Elena Cătălina Ștefănescu
Elena Cătălina Ștefănescu
Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.145/22-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 12-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.47 Elena Cătălina Ștefănescu - declarație politică referitoare la "Nevoia suplimentării ariei curriculare cu elemente de educație nonformală";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Elena Cătălina Ștefănescu:

"Nevoia suplimentării ariei curriculare cu elemente de educație nonformală"

Sistemul educațional românesc este unul învechit, neadaptat la normele europene și piața muncii. De aceea, este nevoie ca reglementările din acest domeniu să se îndrepte spre adoptarea de soluții creative și adaptate la nevoile societății românești.

Nu trebuie să așteptăm luna iulie în care se afișează rezultatele la bacalaureat pentru a vorbi deschis despre tarele sistemului sau să cerem ajutor din partea specialiștilor pentru a oferi expertiză asupra problemei de fond cu care se confruntă sistemul educațional - aria curriculară care nu mai răspunde nevoilor educaționale. În secolul XXI, în anul 2013, obiectivele educaționale trebuie să se raporteze la tehnologizarea întregii societăți, în general, și la tehnologizarea muncii, în particular.

De aceea, consider că este important să ne aplecăm asupra metodelor inovatoare care vin din zona educației nonformale. Ultimii ani au adus în atenția specialiștilor din domeniul educațional elementele nonformale de învățare. La nivelul comisiei europene s-au elaborat studii și reglementări pentru validarea metodelor nonformale de învățare. România trebuie să se ralieze acestor eforturi și să ofere oportunitatea unui proces de învățare continuu.

O soluție pentru popularizarea și promovarea acestor metode poate fi introducerea de activități de învățare nonformală în aria curriculară din învățământul preuniversitar. Modalitatea în care sunt livrate anumite materii poate fi adaptată în așa fel încât să cuprindă elemente de educație nonformală. Aceste elemente au un rol important - acela de a facilita învățarea în ritm propriu, adaptarea informațiilor la nevoile comunității, grupului sau individului, stabilirea de obiective clare de învățare, măsurabile, încadrare în timp, specifice și relevante.

Aș vrea să închei prin a-mi exprima susținerea necondiționată față de eforturile de înnoire și adaptare a ariei curriculare la standardele europene de cea mai înaltă calitate. Rămân ferm convinsă că reformarea sistemului educațional este posibilă doar prin măsuri curajoase, agreate de toate părțile interesate de procesul de schimbare a școlii românești. Adaptarea la realitățile pieții muncii se poate face doar printr-o abordare bazată nu numai pe dobândirea de cunoștințe, cât și prin acumularea de experiență, abilități și atitudini.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 23:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro