Florică Ică Calotă
Florică Ică Calotă
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/27-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.7 Florică Ică Calotă - declarație politică: "Instabilitatea administrativă și legislativă în domeniul pescăresc, un risc pentru România";

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Îl invit în continuare la cuvânt pe domnul deputat Florică Calotă, Grupul PC-PLR. Se pregătește domnul deputat Peia Ninel, Ilfov.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florică Ică Calotă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi se numește "Instabilitatea administrativă și legislativă în domeniul pescăresc, un risc pentru România".

În ianuarie 2013, printr-o hotărâre administrativă și legislativă, s-a hotărât trecerea activității de pescuit și acvacultură de la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale la Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice, împreună cu personalul și bunurile Agenției Naționale pentru Pescuit și Acvacultură, însă Autoritatea de Management pentru Programul Operațional de Pescuit a rămas în continuare la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

România a beneficiat până în anul 2013 de peste 307 milioane euro prin Planul Operațional de Pescuit pentru finanțarea investițiilor în domeniul pescuitului, acvaculturii și procesării, din care 230 de milioane de euro pentru asistență UE prin Fondul European pentru Pescuit, iar diferența se asigura din bugetul național.

Măsura luată în ianuarie 2013 a determinat ca activitatea și elaborarea politicilor în domeniul pescuitului să treacă la Ministerul Mediului, dar programul POP să rămână la Ministerul Agriculturii pentru motivul că este o chestiune de acreditare și funcționare.

În septembrie 2014 autoritățile noastre își dau seama că trecerea ANPA la Ministerul Mediului a fost o greșeală, întrucât prin această măsură nu s-a îmbunătățit gradul de absorbție a fondurilor europene, și a hotărât trecerea din nou a ANPA la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Sper că autoritățile nu vor mai lua asemenea măsuri "pompieristice", măsuri ce pot bloca un sector atât de important precum sectorul pescăresc.

România este o țară de dimensiune medie (a 12-a din Europa), dar rețeaua hidrografică este de 843.710 hectare, ceea ce reprezintă peste 3,5% din suprafața totală a țării. Pescuitul și acvacultura, alături de prelucrarea peștelui și comerțul cu pește și produse din pește sunt activități prezente în toate regiunile țării. În unele zone izolate, cum sunt Delta și Lunca Dunării, zona Clisurii Dunării, pescuitul reprezintă una din principalele activități, care oferă locuri de muncă și surse de venituri pentru populația locală.

În acest moment amenajările piscicole cuprind o suprafață de 100.025 hectare, fiind structurate astfel: 84.500 hectare crescătorii piscicole, 15.500 pepiniere piscicole și 25 de hectare crescătorii salmonicole.

Dintre bogățiile naturale ale României, pescăriile și peștele au ocupat și ocupă încă un loc important în domeniile de interes național.

Importanța acestui sector în economia națională este dată mai ales de rolul pe care îl are pentru potențialul de resurse alimentare și de materia primă pentru valorificare, prin rolul activ în crearea și menținerea serviciilor de mediu, în special prin generarea și menținerea zonelor umede, a biodiversității și prin stimularea vitalității la nivelul comunităților și economiilor locale.

În aceste condiții, acvacultura românească trebuie să se alinieze acvaculturii europene, care are un înalt nivel tehnic.

În același timp, acvacultura românească trebuie să-și promoveze particularitățile specifice, prin tipul de tehnologie utilizat, creșterea extensivă și semiextensivă în policultură.

Pentru a atinge obiectivele din Strategia națională a domeniului pescăresc, în activitatea de pescuit și acvacultură trebuie să avem o ANPA puternică, care să poată aplica măsurile privind organizarea și administrarea sectorului pescăresc, protecția, conservarea și exploatarea resurselor acvatice vii, politica structurală, administrarea capacității flotei de pescuit, procesarea și prelucrarea produselor obținute din pescuit și acvacultură.

În concluzie, repet, luarea unor măsuri administrative și legislative "pompieristice" în procesul de reorganizare a ANPA va reprezenta un risc permanent pentru sectorul pescăresc.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 15:33
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro