Ioan-Cristian Chirteș
Ioan-Cristian Chirteș
Sittings of the Chamber of Deputies of March 10, 2015
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.37/20-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Query debates
for legislature: 2020-present
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-11-2021
25-11-2021 (joint)
24-11-2021 (joint)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (joint)
09-06-2021 (joint)
11-05-2021
Video archive:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2015 > 10-03-2015 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of March 10, 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.14 Ioan-Cristian Chirteș - declarație politică privind viitorul firmelor de exploatare și prelucrare a lemnului și în special colaborarea acestora cu Regia Națională a Pădurilor Romsilva;

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnul deputat Chirteș.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan-Cristian Chirteș:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Prezenta declarație politică se referă la un aspect foarte important în ceea ce privește viitorul firmelor de exploatare și prelucrare a lemnului și în special la colaborarea acestora cu Regia Națională a Pădurilor Romsilva.

Chiar dacă modificările la Codul silvic au fost votate în Parlament, problemele acestor firme în ceea ce privește relațiile contractuale cu Romsilva rămân și tocmai pentru rezolvarea parțială a acestor probleme propun ca în viitoarea legislație subsecventă Codului silvic să se țină cont de următoarele propuneri, în special la întocmirea Regulamentului de vânzare a masei lemnoase către operatorii economici atestați. Aș dori să enumăr doar 7 astfel de propuneri concrete: 1. Valorificarea la nivel local a masei lemnoase de către societățile zonale prin înființarea de clustere sau alte modalități legale care să ducă la menținerea sau crearea de noi locuri de muncă; 2. Reglementări clare privind atestarea agenților economici în activitatea de exploatare, eventual găsită o soluție de avizare la nivel local, întrucât există multe societăți care obțin atestatul în mod fraudulos, neavând în realitate dotarea tehnică necesară și care duce în final la o concurență neloială pe piața lemnului; 3. Eliminarea concurenței neloiale pe care unitățile Romsilva o induc pe piață prin exploatarea în regie proprie a partizilor cu masă lemnoasă de o calitate superioară; 4. Eliminarea din practica Romsilva de a pune la dispoziția Direcției Silvice Bistrița de masă lemnoasă pe picior de la alte direcții și găsirea altor metode de susținere a activității direcției sus-menționate, întrucât acest aspect ridică suspiciuni în rândul operatorilor economici privind modul de gestionare a acestei resurse lemnoase; 5. Creșterea transparenței în colaborarea direcțiilor silvice cu mediul privat în ceea ce privește punerea la dispoziție a anumitor informații legate de licitații și nu numai, întrucât în legislația specifică aceste informații sunt publice; 6. Revizuirea procedurii de stabilire a prețurilor de pornire la licitațiile de masă lemnoasă, întrucât s-a ajuns în unele cazuri la niveluri artificiale extrem de ridicate, fapt care a dus în toamna anului trecut la boicotarea licitațiilor de masă lemnoasă la unele direcții silvice (de exemplu, Alba Iulia); 7. Revizuirea contractului de vânzare-cumpărare a masei lemnoase pe picior, contract care a fost practic redactat unilateral de către Romsilva.

Alte aspecte care ar necesita modificări: revizuirea garanțiilor specifice atât din punctul de vedere al cuantumului cât și al modului de constituire, prin introducerea unor instrumente de plată legale (file cec, bilete la ordin avalizate), instrumente de plată care se folosesc în mod curent în relațiile contractuale; termenele de plată să respecte legislația generală în domeniu prin care se specifică termenul de 30 de zile ca fiind rezonabil în relațiile comerciale, și nu 15 zile, cât este prevăzut în prezentul contract.

Solicit Guvernului să ia act de aceste propuneri rezonabile pentru a putea crea un mediu de afaceri corect și competitiv.

Vă mulțumesc.

Deputat de Mureș, Cristian Chirteș.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 5 december 2021, 15:09
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro