Raluca Surdu
Raluca Surdu
Ședința Camerei Deputaților din 9 decembrie 2014
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.128/18-12-2014
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2014 > 09-12-2014 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 decembrie 2014

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.116 Raluca Surdu - declarație politică referitoare la salarizarea personalului plătit din fonduri publice;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Raluca Surdu:

Vreau să vă aduc astăzi în atenție problema lipsei unei viziuni de ansamblu și a evaluării adecvate a contribuției personale a fiecărui angajat în parte, atunci când se face referire la salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Această lipsă de viziune generează, în România, situații absurde în aplicarea Legii salarizării pentru cei remunerați de la bugetul de stat.

O să vă dau câteva exemple în cele ce urmează, pentru a percepe împreună lacunele majore din sistem. O să încep cu un caz simplu, întâlnit, nu o dată, în instituțiile publice: salariul funcționarului public debutant este egal cu cel al femeii de serviciu. Mai mult, dacă aceasta din urmă are vechime suficientă în muncă, venitul său poate chiar să îl depășească pe cel al funcționarului, dată fiind diferența de ani petrecuți în serviciu.

Vă mai pot exemplifica cu încă un caz: creșterea salariului minim pe economie a dus, în mod normal, și la creșterea salariului unui muncitor necalificat. Foarte bine! Însă, cu tot cu creșterea salariului, în cazul unui funcționar public debutant, salariul de încadrare rămâne tot în zona a 1000 de lei.

Și, în final, să vorbim și despre cifre, concret. Vă voi pune la dispoziție câteva date cu privire la încadrările din primării. Un salariu de încadrare pentru un inspector grad principal (studii superioare) în decembrie 2014 este de 925 lei; un salariu de încadrare pentru inspector grad superior (studii superioare, vechime peste 15 ani) este 1246 lei. În cazul remunerației profesorilor ne confruntăm cu o situație asemănătoare. Un profesor cu mai puțin de doi ani vechime are un salariu de încadrare de 1139 lei; pentru cei cu mai puțin de șase ani vechime, salariul este de 1148 lei. În sfârșit, pentru cei care au vechimea cuprinsă între șase și zece ani, salariul de încadrare este de 1271 lei.

Pentru a fi foarte bine înțeleasă, vă spun că nu consider o problemă faptul că o femeie de serviciu sau un muncitor calificat beneficiază de creșteri salariale, dar consider o problemă faptul că nu se face o evaluare a activităților și nu se iau niște decizii adaptate fiecărei categorii profesionale în parte în ceea ce privește salarizarea celor care sunt plătiți din fonduri publice. Nu este normal, nu este moral, până la urmă, ca un om care se ocupă de educația celor care reprezintă România de mâine, să aibă un salariu foarte apropiat de cel de subzistență. Sau ca un funcționar public debutant, pe care ni-l dorim perfect eficient și incoruptibil, să aibă același salariu precum cel al unei femei de serviciu, sau chiar mai mic.

O să închei prin a transmite reprezentanților ministerului de resort că aș vrea să știu, alături de colegii mei din Partidul Național Liberal, ce măsuri vor fi luate pentru a corecta astfel de anomalii și, în același timp, cum se va aplica Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice și coeficienții de stabilire a salariilor personalului plătit din fonduri publice.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 4:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro