Mircea Lubanovici
Mircea Lubanovici
Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.145/22-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 12-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.92 Mircea Lubanovici - declarație politică: - "Raportul MCV, de la problemele justiției la corupția achizițiilor publice. Până când?";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mircea Lubanovici:

"Raportul MCV, de la problemele justiției la corupția achizițiilor publice. Până când?"

Iată că, după reacțiile negative venite în urma Proiectului de buget pe 2014, asistăm la un alt act ce arată neîncrederea instituțiilor europene în actuala guvernare și funcționarea reală a statului de drept. Astfel, la sfârșitul lunii noiembrie vom avea o altă misiune de evaluare pe Mecanismul de Cooperare și Verificare pe Justiție, care va investiga, pe lângă stadiul îndeplinirii obiectivelor MCV, și problemele existente în ceea ce privește absorbția fondurilor europene și eficacitatea achizițiilor publice.

Dacă până acum neaderarea la spațiul Schengen a fost motivată prin problemele semnalate pe justiție în Rapoartele MCV în ciuda îndeplinirii specificațiilor tehnice de către România, acum este pentru prima dată când acest Raport ia în considerare și corupția existentă în procesele de absorbție a fondurilor europene și a achizițiilor publice. Cazurile semnalate de ANI în care primari erau implicați și în firme ce au contractat proiecte cu finanțare europeană arată gradul ridicat de răspândire a corupției și disprețul cu care politicienii, la adăpostul funcțiilor publice, cred că pot încălca legislația națională și europeană.

Semnalele de pe plan european în ceea ce privește credibilitatea României sunt, din păcate, nefavorabile, și confirmă, din ce în ce mai evident, eșecul viitoarei aderări la spațiul Schengen.

Deși nu mă număr printre eurosceptici, sunt convins că, la nivel european, intrarea țării noastre în UE este regretată. În mod ironic, oficialii europeni învață în acest moment cum să îmbunătățească legislația și practicile comunitare pentru a evita cazuri asemănătoare în viitor. Cum altfel putem înțelege conexiunile dintre spațiul Schengen și corupția existentă pe plan local? Din nefericire, incapacitatea USL de a guverna se răsfrânge asupra credibilității întregii țări și îi afectează în primul rând pe români, cei care au asigurat guvernanților voturile necesare pentru a ajunge în această poziție.

Ține de domeniul absurdului ca, în acest context, premierul Victor Ponta să liniștească primarii PSD prin promulgarea unei "legislații care să prevină incompatibilitățile". Prim-ministrul intenționează modificarea legii prin stabilirea unui termen în care primarii pot să își rezolve problema incompatibilității. Tocmai acesta este rolul legilor în vigoare - de a preveni încălcarea legii, a corupției și folosirea banilor publici în interes personal.

Dacă sancționarea aleșilor locali aflați în situații de conflict de interese va fi mult restrânsă și ușor influențabilă, cum mai putem asigura echilibrul instituțiilor aflate la baza statului de drept? În afară de susținerea Guvernului de către primari, ce câștigă românii?

Cred că este absolut necesară reanalizarea situației și evaluarea impactului pe care astfel de măsuri anunțate le au asupra statului de drept și a credibilității României pe plan extern. Contradicțiile dintre declarațiile guvernanților și faptele lor nu fac decât să înrăutățească imaginea noastră ca țară. Rezultatul - scăderea investițiilor străine, un raport MCV negativ și amânarea aderării la spațiul Schengen.

Sunt convins, stimați guvernanți, că nu acesta este bilanțul pe care vi-l doriți după terminarea mandatului! Vă rog, așadar să luați în calcul aceste probleme și să inițiați măsuri pozitive pentru bunăstarea românilor.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 15:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro