Florica Cherecheș
Florica Cherecheș
Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.145/22-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-10-2021
13-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 12-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.2 Florica Cherecheș - declarație politică intitulată "Școala profesională, încotro?";

   

Domnul Ioan Oltean:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Urmează doamna deputat Florica Cherecheș, din partea Grupului parlamentar al PNL, și se pregătește domnul Mircea Lubanovici, din partea Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal.

Aveți cuvântul, stimată colegă.

Video in format Flash/IOS

Doamna Florica Cherecheș:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează "Școala profesională, încotro?"

Dezvoltarea și modernizarea învățământului profesional, astfel încât acesta să asigure creșterea socio-economică a comunității, este, în continuare, o prioritate pentru Oradea și pentru mine.

Astfel, vineri, 8 noiembrie 2013, am participat la masa rotundă cu tema "Școala profesională, încotro?", organizată de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, la care au participat reprezentanți ai Euro Business Park SRL, societatea orădeană care administrează parcurile industriale din municipiu, precum și directori și profesori de specialitate din principalele colegii tehnice din municipiul Oradea și județul Bihor.

Dialogul dintre autoritățile publice locale, mediul de afaceri și sistemul de învățământ pentru adaptarea planului de școlarizare în concordanță cu necesitățile pieții, muncii locale a devenit un lucru firesc și normal în ultimii trei ani în Oradea, când, datorită realizării unui parc industrial, s-a constatat imposibilitatea de a furniza forță de muncă calificată de nivel 2 sau 3.

Aceste întâlniri constante dintre reprezentanții mediului de afaceri și autoritățile publice au condus la înființarea Școlii profesionale Euro Business, un exemplu de colaborare între medii diferite, dar cu scop comun de creștere economică, dar și la propuneri și idei izvorâte din practică, menite să îmbunătățească cadrul legislativ privitor la învățământul profesional.

Agenții economici solicită ca școala să urmărească, pe lângă acumularea cunoștințelor, și dezvoltarea competențelor profesionale de către elevi și dezvoltarea altor competențe, cum ar fi: comunicare, negociere, abordarea unei afaceri și management de proiect, care ar trebui să se regăsească în planul-cadru de școlarizare.

Reprezentanții școlilor solicită reglarea raportului dintre învățământul teoretic și cel profesional, pentru a asigura o alocare corespunzătoare a resurselor și păstrarea educației tehnologice în planul-cadru al învățământului gimnazial, cu includerea unui modul de orientare școlară și profesională, care să-i ajute pe elevi să deprindă abilități profesionale și să-i ajute să descopere diverse meserii.

O altă propunere vizează abordarea mai flexibilă a acreditării școlilor, considerându-se că acreditarea de către ARACIP a domeniului, și nu a specializării, ar fi mai practică, pentru că ar oferi posibilitatea elevilor de a se muta mai ușor de la o specializare la alta, având calificarea de bază.

Examenul de bacalaureat a fost un alt subiect dezbătut vineri, participanții considerând a fi extrem de interesantă instituirea bacalaureatului tehnologic, care să permită absolvenților accesul la facultățile din domeniul studiat.

Dragi colegi,

Supun atenției dumneavoastră toate aceste propuneri izvorâte din practică pentru a le lua în calcul în demersurile noastre, precum și cele ale Guvernului, de a îmbunătăți Legea educației și alte documente conexe.

Florica Cherecheș, deputat PNL de Oradea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc, stimată colegă.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 20 octombrie 2021, 10:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro