numai acel accident tragic, pe care nu cred că poate cineva să-l cuantifice, ne-a adus din nou în Parlament și cred că e bine să încheiem odată pentru totdeauna, urmând ca, într-un termen de - și aici fac un apel și către Guvern, până la urmă, și către administrațiile locale, să găsească resursele de a-i aduna. Dacă adunăm câte 10 câini pe zi, nu se termină nici în 20 de ani.

Acum trebuie să fie făcut un efort financiar, un efort și al asociațiilor care sprijină animalele, pentru a găsi o soluție comună, pentru că o dată pentru totdeauna să încheiem această, până la urmă, soluție pe care am fost obligați s-o luăm, fiindcă toate celelalte n-au putut să fie aplicate.

Încă o dată, grupul nostru va susține legea așa cum a ieșit din comisie. Mulțumesc colegilor mei și tuturor colegilor din Parlament care au muncit până la 11 noaptea, 11,30, dovedind încă o dată că și Parlamentul, atunci când este un interes public major, se subordonează acestor cetățeni care solicită în mod expres apariția unei astfel de legi.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Domnule deputat, după aceea Grupul parlamentar liberal. Să lăsăm lucrurile să curgă mai mult...

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Adam:

Stimați colegi,

Comisia juridică, de disciplină și imunități a fost pusă într-o postură inedită, generată de faptul că ar trebuit să răspundem imperativelor impuse de Decizia nr. 1/2012 a Curții Constituționale. Era absolut necesar ca această lege de modificare a Ordonanței nr. 155/2001 privind regimul câinilor fără stăpân să fie pusă în acord cu exigențele deciziei Curții Constituționale.

Decizia Curții a statuat că articolul I punctul 8 din Legea nr.227 este neconstituțional, datorită faptului că nu sunt criterii clare în baza cărora să se reglementeze regimul acestor câini fără stăpân. Și, atunci, legiuitorul constituțional a statuat că se impune ca legea să stabilească aceste criterii clare și nu criterii aleatorii care să creeze confuzie. Și, atunci, într-un travaliu, așa cum a remarcat și antevorbitorul meu, comisia, până în miez de noapte a statuat asupra criteriilor în baza cărora să se stabilească regimul acestor câini fără stăpân.

s-a ajuns, unanim s-a ajuns la un punct de vedere în urma căruia am redus termenul de așteptare de la 30 de zile la 14 zile, am statuat 7 zile pentru cei care vor să-și revendice animalele, să se prezinte la adăposturi să și le ridice, am mai statuat încă 7 zile după primele 7 zile pentru cei care vor să adopte câini, intern sau internațional, să vină la padocuri și să facă cereri în acest sens, să întocmească documentația necesară, iar după trecerea acestor 14 zile, atenție, 14 zile lucrătoare, așa am calculat, am stabilit modul de calcul, am statuat în lege posibilitatea eutanasierii celorlalți câini. Însă, așa cum ne-a cerut Curtea, ca o măsură prealabilă, eutanasierea este ultima măsură, exact cum a decis Curtea. Ca o măsură prealabilă, în funcție de limitele bugetului, fiecare unitate administrativ-teritorială își poate stabili posibilități de a construi padocuri și a caza aceste animale, dar numai în limitele fondurilor.

Și, atunci, am creat posibilitatea pentru iubitorii de câini care nu sunt dispuși să adopte, dar pentru aceste asociații mărinimoase, să vină și să contribuie pe lângă autoritățile locale și să-și arate afecțiunea pentru aceste animale cu fonduri pentru a putea să salvăm un număr mai mare de animale. Pentru că numărul de locuri posibil de cazat fiind limitat, ceilalți câini, atenție, domnilor colegi, vor fi eutanasiați.

Mai fac o precizare. Vor fi eutanasiați câinii bolnavi și cei care sunt violenți și care au năravuri, fără să treacă prin această filieră la care am făcut referire. Este o chestiune pe care o stabilesc specialiștii care dau, medicii specialiști veterinari, care dau verdictul pentru cei bolnavi, iar pentru ceilalți, când se constată că au produs stricăciuni sau au creat, mă rog, au mușcat și au generat vătămări.

Astfel credem noi că răspundem imperativului major și, în felul acesta, creăm posibilitatea pentru autoritățile locale să facă efort, un efort mare acum, iar în viitor să eradicheze acest fenomen, să nu ne mai trezim în situația în care să avem asemenea drame.

Vă propun să votați acest proiect de lege, Grupul PSD îl votează și, în felul acesta, să estompăm ceea ce s-a întâmplat această imagine creată prin incidentul despre care s-a vorbit atât de mult.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, mulțumesc foarte mult.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Laurențiu Țigăeru Roșca:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Iată că, într-o situație controversată, cred că am ajuns la o soluție rezonabilă. Ăsta este primul lucru pe care vreau să vi-l spun, și anume că în urma discuțiilor de aseară din comisie s-a ajuns la un termen de 14 zile lucrătoare, termen în care pot să decurgă toate etapele, și anume recuperarea, adoptarea.

De asemenea, foarte important este că aceste lucruri se vor rezolva în mod gratuit, ceea ce până acum era cu bani și îngreuna practic posibilitatea de a recupera acești câini. În momentul acesta s-a renunțat la această taxă și discutăm de o recuperare gratuită.

De asemenea, este foarte important, considerăm că este foarte important faptul că după expirarea termenului, rămâne la latitudinea aleșilor locali să hotărască ce se va întâmpla cu acești câini. Și anume, dacă au posibilitatea de cazare sau dacă au disponibilități materiale, disponibilități materiale care pot fi din bugetul local, pot fi din donații sau implicarea ONG-urilor care au fost atât de vocale în această perioadă, există posibilitatea de a prelungi viața acestor câini. Un lucru pe care noi îl salutăm și cu care suntem absolut de acord.

Ca o concluzie foarte importantă, iarăși, este că nu mai există posibilitatea returnării în teritoriu. Acest lucru era deosebit de... și periculos și incontrolabil. Pentru că nu aveam nicio posibilitate să știm de câte ori pot fi întorși acești câini în teritoriu și iar recuperați și iar, și implicit nu puteam controla costurile.

Dar, dragi colegi, rămâne în continuare o problemă sterilizarea câinilor din gospodăriile cetățenilor, pentru că, de fapt, sursa acestor câini fără stăpân sunt câinii din zona rurală care au stăpâni și care se înmulțesc. De aceea, va trebui în perioada următoare să ne concentrăm și în această zonă.

În concluzie, susținem amendamentele făcute, Grupul Partidului Național Liberal susține amendamentele și susținem proiectul de lege. Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Alte luări de cuvânt la dezbateri generale? Nu sunt.

Domnule Nica, domnule deputat, am înțeles că trebuie să faceți o corelare la articole.

Bine, oricum soluția e mai mult decât... 7 zile, 14 zile lucrătoare înseamnă 21 de zile. E o chestiune suficientă pentru orice cetățean care are un câine și a fost ridicat de pe stradă, să poată să și-l recupereze. Organizațiile neguvernamentale ca și părțile implicate, administrațiile locale au fost prezente la dezbateri și vreau să le mulțumesc pentru eforturile pe care le-au făcut ieri, cum le-am mulțumit și colegilor mei din cele două comisii.

Intrăm pe amendamentele admise.

Dacă la amendamentul nr.1 sunt obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.2. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.3. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.4. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.5. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.6. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.7. Obiecții, comentarii? Acesta este articolul care a fost dezbătut cel mai intens aseară. Mulțumesc. Admis.

Amendamentul nr.8. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.9. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Amendamentul nr.10. Obiecții, comentarii? Și acesta a fost dezbătut aseară. Nu. Admis.

La nr.11, articolul 8, există o corelare.

Domnule ... aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Domnule președinte, deoarece în cadrul dezbaterilor din ședință s-a stabilit că revendicarea, adopția și cheltuielile suportate în padoc cu ocazia cazării sunt gratuite, tocmai pentru a stimula populația în vederea adopției acestor câini, trebuie să corelăm de la punctul 23 și Anexele nr. 4 și 5, în sensul că se elimină, deoarece în anexa inițială erau cu taxe...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Ce se elimină?

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Se elimină prevederea că este cu taxă adopția și se suportă cheltuielile ocazionate de cazare și de tratamentul medical.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule Nica, vă rog frumos să-mi spuneți în textul pe care-l citesc eu de la nr.crt.11, da?

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Da, este la alineatul (2) textul: "Revendicarea și adopția câinilor de către solicitanți se fac pe baza unei declarații angajament al cărui model este propus în Anexele nr.4 și 5."

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Perfect.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

În anexele respective s-a prevăzut, după textul inițial, "plata taxelor de adopție, de revendicare și suportarea cheltuielilor ocazionate de cazare". Din adoptarea...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Adică vreți să spuneți așa: că punctul 5 de la Anexele nr. 4 și 5, deci punctul 5: "se achită serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân..." trebuie eliminat. Adică anexele trebuie refăcute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Da. Anexele, da.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Astfel încât să apară că este gratuit, perfect.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

O să rog stafful tehnic de la comisii, împreună cu dumneavoastră să corelați cu articolul 8, așa cum ați spus.

Dacă sunt obiecții, comentarii la această chestiune? Eu o să vă rog frumos, pentru că e o corelare care înseamnă eliminarea, ștergerea, de fapt, a unor părți din cele două anexe ... punctul 5, da, punctul 5 din Anexa nr. 4, am văzut eu la prima privire așa... și la Anexa nr. 5 același lucru. Punctul 5, da?

Doriți să supunem la vot. E corelare tehnică. Eu vă propun să supunem la vot ca să nu avem nicio problemă. E corelare, dar s-o spunem la vot, să nu am eu vreun comentariu. Vă rog frumos să vă pregătiți cartelele.

Domnule Ciolacu, bine ați veniți, pregătiți-vă cartela dumneavoastră. Și-l așteptăm și pe domnul Călin...

Domnule ministru Fenechiu, vă rugăm frumos.

Toată lumea și-a pregătit cartelele? Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS Mulțumesc.

167 de voturi pentru, trei abțineri, opt voturi împotrivă, alineatul acela (5) din Anexele nr. 4 și 5 se elimină și se recorelează textul de către stafful tehnic.

Mergem mai departe.

Nr.crt.12. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Nr.crt.13. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 14 din amendamente admise. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 15 din amendamente admise. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 16 din amendamentele admise de către comisii. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 17. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 18. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 19. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 20. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 21. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 22. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 23, Anexa nr. 4, obiecții, comentarii, cu modificarea pe care am și votat-o? Nu. Admis.

Punctul 24, Anexa nr. 5. Obiecții, comentarii? Nu. Admis. La fel, cu modificarea pe care am stabilit-o.

Vă rog. Domnule Remus Cernea, domnule deputat, la 24 sau la 25?

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

La 26.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

La 26, stați să ajungem acolo.

Punctul 25. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 26, articolul III, domnul deputat Remus Cernea.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Vorbesc în numele Grupului independenților.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Neafiliați.

Vorbiți, dar în numele Grupului de deputați neafiliați, pe care-i văd pe toți acolo și-i salut.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Da. Opinia pe care am mai exprimat-o în public este că această modificare, inclusiv cea de la articolul 26, nu răspunde necesității de a rezolva într-un mod eficient și civilizat problema câinilor comunitari de pe străzi.

Cu toții știm ca deputați, mulți dintre dumneavoastră au o experiență politică, cu toții știm că această decizie, acest vot de astăzi doar vine să dea satisfacție unei emoții de moment, dar nu problemei pe fond. De aceea, vă adresez rugămintea să judecăm această problemă cu maximă atenție, consultându-i pe specialiști.

am propus un proiect de lege depus ieri la Senat. Sper ca în următoarea perioadă cât de scurtă să votăm asupra lui, să avem o discuție aprofundată asupra lui, pe soluții concrete, eficiente și civilizate. Nu cu buldozerul se va rezolva această problemă, nu ucigând în masă câinii. S-au ucis în masă câini de 200 de ani în România și iată unde am ajuns.

Vă mulțumesc foarte mult și vă cer să votați împotriva acestui proiect de lege.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

n-am înțeles nimic. Da, nu suntem la dezbateri generale, vă rog frumos să continuăm dezbaterile, dacă aveți procedură, dacă nu, nu vă dăm... dacă spuneți despre ce este vorba pe procedură...

Domnule deputat, aveți cuvântul pe procedură.

Video in format Flash/IOS

Domnul Clement Negruț:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vreau să vă rog, în spiritul regulamentului, atunci când unul din colegi face o intervenție și vorbește în numele altor colegi, cel puțin să ne ceară părerea.

Eu, de o săptămână, sunt deputat independent și vreau să vă spun că părerea mea n-a fost cerută de domnul Cernea și, ca atare, domnul Cernea nu mă reprezintă în ceea ce a declarat.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc. Nu există deputați independenți. (Aplauze.)

Există deputați neafiliați, conform Statutului deputatului și senatorului votat de dumneavoastră, lege organică. Urmează ca în viitor să modificăm și articolele din regulamentul nostru care, așa cum a ieșit Decizia Curții, multe nu mai sunt... Drept la replică, la final, domnule deputat. Bun.

Punctul 26. Obiecții, comentarii, articolul III? Nu. Admis.

Punctul 27, articolul IV. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Punctul 28. Obiecții, comentarii? Nu. Admis.

Dragi colegi, acest proiect de lege merge la votul final. Este lege organică.

Am să fac un singur comentariu. O să-mi permiteți de la acest microfon, cu scuzele de rigoare.

am primit acum un întreg set de sms-uri că o parte din organizațiile neguvernamentale ar fi vrut să intre, să fie prezente aici la ora 10, fără să depună cerere. Și că cineva ar fi interzis prezența lor.

Vreau să fac această declarație în numele președintelui Camerei și în numele dumneavoastră. Nu a fost depusă pe perioada zilei de ieri nicio cerere din partea organizațiilor neguvernamentale să participe la ședința de plen de astăzi. Organizațiile neguvernamentale și reprezentanții administrației publice locale au fost prezenți la dezbateri. Sunt martori membrii celor două comisii.

Au fost anunțați ad-hoc de către noi ieri dimineață, inclusiv Primăria Generală a Capitalei și a fost prezentă și Asociația Municipiilor din România, pentru că este cea mai preocupată de această problemă, dar și organizațiile neguvernamentale. Orice altă discuție și orice altă afirmație este lipsită de realitate și nu are niciun fundament. Nu există niciun coleg din Biroul permanent - și eu personal - care să interzică sau să blocheze prezența la o astfel de dezbatere care este importantă.

Am făcut această precizare pentru că se fac anumite afirmații, pe care eu, în numele dumneavoastră, nu le agreez. Și trebuie să le clarificăm să le știți și dumneavoastră ca să știți care este realitatea.

Mergem mai departe.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 22 aprilie 2019, 3:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro