Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 februarie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.19/06-03-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-10-2021
26-10-2021
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 25-02-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 februarie 2014

6. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.75/2013 privind unele măsuri pentru reorganizarea prin divizare parțială a Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie, pentru modificarea unor acte normative, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind activitatea Departamentului pentru Energie (PL-x 374/2013). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 374/2013

   

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

9. Este Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.75/2013 privind unele măsuri pentru reorganizarea prin divizare parțială a Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie, pentru modificarea unor acte normative, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind activitatea Departamentului pentru Energie.

Guvernul României?

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mihai Adrian Albulescu (secretar de stat, Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri):

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de act normativ reglementează unele măsuri pentru reorganizarea prin divizare parțială a Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie și pentru reglementarea unor măsuri privind activitatea Departamentului pentru Energie.

Astfel, OPSPI se reorganizează prin divizare parțială, prin transmiterea către Departamentul pentru Energie a unei părți din patrimoniul oficiului - mijloace fixe și obiecte de inventar.

Se reglementează finanțarea activității de privatizare a departamentului, destinația sumelor rezultate din privatizare, aspecte referitoare la legislația muncii.

Se operează, totodată, modificarea unor acte normative conexe, astfel încât să se realizeze corelarea prevederilor acestora cu măsurile instituite prin prezentul act normativ.

Având în vedere cele prezentate mai sus, propunem plenului adoptarea acestui proiect de lege, cu amendamentele respective.

Mulțumesc, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule ministru.

Pe procedură, liderul Grupului parlamentar al PDL.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar PDL cere retrimiterea la comisie pentru o săptămână a proiectului de act normativ.

Sunt foarte multe aspecte în proiectul de ordonanță care nu concordă în momentul de față...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, conform regulamentului, nu aveți voie să dialogați cu sala.

Retrimitere la comisie, termen o săptămână, da, domnule deputat, o săptămână. Grupul parlamentar al PDL.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS

46 de voturi pentru, trei abțineri, 106 voturi împotrivă. Propunerea dumneavoastră a fost respinsă.

Mergem mai departe, dau cuvântul comisiei care a dezbătut raportul pe fond pentru cele două comisii, pentru Comisia pentru industrie și servicii și Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare, președintele Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare domnul deputat Mihai Tudose.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mihai Tudose:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Vă prezint raportul comun al Comisiei pentru industrii și servicii și al Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare.

Raport comun asupra proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2012 privind unele măsuri pentru reorganizarea parțială a OPSPI, pentru modificarea unor acte normative, precum și pentru reglementarea unor măsuri privind activitatea Departamentului pentru Energie.

În conformitate cu prevederile art.95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările ulterioare, Comisia pentru industrie și servicii și Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare au fost sesizate pentru dezbatere și avizare în fond, în procedură de urgență, cu proiectul de lege mai sus menționat.

Conform prevederilor art.75 din Constituția României, republicată, și a art.92 alin.(9) pct.1 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ, prin avizul nr.629, a avizat favorabil, de asemenea, Comisia juridică, de disciplină și imunități a avizat favorabil proiectul mai sus menționat.

La examinarea proiectului de lege au participat, din partea Comisiei pentru industrii și servicii 32 de deputați, din totalul de 34, iar din partea Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare, 25 de deputați, din totalul de 238 de membri ai comisiei. La dezbatere asupra proiectului de lege au participat în calitate de invitați din partea Ministerului Economiei, Departamentul Energiei, domnul Mihai Albulescu, secretar de stat, și domnul Gabriel Dumitrașcu, director general.

Având în vedere avizele favorabile asupra proiectului de lege ale Consiliului Legislativ, Comisiei juridice de disciplină și imunități și Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, precum și propunerile deputaților în cadrul dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege cu amendamentele admise care sunt redate în anexă la prezentul raport.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vă rog frumos să propuneți timpul de dezbatere, conform art.120 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mihai Tudose:

Două minute dezbateri generale și câte un minut pentru amendamente, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult. Vă rog frumos să vă pregătiți cartelele. Două minute și un minut.

Să înceapă votul.

Video in format Flash/IOS 153 de voturi pentru, o abținere, opt voturi împotrivă.

La dezbateri generale, cine dorește să ia cuvântul?

Domnule deputat, aveți cuvântul. Grupul parlamentar al PSD.

Video in format Flash/IOS

Domnul Emil Niță:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Stimați colegi,

Așa cum s-a prezentat punctul de vedere al Guvernului, acest act normativ reglementează reorganizarea prin divizare parțială a Oficiului Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie.

Trebuie menționat că se gestionează în acest portofoliu circa 133 de unități economice cu un capital social de peste 16,7 miliarde de lei și cu un patrimoniu de peste 263 de milioane de lei. Este important a aminti că din acest portofoliu de 133 de companii, marea majoritate, în jur de 80, provin din energie, minerit, petrol și gaze.

În acest context și în contextul economic actual, în care statul român, Guvernul României are niște acorduri cu Fondul Monetar Internațional, Comisia Europeană și pentru a respecta aceste acorduri trebuie măsuri urgente pentru privatizarea pachetelor minoritare din diverse unități din acest domeniu strategic este normal ca această parte de privatizare să fie preluată de către Departamentul Ministerului de Energie.

În acest context, acesta își asumă și responsabilitățile postprivatizare deoarece și acolo sunt sarcini importante care trebuie gestionate...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos să finalizați, ați depășit cele două minute aprobate pentru dezbatere.

Video in format Flash/IOS

Domnul Emil Niță:

De aceea, Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat va vota acest proiect de lege.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Mergem la amendamentele admise. Nu mai ridicați mâna, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Vă rog să-mi dați cuvântul, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Conform regulamentului, vă rog frumos să citiți. Sunt două minute pentru dezbateri generale. Vă rog frumos, regulamentul.

Vă mulțumesc foarte mult. Mergem la amendamentele admise. Două minute sunt pentru dezbateri generale, conform regulamentului, vă rog frumos să citiți ce scrie în regulament. Grupurile politice au dreptul prima dată, după care deputații neafiliați. Este o procedură care e scrisă în regulament.

Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Vă rog, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, cu regret, cu regret... cine nu știe regulamentul poate să-l citească. Abuziv este dacă aș încălca regulamentul. Vă mulțumesc foarte mult.

Vă rog frumos să-mi specificați articolul pentru care veniți la microfon.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Articolul 101 din Regulament, pentru că tot avem discuții pentru dezbaterea generală a proiectului sau a unei propuneri legislative, fiecare grup parlamentar poate să desemneze un singur reprezentant.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Așa...

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Suntem în situația în care dumneavoastră dacă ați hotărât că aveți două minute pentru dezbateri generale, cele două minute trebuiau împărțite egal pentru toți reprezentanții grupurilor parlamentare, astfel încât fiecare...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Unde scrie în regulament, vă rog frumos să-mi spuneți, că trebuie împărțite egal între liderii grupurilor politice parlamentare?

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Este un abuz de putere ce faceți dumneavoastră în momentul de față.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Nu este un abuz, este un respect al regulamentului.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Faptul că sunteți membru PSD și Grupul parlamentar al PSD este invocat de fiecare dată...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, primul venit, primul servit. Liderii grupurilor parlamentare sunt serviți primii, așa a fost și pe vremea dumneavoastră. Acest articol este modificat, art.120, de către Grupul parlamentar al PDL începând cu anul 2005. Nu este inventat de noi, este o procedură care are nouă ani și eu trebuie s-o respect. Articolul 120... și dumneavoastră, ca lider nou-ales, care nu citiți regulamentul și celorlalți vă reamintesc, două minute pentru dezbateri generale, pentru cei care nu citesc regulamentul, inclusiv dumneavoastră, și vă fac această afirmație cu toată responsabilitatea, că este a o suta oară când nu citiți regulamentul și citiți în altă parte. Articolul 120: "Dezbaterea unui proiect de lege sau a unei propuneri legislative în procedură de urgență nu poate depăși durata de timp aprobată de Cameră la propunerea președintelui acesteia, după consultarea Biroului comisiei sesizate în fond".

Eu asta am făcut, am întrebat președintele comisiei sesizate în fond câte minute sunt pentru dezbaterea generală. Două. S-a înscris un coleg la discuție. A depășit două minute? În situația în care timpul de dezbatere aprobat, alin.(2) al art.120, s-a epuizat, ceea ce mi-a atras atenția domnul deputat Ganț, dezbaterea se încheie și președintele Camerei, adică subsemnatul, supune votului fiecare amendament admis în raportul comisiei sesizate în fond și fiecare articol amendat, fără a mai fi permise intervenții, după care se va proceda la votarea finală, care poate fi într-o ședință specială de vot. Aceasta este procedura pe care eu trebuie s-o respect.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte, cer o pauză.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc, domnule lider al grupului politic parlamentar.

Domnul deputat Ovidiu Ganț, viceliderul Grupului parlamentar al minorităților naționale.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Domnule președinte, solicit colegilor mei o pauză de consultări de 5 minute.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Sunt de acord cu dumneavoastră. Pauză de consultări, 2 minute.

Liderii grupurilor politice parlamentare, vă rog frumos să veniți încoace. (Consultări.)

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Tinel Gheorghe:

Domnule președinte, cu acceptul liderilor de grup, cer să supuneți plenului aprobarea ca fiecare grup parlamentar să aibă două minute pentru dezbaterile generale. Fiecare grupul parlamentar să aibă două minute pentru dezbateri generale la proiectul de ordonanță.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Neacșu, pe procedură.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian Neacșu:

Îmi pare rău că părea să fi degajat o soluție și după asta am prezentat alta. Evident că în momentul ăsta ne aflăm într-un impas. Plenul a aprobat timpul de dezbatere generală pentru proiectul pe care ne aflăm în momentul ăsta la două minute și timpul respectiv a expirat. Noi, comitetul liderilor, împreună cu președintele Camerei, am convenit ca la acest proiect și exclusiv la ăsta, pentru că, altcumva, bineînțeles că discutăm numai conform prevederilor regulamentare, nu inventăm proceduri acum.

La acest proiect, ca să putem să închidem discuția de aici, va mai putea vorbi un minut reprezentantul Partidului Național Liberal și un minut reprezentantul Partidului Democrat Liberal și închidem ședința.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Partidul Democrat Liberal nu are niciun reprezentant, este colegul nostru de la neafiliați căruia ar fi trebuit să-i dau cuvântul, după încheierea discursului domnului deputat care a reprezentat Grupul parlamentar al PSD.

Sunteți deputat? Păi, înseamnă că atunci... vă reamintesc, domnule deputat Bode, că ați vorbit de două ori. Ați vorbit înainte, după ce a vorbit liderul grupului parlamentar la un proiect de lege, ați mai luat și dumneavoastră o dată cuvântul. Nicio problemă, dar aș vrea să fac o clarificare, că văd că totuși colegii mei de la PDL au o anumită abordare a Regulamentului.

(Coboară la tribună.)

Domnilor colegi,

Cel mai simplu lucru, dacă vrei să încalci angajamentele unui grup, o chestie pe care eu am trăit-o și când eram vicelider, și când eram liderul grupului parlamentar, doar cu un singur grup parlamentar din Camera Deputaților, este să trimiți întotdeauna la discuții alte persoane care să se lepede de tot ceea ce s-a discutat înainte.

La începutul acestui nou mandat, Grupul parlamentar al PDL a cerut liderilor grupurilor politice parlamentare să facă o excepție de la obligațiile regulamentare și să păstreze o cutumă prin care colegii noștri care sunt în opoziție să aibă mai multe intervenții la dezbateri generale.

A doua rugăminte a colegului, domnul deputat Mircea Toader, pentru că este un raport de 70 la 30% în această Cameră, a fost ca articolul din Regulament, prin care eu sunt obligat, articolul 120, să cer președintelui de comisie sesizate în fond să stabilească termenul pentru dezbatere, să nu mai fie citit niciodată, astfel încât colegii mei să poată să vorbească mai mult la declarații politice, pe care să le transforme în dezbateri generale.

Am fost de acord. Mi se pare un raport echitabil să dai opoziției mai multe minute să vorbească, cu o singură condiție: să existe respect, să existe onoare și să existe cuvânt. Atunci când nu există nici respect, nici onoare, nici cuvânt, eu nu am ce să fac decât să respect regulamentul.

La două săptămâni după această chestiune, domnul deputat Mircea Toader a plecat, era plecat într-o delegație, viceliderul Grupului parlamentar a avut o obiecție, este în stenogramă, și a cerut să nu vorbească doi de la acest microfon. I-am adus atunci aminte, ne-am strâns toți liderii grupurilor politice parlamentare și i-am readus aminte colegului meu de la Partidul Democrat Liberal că este un avantaj pentru Grupul parlamentar al PDL, nu pentru celelalte grupuri care sunt mari.

Domnia Sa a uitat și a zis că acesta este regulamentul, trebuie să-l respect și de atunci vorbește un singur coleg la dezbateri generale.

După cum observați, în ultimul an, niciodată nu am cerut unui președinte de comisie să spună timpii, conform articolului 120, pentru dezbateri generale... Eu așa sunt obligat. Pentru proiectul de lege, conform regulamentului, trebuie să aloc un interval de timp. Dacă dezbaterile generale depășesc acel interval de timp, merg la amendamentele admise și respinse, conform regulamentului.

Din nou, colegii mei au început în loc să vorbească... prima au vorbit trei, după aceea patru, după aceea cinci, cu respect întotdeauna am dat cuvântul opoziției. După aceea colegii m-au acuzat că de ce nu dăm cuvântul celui care ridică primul mâna. Am dat cuvântul primului care ridică mâna.

Astăzi colegii mei au ridicat primii mâna și au vorbit 11-6-7-8 minute. Ceilalți colegi din liderii grupurilor politice parlamentare s-au supărat și atunci am spus, domnule, respectăm regulamentul. Ce scrie la regulament? Când depășești un anumit interval de timp ca să dai cuvântul și celorlalți colegi, aplici art.101 care spune: "Președintele de ședință, președintele Camerei" - scrie foarte clar în articol, "poate întrerupe un coleg și supune la vot limitarea timpului," ceea ce am făcut astăzi.

Colegii mei m-au acuzat de abuz, adică dacă respecți regulamentul, de fapt, ai face un abuz, așa a fost și pe vremea lor.

După aceea am spus a doua chestiune. Rog președintele comisiei, și l-am rugat pe domnul Tudose să ne prezinte timpul pe care îl avem noi pentru acest proiect. Două minute. Colegul meu de la PSD a ridicat primul mâna. Domnul deputat Bode a ridicat al doilea. Am spus, domnule, dacă nu depășește îți dau. Domnul deputat Ganț mi-a atras atenția că vorbea mai mult de două minute. Am suspendat și am aplicat alin. (2) al art. 20. Colegii mei de la PDL iar mi-au spus că e abuz de putere.

Păi dacă în România când respecți regulamentul și legea e abuz de putere, atunci ce să mai facem?!

Din punctul meu de vedere, acesta este Regulamentul.

Astăzi, colegii m-au rugat, liderii grupurilor politice parlamentare, să avem o dezbatere pentru fiecare, să fie un timp normal. Eu le dau cuvântul tuturor. Atât timp cât cei care iau cuvântul primii au respect față de colegii lor de la guvernare sau din opoziție și-i lasă și pe ei să aibă dezbateri generale, un minut, două sau trei.

Când interpretăm cum vrem noi regulamentul acesta și nu ascultăm nici de colegii de la UDMR, nici colegii din PDL care știu regulamentul, acela este un abuz. Acela este un abuz. Și aici vreau să mă opresc. (Își reia locul la prezidiu.)

Aveți dreptate, pentru că v-am pronunțat numele...

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Am urmărit îndeaproape dacă mi-ați pronunțat numele.

Până la urmă trebuie să fim cu toții colegi, sunt situații și situații, regulamentul este foarte clar, dar dacă luăm toți timpii pe care-i propune, în situații de urgență un președinte de comisie, adunați, niciodată nu-l respectăm. Atunci când sunt situații de acest gen, sigur că nici colegul meu n-a fost abil să ridice... domnule, totuși, e o lege foarte importantă, rog să rediscutăm durata și atunci o rezolvăm. Deci, până la urmă, nu avem altă soluție decât să ne ascultăm opiniile și de multe ori, poate, să ținem cont de ele. Așa scrie regulamentul, e adevărat, două minute, dar dacă suntem puțin mai flexibili și mai atenți și unii, și alții, sigur putem s-o rezolvăm.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, sunt întru totul de acord cu dumneavoastră. A fi lider de grup parlamentar înseamnă a fi tolerant, dar de câte ori vii la microfon și spui că președintele Camerei face abuz de putere când respectă regulamentul, aceasta este o abordare un pic neconstructivă. Și atunci, dacă abordarea e neconstructivă, mă obligați pe mine să rămân în limitele strict ale regulamentului. Și flexibilitatea mea... nu mai am cum, pentru că, altfel, colegii dumneavoastră îmi fac plângere la Comisia juridică, de disciplină și imunități că încalc regulamentul și după aceea o să mă sancționați. Și atunci eu trebuie să fiu flexibil cât îmi permite regulamentul. Nu puteți să mă acuzați că respect regulamentul, nu există sancțiune pentru asta.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Nu, dar asta e sarcina unui șef și a unui părinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule președinte,

Eu sunt de acord, cu o singură condiție: limbajul folosit de colegii dumneavoastră să nu fie unul neadecvat pentru ceea ce spun. Când încalc regulamentul știu și de aceea... știu că-l încalc cu bună știință pentru colegii din opoziție.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

E în regulă, dar haideți să găsim o soluție și până la urmă...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Cel mai frumos lucru este să recunoască cei care încalcă regulamentul și-mi cer mie să încalc pentru ei regulamentul.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Toți încălcăm... și când circulăm cu mașina...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Atunci o să-mi dați voie să-i dau cuvântul domnului deputat Lucian Bode, din partea Grupului parlamentar al PDL.

Domnule deputat, conform degajării de dialog între colegi, aveți două minute și dumneavoastră, după care o să-l rog pe colegul de la Partidul Național Liberal.

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Domnule președinte,

Vă mulțumesc pentru înțelepciune.

Stimați colegi,

Grupul nostru parlamentar a propus retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege. Din păcate, majoritatea nu a fost de acord și vreau să explicitez de ce.

Domnilor guvernanți,

În opinia noastră sunteți într-o mare eroare. Pe ici, pe colo, prin punctele esențiale, aș spune eu, cred că sunteți și în afara legii. Și aduc argumente în acest sens. În ce situație suntem azi, 25 februarie? Conform Legii nr.90/2001, membri ai Guvernului sunt miniștrii și primul-ministru. Fac parte din Guvern, dar nu sunt membri ai Guvernului, viceprim-miniștrii și miniștrii delegați.

Întrebarea noastră, a grupului nostru parlamentar, este cum poate atunci un ministru delegat să conducă un minister, dacă nu este membru al Guvernului. Mai mult, conduce chiar Ministerul Economiei, în subordinea căruia se află Departamentul de Energie.

Tot conform Legii nr.90, la art.15 spunem că ministerele sunt conduse de miniștri în urma votului de încredere acordat de Parlament, deci nu de miniștrii delegați, care nu sunt membri ai Guvernului.

Revenind la PL-x 374, nu ați vrut să retrimiteți la comisie, nici măcar în al doisprezecelea ceas. Din textele ordonanței de urgență aflăm că societățile din energie aflate în portofoliul OPSPI trec de la Departamentul de Energie, care, atenție, devine acționar și încasează dividende. Or, OPSPI este instituție publică aflată... implicată în procesul de privatizare și atât, domnilor colegi. OPSPI nu a avut nimic în portofoliu, dovadă fiind că și după ce ați adoptat ordonanța de urgență calitatea de acționar îi revenea Ministerul Economiei. Mai mult, Departamentul pentru Energie, conform Legii nr.71/2013 este organ de specialitate în cadrul Ministerului Economiei.

În concluzie, dragi colegi, 1. OPSPI nu a avut calitatea de acționar, ci de instituție publică implicată în procesul de privatizare; 2. în consecință, OPSPI nu poate preda acțiunile societăților din sectorul energetic către Departamentul pentru Energie, pentru că...

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, vă rog frumos să vă respectați cele două minute.

Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Închei în 10 secunde. Din conținutul ordonanței de urgență, aflăm că la art.5 alin.(2) doriți să cheltuiți fondurile aferente activității de privatizare. Nu aveți dreptul legal să faceți acest... să folosiți acești bani rezultați din procesul de privatizare pentru acțiuni care nu au nimic în comun cu creșterea eficienței companiilor din sectorul energetic.

Partidul Democrat Liberal, grupul nostru, va vota împotriva acestui proiect de lege care, în opinia noastră, încalcă și legea fundamentală.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Ați depășit cu 50 la sută timpul alocat, domnul deputat.

Grupul parlamentar al PNL? Nu mai vorbește.

Alte grupuri politice parlamentare? Bun.

Mergem la amendamentele admise, calupuri de câte cinci.

De la 1 la 5. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la 6 la 10. Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

De la amendamentul 11 admis până la ultimul, 13? Obiecții, comentarii? Nu. Admise.

Proiectul de lege merge la votul final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 28 octombrie 2021, 12:33
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro