Scarlat Iriza
Scarlat Iriza
Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.37/20-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 10-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.79 Scarlat Iriza - declarație politică privind "Religia în școli";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Scarlat Iriza:

"Religia în școli"

După ce Curtea Constituțională a decis că ora de religie este opțională, au fost lansate dezbateri pe mai toate canalele media, în care părinți, profesori și elevi și-au exprimat punctul de vedere cu privire la importanța predării acestei materii în școli. Ministerul Educației a înregistrat în sistemul electronic 2.123.645 de cereri pentru religie, cu alte cuvinte 89.75% dintre elevii care frecventează cursurile au fost înscriși de părinți la ora de religie din școală. Cifra este îmbucurătoare și în rândul celor care acum își înscriu copiii în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2015-2016.

Cele mai multe controverse care au stat la baza opțiunii părinților au fost legate de modalitatea de predare. Concluzia a fost însă una pozitivă, părinții fiind mulțumiți că elevii învață să deosebească binele de rău, își dezvoltă calitățile morale și iau contact cu texte și imagini lipsite de violență. Crearea unui sistem de raportare la lumea înconjurătoare bazat pe câteva repere clare a fost un alt motiv pentru care părinții au ales în număr mare să-și dea acordul pentru ora de religie. Faptul că o persoană cu educație religioasă are un risc mai mic de expunere la provocările cu care se va confrunta mai târziu în viață i-a convins pe cei mai mulți dintre cei întrebați.

Vocile pertinente din spațiul public susțin că școala fără religie ar putea deveni un spațiu neutru care promovează doar valori relative, un spațiu neinteresant pentru cei care caută în cadrul său răspunsuri la întrebările pe care le au despre viață și despre raportarea lor la societate.

Problema predării religiei în școli a fost tranșată și în alte țări occidentale. Astfel, în Italia e opțională, în Anglia e obligatorie, iar în Franța a fost interzisă. Indiferent cum privim aceste statistici, religia rămâne un obiect de studiu util, o lecție de toleranță, o poartă către un univers al înțelegerii și acceptării diversității umane.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 17:17
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro