Ion Răducanu
Ion Răducanu
Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.139/15-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 05-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.2 Ion Răducanu - declarație politică intitulată "Așa nu se mai poate!";

   

Domnul Ioan Oltean:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnul deputat Ion Răducanu, din partea Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat. Și se pregătește domnul deputat Ioan Dîrzu, din partea aceluiași grup parlamentar.

Vă rog, domnule coleg.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ion Răducanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor,

Declarația mea politică se intitulează "Așa nu se mai poate!".

Mihail Kogălniceanu îi spunea domnului Cuza următoarele: "Fii omul epocii; fă ca legea să înlocuiască arbitrarul; fă ca legea să fie tare; iar tu, Măria Ta, ca domn, fii bun, fii blând, fii bun mai ales pentru acei pentru care mai toți Domnii trecuți au fost nepăsători sau răi".

Înainte de Primul Război Mondial România era condusă de politicieni responsabili, preocupați de binele țării, de bunăstarea poporului, de progresul economic, social și cultural.

Revoluția din 1989, cea care a înlăturat o societate bazată pe un sistem compromis, a adus românilor speranța unei noi societăți ce va aduce, pe lângă libertate și democrație, progres și bunăstare.

După 24 de ani de capitalism sălbatic specific românesc, România este o țară cuprinsă de sărăcie, jefuită de bogățiile sale, umilită și îngenuncheată de marile puteri și instituțiile sale, condusă de o oligarhie politico-economică transpartinică, dominată de corupție generalizată.

Toate guvernele postdecembriste, fără excepție, au asistat nepăsătoare sau poate interesate la jefuirea țării de către diversele categorii de profitori ai Revoluției române.

În sânul clasei politice și-au găsit culcușul, cald și primitor, profitorii economici și parveniții, care s-au îmbogățit prin acțiuni și mijloace ilegale în principal din bani publici, și prin însușirea prin diverse metode a bunurilor din patrimoniul național. Toleranța de neînțeles față de marii corupți, delapidatori, delincvenți de drept comun și șarlatani, care se strecoară în instituțiile statului de jos și până sus, a condus la accentuarea stării de decepție și neîncredere a românilor în clasa politică, în guvernele României.

Printre acțiunile de distrugere deliberată și cinică a României putem evidenția implantarea, instalarea, plasarea, angajarea așa-ziselor lipitori sau căpușe, a șmecherilor zilei în consiliile de administrație ale diverselor companii și agenții naționale, servicii deconcentrate și organisme nou-înființate după revoluție.

"Acești paraziți naționali, o adunătură josnică de profitori lacomi și nerușinați, deghizați în specialiști sau consilieri", așa cum îi numesc autorii cărții "România - Acum ori niciodată!" sunt în realitate "marionete" de partid, recompensate pentru serviciile aduse partidului sau trimise acolo în scopuri prestabilite.

Recompensarea angajaților fideli cu salarii, prime, bonusuri, indemnizații, în diverse consilii de administrație, comisii de privatizare sau de negociere, a devenit o operațiune inimaginabilă, mai ales atunci când companiile sau agențiile în cauză înregistrează pierderi imense.

Este statul cel mai prost administrator? Cine este statul? Semantic, statul este o instituție suprastructurală care reglementează pe plan național și internațional organizarea social-politică, economică și administrativă a unui teritoriu bine definit, a unei comunități, a unei țări.

În realitate, în practică, statul se manifestă însă prin administrația de stat, prin aparatul de stat, prin oamenii de stat, prin puterea acestora de a emana decizii în procesul de conducere și control al treburilor țării, al gestionării economiei naționale pentru binele obștesc.

Noțiunile de profit politic sau profit economic deosebit sunt obiectivele determinante ale corupției politice.

În timp ce medicii, profesorii, polițiștii, militarii și oamenii de cultură sunt remunerați cu salarii penibile, "lipitorile politice", sprijinite de conducătorii clasei politice românești, încasează sume imense din banii publici, fără a avea performanță în posturile în care sunt propulsați, fără să le pese că entitățile care-i plătesc sunt falimentare.

Așa nu se mai poate!

România are nevoie de un nou sistem administrativ. Eficacitatea administrativă trebuie să aibă la bază eficiența profesională. Abuzurile financiare și etice ale angajaților și "numiților" în funcții în sectorul public trebuie să înceteze.

Răul trebuie tăiat din rădăcini.

Într-o țară normală, condusă de un guvern responsabil, trebuie să se impună reguli clare și precise: funcționarii de stat nu pot fi numiți în mai multe consilii de administrație, la societăți și companii de stat; niciun conducător al unei entități în care statul este majoritar nu poate avea o retribuție mai mare decât primul-ministru. Se pot acorda bonusuri pentru succesul companiei, acest lucru se poate. Aplicarea unei grile clare și stricte pentru salariile bugetarilor este absolut necesară promovarea în funcții de stat și de guvern trebuie să aibă la bază pregătirea profesională specifică postului și experiența necesară. Nicio persoană condamnată sau urmărită penal nu poate ocupa funcții publice. Nimeni nu este mai presus de lege. Cine a încălcat legea și este urmărit penal demisionează sau este demis în 48 de ore. Ministrul sau conducătorul unui organism central răspunde cu funcția pentru ceea ce se întâmplă în subordinea sa; cine aduce compania, agenția, entitatea de stat în stare de insolvabilitate sau faliment, prin managementul neprofesionist și iresponsabil, suportă pierderile cauzate. Pierderile înregistrate de agențiile și companiile de stat, din vina ministerelor care nu-și plătesc datoriile, sunt imputabile ministrului și decidenților din ministerul respectiv sau din Ministerul Finanțelor. Pagubele produse statului prin falimentarea intenționată sau datorată incapacității profesionale sau manageriale sunt imputabile celor vinovați.

Dacă vom reuși să eliminăm din activitatea guvernamentală și ministerială dezorganizarea, incompetența, indolența, iresponsabilitatea, toleranța sau nepăsarea care este egală cu complicitatea, putem recupera anual sute de milioane de euro necesare pentru investiții adevărate într-o economie viabilă și eficientă.

Marii artizani ai corupției, ai fraudelor și ai îmbogățirilor ilicite trebuie pedepsiți de instituțiile abilitate ale statului, pentru că numai așa va fi posibilă refacerea morală a societății românești.

România are nevoie de un nou model de guvernare, profesionist, drastic, curajos, realist, exigent și autoritar.

Merităm o țară!

Ion Răducanu, deputat Colegiul 4, Timișoara.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule coleg.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 4:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro