Claudia Boghicevici
Claudia Boghicevici
Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.37/20-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 10-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.38 Claudia Boghicevici - declarație politică: - "Combaterea traficului de minori - creșterea eficienței forțelor de poliție din UE și EEA, prin implementarea directivelor și normelor din domeniu";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Claudia Boghicevici:

"Combaterea traficului de minori - creșterea eficienței forțelor de poliție din UE și EEA, prin implementarea directivelor și normelor din domeniu"

Săptămâna trecută am participat la o conferință din cadrul proiectului "Combaterea traficului de minori - creșterea eficienței forțelor de poliție din UE și EEA, prin implementarea directivelor și normelor din domeniu".

Conferința a fost organizată de Reaching Out România și Freedom House România, în parteneriat cu Fier Fryslân Olanda, Nest International Danemarca, National Guard Squad Olanda, în cadrul proiectului finanțat de Comisia Europeană, DG Justice, prin programul Daphne III. Proiectul este menit să optimizeze și să eficientizeze protocoalele și procedurile comune, pentru identificarea și tratarea minorilor care au fost victime ale traficului de ființe umane din spațiul UE, prin realizarea unui manual dedicat poliției și asistenților sociali din statele membre UE.

În cadrul intervenției avute, mi-am exprimat bucuria că prin acest proiect transnațional putem să ne uităm la modele de bune practici și să venim cu soluții pe care le putem transpune, astfel încât să îmbunătățim situația și în România. În primul rând, din punct de vedere al reglementărilor și al cadrului instituțional, cred că este necesară acțiunea pe două paliere: o separare clară a atribuțiilor între DGASPC-uri și ANITP și crearea, pe model olandez, și așa cum prevede și directiva europeană, a poziției de raportor național privind traficul de persoane, o instituție independentă care să monitorizeze evoluția fenomenului, impactul politicilor guvernamentale, măsurile care mai sunt necesare.

În ceea ce privește primul palier trebuie să ne referim la o colaborare tripartită între Poliție, instituția care are rolul principal în depistarea victimelor și destructurarea rețelelor, DGSPC-uri, cele care trebuie să ofere asistență victimelor și ANITP, care trebuie să formuleze politicile publice, să monitorizeze în permanență victimele, să colaboreze cu organizațiile societății civile.

Un rol important din punct de vedere instituțional îl au și organele de anchetă, procurorii, cei care trebuie să continue luptele în instanță, pentru condamnarea vinovaților. Ne-am obișnuit cu anchetele de corupție, dar din păcate nu se vorbește deloc despre pericolul corupției în dezvoltarea rețelelor de trafic de minori. Aceste rețele există și datorită complicităților cu funcționari, agenți de poliție, care preferă să închidă ochii. Așa se explică și frica victimelor de a-și deconspira traficanții, care, pe lângă violențele fizice la care le supun, le și indică faptul că nimeni, niciodată, nu le va apăra, pentru că polițistul X îi acoperă sau procurorul Y este un client. Sunt realități dure, dar pe care trebuie să le confruntăm, dacă vrem să le soluționăm. Mecanismele interne de control ale acestor instituții trebuie să fie mult mai eficiente în a identifica și pune sub acuzare acești complici.

Statisticile semnalează pentru România o scădere a numărului de anchete și condamnări, în ciuda faptului că pedepsele sunt "suficient de aspre și comensurate", așa cum evaluează raportul Departamentului de Stat al SUA.

Nu trebuie să ignorăm nici activitatea de prevenire. Astfel, avem nevoie de un efort concentrat din partea tuturor actorilor: familie în primul rând, școală, Biserică și, bineînțeles, instituțiile statului. Cele mai multe cazuri de victime ale traficului de persoane provin din familii sărace, disfuncționale și aici este rolul comunităților, al Bisericii și al școlilor să suplinească acest deficit de grijă familială.

Este revoltător să avem în continuare cazuri de părinți care își vând copiii sau care îi dau pe mâna unor străini, așa cum se întâmplă mai nou în metoda "Loverboy", unde fete minore sunt seduse de bărbați mai în vârstă care apoi, sub diverse pretexte, le iau în străinătate unde sunt forțate să se prostitueze.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 8:19
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro