Virgil Delureanu
Virgil Delureanu
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/27-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.5 Virgil Delureanu - pledoarie pentru modernizarea administrației publice românești;

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Îl invit în continuare la cuvânt pe domnul deputat Virgil Delureanu. Se pregătește domnul deputat Ioan Oltean.

Am rugămintea totuși să ne încadrăm în cele 3 minute, potrivit regulamentului, pentru a putea lua cuvântul toți colegii.

Video in format Flash/IOS

Domnul Virgil Delureanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Modernizarea administrației publice românești este unul dintre obiectivele majore ale guvernelor ce s-au succedat în ultimii ani.

Un exemplu în acest sens este proiectul derulat de Unitatea Centrală pentru Reforma Administrației Publice în vederea promovării funcției administratorului public, funcție instituționalizată prin Legea nr. 286/2006.

Inspirată din modelul american al city managerului (aceasta este denumirea inițială a funcției), aceasta își propune să crească profesionalismul la nivelul administrației publice locale din România și să asigure separarea palierului politic de cel administrativ.

Omologul city managerului american în cadrul sistemului administrativ românesc este administratorul public.

Funcția a fost introdusă prin Legea nr.286/2006 de modificare a Legii administrației publice locale nr.215/2001.

Potrivit acesteia, "la nivelul comunelor și orașelor, primarul poate propune consiliului local înființarea funcției de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Numirea și eliberarea din funcție a administratorului public se face de primar, pe baza unor criterii, proceduri și atribuții specifice, aprobate de consiliul local. Numirea în funcție se face pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management încheiat în acest sens cu primarul, atribuții de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local". Procedura este aceeași și la nivelul județelor.

Referitor la statutul administratorului public, acesta nu are calitatea de funcționar public la nivelul aparatului de specialitate al primarului, ci are calitatea de personal contractual, după cum rezultă din prevederile legale care menționează încheierea unui contract de management între primar și administrator, în baza căruia acesta din urmă își va exercita atribuțiile.

Din discuțiile purtate cu reprezentanții Asociației Administratorilor Publici din România, persoană juridică română, profesională, nonguvernamentală, nonprofit, apolitică și independentă, ce este constituită din persoane numite în funcția de administrator public, indiferent de rangul UAT, s-a desprins necesitatea modificării și completării Legii nr.215 din 23.04.2001 privind Legea administrației publice locale (Legea nr.286 din 18 iulie 2006 pentru modificarea și completarea Legii administrației publice locale), fapt pentru care atașez la prezenta un draft cu intenție de modificare legislativă.

Fac mențiunea că scopul declarat al Asociației Administratorilor Publici din România este:

  • de a crea cadrul formal și relațional care să încurajeze și să faciliteze comunicarea între administratorii publici, cât și între aceștia și autorități, societatea civilă și mediul de afaceri;
  • de a organiza și susține în formele cele mai adecvate schimburile de informații și experiență între membri, respectiv între Asociație și alte entități, cât și formarea profesională a membrilor;
  • de a manifesta disponibilitatea administratorilor publici de colaborare cu autoritățile administrației locale și centrale în sens consultativ pentru derularea de proiecte comune, diseminarea celor mai bune practici, promovarea excelenței în managementul public;
  • de a contribui la promovarea managementului profesional în unitățile administrativ-teritoriale, la cunoașterea diverselor strategii de dezvoltare durabilă, a problemelor lor, dar și a soluțiilor pe termen scurt ale acestora.

Țin să subliniez faptul că este foarte important să aducem îmbunătățiri Legii nr.215 pentru statuarea funcției de administrator public și înființarea unui corp de elită al administratorului public la nivel național pentru a deveni factor de succes pentru un management eficient la nivel local și solicit pe această cale sprijinul dumneavoastră în vederea realizării acestui deziderat.

Vă mulțumesc.

Deputat Virgil Delureanu, Colegiul nr. 4, Olt.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

De la Balș, da? Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 23 octombrie 2021, 7:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro