Plen
Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2013
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.167/24-12-2013
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-03-2019
13-03-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2013 > 17-12-2013 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 decembrie 2013

7. Dezbaterea Proiectului de Lege privind parteneriatul public-privat (PL-x 457/2013). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 457/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

4. Proiectul de Lege privind parteneriatul public-privat.

Domnul ministru Dan Șova este prezent.

PL-x nr. 457.

Raportul conține 66 de amendamente admise și două amendamente respinse. Are caracter ordinar.

Îi mulțumesc domnului ministru Niță, pentru prezență.

Invit ministrul de resort să prezinte, din partea Guvernului, acest proiect.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan-Coman Șova (ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Foarte pe scurt, vreau să vă informez că am elaborat această Lege a parteneriatului public-privat pentru a acoperi un segment nereglementat din Ordonanța de urgență nr.34/2006 privind achizițiile publice, și anume cel care are în vedere proiecte care pe parcursul operării nu pot atrage fonduri sau tarife suficiente pentru a acoperi investiția și a asigura un profit.

Cu alte cuvinte, proiectele care au pe perioada operării capacitatea de a genera venituri suficiente pentru a permite recuperarea investiției și realizarea unui profit se vor realiza în continuare, în sistem de concesiune, pe Ordonanța nr.34/2006.

Proiectele însă care nu sunt apte să fie exploatate comercial sau să genereze suficiente venituri din exploatare, astfel încât să permită recuperarea investiției și realizarea unui profit, fără contribuția substanțială a unei autorități publice sau a unui partener public, în general, se vor implementa prin Legea parteneriatului public-privat.

Și vreau să exemplific, pentru că legea va fi extrem de importantă pentru autoritățile locale.

Modernizarea sistemului de apă și canal al unei comunități mari are aptitudinea de a genera tarife. Și atunci poți să-l faci, în sistem de concesiune, pe Ordonanța nr.34.

Dar construirea unei grădinițe, a unei școli, a unui muzeu, a unei biblioteci, a unui cămin cultural, a unui dispensar nu sunt proiecte de natură să genereze venituri și, ca atare, nici să fie exploatate comercial de un partener privat, și atunci se pot face în parteneriat public-privat.

Mecanismul contractual este foarte simplu. În etapa de construire a obiectivului toată finanțarea se asigură de către partenerul privat.

Există, normal, și posibilitatea ca partenerul public să suplimenteze fondurile puse la dispoziție de către partenerul privat, dar ideea principală este ca, pe perioada construcției, fondurile să fie asigurate integral de către partenerul privat.

Pe perioada operării serviciului public pe care-l generează obiectivul respectiv, că e grădiniță, că e școală, că e spital, că e..., partenerul public efectuează plăți din fonduri publice care să permită partenerului privat recuperarea integrală a investiției.

La îndeplinirea duratei contractului, investițiile realizate trec în proprietatea partenerului public în mod gratuit, libere de sarcini și în stare de bună funcționare.

Normal că cea mai importantă întrebare care se naște este de ce să implementezi un proiect în PPP?

Considerentele sunt trei, în general, și anume: resursele financiare necesare realizării investiției nu se asigură prin alocare integrală de către partenerul public din fonduri publice sau deloc, adică poți face un contract de parteneriat public-privat în care construirea grădiniței, a școlii, a dispensarului să se facă integral din fonduri private, partenerul privat, prin know-how-ul pe care îl are și prin capacitatea deținută, atât în legătură cu construcția, cât și cu întreținerea și operarea unui proiect de investiții, are capacitatea de a bugeta proiectul la costuri mai mici de construcție, întreținere și operare decât ar face-o partenerul public, și a treia, și poate cea mai importantă, este faptul că partenerul public va plăti investiția eșalonat, pe parcursul unei perioade lungi de operare.

Deci, dacă s-a investit suma "x" în construirea unei școli, partenerul public urmează să plătească școala respectivă în 20 de ani.

Avantajul mare al noii legi este că dă posibilitatea unei autorități, centrale sau locale ca, pe banii pe care îi are, să facă mai multe obiective în același timp, să le termine rapid, în loc să aștepte până i se aprobă credite de la bugetul de stat sau până se aprobă credite bancare sau până are, pur și simplu, bani în buget pentru așa ceva.

Deci, dacă avem o autoritate publică cu un conducător bine intenționat și concentrat pe interesele localității, poate realiza 4, 5 obiective într-un singur mandat, în același timp, urmând ca plata eșalonată să se facă din încasări de impozite și taxe ale unității administrativ-teritoriale respective.

Firește că există și probleme legate de datoria publică și de încadrarea în deficitul bugetar, dar acestea nu se referă la finanțarea investiției, ci la modul de repartizare a riscurilor.

Vreau să știți, foarte pe scurt, că exista un vid legislativ, în ciuda faptului că noi avem o Lege a parteneriatului public-privat, nr.178/2010.

În temeiul acelei legi, nu s-a făcut niciun proiect până astăzi și motivul pentru care nu s-a făcut niciun proiect este că însăși legea bloca parteneriatele, pentru că interzicea participarea partenerului public la finanțarea investiției în parteneriat public-privat. Or, practica europeană și logica reglementării în parteneriatul public-privat este tocmai ca autoritatea publică să fie cea care finanțează, dar pe termen foarte lung, după ce inițial partenerul privat construiește pe banii lui obiectivul de interes pentru comunitate.

Vreau să știți că forma pe care o supunem atenției și judecății dumneavoastră astăzi este o formă care are și acceptul Comisiei Europene, și al instituțiilor financiare internaționale, și al tuturor ministerelor din Guvernul României, a fost amendată la Senat, în Comisia de industrii și în Comisia juridică, au fost dezbateri intense și la comisiile de aici și cred că, în final, a ieșit o lege relativ bună.

Inutil să precizez că, în primele trei luni ale anului viitor, vom redacta norme de aplicare, pentru a explicita toate mecanismele de finanțare și toate mecanismele contractuale.

Domnule președinte, o singură precizare, pe text, mi-aș permite, pentru a rămâne pe stenogramă.

Există o eroare materială la Capitolul V, intitulat "Contravenții și sancțiuni", art.47 alin.(1) lit.c), care trebuie să sune în felul următor...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule ministru, o să vă rog frumos, la momentul respectiv, ca să nu...

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan-Coman Șova:

Îl citesc exact în formularea în care trebuie să apară: "încheierea de către partenerul public a contractului de parteneriat public-privat fără respectarea condițiilor prevăzute la art.26 alin.(6)".

Precizez pentru toți colegii, este vorba doar de o reformulare pozitivă a unui text care era formulat cu două negații și se puteau crea confuzii.

Vă mulțumesc foarte mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc și eu, domnule ministru.

Din partea comisiei, domnul președinte Iancu, din partea celor două comisii care au făcut raport comun, Comisia juridică și Comisia pentru industrii și servicii.

Aveți cuvântul, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

O nouă lege extrem de importantă cu care au fost sesizate pentru dezbatere în fond Comisia pentru industrii și servicii și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Proiectul de lege a fost adoptat de Senat.

De asemenea, aș vrea să subliniem faptul că avem în acest proiect o reglementare ce încheie și derulează parteneriatul public-privat care are ca obiect principal reabilitarea și/sau extinderea unui bun ori a unor bunuri destinate prestării unui serviciu public și/sau utilizarea unui serviciu public.

Urmare a dezbaterilor, membrii celor două comisii propun plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Dezbateri generale.

Nu sunt.

Intrăm pe amendamentele admise și respinse.

O să rog colegii mei...

(Domnul deputat Alexandru Nazare dorește să ia cuvântul.)

Păi n-am întrebat, domnul deputat? Păi nu vă supărați, dumneavoastră vorbiți cu colegul, domnul Vladu, și eu trebuie să fiu atent la dumneavoastră ce faceți.

Nu vă supărați pe mine, respectați-vă calitatea de parlamentar! Păi dacă dormiți în post... ca să spun și eu cum spune presa... Am întrebat, am stat câteva secunde să văd dacă ridică cineva mâna. Toată lumea se uita în hârtii. Vă rog frumos, aveți cuvântul, dar nu vă supărați, e obligația dumneavoastră, ca parlamentar, să fiți atent la dezbaterea ordinii de zi. După aia ne spuneți iar că n-ați votat ce trebuie!

Vă rog frumos, domnule deputat Nazare, aveți cuvântul.

Dezbateri generale, Grupul parlamentar al PDL.

Video in format Flash/IOS

Domnul Alexandru Nazare:

Domnule Zgonea, domnule președinte,

Nu prea putem să nu fim atenți la dumneavoastră.

Ne faceți atenți tot timpul, adică nu putem rata ocazia să fim atenți. (Vociferări.)

Bun. Bineînțeles că poziția grupului nostru și poziția partidului nostru este de susținere a parteneriatelor public-private.

E evidentă nevoia României de a găsi surse de finanțare private și totuși această lege pe care ne-o propuneți astăzi are cel puțin câteva lucruri care nu sunt în regulă, care ar trebui corectate, din punctul nostru de vedere, și, din acest motiv, după ce le voi enumera, vă voi solicita reîntoarcerea la comisie, unde, în Cameră, discuția a avut loc undeva noaptea, în acea marți, celebră marți, seara. Și nu cred că e O.K. să avem o dezbatere la comisie, târzie, și-așa... pe repede înainte, la o lege atât de importantă.

Și cred că mai putem să așteptăm o săptămână, să discutăm în comisie chestiunile pe care vi le aduc, astăzi, în vedere, după care s-o întoarcem la plen.

Deci, care sunt acestea. Prima: nu există o delimitare clară a instituțiilor care coordonează proiectele în PPP. Bun. Înțeleg. Toate proiectele, de oriunde, vin la dumneavoastră, domnule ministru Șova, la minister, spre aprobare, unde dumneavoastră faceți un memorandum, îl trimiteți la Ministerul Finanțelor, unde mutați unitatea de PPP-uri de la dumneavoastră la Ministerul Finanțelor, care Finanțe întreabă INS-ul, după care se aprobă în Guvern, după care le dați voie partenerilor locali să facă un proiect.

Nu vi se pare complicat?

Nouă ni se pare destul de complicat.

Dar nu e cel mai grav lucru că Ministerul Marilor Proiecte devine astfel un superminister care are monopolul PPP-urilor în România. Nu e cea mai mare problemă.

O altă problemă: prevederile referitoare la denunțarea unilaterală a contractelor, din punctul nostru de vedere, introduc o incertitudine pentru eventualii parteneri privați.

Și ce faceți acolo? Atenție! Din motive excepționale, legate de interesul național, partenerul public poate modifica unilateral anumite părți ale contractului sau îl poate denunța unilateral. Adică, avem un proiect, îl începem, se apucă respectivul privat de treabă, la un moment dat, respectiva autoritate vrea să-l denunțe. Și îl denunță unilateral, din motive de interes național sau local.

Nu cred că putem convinge firme mari să aducă bani și să facă proiecte, dacă noi denunțăm după bunul nostru plac.

Bun, și mergem mai departe. Condițiile de achiziții pot fi modificate pe parcurs. În cursul derulării procedurilor de selecție, partenerul public poate modifica prevederi ale studiului de fundamentare, cu avizul Ministerului Marilor Proiecte, al domnului Șova, și al Ministerului Finanțelor Publice, adică mai și modificăm documentațiile pe parcurs, dacă considerăm că ceva nu merge bine.

Al patrulea lucru: înlocuirea partenerului privat fără proceduri transparente. Bun. Nu cred că această lege... După cum știm, sunt pornite trei mari proiecte de către acest minister, Ministerul Marilor Proiecte, în valoare de aproape 5 miliarde de euro, și sunt pornite pe concesiune.

Imaginați-vă, spre exemplu, un caz, să zicem, Comarnic-Brașov este pornit în concesiune, da?

Să ne imaginăm că ar fi pornit în PPP, să ne imaginăm situația în care o autostradă mare în România este pornită în PPP. Pentru că tot vorbiți, domnule ministru, o să facem autostrada Transilvania în PPP, avem tot felul de proiecte de genul ăsta și, la un moment dat, statul se răzgândește și-i spune respectivului constructor, O.K., pleacă acasă, după care alege constructorul după bunul-plac.

Nu vi se pare, așa, că seamănă un pic cu... nu știu cu ce seamănă, dar oricum, nu e în regulă.

Și, încercând să politizez cât mai puțin această dezbatere, pentru că nu vreau s-o facem politică, vreau să avem o lege bună, de pe urma căreia România să beneficieze...

De aceea, am rugămintea la dumneavoastră să aveți bunăvoința să întoarceți această lege la comisie.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Domnul ministru Șova, vă rog frumos, un răspuns foarte scurt, după care o să-i dau cuvântul domnului deputat Dolha.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan-Coman Șova:

Foarte scurt. Domnul deputat Nazare a ridicat câteva chestiuni punctuale și vreau să-i spun așa: deci, departamentul nu devine un megaminister cu monopol pe PPP. Nu știu dacă ați fost foarte atent, acea unitate are numai rolul de a ajuta, de a învăța cum să facă, nu are niciun fel de implicare în decizia de PPP sau în organizarea contractului sau a societății.

Unitatea de PPP pe care o va avea Ministerul de Finanțe este o cerință a Comisiei Europene, pentru a se verifica deficitul bugetar și cred că cunoașteți foarte bine acest lucru.

Modificarea unilaterală a contractului și înlocuirea partenerului privat fără licitație sunt chestiuni care au fost ridicate și la comisii și am pus la dispoziție corespondența Comisiei Europene. Sunt cerințe exprese ale Comisiei Europene.

Deci, dacă aveți vreo nelămurire, se pot și explica.

Mai mult decât atât, eu repet un lucru pe care vi l-am spus, spre deosebire de Legea nr.178, care era să ne ducă în infringement, pentru că nu s-au pus procedurile acolo, și știți foarte bine că a trebuit modificată prin două ordonanțe de urgență, din cauza Comisiei Europene, proiectul pe care îl aveți dumneavoastră în față este agreat, până la ultima virgulă, de către Comisia Europeană, pentru că, probabil știți, dar sigur știți, că ați fost ministru acolo și aveați și un program de PPP, nu se poate reglementa în domeniul PPP-ului astăzi fără a avea, orice țară din Uniunea Europeană, acceptul Comisiei Europene.

Această formă, pe care dumneavoastră o aveți în față, are acceptul Comisiei Europene, până la ultima virgulă, și orice nelămurire se poate tranșa foarte ușor.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos, știți că e pe un proiect făcut din 2010, da? Erați ministru pe vremea aia, adică să nu...

Domnul Dolha, domnul deputat Dolha, vă rog frumos...

O să vă rog frumos, domnul Nazare, domnul deputat...

Ca să putem să respectăm tradiția, să-i dăm și domnului, fostului dumneavoastră coleg, fostul meu coleg, și-acum colegul liberalilor...

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea Dolha:

Domnule președinte, mulțumesc.

Distinși colegi,

Domnul deputat Nazare o să dorească să ia oricum cuvântul și după ce vorbesc eu, motiv pentru care îi doresc să se pregătească.

Sunt stupefiat, efectiv, când aud că dânsul pomenește de marțea trecută, dar nu pomenește nimic de ultimii trei ani, de când este în vigoare Legea nr.178/2010, și nu s-a încheiat nici măcar unul, nici măcar un contract de parteneriat public-privat.

Măi, fraților, haideți să atragem fonduri, haideți să dezvoltăm zonele și după aceea să comentăm și să criticăm ce nu e bine sau chiar dacă trebuie, să reparăm, să ajustăm anumite probleme.

Necesitatea unei noi legi care să reglementeze parteneriatul public-privat în România vine ca urmare tocmai a faptului că actuala Lege nr.178/2010 este complet nefuncțională. De la adoptarea ei și până în prezent nu s-a făcut niciun proiect pentru România, din cauza defectelor de reglementare prin care se interzic plățile de disponibilitate, adică interzice posibilitatea autorității centrale județene ori locale de a participa financiar la proiectul dezvoltat în PPP.

Imposibilitatea de a participa financiar la un asemenea proiect închide orice posibilitate de realizare a unui parteneriat public-privat de către entitățile locale, și ăsta este un lucru foarte, foarte important.

Este lăudabilă și mult așteptată adoptarea acestui Proiect de Lege privind parteneriatul public-privat, care astăzi se află pe ordinea de zi a Camerei Deputaților, și are ca scop crearea unui cadru juridic adecvat în vederea atragerii de resurse financiare private pentru realizarea de proiecte publice, atragerea de investiții străine, crearea de locuri de muncă, îmbunătățirea performanțelor sectorului public în implementarea proiectelor publice, în edificarea de noi posibilități de atragere de fonduri europene, și asta este important, să atragem fonduri cât mai multe.

Pentru autoritățile locale, prezentul act normativ reprezintă un ajutor așteptat de mult timp, și mă refer aici la primării și la consiliile județene.

Astfel, având în vedere că, atât în cazul parteneriatului public privat contractual, cât și în cazul parteneriatului public-privat instituțional, asumarea față de partenerul privat desemnat câștigător al procedurii de atribuire a contractului, ori față de societatea de proiect, a unei sau a unor obligații de plată sau de garanție, în beneficiul partenerului public, poate face acest lucru numai în situația în care obligația de plată sau de garanție a fost prevăzută în studiul de fundamentare și în documentația de atribuire a procedurii, într-o modalitate clară, precisă și neechivocă, indicându-se condițiile în care poate fi realizată.

Spunea domnul deputat Nazare că... printre altele, că, prin acest proiect de lege, Guvernul poate înlocui fără licitație firma care nu respectă condițiile din contract.

Păi foarte bine, asta trebuie! Trebuie odată să punem la punct lucrurile.

Principalele modificări avute în vedere vizează modul de inițiere a proiectului de parteneriat public-privat instituțional și contractual, modul de constituire a societății de proiect, posibilitatea utilizării fondurilor publice și a celor europene, prevederi ce au ca conținut contractul de parteneriat public-privat, clauze minimale ale contractului și durata acestuia.

În concluzie, noi, membrii Grupului PNL din Camera Deputaților, vom vota acest proiect.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Dreptul la replică, domnul deputat Nazare.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Alexandru Nazare:

Domnule deputat,

Ca să se înțeleagă foarte clar ce am spus, poate că n-am fost eu suficient de explicit. Eu am spus că eu nu înțeleg care sunt acele condiții excepționale pentru care autoritatea publică poate să decidă la un moment dat, pentru motive de siguranță națională, că acel proiect nu mai e bun și, pe considerente pe care iar nu le înțeleg, își alege după bunul-plac o altă companie care să continue lucrarea.

Eu nu pot să cred și vă spun sincer, domnule ministru Șova, pentru că au mai fost alți miniștri aici în Parlament, mi-l amintesc pe domnul Fenechiu, care ne spunea că are acordul verbal al Comisiei Europene, adică s-a autoinstituit inclusiv acordul verbal, eu știu că Comisia Europeană lucrează cu scrisori, lucrează prin corespondență, nu cred că există acorduri verbale.

Deci mi-e greu să cred că aveți astfel de acorduri, nu-mi vine să cred, vă spun sincer, din experiența pe care am avut-o în ultimul an și jumătate cu miniștrii pe care dumneavoastră, USL-ul, i-ați propus, și au venit aici, în Parlament, și ne-au vorbit nouă. Acesta ar fi un aspect.

Un alt aspect: nu cred că are rost să invocați alte legi, legea din urmă, experiența Bruxelles-ului...

Eu vă spun, ați avut probleme mari în negocierile și cu Fondul Monetar, și cu Comisia Europeană, pe această lege.

Comisia v-a forțat să introduceți aceste prevederi...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, ați depășit două minute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Alexandru Nazare:

Comisia Europeană v-a forțat să introduceți în lege aceste prevederi.

Dar să știți că se naște un sistem foarte complicat pe care autoritățile locale nu-l vor înțelege, primarii nu-l vor înțelege și nici măcar ministerele nu-l înțeleg.

Și de aceea, încă o dată vă rog, trimiteți legea la comisie.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Retrimiterea la comisie, cerută de Grupul parlamentar al PDL.

Domnul deputat, am o singură rugăminte la dumneavoastră, o să-l rog pe domnul Tinel Gheorghe să ceară retrimiterea la comisie, vă rog frumos, ca să respectăm procedura parlamentară.

Și sper că domnul Tinel e de acord cu mine.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Așa e, domnule președinte, și eu susțin și reiterez propunerea Grupului parlamentar al PDL.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

O să vă rog frumos să vă pregătiți cartelele.

Cererea Grupului parlamentar al PDL, pentru retrimitere la comisie.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

Bun. 52 de voturi pentru, două abțineri, 128 împotrivă

Intrăm pe dezbateri pe amendamentele propuse.

Avem 66 de amendamente admise și două amendamente respinse.

Mergem în calupuri de câte zece.

Sunteți de acord, liderii grupurilor? Vă mulțumesc foarte mult.

De la 1 la 10, primele zece amendamente admise, până la pagina 6, Secțiunea a 3-a.

Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la amendamentul 11, pagina 6, până la pagina 9, amendamentul 20, art.15.

Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 21 la 30.

Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 31, pagina 13, la 40.

Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 41 la 50.

Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la amendamentul 51, adică de la art.43, pagina 25, până la amendamentul 60.

Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 61 la 66.

Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

Dragi colegi, proiectul de lege merge la votul final; este lege ordinară.

Avem raportul la pensii?

Păi, dacă-l avem, da.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 25 martie 2019, 5:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro