Dănuț Culețu
Dănuț Culețu
Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.37/20-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 10-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.16 Dănuț Culețu - declarație politică cu subiectul "Realismul Comisiei Europene și «optimismul» Guvernului Ponta";

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Culețu.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dănuț Culețu:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Declarația mea politică se intitulează "Realismul Comisiei Europene și «optimismul»... vă rog să sesizați ghilimelele, ...Guvernului Ponta".

În comunicatul oficial remis în data de 25 februarie 2015 Comisia Europeană transmite un mesaj puternic către țările membre în sensul continuării reformelor structurale și consolidării finanțelor publice. Acest lucru nu face decât să confirme poziția Comisiei din noiembrie anul trecut în care sunt nominalizate principalele elemente de creștere economică pentru anul 2015. Este vorba de prioritizarea investițiilor, reformelor structurale și responsabilizării fiscale.

Între cele 16 state membre identificate ca având dezechilibre macroeconomice, Comisia a introdus, pentru prima dată, și România, cu următoarele precizări, citez: "România înregistrează dezechilibre macroeconomice care necesită acțiune politică și monitorizare. În cei trei ani consecutivi în care a beneficiat de asistență macrofinanciară, dezechilibrele interne și externe s-au redus semnificativ. Totuși, riscurile derivând din poziția negativă a investițiilor internaționale nete, precum și capacitatea redusă a exporturilor pe termen mediu, trebuie serios urmărite. Mai mult decât atât, stabilitatea sectorului financiar a fost menținută până acum, dar vulnerabilitățile interne și externe ale sistemului bancar rămân.

Trebuie precizat faptul că procedura privind dezechilibrele macroeconomice a fost instituită ca urmare a recentei crize economice și financiare, fapt pentru care instituțiile Uniunii Europene au adoptat o serie de acte normative la nivelul anului 2011 cu aplicare din anul 2012. Pachetul legislativ introduce o procedură de supraveghere pentru prevenirea și corecția dezechilibrelor macroeconomice și un regulament pentru aplicarea măsurilor prevăzute.

Această procedură este construită în doi pași. Primul este un mecanism de alertă care funcționează ca un filtru având ca obiectiv concentrarea atenției pe riscurile observate din timp în vederea identificării țărilor care au nevoie de o analiză aprofundată a vulnerabilităților și de politici, în consecință, acesta fiind pasul doi.

În ceea ce privește România, Comisia Europeană apreciază că productivitatea muncii este abia la începutul drumului ascendent, iar competitivitatea costurilor este afectată de nivelul redus al investițiilor și de mediul nefavorabil dezvoltării afacerilor care, la rândul său, influențează negativ derularea investițiilor și capacitatea de export a României.

Fondurile structurale pot contribui semnificativ la finanțarea investițiilor, dar implementarea acestora se confruntă cu obstacole majore. Accesul la finanțare rămâne dificil, mai ales în sfera întreprinderilor mici și mijlocii.

Energia și infrastructura de transport continuă să fie un impediment pentru creștere și dezvoltare. Insuficienta calitate a educației și lipsa de conformare cu nevoile pieței, capacitatea limitată a administrației publice și o politică fiscală instabilă constituie tot atâtea constrângeri pentru investiții și export.

Eficiența companiilor de stat care domină sectorul energiei și transporturilor este o povară pentru finanțele publice și pentru întreaga economie. Colectarea redusă a TVA și munca la negru afectează grav veniturile bugetare. La fel și desele schimbări ale regimului fiscal.

Piața muncii are deficiențe structurale, iar sărăcia și excluziunea socială continuă să afecteze grav populația. Șomajul poate fi considerat redus, dar acest lucru se datorează volumului redus al activității. România are cea mai mare proporție de ocupare în agricultură dintre statele membre, dar, din, păcate, numai în ferme de subzistență și semisubzistență.

Concluzia acestui raport este că România a făcut progrese limitate în ceea ce privește recomandările Uniunii Europene. Țara noastră a intrat în acest mecanism de alertă fiind încadrată la nivelul 2 pe o scară de la 0 la 6.

Introducerea României în pasul unu al procedurii privind dezechilibrele macroeconomice se datorează exclusiv Guvernului Ponta și pentru a nu aluneca în această ierarhie spre un nivel mai critic, se impun a fi avute în vedere următoarele soluții de urgență: accelerarea reformelor structurale pentru creșterea competitivității.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog să vă apropiați..., domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dănuț Culețu:

Domnule președinte,

Mă voi încadra în cele trei minute, fiți sigur.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Nu. Aveți deja șase.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dănuț Culețu:

Alocarea resurselor publice pentru cercetare și inovare care să facă posibilă creșterea economică; folosirea eficientă a fondurilor europene pentru încurajarea investițiilor și crearea de locuri de muncă.

Alerta și urgența sunt două sintagme suficiente pentru a caracteriza situația și a responsabiliza Guvernul României. Românii merită un trai mai bun, dar nu le poți declara acest lucru în timp ce nu ai, nu cauți și nu găsești soluții.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă mulțumesc și eu pentru înțelegere.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 17:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro