Marin Anton
Marin Anton
Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.145/22-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 12-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.33 Marin Anton - intervenție având ca subiect "Noul pod rutier peste Dunăre";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Marin Anton:

"Noul pod rutier peste Dunăre"

Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse este un pod din oțel peste fluviul Dunărea și a fost dat în folosință în data de 20 iunie 1954. Acesta are o lungime de 2,8 kilometri și este unul dintre cele două poduri peste Dunăre, alături de Podul Calafat-Vidin în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, restul traficului fiind preluat de feriboturi.

Pentru fluidizarea traficului de călători și marfă, prin accesarea fondurilor europene, în cadrul proiectul intitulat "Îmbunătățirea accesului Euroregiunii Giurgiu-Ruse la Coridorul 9 de transport paneuropean" autoritățile române și bulgare, vor construi un pod în cadrul Coridorului 9 de transport paneuropean. Valoarea totală a proiectului este de 6,790 milioane de euro și va fi definitivat într-o perioadă de 30 de luni. Acesta este implementat în cadrul Programului de cooperare la frontieră România-Bulgaria pentru perioada 2007-2013 și vizează să îmbunătățească infrastructura de transport și să optimizeze coordonarea traficului rutier în zona de frontieră.

Programul sprijină dezvoltarea zonelor de graniță eligibile, atât din România, cât și din Bulgaria. El urmărește să creeze o "punte" între cele două țări, cu scopul de a sprijini regiunile de graniță în rezolvarea problemelor similare de dezvoltare, prin colaborare și promovarea unor soluții comune.

Prin intermediul programului, românii și bulgarii din zonele de frontieră vor fi încurajați să dezvolte noi afaceri, să schimbe informații și să profite de pe urma îmbunătățirii accesului peste graniță. Ei vor colabora pentru a preveni inundațiile, pentru a conserva resursele naturale și pentru a promova turismul. În acest fel, zonele de frontieră vor deveni locuri mai atractive pentru oamenii care trăiesc și muncesc acolo, dar și pentru investitori.

Un sistem de colectare, procesare și schimb de informații va fi, de asemenea, dezvoltat, care va permite un mai bun management al traficului rutier vizând prevenirea blocajelor în trafic și accidentelor rutiere.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 19:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro