Cornel-Mircea Sămărtinean
Cornel-Mircea Sămărtinean
Ședința Camerei Deputaților din 9 decembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.128/18-12-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 09-12-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 decembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.100 Cornel-Mircea Sămărtinean - declarație politică despre "Construcția variantei de ocolire Timișoara Sud, o altă minciună marca PSD";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

"Construcția variantei de ocolire Timișoara Sud, o altă minciună marca PSD"

Masterplanul General de Transport este documentul care stabilește prioritățile de infrastructură ale României pentru următorii 15 ani. Doar proiectele incluse în Masterplan vor putea fi finanțate din fonduri europene. Uniunea Europeană ne-a comunicat faptul că din 2014, dacă nu avem un Masterplan asumat, nu mai primim finanțare pentru transporturi. Ceea ce se aștepta Comisia Europeană și oricine, cu o minimă logică și rațiune economică, era ca acest Masterplan să certifice direcțiile strategice ale României. UE se așteptă să vadă în Masterplan toate prioritățile românești racordate la axele continentale.

Singura finanțare certă a realizării Masterplanului este cea din partea Uniunii Europene. Finanțarea de la bugetul național nu există pentru că anul acesta Guvernul României a reușit "performanța" nu numai să taie investițiile de la bugetul național, ci să taie și co-finanțările proiectelor europene. Guvernul României nu este în stare să finanțeze constant nici măcar acei 15-25% obligatorii pentru a putea primi 75-85% fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană. În acest sens, fie Guvernul României schimbă Masterplanul General de Transport cu unul care să aibă sens și atunci finanțarea europeană a autostrăzilor va continua și în 2014 - 2020, fie continuă cu Masterplanul anunțat și atunci nu se întâmplă nimic.

În calitatea mea de deputat ales în Circumscripția electorală nr. 37 Timiș am adresat încă de anul trecut o interpelare ministrului Dan Șova în legătură cu acest subiect. Interpelarea adresată ministrului Șova este un document public aflat pe site-ul Camerei Deputaților înregistrat cu nr. 276B/23.04.2013 și se referă la stadiul procedurilor de finanțare și execuție a lucrărilor de finalizare a șoselei de centură, varianta de ocolire a municipiului Timișoara. Citez din răspunsul primit: "precizăm că fondurile alocate în cadrul contractului de finanțare pregătirea pentru construcția variantelor de ocolire Toplița, Tușnad, Sighișoara, Făgăraș, Huedin, Bârlad și Timișoara Sud din cadrul Programului Operațional Sectorial Transport 2007-2013 nu include și banii necesari pentru execuția lucrărilor. În acest context, execuția variantei de ocolire Timișoara Sud va fi propusă în cadrul POS-T 2014-2020".

Într-o declarație de presă, președintele Consiliului Județean Timiș și al Organizației Județene a PSD, domnul Titu Bojin a afirmat că Guvernul Ponta va asigura partea de cofinanțare pentru centura de sud, care leagă Calea Șagului de Calea Lugojului. Declarația președintelui Consiliului Județean Timiș se încadrează în categoria promisiunilor electorale ale candidaților PSD, în acea perioadă domnul Bojin aflându-se în campanie electorală, spunând evident ce vrea și nu ce trebuie. Am revenit pe acest subiect, adresându-mă din nou Ministerului Transporturilor în data de 23 octombrie 2014 (nr.5458A/2014) și noului ministru, domnul Ioan Rus. Citez din răspunsul primit: "Până la acest moment, la nivelul Autorității de Management pentru POS-T 2007-2013 nu a fost depusă o cerere de finanțare care să vizeze construcția variantei de ocolire Timișoara Sud. În Masterplanul General de Transport a fost realizată o analiză pentru identificarea potențialelor proiecte pentru variante ocolitoare, care a ținut cont de populația orașelor și de traficul de tranzit al vehiculelor grele și ușoare. Această analiză nu a identificat nevoia pentru implementarea unei variante ocolitoare în partea de sud a orașului Timișoara, marea parte a traficului se desfășoară prin partea de nord, pe varianta ocolitoare care este la standard de autostradă".

Răspunsul domnului ministru Rus l-am primit în perioada campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale și consider că se încadrează pe deplin în categoria minciunilor Guvernului Ponta 3. Răspunsul domnului ministru este o dovadă clară de proastă informare, rea-voință și neprofesionalism. Domnul ministru Ioan Rus nu se dezminte, în atitudine și discurs, de colegul său de partid, domnul Titu Bojin, și în stilul caracteristic al PSD pasează problema Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, citez: "Beneficiarul eligibil în cadrul POS-T este CNADNR SA, societate care ar putea depune o cerere de finanțare cu privire la execuția lucrărilor de construcție a centurii Timișoara Sud. Prin urmare, vă rugăm să vă adresați acestei instituții în vederea obținerii informațiilor cu vedere la acest subiect".

Îl informez pe domnul ministru Ioan Rus că județul Timiș și municipiul Timișoara nu se regăsesc în Masterplanul General de Transport. Centura de sud, centura de vest, racord la autostradă, nici urmă. Realitatea este că doar un sfert din centura de ocolire a municipiului Timișoara, între Calea Lugojului și Calea Aradului, a fost realizat. Acest tronson a fost inaugurat în perioada guvernării PDL.

De atunci și până în prezent, celelalte porțiuni de centură sunt promisiuni deșarte din lungul șir de minciuni electorale ale guvernelor Ponta 1, 2 și 3.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 3:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro