Mircea Man
Mircea Man
Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.145/22-11-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 12-11-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 noiembrie 2013

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.95 Mircea Man - declarație politică: "Abandonul școlar, încă o problemă reală a României";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mircea Man:

"Abandonul școlar, încă o problemă reală a României !"

Aduc în atenția dumneavoastră situația ratei abandonului școlar, care în România a crescut și continuă să crească, atât din cauza sărăciei, dar nu în ultimul rând din cauza fondurilor insuficiente pe care Ministerul Învățământului le-a alocat anul acesta pentru prevenirea și diminuarea acestuia, iar pentru anul următor am dubii că problema banilor va fi rezolvată și, implicit, problema abandonului școlar.

Strategia națională de combatere a abandonului școlar este învechită, iar ministerul de resort ar trebui urgent să elaboreze politici concrete mai ales pe latura prevenirii și mai apoi pe cea de intervenție și compensare, să găsească strategii privind combaterea și prevenirea acestui fenomen, pe care să le implementeze de urgență.

Știm cu toții că principalele cauzalități ale abandonului școlar sunt legate de factorii economici și de educația părinților lor, cei mai afectați fiind elevii din mediul rural, unde situația materială a acestora este precară.

Situația este alarmantă și în județul Maramureș, unde deja 530 elevi au abandonat școala în anul școlar 2012-2013, iar absenteismul este în creștere datorită Ministerului Învățământului, care nu își onorează obligațiile față de școli și nu mai decontează naveta elevilor din mediul rural.

Cei care totuși termină un liceu urmează o facultate, de unde ies direct șomeri cu diplomă, pentru că există o mare reticență pentru școlile profesionale, atât din partea părinților, cât și a elevilor. România trebuie să scoată muncitori calificați din școlile profesionale, pentru că o țară fără meseriași nu există, trebuie urgent să se regândească un sistem de învățământ profesional în așa fel încât să răspundă nevoilor agenților economici, iar tineretul să aibă un loc de muncă.

Sistemul educațional românesc este în pericol dacă autoritățile nu găsesc politici bine țintite de susținere a familiilor cu probleme sociale pentru reducerea abandonului școlar, pentru că abandonul școlar este o problemă socială deloc de neglijat.

Investițiile în educație și în formare profesională sunt cele care stimulează creșterea economică, școala și familia trebuie să se implice mai mult și să-i îndrepte pe elevi către școlile de meserii, pentru că societatea de astăzi este diferită de cea de ieri.

Majoritatea statelor membre ale UE au înregistrat progrese în ceea ce privește reducerea ratei abandonului școlar, dar în țara noastră rezultatele nu sunt deloc îmbucurătoare.

Uniunea Europeană, prin măsurile pe care le-a luat și pe care urmează să le ia, dorește să reducă numărul elevilor care părăsesc școala și preconizează ca până în anul 2020 rata abandonului școlar la nivelul UE să fie sub 10%. Noi unde ne vom poziționa, dacă nu ne implicăm suficient, dacă nu există o analiză concretă și reală a acestui fenomen?

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 19:07
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro